LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
-heidi-
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2005 10:53

Re: essent

Ongelezen bericht door -heidi- »

Rasputin,

Ze hebben dan toch een flinke fout gemaakt met hun schatting, want ze hebben mijn verbruik verdubbeld. Ik kan dan wel een betalingsregeling treffen, maar dan zal ik toch een lange tijd extra moeten betalen, wat ik niet kan. Waarom kunnen ze hun fout niet gewoon rechtzetten? Waarom moet dit toch weer over mijn rug?

De nieuwe leverancier wil inderdaad mijn voorschotbedrag verlagen, maar ook dan blijft het voorschotbedrag nog 20 euro hoger als voorheen.

Heidi

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: essent

Ongelezen bericht door sprokkel »

Rasputin1; Hele groepen mensen zijn de DUPE van deze ondoordachte energie liberalisatie.
De administratie is een rommeltje men rotzooit met de meterstanden, men schoffeerd mensen aan de telefoon, de directeuren vullen hun zakken.
Ja hele groepen mensen zijn hiervan de DUPE.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: essent

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Sprokkel, vrijwel heel nederland is gedupeerd met deze onzinnige ondoordachte energieliberalisatie
1. chaos bij de energiebedrijven brengt klanten tot wanhoop
2. chaos kost enorme bakken met geld. Geld dat door de burger de afgelopen 100 jaar bijeengebracht is wordt er in rap tempo doorgedraaid
3. betrouwbaarheid energielevering komt in het geding
4. de overheid heeft haar kip met de gouden eieren geslacht. De opbrengst die de lokale overheden kregen van hun nutsbedrijven verdampt waardoor deze lokale overheden op een andere manier aan inkomsten moeten komen (belastingverhoging)
5. werkgelegenheid verdampt naar het buitenland
6. de energie wordt steeds bruiner wat slecht is voor het milieu
En zo kan ik nog wil even doorgaan. Maar deze punten hoor je niet van Weijers of Jorritsma.

Alleen met het punt in dit item (geschatte meterstanden) ben ik het niet eens met mensen die roepen gedupeerd te zijn. Klantvriendelijk is het niet, maar dit is helaas een onderdeel van die door mij alom zo geprezen energieliberalisatie.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: essent

Ongelezen bericht door sprokkel »

Flappie;ik werk niet voor een essent maar voor een andere.
Flappie de mensen hebben echt allang door dat je bij Oxxio werkt, dus zeg dat dan gewoon.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: essent

Ongelezen bericht door sprokkel »

Rasputin1;
Dat van die geschatte meterstanden vind ik onbeschoft, als men later de juiste meterstanden aangeleverd krijg en het verdomd om het aan te passen ben je als bedrijf geen knip voor de neus waarde.
Ik wil je wel eens zien dat als je voor zeg €200 iets koopt en je een rekening bij de kassa krijgt waar €250 opstaat.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: essent

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Tja, schattingen horen nu eenmaal bij het systeem. En correcties op schattingen zijn veel en veel te duur. Die correcties zouden dan moeten plaatsvinden in het systeem van de netbeheerder, in het systeem van de oude leverancier en in dat van de nieuwe leverancier. Vervolgens moeten er ook nog creditnota's worden aangemaakt. En die drie systemen moeten weer op elkaar worden afgestemd.
Met tienduizenden switches per week is dat echt onbegonnen werk, onhandelbaar en ontbetaalbaar.

Je zult moeten wachten tot je jaarafrekening. Dan worden je actuele meterstanden gebruikt en krijg je je STATIEGELD terug.

Klingens
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2005 12:59

Re: essent

Ongelezen bericht door Klingens »

je heb 600m3 meer betaald. daar betaal je een goedkoper energ, bel. voor.
de nieuwe leverancier begint met een hogere stand .volgend jaar is er weer een hogere energ. heffing dan betaal jij 600m3 minder. Misschien een voordeeltje

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: essent

Ongelezen bericht door HuJuh »

Haha, die voorgaande heeft wel een (klein) puntje :D

Maar goed. Ik wilde dolgraag van Greenchoice af. Dat was moeilijker dan gedacht. Essent Netbeheer schatte voor mij de standen en ik kreeg een enorme eindafrekening van Greenchoice (ik heb er uiteindelijk 4 gehad, dat terzijde). Wat bleek, netbeheer zat er 1.600 KWh naast.
Ik heb zowel Greenchoice als Essent gebeld om dit probleem.

Greenchoice was zo star als de pest. Ze wilden niets doen, konden niets doen en toen bij mij de maat vol was en ik vroeg naar de teamleider cq chef van het callcenter vertelde ze me doodleuk dat ze die niet had. Hoe dom denkt ze dat ik ben?

Bij Essent werd ik vriendelijk te woord gestaan en ik werd binnen 24 teruggebeld. Dat hadden ze me ook beloofd. Ik werd door een vrouwtje (niet denigrerend, maar ze klonk jong) teruggebeld en er werd me verteld dat het een schattingsfout was. Ze vroeg me naar de huidige stand en die heb ik gegeven. Toen zijn ze van die stand uitgegaan, dit is doorgegeven aan de Netbeheerder en naar Greenchoice. Top Essent, goed geregeld.

Ik weer naar Greenchoice, wanneer ik nu de eindafrekening kon verwachten (ik wachtte nu al 4 maanden op dat ding), daar werd op onbehouwen manier te woord gestaan door een chagerijnig mens. Ze kon niet zeggen wanneer hij zou komen, had ook geen zin om dat uit te zoeken (begreep ik) en ik moest maar gewoon wachten.
Dat deed ik niet en ik heb een brief geschreven, maar dat is een ander verhaal.

Feit is dus dat je de geschatte stand wel degelijk kunt laten wijzigen en als iemand zegt dat dat niet kan zeg ik: ophangen, opnieuw bellen en dan krijg je misschien wel iemand die het wel wil doen (Essent heeft toch een gratis nummer).

wingzie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2005 14:18

Re: essent

Ongelezen bericht door wingzie »

Essent?
Ook een leuk verhaaltje over essent maar dan ietsje anders, staat inmiddels op de telefonie afdeling maar plaats het ook ff hier..



Jaren geleden liet ik twinner aansluiten
wat inhoudt dat je en telefoon hebt en internet via de kabel.

In het begin kreeg ik rekeningen van 120 gulden per 2 maand en dat was te doen en lijken me ook normale prijzen.

Maar ineens kreeg ik rekeningen van maar liefst 350 gulden terwijl ik steeds minder belde en meer internette.

De euro deed zijn entree en de rekeningen werden maar liefst 250 euro in de 2 maanden.
Ik belde op en vroeg om opheldering die kon ik krijgen door een specificatie aan te vragen om te zien wie ik gebeld had.

Oke dat deed ik maar moest hiervoor ook betalen, zoveel cent de regel.
In de specificatie kwam ik niets tegen dat duidelijk kon maken waarom ik zoveel meer moest betalen omdat er nogal wat afgeschermde nr's opstonden dus dat schoot niet op.

Ik belde weer op en vroeg of ze lijn eens wilden doorchecken.
Kon niet, kastje muur verhaal.

Mijn moeder overleed in die tijd en aangezien er wat problemen ontstonden met de erfenis inzake haar vriend, hoorde ik opeens dat mijn telefoon lijn werd getapt door iemand in de buurt en dat er tapes gemaakt werden van al mijn gesprekken die bij de vriend van mijn moeder in de brievenbus kwamen.

Dus weer Essent gebeld en wederom kastje muur verhaal, ik moest bij de politie zijn in deze blabla.

Politie zei dat ik met bewijzen moest komen want anders konden ze niets doen!
En een bewijs hield in een tape in handen krijgen via de post en deze niet openen en naar de politie brengen!

Nu kreeg ik 2 tapes die waren achtergehouden door een kennis van beide zijden alleen niet via de post!!
Dus was het geen bewijs!

Inmiddels had ik 2 maal een rekening niet betaald omdat essent niet erg zijn best deed om onderzoek te doen naar de oorzaken van de hoge rekeningen en ik ook radeloos was door alle toestanden die er om het sterven van mijn moeder plaatsvonden, en horen dat alle gesprekken die je voert met familie en vrienden op een tape is ook heel erg triest.
Ik kon het zelfs nauwelijks geloven maar de tapes waren het bewijs en de opnames waren wel zo duidelijk hoorbaar alsof er een microfoon in je hoorn zit.

Afijn, de deurwaarder kwam er aan te pas en ik zou aan het korste eind trekken want ik moest betalen.
Inmiddels was de lijn afgesloten door essent alleen wat ik niet wist was dat het de eerste lijn was..
Later bleek de tweede lijn te werken!
Dus ik belde hier op verder om te zien wat er zou komen aan rekeningen.

En in plaats van rekeningen van de 250 euro per 2 maand werden het rekeningen van maar liefst 40 euro in de 2 maand!!!!!!!
Dus hierover weer essent gebeld van kijk zelf naar de rekeningen dit klopt gewoonweg niet!
En weer werd er niets gedaan!

Ik moest van de 500 euro opeens 800 euro betalen vanwege deurwaarders administratie en incasso kosten etc..

Ik heb 400 betaald en overlegt of de rest in termijnen kon.
Dit was mogelijk
Goh wat vriendelijk zeg!?

Anyway.
Ik liet dit alles vastleggen via maandelijkse afbetaling via de postbank met nog een afschrijving.
Er vanuit gaand dat de postbank zijn werk prima doet.
Ging ik ervanuit dat alles wel zou lopen zoals ik dat had geregeld.

De andere overschrijving zag ik wel eens staan op mijn rekeningen en ach ik lette er niet eens zo op dat de rekeningen voldaan werden want daar vertrouwde ik gewoonweg op.

Tot ik na 4 maand een brief krijg met een aanmaning per direkt betalen!
Van de 400 die nog betaald moest worden kreeg ik opeens een rekening van wederom 800 euro
administratiekosten deurwaarders kosten en incasso!!!
Waarom? Omdat de postbank de ene transactie automatisch overboeking per maand niet had laten plaatsvinden, reden onbekend en de andere wel!!!
Ipv dat de deurwaarder aan de bel trekt om te informeren waar het geld blijft?
Heb hierna de postbank gebeld maar die wisten uiteraard nergens van.
En begrepen ook niet waarom etc.
Terwijl ik hier in huis de papieren had liggen waarin ik had opgeschreven welke twee bedrijven per maand een bedrag moesten binnenkrijgen via automatische afboeking..
stom pech..dus?


Kon ik weer opnieuw beginnen met de hele ellende.

Ik gebeld naar het deurwaarderskantoor kreeg echt schofterige mensen aan de telefoon alsof ze je afwerken per code.
Zo van nr 1 is een nieuwe betaler
nr 2 is een wanbetaler
nr 3 is een enorme wanbetaler
en afgaand op welk nummer je had kreeg je de grootste boef aan de telefoon ever.

Maar goed uiteindelijk na veel gedoe, mocht ik dan alsnog afbetalen met 100 euro per maand..
Nu is dat voor mij een inmens hoog bedrag!!!

Alles geregeld krijg ik na 2 weken weer een bericht rechtbank etc
griffiekosten betalen noem ze maar op
somma totala van 1000 euro!!!!!!!!!!!

Ik heb geen poot om op te staan, trek aan het kortste eind, verdorie van 400 euro naar 1000 euro!!!!!!!
Om niks om fouten die ik niet eens begaan had!
Om dingen die ik niet gedaan heb?

Om iemand die waarschijnlijk gebeld heeft via mijn telefoon verbinding!!
Krijg ik nu de kous op de kop?

Ik vind het zo onrechtvaardig!!!!!

En je doet er niets aan!
Ik betaal dus nu in totaal van de twee rekeningen van essent, van 500 euro openstaand,
nu maar liefst 1000 euro extra!
totaal som van maar liefst 2000 euro
voor een telefoonrekening die nooit geklopt heeft waarschijnlijk..

Ik heb later gehoord wie de persoon is die de telefoonlijnen hier aftapte maar die man is al verhuisd inmiddels.

Gekke was dat er meer mensen in de buurt het zo raar vonden dat er zoveel mensen verklikt werden, als ze iets deden wat niet door de beugel kon.

Ik weet nu wel waarom!
En ik hoop dat die man die dit gedaan heeft zich diep mag schamen!

Har

Re: essent

Ongelezen bericht door Har »

Essent vroeg enkele maanden geleden aan mij en anderen om een contract over 3 jaar af te sluiten, tegen een vast tariefstelsel.

Vorige week ontving ik een schrijven waarin Esent mededeelde medio november met een voorstel te komen voor een vast tariefstelsel.

In November pikken ze dus alle optredende energiekosten mee en houden de klanten voor de mal.

Zijn er meerdere forumleden met dezelfde ervaring ????

Har

Re: essent

Ongelezen bericht door Har »

Essent vroeg enkele maanden geleden aan mij en anderen om een contract over 3 jaar af te sluiten, tegen een vast tariefstelsel.

Vorige week ontving ik een schrijven waarin Esent mededeelde medio november met een voorstel te komen voor een vast tariefstelsel.

In November pikken ze dus alle optredende energiekosten mee en houden de klanten voor de mal door ze een fopsteen voor te hangen.

De service verlening van Essent bij storingen is ronduit chaotisch te noemen.

Hoe kom je van Essent af ?

schand
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2005 22:06

Re: essent

Ongelezen bericht door schand »

Wij kregen een eind afrekking met een geschatte tellerstand. Volgens deze rekening zouden wij 12.00 euro moeten betalen. Wij hebben gevraagd of ze toch maar de juiste tellerstand kunnen komen opnemen want het verschil is erg groot. We kregen de zelfde afrekening nogmaals. Nog een keer bellen en toen kregen we de juiste nota 420,00 zouden we moeten ontvangen(te veel betaald). Volgens hun hebben wij te weinig voorschotten betaald??? Ra Ra hoe kan dit !!! :twisted: Zij weigeren dit uit tebetalen en sturen een incaso op ons dak!!!!!! :roll:

Har

Re: essent

Ongelezen bericht door Har »

Weggaan bij Essent is moeilijk.

De gemiddelde tijd voor het beantwoorden van een btief duurt 2 maanden,

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: essent

Ongelezen bericht door medewerker »

mmm,

dat kan gelden voor een verhuizing maar niet voor overstappen...
Overstappen wordt namelijkgeregeld door uw nieuwe leverancier...
Opzeggen bij de oude kan dan niet, zonder aanmelding via de nieuwe...

mvg

medewerkster
(ander energiebedrijf)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: essent

Ongelezen bericht door Jonjo »

Oxxio? STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: essent

Ongelezen bericht door medewerker »

hoe kom je op dat idee?
nee, dank je

geertenrikstje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:28

Re: essent

Ongelezen bericht door geertenrikstje »

Reaktie voor schand,

Pas maar op ook wij hebben problemen met Essent krijg al maanden geen nota meer, boek nu zelf het maand berdag onder vermelding van klant nr over, ook de eind afrekening kreeg ik pas na tig keer bellen.

volgens essent moet ik kosten betalen omdat ik in het achteren betaal in plaats van in het voren, dit wist ik niet krijg immers geen nota.

in onze vakantie heeft essent een brief gestuurd een week later waren we afgesloten van kabel en internet.

gebeld met essent was niet mee te praten eerst betalen daarna willen ze wel praten je hebt geen keus als je niet betaald heb je geen gas-stroom meer.

Via onze rechts bij stand verzekering hebben we nu een klacht in gedien maar dit kan wel drie maand duren.

eigenlijk vind ik dat essent misbruik maakt van hun machts positie
als je aan kunt tonen dat je wel betaald hebt moet het toch klaar zijn.
kennelijk vindt essent communiceren met een klant er moeilijk.

Har

Re: essent

Ongelezen bericht door Har »

vreemd bericht stap naar de rechter

geertenrikstje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:28

Re: essent

Ongelezen bericht door geertenrikstje »

Hallo Har,

We zijn al bezig via onze rechtsbijstands verzekering.

Er is een speciale commissie waar je heen moet.

Har

Re: essent

Ongelezen bericht door Har »

geertenrikstje

Kun jij mij daar iets meer over laten weten .??

Bij voorbaat dank

Gesloten