Ok, dit was er dus 1 van de DMGDegene die offerte 2 heeft gemaakt, is in ieder degene die de boel het meest belazert.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Diverse offertes
Re: Diverse offertes
Is offerte nr. 2 niet de bruto prijs? Als het een offerte is van DMG, kun je waarschijnlijk nog flink onderhandelen over de prijs. Een korting van zo'n 30% moet er ws wel uit te slepen zijn?
i.d.d. maar we werden zo kinderachtig behandeld dat we de netto prijs niet af gewacht hebben.Is offerte nr. 2 niet de bruto prijs? Als het een offerte is van DMG, kun je waarschijnlijk nog flink onderhandelen over de prijs. Een korting van zo'n 30% moet er ws wel uit te slepen zijn?
We hebben ons gesprek op een vrijdag gehad na bijna 3 uur praten en rekenen, raakte het tegen sluitingstijd en wilde men ons pas de netto prijs geven als we een dag later weer zouden komen... let wel op dat moment hadden we dus al wel de bruto prijs.
Hmm in dat geval kunt u er zeker nog 30-40% korting op krijgen denk ik. Als de keuken naar uw zin is, is het zeker de moeite van het proberen waard, gewoon kijken hoever u kunt gaan. Nee heeft u, ja kunt u krijgen toch?
Layla, dat is ongeveer mijn levensmotto maar wat ik belangrijker vind is dat het gevoel goed moet zijn, en het gevoel bij die DMG offerte was het gevoel gewoon niet goed.
Ik had na het maken van die offerte gelijk het gevoel dat ik niet serieus genomen werd (de aanloop naar het eindbedrag was echter heel prettig t.o.v. van verhalen die ik hier gelezen en gehoord heb)
Natuurlijk wil ik een goedkope keuken, maar ik wil ook een keuken waar ik op kan vertrouwen als dat vertrouwen tijdens een gesprek al beschadigd wordt, zou ik niet weten waarom ik verder moet gaan met dat bedrijf.
Ik had na het maken van die offerte gelijk het gevoel dat ik niet serieus genomen werd (de aanloop naar het eindbedrag was echter heel prettig t.o.v. van verhalen die ik hier gelezen en gehoord heb)
Natuurlijk wil ik een goedkope keuken, maar ik wil ook een keuken waar ik op kan vertrouwen als dat vertrouwen tijdens een gesprek al beschadigd wordt, zou ik niet weten waarom ik verder moet gaan met dat bedrijf.
Gummetjes,
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, maar aan de andere kant zou ik wel op mijn portemonnee letten.
Als de keuken naar mijn zin is en de kwaliteit vergelijkbaar, ben ik wel bereid om bij de DMG in onderhandeling te gaan voor een aanzienlijk prijsverschil.
Ik moet zeggen dat ik ooit bij Piet Klerkx een keuken heb gekocht en daar was ik erg tevreden over, de keuken werd netjes geplaatst en de service was goed.Mijn ouders en toenmalige buren hebben destijds ook daar een keuken gekocht en deze waren allemaal zeer tevreden.
Je kunt dan wel commentaar hebben op de agressieve manier van verkopen, maar op de keukens zelf valt niets aan te merken.
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, maar aan de andere kant zou ik wel op mijn portemonnee letten.
Als de keuken naar mijn zin is en de kwaliteit vergelijkbaar, ben ik wel bereid om bij de DMG in onderhandeling te gaan voor een aanzienlijk prijsverschil.
Ik moet zeggen dat ik ooit bij Piet Klerkx een keuken heb gekocht en daar was ik erg tevreden over, de keuken werd netjes geplaatst en de service was goed.Mijn ouders en toenmalige buren hebben destijds ook daar een keuken gekocht en deze waren allemaal zeer tevreden.
Je kunt dan wel commentaar hebben op de agressieve manier van verkopen, maar op de keukens zelf valt niets aan te merken.
Hallo,Als de keuken naar mijn zin is en de kwaliteit vergelijkbaar, ben ik wel bereid om bij de DMG in onderhandeling te gaan voor een aanzienlijk prijsverschil.
Maar het is een feit dat de bruto-prijzen fictief zijn. Ze zijn opgehoogd met een bepaald percentage wat men mooi kan "weggeven"als korting. Dus dat goede-gevoel van:"Ik als klant heb na mijn sterke , zakelijke onderhandelingen een mooie, goedkope keuken gekocht" is ook onderdeel van hun strategie.
De keukens zijn natuurlijk goed; dat zijn merken die veel zaken hanteren. Ook worden ze blijkbaar vakkundig geplaatst, aangezien je hier weinig klachten over leest.
De een voelt zich goed bij deze formule, de ander wil liever niet onderhandelen, maar direct de juiste prijs.Weer een ander staat niet zo stevig in z'n schoenen en kan deze winkelketen beter helemaal mijden.
S.
We hebben dus gekozen voor offerte 4, met een kleine wijziging. er komt wel een andere eiland schouw in.
Verder denk ik niet dat de prijs van DMG was uitgekomen op offerte nr. 4. Toevallig sprak ik een toekomstige buurman die wel bij DMG heeft gekocht. Deze kreeg uit eindelijk op een keuken van € 20.000 een korting van ongeveer 30% excl. plaatsing.
De offerte die wij hadden was € 23.000 bruto maar
- wij willen geen Bauknecht (Siemens of Bosch was volgens de verkoopster 10 a 15 % meer prijs)
- folie deur ipv een houten deur.
- excl plaatsing.
ik denk niet dat de prijs lager was uitgekomen dan offerte nr. 4 welke wel voorziet in bovenstaande punten. het prijs verschil is dus bijna 35%
Verder denk ik niet dat de prijs van DMG was uitgekomen op offerte nr. 4. Toevallig sprak ik een toekomstige buurman die wel bij DMG heeft gekocht. Deze kreeg uit eindelijk op een keuken van € 20.000 een korting van ongeveer 30% excl. plaatsing.
De offerte die wij hadden was € 23.000 bruto maar
- wij willen geen Bauknecht (Siemens of Bosch was volgens de verkoopster 10 a 15 % meer prijs)
- folie deur ipv een houten deur.
- excl plaatsing.
ik denk niet dat de prijs lager was uitgekomen dan offerte nr. 4 welke wel voorziet in bovenstaande punten. het prijs verschil is dus bijna 35%
Dikke vette topic kick!!!
Ondertussen ruim 13 maanden later is de keuken uit Duitsland geplaatst, het gaat mij wat te ver om de beloofde foto's zo op het forum te knallen.
ik wil ze wel mailen op verzoek, mail je adres naar [email protected] we zijn nog bezig in ons nieuwe huis dus verwacht niet dat ik meteen reageer.
Om even terug te komen op de keuken:
deze is perfect geplaatst en helemaal volgens onze wens uitgevoerd, er is slechts 1 manco maar dat mag de pret niet drukken en is zeker niet de fout van de leverancier. (Ardland)
Wij geven Ardland een dikke pluim! het was de rit naar Duitsland meer dan waard.
Ondertussen ruim 13 maanden later is de keuken uit Duitsland geplaatst, het gaat mij wat te ver om de beloofde foto's zo op het forum te knallen.
ik wil ze wel mailen op verzoek, mail je adres naar [email protected] we zijn nog bezig in ons nieuwe huis dus verwacht niet dat ik meteen reageer.
Om even terug te komen op de keuken:
deze is perfect geplaatst en helemaal volgens onze wens uitgevoerd, er is slechts 1 manco maar dat mag de pret niet drukken en is zeker niet de fout van de leverancier. (Ardland)
Wij geven Ardland een dikke pluim! het was de rit naar Duitsland meer dan waard.