Ik blijf mij overigens iedere keer weer verbazen over de felheid van een aantal mensen hier op dit forum, mbt de aantijgingen richting de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, keer op keer blijkt dat deze gedupeerden zelf al aan het procederen zijn, met gevolg dat eerder genoemde Stichtingen toch niks meer voor hen kunnen betekenen, vanwaar dan al die aantijgingen, ik snap dat niet, mis ik iets?
Hier ben ik er dus één van.
Ik was weliswaar nog niet aan het procederen, maar sta in de startblokken. Mijn advocaat vertelde mij dat het Duisenberg-aanbod alleen interessant is voor mensen die een kleine restschuld hebben, die betaald hebben en verder geen stappen (kunnen of willen, omdat het niet loont) ondernemen.
Zij krijgen 2/3 of 100% terug. Nou, das mooi meegenomen en ik gun het ze van harte.
Maar voor diegenen die veel erger gedupeerd zijn, hebben ze dus niets betekend.
Ik begrijp niet dat SLV adviseert de restschuld te betalen, terwijl veel mensen dat helemaal niet kunnen en dus vanzelf in een procedure terecht komen omdat ze dan gedagvaard worden. Hoeveel mensen zijn in het beginstadium niet door Dexia gedagvaard voor de Civiele rechter (van huurkoop was nog geen sprake) en bij verstek veroordeeld omdat ze geen advocaat konden betalen? Daardoor ook nog eens alle kosten moesten ophoesten? SLV had deze mensen toen al moeten bijstaan, zoals ook door één van de juristen van SLV bij Trosradar werd beweerd, maar niet gedaan werd. Dit was gewoon een leugen en niet één om bestwil, maar om sympathiek op t.v. over te komen en meer klantjes te werven.
Doordat men die restschuld niet kan ophoesten, wordt men door de SLV gewoon in de steek gelaten. Dit impliceert dus, dat de schikking
absoluut niet op iedereen van toepassing is, wat WEL beweerd wordt door Dexia en consorten.
Wat Stichting Eegalease betreft is het nog schandaliger, omdat deze groep voor de rechter sterk staat en men in veel gevallen óók de inleg terug zou krijgen.
Deze beide stichtingen blijken, ondanks een gigantisch te besteden bedrag, niet waar te maken waar ze oorspronkelijk voor stonden en nu dus heulen met de vijand om hier vanaf te zijn en wie weet wat zich achter de coulissen nog meer afspeelt, waar wij geen weet van hebben.
Verbaasd over felheid? Dat is een mentaliteitskwestie. We kunnen ook onze mond houden, over ons laten lopen en over ons laten beslissen, zonder zelf iets in te brengen.
Ik snap dat niet. Mis ik iets?
Ja, je mist erg veel. Maar lamaarsitte, niet belangrijk verder.