Pagina 2 van 2

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jun 2005 13:16
door Har
maar dat een touroperator dat moet doen is completet onzin. Als de officiele autoriteiten dit controleren mag je vanuit gaan dat het op de juiste correcte wijze gebeurd.

Mister toch::::: Nog meer amtenaren aan het werk ??????


De overheid moet de bloeddruk etc aan boord van de bemanning gaan opmeten etc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.

De vliegmy dient over geldige logboeken te beschikken, waarin alles is weergegeven, inclusief de checklist, steeksproefs gewijs wordt eea gecontroleerd door de Inspectie.

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jun 2005 13:21
door Satellite
De vliegmaatschappij dus en niet de touroperator.

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jun 2005 13:49
door Har
Natuurlijk de vliegtuigmy met de piloot is eind verantwoordelijk.
Mr Gace weet ook niet alles meer :)

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jun 2005 14:48
door Captain Peacock
Har...

we zitten op een lijn..
alleen praten we langs elkaar heen...


:lol: :lol:

Lets enjoy the holidays!

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jun 2005 14:50
door Har
Kijk eens aan, ook over dit onderwerp zijn we het met elkaar eens :oops: :D

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 11 jun 2005 22:54
door sezofala
Touroperator is juridisch gezien geheel verantwoordelijk voor de airline.

Autoriteiten ook, maar die hebben blijkbaar hun plicht vervuld met het vliegverbod.

De zorgplicht van de touroperator gaat logischerwijs voor die van de overheid.......

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 13 jun 2005 13:23
door Leonora
@ Angele,

Afspraak is afspraak!

Ik zou er zeker werk van maken. Je bent een overeenkomst aangegaan en heb daar een prijs bij afgesproken. Dat de touroperator zich niet aan deze afspraak kan houden, is niet jouw probleem.
De touroperator is niet gerechtigd om zondermeer een duurder alternatief op te dringen. Daarnaast kan hij zich niet houden aan de overeenkomst en is D-reizeneigenlijk degene die deze reis annuleert en niet jij.

mvg

Leonora

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 13 jun 2005 16:16
door eeliane
Waar staat dat je kosteloos kunt annuleren als je 't alternatief niet goed vindt???

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 13 jun 2005 16:41
door sezofala
staat nergens:

indien de t.o. prijs mag verhogen, moet hij dat aanbieden aan de klant. Indien reiziger weigert, mag touroperator vervolgens annuleren.

De clue is dit: de touroperator mag niet altijd de prijs verhogen en dus ook niet aanbieden en daarna annuleren.

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 15 jun 2005 12:31
door Captain Peacock
er wordt dus een KEUZE geboden....en mag u helemaal zelf bepalen (zonder dwang) of u akkoord gaat /of niet

DE KEUZE IS AAN U!

:wink: lekker dat zonnetje!


oh ja vergeet niet ook aan iets positiefs te denken

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 03 jul 2005 12:54
door Angele1983
@ Leonora,

Wij hebben alles nog eens aangekaart bij D-Reizen. Na een hoop gezeur hebben we eindelijk de manager van de Vakantiewinkels aan de lijn gekregen. Na nog meer gezeur met haar hebben we de toezegging gekregen dat ze een brief bij de vakantiewinkel waar we geboekt hebben neer zou leggen, waarin zij pleit voor kosteloze omboeking. Blijkbaar hadden we dus toch gelijk. Na gezegd te hebben dat we contact op zouden nemen met de consumentenbond, kregen we deze toezegging.

Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)

Geplaatst: 08 jul 2005 19:49
door Leonora
@ angele

Goed zo! Laat je ook even weten hoe het is afgelopen?

Liefs
Leonora