Pagina 2 van 2

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 22 jul 2005 12:50
door m_meuwissen
Ik ben eerst telefonisch benaderd door Oxxio en ben ook overstag gegaan. Op het moment dat ik de aanmelding binnen kreeg, begon ik toch te twijfelen en heb een vergelijking gemaakt met mijn huidige energieleverancier en bleek dat ik per saldo hetzelfde zou betalen. Daarop heb ik de aanmelding onmiddellijk geannuleerd. Dus ik blijf zitten waar ik zit, want die overstap heeft dus totaal geen zin. BEN NA HET LEZEN VAN DE VERHALEN BLIJ DAT IK NIET BEN OVERGESTAPT.

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 15 aug 2005 20:09
door Thijske72
Flappie, word jij betaald door Oxxio om meer leugens in dit forum te spuien?

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 15 aug 2005 21:05
door flappie
dat zijn jou woorden.

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 16 aug 2005 13:55
door maan
In Februari de eindafrekening van Oxxio gehad. We zouden meer dan 400 euro terug krijgen, leuk bedrag. Na iedere week te bellen of te mailen, geen geld te zien. Nu hebben we twee weken geleden een andere eindafrekening gehad met het bedrag van 166 euro BIJBETALEN. In de eindafrekening stond dat we van mei 2004 tot september 2004 niet betaald hadden. Klopt dus niet. Weer bellen, ja mevrouw u heeft gelijk deze eindafrekening klopt niet u krijgt een nieuwe en die van februari klopt ook niet.
Nu is er dus wel 166 euro van onze rekening af gehouden! Weer bellen, sorry mevrouw u heeft gelijk, even navragen. De eerste eindafrekening klopt maar daar moet de tweede eindafrekening van af getrokken worden. Er wordt spoed opgezet en zo snel mogelijk geregeld.
Dit geloof ik dus niet meer. Het geld heb ik terug laten storten en mijn contract opgezegd!!!

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 17 aug 2005 15:10
door devia
Hallo allemaal,

Wij zijn drie jaar geleden overgegaan van Essent naar Oxxio (toen nog Evolta) omdat ze aanzienlijk goedkoper zouden zijn dan andere leveranciers, een besparing van 90 euro werd ons beloofd. In die drie jaar zijn er talloze toestanden geweest, tussentijdse naamswijzigingen, facturen die niet werden afgeschreven en dan ineens na een paar maanden achter elkaar werden afgeboekt enz. De eindafrekening kwam ook maar niet, maar omdat ik het verbruik in de gaten hou en nooit bij heb hoeven te betalen dacht ik dat het wel los zou lopen.

Afgelopen februari ontving ik eindelijk de eindafrekening over een periode van 25 maanden. Tot mijn schrik moest er 400 euro worden bijbetaald. Dit, terwijl ons gebruik niet veel was veranderd en wij als maandbedrag 25 euro betalen. Ondanks het feit dat energie duurder is geworden is het me een raadsel hoe de nota zo exhorbitant hoog kan zijn. Vervolgens bleek ook nog eens dat berekend was volgens dubbel tarief, terwijl we enkel tarief hebben (onze meter loopt wel dubbel, maar wil ik gebruik maken van dubbel tarief dan mag ik eerst ruim 100 euro administratiekosten betalen, ook al zo'n bureaucratische misdaad).
Enfin, gebeld met Oxxio, zij schoven het probleem af op Essent, die hadden door moeten geven dat we enkel tarief hadden. Essent gebeld die riepen" nee, dan moet u bij Oxxio zijn". Oxxio weer gebeld, ze gingen het eindelijk regelen. Ondertussen horen we maar niks, nog maar eens gebeld.... nog eens gebeld...... beetje boos geworden en dan te horen krijgen "nou, dan gaat u toch lekker naar een ander"....... lekker klantvriendelijk dus. Of de hoorn wordt er gewoon op geknald, is ook een oplossing, toch, mensen van Oxxio?

Een half jaar later kregen we eindelijk de correctienota. Nu mogen we maar liefst 600 euro bijbetalen, gebaseerd op enkel tarief. De nota is niet duidelijk gespecificeerd, het verbruik staat erop maar tegen slechts één tarief, dat toch in 25 maanden weleens gewijzigd zoud moeten zijn, lijkt me. Zelf narekenen hoe het zit is er dus niet bij.

We hebben maar weer gebeld met Oxxio en kregen een dame die het zelf ook niet snapte toen ze in de computer keek. Nu mogen we weer afwachten, hoe lang het uitzoeken gaat duren weten ze niet. Gisteren kregen we alvast weer een vaag mailtje met het bericht dat de correctienota betrekking had op de jaarafrekening van afgelopen februari, alsof we dat nog niet doorhadden....grrrrr. Dit als antwoord op onze vraag om een gespecificeerde nota, met alle tarieven en tariefswijzigingen. Ik zal wel heel ouderwets zijn als ik denk dat een medewerker die aan de telefoon zit om het probleem van de klant aan te horen en hiervoor een oplossing aan te bieden, daadwerkelijk naar je luistert. Het is natuurlijk veel handiger niet te luisteren, het niet te willen snappen en een beetje in het rond te gaan klooien zodat zowel jij als je collega's drie keer zoveel werk moeten verzetten om het probleem op te lossen.

Al met al weet ik één ding zeker, van Oxxio moeten we zo snel mogelijk af. Ik denk erover terug te gaan naar Essent, uit vergelijkingen komen ze er qua tarieven niet zo slecht uit en ik weet uit eerdere ervaring tenminste dat ze er niet zo'n puinhoop van maken als Oxxio......
Voor mensen die eraan denken over te stappen naar Oxxio heb ik één advies: doe het niet want het is er een zootje, ze zijn absoluut niet goedkoop en bovendien wordt je door de medewerkers vaak heel onfatsoenlijk te woord gestaan.

Groetjes,
Devia

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 19 aug 2005 13:25
door 48jojo
wat een drama dat oxxio had meer klachten gehoord maar dat het zo erg was is schrikken wacht al 6mnd. op eind afrekening zal dus nog wel een tijd duren

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 19 aug 2005 13:55
door troske
Dikke veter....alle aanbieders zijn flut.

Ik heb ook problemen met Oxxio. Moest 750 euro nabetalen, en ik betaalde al 80 euro per maand. Er klopt dus geen hol van.
Na twee jaar eindelijk een afrekening, en stond er 4000 KWh te veel op en 1500 KWH op een enkeltarief meter die ik niet heb.

Gemaild, gebeld geschreven, het hielp allemaal geen fluit. Ook betaalde ik sinds januari geen maandelijks voorschot meer. Na vijf keer gebeld te hebben wanneer dit gaat gebeuren heb ik deze maand de eerste afschrijving.

ik ben gestopt met hun te bellen en mijn zaak ligt nu bij de geschillencommissie. De commissie heeft mijn zaak geaccepterd en Oxxio een maand gegeven om te reageren op mijn case. Dit hebben ze niet gedaan. Zelfs de geschillencommissie nemen ze niet serieus.
Ik kreeg vorige week een brief van de geschillencommissie dat ze het betreuren dat ze geen reactie van de tegenpartij gekregen hebben (oxxio) maar gewoon doorgaan met de procedure (hoorzitting).
Ik ben benieuwd of ze aanwezig zijn op de zitting.
Stelletje lamzakken.

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 22 aug 2005 16:58
door spanenburg
ben al een heel jaar bezig om me eind afrekening van ons oude adres te krijgen en ook nog me afrekening van het nieuwe adres,maar ze zijn heel vlug met een aanmaning te sturen.we moeten eigelijk met ze all de schouders er onder zetten om dit bedrijf weg te helpen

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 09:40
door STAMPERTJE5982
De Directie Toezicht Energie (DTe) verplicht energieleveranciers binnen 8 weken een eindafrekening te sturen voor elektriciteit en gas aan de consument die verhuisd is of is overgestapt naar een andere energieleverancier. Dit staat in een beleidsregel die de toezichthouder op de energiemarkt op 11 febrauari 2005 heeft uitgevaardigd en verzonden heeft aan alle energieleveranciers en netbeheerders.

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 12:16
door STAMPERTJE5982
De Directie Toezicht Energie (DTe) verplicht energieleveranciers binnen 8 weken een eindafrekening te sturen voor elektriciteit en gas aan de consument die verhuisd is of is overgestapt naar een andere energieleverancier. Dit staat in een beleidsregel die de toezichthouder op de energiemarkt op 11 febrauari 2005 heeft uitgevaardigd en verzonden heeft aan alle energieleveranciers en netbeheerders.

Aanleiding voor deze beleidsregel is de grote stroom klachten van consumenten over de vertragingen bij het verzenden van eindafrekeningen na een verhuizing of overstap naar een andere energieleverancier. Een flink aantal consumenten krijgt pas na een aantal maanden een juiste en volledige eindafrekening voor de energie die is verbruikt op het oude adres. DTe acht het onwenselijk dat consumenten lang in onzekerheid verkeren over hun eindafrekening. Dit schaadt het vertrouwen in de energiemarkten, aldus de toezichthouder.

Omdat de Elektriciteitswet en de Gaswet de termijnen voor het verzenden van de eindafrekening na een verhuizing of overstap niet vermelden, heeft DTe besloten om, via een beleidsregel, de norm op dit punt te verduidelijken.

De beleidsregel wordt van kracht op 1 maart aanstaande. Consumenten die na 1 maart verhuizen of overstappen naar een andere energieleverancier, dienen binnen 8 weken een eindafrekening te ontvangen. DTe zal controleren of de bedrijven zich aan deze termijn houden. Zo niet, dan kan DTe passende maatregelen nemen door bijvoorbeeld een een sanctie op te leggen

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 13:04
door HuJuh
Gisteren kwam er een man namens Oxxio langs. De heer F. van Otten. Hij vertelde mijn vriendin, die zelf niets van de energiebranche weet en mij dus dat soort dingen laat regelen, dat Essent de service in onze wijk overdraagt aan Oxxio.
Mijn vriendin trekt een verbaast gezicht en vraagt wat ze moet doen. De man vertelt haar dat alle andere klanten gewoon meegaan naar Oxxio. Dat is het makkelijkst. Mijn vriendin twijfelde even, maar heeft toch getekend.
Ik kom een uur later thuis en zij vertelt me wat er is gebeurd. Leeuwarden valt onder Essent Netbeheer en we zitten dus voor gas en elektra ook bij Essent. Lekker makkelijk en zoveel scheelt dat niet me andere aanbieders. Daar willen we dus ook gewoon bij blijven. Zij belde direct met Essent en ik Oxxio. Ik heb ze daar laten weten, op minder vriendelijke toon, dat ze het toch echt te bond maken en dat ik in geen geval bij Oxxio wil. Ik moet zeggen dat de jongen die me hielp, ondanks mijn toon, erg vriendelijk en professioneel bleef. Hij kon nog niets doen want het was nog niet verwerkt. Logisch.
Ook Essent was erg vriendelijk, maar vertelde mijn vriendin wel dat zij contact moest zoeken met Oxxio, want zij konden verder niks doen.

Alleen de werkwijze van deze man is toch van de zotte! Morgen moeten we weer met Oxxio bellen en dan kappen we de "verhuizing" meteen af. Als ik alle andere berichten lees hoop ik dat wel goed gaat.

Ik las ook de andere berichten. Oxxio kan niet de schuld voor een fout met een enkel of dubbeltariefmeter bij Essent leggen. Essent is misschien wel de netbeheerder (of Continuon, of Eneco..), maar Oxxio levert je stroom. Zij melden je aan met een enkel of dubbeltarief. Laat je dus niet van het kastje naar de muur sturen.

Verder kun je wel al je betalingen terug laten storten, maar veel makkelijker is om gewoon een blokkade te laten zetten. Ik weet dat dit kan bij Rabobank (ik heb problemen gehad met Greenchoice). Ben je meteen van al het gezeur af.

Er worden ook fouten gemaakt bij Essent, Nuon, Eneco en noem maar op, maar er is een verschil tussen fouten maken en vuil spel spelen zoals bij Oxxio en daar kan een Flappie of wie dan ook niets tegen inbrengen. Irritant gastje trouwens, die Flappie.

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 15:31
door devia
Hallo,

Is er voor huidige klanten geen termijn waarbinnen de eindafrekening moet worden verstuurd? Of valt dat gewoon onder de contractvoorwaarden, ik meen dat daar iets instaat over het jaarlijks ontvangen van een eindafrekening. Als die termijn overschreven wordt, in mijn geval met meer dan een jaar, dan zou je ze toch in gebreke kunnen stellen? Zo zou je in ieder geval een geforceerde contractbeeïndiging kunnen afdwingen, zonder die asociale boete van 50 euro die ze je opleggen als je je contract niet uitdient.

Groetjes,
Marie Louise

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 15:49
door Gast
Ben ik ff blij dat ik niet bij Oxxio ben!

Re: eindafrekening OXXIO

Geplaatst: 25 aug 2005 20:52
door flappie
over termijnen waarneer een eind/jaar afrekening op de mat moet liggen kan je terrecht bij de dte.