LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vandaag 21 juni, de langste dag. Een glorieuze dag v. DEXIA?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy

Re: Vandaag 21 juni, de langste dag. Een glorieuze dag v. DEXIA?

Ongelezen bericht door trudy »

leve de domoren.
Jij zeker voorop JH. Was jij niet diegene die me probeerde over te halen JA te stemmen voor die grondwet? Had ik wel tot een zeer beperkt groepje in Nederland behoord.

En die zei dat Duitsland ook JA had gestemd, maar verzweeg dat daar geen referendum had plaatsgehad. Met een referendum was het daar ook massaal nee geworden, precies zoals in Nederland en Frankrijk.

Nu zie je dat andere landen zoals Denemarken en Engeland geen referenda meer durven houden, omdat ze nu al weten hoe die stemming zou aflopen. In een massaal NEE, en daar zijn de heren politici als de dood voor. Dus laat het volk maar niet meer meedoen. De politici beslissen wel, zij weten het zo goed voor ons en wij moeten ons vooral nergens mee bemoeien. Alleen betalen, dat moeten we en Brussel beslist wel wat wij betalen en wat we terugkrijgen.

Lijkt Dexia wel.

En noem ons geen "gedupeerden" met aanhalingstekens. Moet dat betekenen dat we zogenaamde gedupeerden zijn? GEEN gedupeerden dus.

En de zeurpiet ben jij JH, wij vechten voor ons recht en laten ons niet (meer) de mond snoeren.
Laatst gewijzigd door trudy op 21 jun 2005 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

JH,
Volgens mij ben jij een gespleten persoonlijkheid. De ene keer praat jij in lijn met wat je van een dexia slachtoffer kan verwachten, terwijl je de andere keer zoveel mogelijk de forumbezoekers probeert te beschadigen. Hierbij houd je de schijn hoog om Piet te steunen en probeert zodoende gerespecteerd te worden. Je bent overigens al een keer eerder door iemand hierop gewezen. Je zal deze melding wel niet leuk vinden, maar dat deert me niet. Ik zal ook niet op jouw reactie reageren, zoals ik nooit op trollen reageer.
Vrgr Pewi

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Uit het stukje van Chris G kan je opmaken dat er ook onder deze beroepsgroepen malafide praktijken plaatsvinden, natuurlijk niets is een mens vreemd.
Het wil echter niets zeggen over de notaris die toezicht gaat houden op de telling van de stemmen.
Het is uiteraard wel toe te juichen dat men ook deze notabelen eens goed onder de loep neemt, maar zijn de mensen die de loep hanteren eigenlijk wel te vertrouwen?
En zo kunnen we doorgaan, ook de makelaars worden onder de loep genomen, prima, maar zal mij er toch echt niet van weerhouden om een huis te kopen.
Uit deze aandelenlease affaire zijn een hoop lessen geleerd door vele kampen.

Ik blijf mij overigens iedere keer weer verbazen over de felheid van een aantal mensen hier op dit forum, mbt de aantijgingen richting de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, keer op keer blijkt dat deze gedupeerden zelf al aan het procederen zijn, met gevolg dat eerder genoemde Stichtingen toch niks meer voor hen kunnen betekenen, vanwaar dan al die aantijgingen, ik snap dat niet, mis ik iets?

pewi

Beste Idaho,
Ik blijf mij overigens iedere keer weer verbazen over de felheid van een aantal mensen hier op dit forum, mbt de aantijgingen richting de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease
Van de site van Eegalease,
De Stichting Eegalease behartigt de belangen van echtgenoten en geregistreerd partners (eega's) van effectenlease-contractanten, die de effectenlease-overeenkomst niet hebben meeondertekend.
We hadden op dit moment een uitspraak kunnen hebben van Eegalease in Hoger Beroep. De door jouw genoemde stichtingen hebben deze kans op een hele listige manier de nek omgedraaid. Vandaar onze afkeer naar Leaseverlies en Eegalease.
Vrgr Pewi.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Naar wie moesten de stembiljetten gestuurd worden?

Naar een onpartijdige instelling of naar SLV=Dexia?

De stemmen die SLV=Dexia door een onpartijdig iemand wil laten natellen moet ze dus zelf overhandigen....

gr. OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 21 jun 2005 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho

Beste Pewi,

Je bedoeld dus als ik het goed begrijp, dat de mensen die nu aan het procederen zijn graag gebruik hadden gemaakt van de jurisprudentie die zou voortvloeien uit de rechtzaak van Eegalease?

pewi

Juist ja
Pewi

JH

Ongelezen bericht door JH »

We hadden op dit moment een uitspraak kunnen hebben van Eegalease in Hoger Beroep. De door jouw genoemde stichtingen hebben deze kans op een hele listige manier de nek omgedraaid. Vandaar onze afkeer naar Leaseverlies en Eegalease
Oke, draai het nu eens om, de gedupeerden verwachten rond deze tijd een uitspraak die gelet op eerdere uitspraken hopelijk positief voor hen uitpakt. De mazen van het juridische web zijn zeer dicht en er is altijd weer een klein artikeltje dat over het hoofd wordt gezien waarmee eerdere uitspraken helaas teniet worden gedaan.
Laatst gewijzigd door JH op 21 jun 2005 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho

Vanuit dat standpunt kan ik je ergenis wel voorstellen, dat neemt niet weg dat er ook een fors aantal gedupeerden zijn, die deze schikking wel omarmen, kortom hoe je het ook bekijkt er zullen altijd mensen met zure gezichten blijven rondlopen.
En let wel, de uitspraak vd Hoge Raad staat misschien in jouw ogen al vast, helemaal zeker is het natuurlijk nog niet.......

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

Omdat DExia zelf de stemmen telt staat de uitslag bij voorbaat al vast.
Om het eerlijk tellen toch geloofwaardig over te laten komen zullen ze met een uitslag van rond de 75% ja-stemmers komen schat ik.
OD.
Waar komt deze wijsheid vandaan???
Het is zo rustig aan het front, ook van de kant van de media.
Misschien dat het niet meer interessant is?
JH, waarom noem je ons wantrouwend?
Misschien dat gedupeerden iedereen voor rotte vis hebben uitgemaakt die niet in jullie straatje meel.ulde.
De telling van de stemmen zal onder notarieel toezicht plaatsvinden.
O, van Stichting Leaseverlies, ja, dat boezemt vertrouwen in
Begrijp je wat ik bedoel? Jullie zijn paranoia.
Misschien hebben die JA-stemmers er om goede en gegronde redenen ook wel belang bij dat er een schikkingsvoorstel is.
De stichtingen zijn eropuit om deze mensen te brainwashen. Objectieve voorlichting van de stichtingen is zeer belangrijk. Dit is helaas ver te zoeken.
En ik ben al een procedure gestart VORIG JAAR april en nu dus weer uitgesteld tot december!!
Deze procedures kunnen nog wel 5 jaar tegengehouden worden. Dat vertellen de stichtingen niet.
WIE CONTROLEERT DE TELLING??? Juist, n i e m a n d.
Ach ja....hoezo ignorant.
De enige die ons bestempelt als 'zeurpieten' ben jij, JH
Nee hoor half Nederland denkt er zo over.
Jij zeker voorop JH. Was jij niet diegene die me probeerde over te halen JA te stemmen voor die grondwet? Had ik wel tot een zeer beperkt groepje in Nederland behoord.
Als "gedupeerde" behoor je al tot een beperkte groep.
De ene keer praat jij in lijn met wat je van een dexia slachtoffer kan verwachten, terwijl je de andere keer zoveel mogelijk de forumbezoekers probeert te beschadigen.
Als PAL over de dam is volgen alle "gedupeerden".
We hadden op dit moment een uitspraak kunnen hebben van Eegalease in Hoger Beroep. De door jouw genoemde stichtingen hebben deze kans op een hele listige manier de nek omgedraaid. Vandaar onze afkeer naar Leaseverlies en Eegalease.
Het is altijd een kwestie van afwegen. Dat jij nou net buiten de boot valt hebben de stichtingen geen schuld aan.
Ik weet zeker dat jij beter werk (kuch) had geleverd.

Ik zie dat de realiteit omtrent jullie situatie behoorlijk ver te zoeken is.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Idaho, ik bedoel dat de stichtingen procedeerden op 1 grond en dan de anderen gronden vergaten.
Om hun blunder goed te maken proberen ze de mensen over te halen om ja te stemmen, zodat ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
Ik ben ook lid van Leaseverlies en Eegalease maar als je iets vraagt krijg je NOOIT antwoord.

Ik kan me best voorstellen dat mensen met kleine restschulden ja zeggen. Je bent dan van al het gedonder af.

trudy

Ik blijf mij overigens iedere keer weer verbazen over de felheid van een aantal mensen hier op dit forum, mbt de aantijgingen richting de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, keer op keer blijkt dat deze gedupeerden zelf al aan het procederen zijn, met gevolg dat eerder genoemde Stichtingen toch niks meer voor hen kunnen betekenen, vanwaar dan al die aantijgingen, ik snap dat niet, mis ik iets?
Hier ben ik er dus één van.

Ik was weliswaar nog niet aan het procederen, maar sta in de startblokken. Mijn advocaat vertelde mij dat het Duisenberg-aanbod alleen interessant is voor mensen die een kleine restschuld hebben, die betaald hebben en verder geen stappen (kunnen of willen, omdat het niet loont) ondernemen.

Zij krijgen 2/3 of 100% terug. Nou, das mooi meegenomen en ik gun het ze van harte.

Maar voor diegenen die veel erger gedupeerd zijn, hebben ze dus niets betekend.

Ik begrijp niet dat SLV adviseert de restschuld te betalen, terwijl veel mensen dat helemaal niet kunnen en dus vanzelf in een procedure terecht komen omdat ze dan gedagvaard worden. Hoeveel mensen zijn in het beginstadium niet door Dexia gedagvaard voor de Civiele rechter (van huurkoop was nog geen sprake) en bij verstek veroordeeld omdat ze geen advocaat konden betalen? Daardoor ook nog eens alle kosten moesten ophoesten? SLV had deze mensen toen al moeten bijstaan, zoals ook door één van de juristen van SLV bij Trosradar werd beweerd, maar niet gedaan werd. Dit was gewoon een leugen en niet één om bestwil, maar om sympathiek op t.v. over te komen en meer klantjes te werven.

Doordat men die restschuld niet kan ophoesten, wordt men door de SLV gewoon in de steek gelaten. Dit impliceert dus, dat de schikking absoluut niet op iedereen van toepassing is, wat WEL beweerd wordt door Dexia en consorten.

Wat Stichting Eegalease betreft is het nog schandaliger, omdat deze groep voor de rechter sterk staat en men in veel gevallen óók de inleg terug zou krijgen.

Deze beide stichtingen blijken, ondanks een gigantisch te besteden bedrag, niet waar te maken waar ze oorspronkelijk voor stonden en nu dus heulen met de vijand om hier vanaf te zijn en wie weet wat zich achter de coulissen nog meer afspeelt, waar wij geen weet van hebben.

Verbaasd over felheid? Dat is een mentaliteitskwestie. We kunnen ook onze mond houden, over ons laten lopen en over ons laten beslissen, zonder zelf iets in te brengen.
Ik snap dat niet. Mis ik iets?
Ja, je mist erg veel. Maar lamaarsitte, niet belangrijk verder.

trudy

verwijderd
Laatst gewijzigd door trudy op 21 jun 2005 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

JUIST Trudy, DAT bedoel ik :D

Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden als jij. :roll:

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Idaho schrijft:
En let wel, de uitspraak vd Hoge Raad staat misschien in jouw ogen al vast, helemaal zeker is het natuurlijk nog niet.......
Welke uitspraak van de Hoge Raad????
Om een uitspraak van de Hoge Raad te krijgen zal er eerst iemand in cassatie moeten gaan na een arrest van een gerechtshof.
Er zijn slechts een paar uitspraken in hoger beroep (Gerechtshof Den Bosch) en daarin heeft Dexia het laten afweten.
Als Dexia wel in een paar zaken in hoger beroep gaat dan worden deze op de rol gezet voor volgend jaar januari/ februari.
Vervolgens worden ook nog eens een paar van deze zaken ingetrokken om proces economische reden.
Als er toch een hoger beroep zaak dreigt te worden gevonnist, doet Dexia er alles aan om deze zaak te schikken.
Ik heb het al eerder geschreven , waar wachten we eigenlijk allemaal op?
Wacht niet langer en ga procederen, ga naar een advocaat en overleg met hem om je betaling an Dexia stop te zetten.

Het is natuurlijk compleet belachelijk dat straks een bijna gewonnen zaak van de stichting Eegalease nu door de JA stemmers van Leaseverlies voortijdig wordt stopgezet.
Het is gewoon een vies spelletje wat gespeeld wordt door de stichtingen en Dexia met een lachende Zalm op de achtergrond.

Er is trouwens ook nog geen uitslag van de stemming te verwachten.
Vandaag niet en morgen ook nog niet.

Groeten,
Piet

JH

Ongelezen bericht door JH »

Aan het begin van deze leaseaffaire zijn veel gedupeerden met een restschuld aangespoord destijds door PB om vooral niet over te gaan tot het betalen van de restschuld. Daarbij zijn zij niet verder geholpen dan adressen van advocaten en hebben zij helaas onvoorbereid de dagvaarding van dexia ontvangen en later in een rechtszaak verloren.
Al deze mensen die voorheen met veel bravour hebben aangekondigd niet te betalen zijn nu niet meer op dit forum, wellicht omdat zij de rechtszaak verloren hebben. Logisch ook, niemand geeft immers toe dat zij verloren hebben.

trudy

Er is trouwens ook nog geen uitslag van de stemming te verwachten.
Vandaag niet en morgen ook nog niet.
Nee natuurlijk niet. Ze moeten eerst nog eens goed met Dexia overleggen hoeveel JA-stemmers ze zullen opgeven. Wat strategisch het beste is.

Wantrouwend? Ja, dankje de koekoek.

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

Nee natuurlijk niet. Ze moeten eerst nog eens goed met Dexia overleggen hoeveel JA-stemmers ze zullen opgeven. Wat strategisch het beste is.
Last van paranoia mevrouw Trudy?

too23

Ongelezen bericht door too23 »

Als je iets weten wil dan moet je trudy vragen
Het schijnt dat trudy alles weet.

too23

trudy

Alles weten doet niemand, maar het moge onderhand toch wel duidelijk zijn dat aan deze hele schikking een vies luchtje hangt. :roll:

Eerst JA zeggen en dan wordt het pas uitgewerkt?????

Wie dit niet vreemd vindt, is wel naïef.

Gesloten