Inmiddels weer 3 weken verder en u raad het al, hij doet het nog steeds niet
TomTom is inmiddels teruggestuurd naar leverancier maar kreeg deze retour gestuurd met de mededeling dat ik maar contact op moest nemen met HP (lekker makkelijk)
Vervolgens maar weer contact opgenomen met TomTom waarvan hieronder een overzichtje is weergegeven.
Groeten Dr.Dré
Klant 29-07-2005 08:06
Weer 3 uur van mijn leven verpest met die baggerzooi van jullie
Exact punt voor punt gedaan wat jullie in het supportvoorstel hadden beschreven maar ook nu weer geen werkende tomtom.
krijg met geen mogelijkheid een gesproken stem geeinstalleerd
wanneer houd deze ellende nou eens eindelijk op en wordt mijn probleem verholpen ben nu al zeker 3 maanden in het bezit van een product wat nog niet een dag fatsoenlijk heeft gewerkt.
Jullie zijn wel uitstekend in staat om iemand tot absolute waanzin te drijven met jullie zogenaamde oplossingen die echter voor geen meter blijken te werken.
Neem svp zo snel mogelijk telefonisch contact met mij op en dan het liefst iemand die er verstand van heeft en mij echt kan helpen.
Reactie 25-07-2005 11:45
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Onze excuses voor de tijd die het voor u al in beslag heeft genomen. Wij raden aan de onderstaande stappen in die specifieke volgorde te doorlopen om de software volledig opnieuw te installleren. Wij vinden het vervelend dat dit voor u al zoveel tijd in beslag heeft genomen en wanneer dit niet tot de oplossing heeft geleid ontvangen wij van u graag een tijd en indien afwijkend van het vorige telefoonnummer tevens het telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken.
Bij deze installatie zult u de volgende dingen nodig hebben:
- Een computer met internetverbinding
- Uw TomTom-productcode
- De TomTom installatie CD's
Stap 1 - Bereid de installatie voor.
1. Hardreset de PocketPC (Zie handleiding HP)
2. Formatteer de SD-kaart
a) Zorg er voor dat de GO niet met uw computer verbonden is.
b) Open “Deze Computer” van uw bureaublad (Of klik “Start”->”Deze Computer”)
c) Koppel de GO aan uw computer, gebruik hiervoor een USB-aansluiting achteraan uw computer.
d) Een nieuwe schijf verschijnt genaamd “Verwisselbare Schijf”
e) Klik deze aan met de rechtermuisknop en kies “Formatteren”, Kies bij “File System” voor FAT32 en klik “Starten”->”Ok”
Stap 2 - Installeer de software en kaarten
- 1| Installeer de applicatie vanaf CD4 (Deze start automatisch bij invoer in de CD-drive)
• Opmerking: Indien deze niet automatisch start, open dan het bestand genaamd “setup.exe” van uw CD
a) Kies in het hoofdmenu voor “Installeer de Applicatie”
- 2| Installeer de 2110 update
• Haal eerst alle TomTom-CD's uit de computer
• Link:
http://www.tomtom.com/3162
- 3| Installeer de BeNeLux-kaart vanaf CD1 (Deze start automatisch bij invoer in de CD-drive)
a) Kies in het hoofdmenu "Installeer Kaarten" gevolgd door de BeNeLux
- 4| Softreset de PocketPC
3 - De juiste instellingen maken voor gebruik van de TomTom-software
- 1| Zet “Incoming Beams” uit
a) U tikt op Start (Windows vlaggetje) -> Settings -> Tabblad Connections -> Beam
b) Indien er een vinkje staat bij "Receive all incoming beams" kunt u deze weghalen door het aan te tikken.
c) Tik rechtsboven op "ok”
- 2| Stel de Bluetoothverbinding van uw PocketPC in.
• Link:
http://www.tomtom.com/2578
De eerste keer kan het maximaal 45 minuten duren voor een volledig GPS-signaal wordt ontvangen. Hierbij moet de GPS-ontvanger wel binnen bereik staan van sattelieten (Buiten of in de auto)
Indien dit uw probleem niet oplost raden wij aan in 't kort aan te geven wat er precies niet werkt. Indien u tevens een foutmelding krijgt raden wij aan deze tevens te vermelden in uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team