LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone slechte service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Arwen Nevis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2005 15:16

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Arwen Nevis »

Marcel, het is heel sneu voor je dat het gebeurd is, maar helaas..
Er is niets meer aan te doen..

Je geeft zelf al toe dat het deels jullie eigen schuld is, dus wat is er dan verder nog aan de hand??

Voordat je wordt afgesloten zijn er al voldoende herinneringen gestuurd, is je telefoon geblokkeerd en weet ik niet allemaal wat meer.
En als je telefoon geblokkeerd is, kan er ook geen wijziging worden doorgevoerd in je abonnement.
Dus dat je het hebt laten wijzigen en een week later wordt afgesloten??
Ik betwijfel het..

gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:48

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door gebruiker »

Ook wij hebben helaas slechte ervaringen met de "klantenservice" van Vodafone. Na jarenlang prepaidklant te zijn geweest (eerst met Libertel)wilden wij onze prepaid veranderen in een abonnement met nummerbehoud. We hebben dit willen doen via de Phonehouse.
Op 2 sept. 2 uur lang bij de phonehouse gezeten, maar het is toen niet gelukt om het om te zetten. Alvast maar contract getekend en de medewerkster van Phonehouse zou het later weer proberen.
Op 5 sept. weer contact gehad met de Phonehouse, het zou de volgende dag gerealiseerd zijn! Da's mooi dachten wij, maar helaas.......
Op 8 sept. maar weer contact gehad met Phonehouse, snappen er ook niks meer van, gaan een nieuwe aanvraag doen. Later werden we terug gebeld, op 12 sept. zouden we overgezet worden naar abonnement.
's avonds op 12 sept. maar weer eens gebled met de klantenservice van Vodafone, wisten wel iets af van een aanvraag, maar verder was er niets bij hun bekend. Later werden we door Vodafone teruggebeld, onze aanvraag was toch wel bekend en zouden 's avonds nog omgezet worden! Maar helaas...................
Op 13 sept. maar weer gebeld met Vodafone en met de Phonehouse. Nu werd mij gegarandeerd dat wij op 14 sept. voor 13.00 uur worden overgezet. Ik ben erg benieuwd............ Al met al is dit dus niet erg klantvriendelijk. Het is nog maar afwachten of we inderdaat op 14 sept. worden overgezet. Van compensatie viel niet over te praten. Van de Phonehouse kregen we een keycord van Vodafone als pleister op de wonde, maar die durf ik nu niet meer in het openbaar te dragen..............

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

wie is daar de veroorzaker van het probleem? De dealer of Vodafone?

Als The Phonehouse op een of andere manier iets verkeerd invoert voor het nummerbehoud, kan het een probleem veroorzaken voor u als gebruiker.

Het is een onhandige samenloop van omstandigheden waardoor u enkele dagen vertraging opliep bij het overgaan naar Abonnement.

Spijtig, maar waarschijnlijk voor een belangrijk deel te wijten aan TPH, die het contract en het nummerbehoud aanvraagt. Vodafone is dan enkel de uitvoerder daarvan.

Dingen die mis kunnen gaan:
- datum nummerbehoud
- verkeerde prepaid simkaart ingevoerd
- NAW gegevens komen niet overeen
- overige problemen, zoals techniek

Waarom wil je daarvoor compensatie? En wat heeft Vodafone zelf verkeerd gedaan?

gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:48

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door gebruiker »

Tja dat is een goede vraag waar niemand een antwoord op heeft. TPH verwijt Vodafone en Vodafone verwijt TPH. Tijdens onze eerste bezoek hebben we met samen met TPH (via de computer) en Vodafone (aan de telefoon) alle gegevens ingevoerd en we hebben 2 dagen zitten tussen de overschrijving en het nummerbehoud, zoals Vodafone het ons heeft opgedragen. Waarom ik compensatie wil? Ik ben nu al 12 dagen hiermee bezig en regelmatig aan de telefoon gehangen met zowel Vodafone en TPH. Ik kan mijn tijd wel beter besteden!

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

dat is begrijpelijk, maar tot dusver heb ik nog niets gezien van wat er feitelijk de oorzaak is van het ontstane probleem.

Misschien dat er een hoop miscommunicatie heeft plaatsgevonden. Heeft u extra kosten gemaakt doordat u 2 weken later pas op abonnement overgaat? Het abonnement dat u heeft gaat pas vanaf morgen lopen, dus daarvoor betaalt u in ieder geval niks extra.

gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:48

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door gebruiker »

Ja, miscommunicatie is het zeker! Ik denk dat de oorzaak hiervan nooit achterhaald zal worden omdat Vodafone en TPH elkaar de Zwarte Piet toespelen. Er is van beide partijen niet toegegeven wat er nou precies verkeerd of fout is gegaan.Ik weet alleen maar dat wij de dupe zijn. Het is maar te hopen dat wij echt vandaag worden omgezet. Dit heb nml. al meerdere keren gehoord. Mijn extra kosten voor het omzetten zijn in iedergeval de vele telefoontjes, tijd en ergenis! Als ik vandaag dan weer moet aanhoren "dat er wat mis is gegaan en morgen echt gegarandeerd wordt omgezet" ontplof ik!

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Fully »

OK, hier moet iets verduidelijkt worden....
TPH (en ook Belcompany en T4T e.d.) werken veel met studenten en andersoortige parttimers en tijdelijke krachten.... dat is gewoon een feit. Zij moeten meteen werken met de aansluitsystemen van alle providers en krijgen van te voren veelal geen uitgebreide training hierin.
Spijtig genoeg kan men dus niet van iedere medewerker verwachten dat zij direct feilloos met al deze systemen overweg kunnen.... het spreekt daarom voor zich dat er makkelijk fouten gemaakt kunnen worden bij het realiseren van een nieuwe aansluiting..

Een overzichtje van er fout kan gaan bij nummerbehoud:

- de datum waarop het nummer moet worden overgezet (van prepaid naar abonnement mag binnen 2 WERKdagen mits direct alle gegevens correct zijn ingevoerd. beter is 3 werkdagen aan te houden zodat er nog eventueel gegevens kunnen worden aangepast)
- verkeerde provider waar het nummer vandaan komt ingevoerd
- geen of verkeerd ingevoerd prepaid of abonnements simkaartnummer
- verkeerd abonnnement ingevoerd
- vergeten nummerbehoud verzoek te laten versturen

Bovenstaande zijn fouten die door de winkel kunnen worden gemaakt
De winkel heeft de grootste verantwoordelijkheid voor het aanleveren van de gegevens en blijft verantwoordelijk voor het in de gaten houden van de nummerbehoud aanvraag tot in ieder geval het moment waarop zij de goedkeuring krijgen dat het nummer op een vastgestelde datum wordt overgezet en het tijdig aanleveren van nieuwe of aangepaste gegevens die belangrijk zijn voor het verkrijgen van deze goedkeuring.

Wat er aan de kant van de provider mis kan gaan:

- foutief verwerken van nieuwe of aangepaste gegevens
- systeemtechnische problemen

In de meeste gevallen ligt de fout bij degene die het abonnement met nummerbehoud heeft ingevoerd, dus de winkel...

Misschien is het verstandig om even door te vragen naar de oorzaak want die is wel degelijk te achterhalen...

Esme
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2005 21:12

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Esme »

Ook ik heb niets dan slechte ervaringen met Vodafone. Bij mij heeft de verkoper van het City Point toezeggingen gedaan over korting die niet bleken te kloppen. Ook het overzetten van het abonnement ging fout. Er heeft nog geen rekening geklopt (datakosten die gratis zouden moeten zijn worden wel berekend) en de gratis bluetooth headset werd pas na veel aandringen 4 maanden later geleverd.
Op een klachtenbrief die ik begin juni schreef heb ik nooit antwoord gekregen. De klantenservice zegt dat ze niet op mijn brief reageren omdat het Vodafone City Point de toezeggingen heeft gedaan. Het City Point erkent de toezeggingen en doet....niets.
Niemand bij Vodafone voelt zich verantwoordelijk.
De klantenservice is meestal onbeschoft, soms behulpzaam, zelden aardig.

Als dit abonnement over is nooit meer Vodafone!

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door marcel36 »

Arwin het is wel zo ja en dat jij het betwijfeld zal mi een worst wezen.

Gesloten