Goedenavond allemaal,
Om over die sociale wetten verder te gaan, waar IK problemen mee heb zijn die slimme gnieperds die de mazen van de wet weten te vinden.
Zo'n aardige buurman uit m'n voormalige sociale-huursector-achterstandsflatje die weet-ik- hoelang een uitkering heeft en niet wíl werken (dit heeft hij letterlijk zo gezegd), hij vind het wel best zo, die uitkering. En wanneer er een duur apparaat kapotging, zoals een TV, ach, dan nam hij wel even een zwart betaald baantje om die centen bij elkaar te grabbelen. Juist ZWART!!! Wat je ook kunt benoemen als: oncontroleerbaar
En dat geld ging echt niet op een bankrekenig, maar onder het matras.
De goede man was niet dom, opleiding Z- verpleegkundige, dus enigzins leren kon hij echt wel. Omscholen? Nee, geen zin in.
Werken in een ander vlak in de zorg? Nee, te weinig tijd voor de mensen, te veel stress en hij wás tenslotte al lichtelijk gestresst weggegaan uit de Z.
Maar om bij de rijkeren uit te komen: De kruiwagens!
Iemand die een familielid in de gemeenteraad heeft en zo zaken voor zijn lieve, oude vader of moeder voor elkaar kan krijgen waar een ander, zonder connecties, slechts van kan dromen.
Of iemand die directeur is bij een door gemeenschapsgeld betaalde voorziening en die allerlei subsidies aanvraagd om de schulden van zoonlief af te lossen.
Uiteindelijk loopt frauderende pa ook tegen de lamp, uiteraard ontslag op staande voet, personeel mondje dicht aub. Niets in de krant.
Pa maand later weer een leuk baantje bij de gemeente (ten behoeve van : jaja, sociaal zwakke ouderen)
Er zullen heus schrijnende gevallen bijzitten, maar heb zoveel moeite met de gemeente die vanalles in de doofpot stopt en door de vingers ziet. Ben dit helaas erg vaak tegengekomen, dus vandaar. Dus nogmaals:
sommige langdurig werklozen of andere profiteurs: een stevige, welverdiende schop onder hun gat.
Zo....dat is me een verhaal, lekker om dat allemaal eens uit te tikken.
Oja, en S. is écht S.
Met een eigen IP-adres
En dat is een andere dan die van JGA.
(zie trouwens weinig overeenkomsten tussen ons, dit overigens niets ten nadele van JGA of mijn persoontje)
Allemaal de groeten,
en een collegiale groet aan Bitchy.
S.