LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STICHTING PAL

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door rust »

netjes, zo zou het moeten zijn.

gefeliciteerd

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Piet »

Uit het nieuwsoverzicht van Tros Radar:

Nieuwe stichting voor aandelenlease gedupeerden ( 08-06-2005)

Op dinsdag 7 juni is de Stichting Platform Aandelen Lease van start gegaan.
Een oude, vertrouwde naam in een nieuw jasje.

Al ruim tweeëneenhalf jaar zijn de initiatiefnemers actief in het helpen van aandelenlease gedupeerden, waarvan het laatste half jaar onder de naam Platform Aandelen Lease (PAL).

Gezien de grote toeloop van belangstellenden en vrijwilligers is besloten er een stichtingsvorm van te maken om zodoende gedupeerden nog beter te kunnen informeren over hun mogelijkheden. De nieuwe stichting is een adviescentrum en belangenbehartiger waar gedupeerden zich gratis bij kunnen aansluiten. De onkosten worden gedekt door gedane donaties.

Piet Koremans, mede oprichter van PAL: “Veel gedupeerden zijn teleurgesteld over het bereikte resultaat in de bemiddelingspoging van de heer Duisenberg. De rechtbanken stellen keer op keer de gedupeerden in het gelijk, maar de stichting Leaseverlies gaat akkoord met een wel zeer mager schikkingsvoorstel.”

Afgelopen week organiseerde PAL nog een demonstratie in Den Haag om aandacht te vragen voor het aandelenlease schandaal. “Gedupeerden die nu niet meer bij de Stichting Leaseverlies terecht kunnen worden door PAL met open armen ontvangen en geholpen in hun strijd tegen de aanbieders van aandelenlease contracten. Ook gedupeerden van de andere aanbieders zoals Aegon, Fortis, Levob, DSB en Ohra kunnen bij ons terecht met hun vragen”, aldus Koremans.

,,Onze website is de grootste database op gebied van gerechtelijke uitspraken. Ruim 70 ervaren juristen- en advocatenkantoren staan klaar om gedupeerden bij te staan in gerechtelijke procedures. De site staat bol van artikelen uit de media, brochures en tips. Het is te veel om op te noemen”, aldus Koremans, die zich gesteund voelt door een groep van ruim 25 vrijwilligers binnen de stichting Platform Aandelen Lease.

PAL is bereikbaar op 0348-498345 tijdens kantooruren en via www.platformaandelenlease.nl

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Hollander »

Piet, allereerst even bericht van mijn kant dat ik het zeer positief vind dat PAL nu een stichting is geworden. Wie dit forum langer volgt weet dat ik het vreemd vond dat PAL een soort van firma was en dat geld rechtstreeks op de bankrekening van 1 van de mannen gestort moest worden.
Nu jullie toch voor een stichting gekozen hebben zeg ik dus ook eerlijk dat ik dat een wijze stap vind.

Maar mag ik toch vragen: waarom hebben jullie gekozen voor een stichting, die toch zeer ondemocratisch is. Was het niet logischer geweest te kiezen voor een vereniging, waar mensen lid van kunnen worden en waar de leden uiteindelijk het voor het zeggen hebben?

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,
Jouw vraag aan Pal, bevreemdt mij zeer.
Waarom had jij deze vraag niet gesteld aan al de andere stichtingen, die nota bene concreet voor de gedupeerden opkomen!
Zij hebben reeds ervaring opgedaan om jou vraag in details te kunnen beantwoorden, indien je toch het naadje van de kous wil weten!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Hollander »

Willems, waarom ik het niet aan andere stichtingen vroeg?
Ten eerste is Piet voor zover ik weet niet bij andere stichtingen betrokken geweest. Hij zat voorheen bij Payback, en dat is nu juist een vereniging. Piet heeft dus een bewuste keuze gemaakt door over te stappen naar een stichting.
Ten tweede: toen die stichtingen werden opgericht, was mijn aandacht er nog niet zo bij.
Ten derde: de huidige kritiek op dit forum op de stichtingen laat juist zien hoe gevaarlijk de stichtingsvorm is: als dat verenigingen waren geweest, dan was niet hier op het forum gediscussieerd over miljoenen, over fout beleid, dan was het bestuur op een ALV ter verantwoording geroepen. Als je vindt dat stichtingen ontsporen, omdat het bestuur beslist en niemand kan ingrijpen, dan laat dat juist zien waar de achilleshiel van een stichting zit. Vreemd dat er dan nu weer gekozen wordt voor een stichting.
Ten vierde: het is een eerlijke vraag, die ik aan alle stichtingen zou stellen. Zelfs als ik 'm niet stel aan de andere stichtingen, dan nog is de vraag aan PAL toch niet fout of onoprecht.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,
Geen enkel van jouw vier punten is relevant, je verzamelt windeireren! Jij wil weten waarom geen vereniging. Indien jij oprecht wil zijn zoals jij suggeeert,
dan vraag je aan de bestaande stichtingen die reeds ervaring hebben opgedaan, waarom geen vereniging. En deze vraag kan je elke moment voorleggen, indien je wil weten, om jouw kennis oprecht uit te breiden! Pal bevindt zich nog in de steigers om voldoende diep op jouw vraag in te gaan en daarom is jouw vraag fout en onoprecht m.b.t. al de andere stichtingen met ervaring! Jou kennende vraag je niet om te weten, maar om moeilijk te doen, zo zit je inelkaar!! Mij lijkt je precies een scheermes, snijdt van beide kanten, men kan je rangschikken zowel als een Dexia proleet als een oprechte gedupeerde, met jou weet men nooit!!!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Hollander »

Sjonge jonge man, wind je niet zo op. Ik stel gewoon een simpele, eerlijke vraag: waarom is er gekozen voor een stichting, niet voor een vereniging. Piet zal daar heus wel over nagedacht hebben, dus die kan gewoon antwoorden.
Als je je niet direct ontploft na een simpele vraag blijf je zelf gezonder en verzuur je ook niet. Wat een overdreven verhaal na 1 vraag van mij.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,

Je ziet het beslist verkeerd in! Het is een heel eerlijk antwoord op jouw simpele vraag! Maar kennelijk heb je veel moeite om het zo in te zien en dat verraadt jouw intenties!!!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Hollander »

Willems, ik stel een simpele vraag waar Piet vast wel normaal antwoord op kan geven (en dat zal hij heus nog wel doen, hij gaat altijd wel normaal op vragen in).
En hoe reageer jij?
je verzamelt windeireren! ... om moeilijk te doen, zo zit je inelkaar ...Mij lijkt je precies een scheermes .... Dexia proleet
Sorry hoor, maar dat lijkt me toch niet een normale, beleefde reactie. Zulke reacties heb ik Piet nooit zien geven op dit forum, dus laat Piet gewoon normaal reageren, dat kan hij prima.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,

Wil je hiermee zeggen dat wij niet weten hoe dit forum werkt met trojaanse paarden?

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door woest »

Willems, er zitten vele krijgers in het paard van Troje van het forum, maar zij zullen, in tegenstelling tot de mythologische, niet overwinnen; wij hebben ze namelijk door, dat scheelt! :wink:

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Woest, dat jij het maar weet!!!!

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ja hoor en dan gaat Willems weer reageren... :roll: Laat toch gaan!

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door woest »

Zo is 't, Willems :)
Laatst gewijzigd door woest op 10 jun 2005 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Albert-o,

Je doet alsof je loops bent, RIP dan een beetje!!!
En wel te rusten!!! Morgen wordt het een zonnige dag!!

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: STICHTING PAL

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten