LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting over belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
freegreyroad

Re: Belasting over belasting

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Vandaar dat het hoog tijd werd om het grijs kenteken af te schaffen.
Goede en sluitende redenering fgr. We zijn het eindelijk een keer eens!
Met jouw selectieve gewinkel trekt je de boel weer uit z'n verband. Dat is niets nieuws want dat is nu eenmaal jouw manier van discussieren gebleken. Ik zal je over je gebrek niet verder bekritiseren.

Maar het gaat hier niet over je stokpaardje. De topic is ''belasting over belasting'' en niet het grijs kenteken.

Overigens moet ik wel je illusie ontnemen, wij worden het namelijk nooit eens! Wie wordt het nu eens met iemand die beweert dat hij zichzelf nieteens serieus neemt? :lol:

48609

Ongelezen bericht door 48609 »

Je geeft zelf aan belastingontwijkend gedrag te vertonen [helaas denk je ook namens vele anderen te spreken]. Ben ik met je eens.
Je geeft aan dat belastingen een noodzakelijk kwaad zijn: ben ik met je eens.
Waar we in verschillen is het redealisme: idealen maar wel met enige realiteitszin als basis. Dat laatste ontbreekt veel mensen. Daarnaast wil men wel graag van alle voorzieningen gebruik maken.
Het is net zoiets als dat iedereen in de hemel wil komen maar niemand hier eerst dood voor wil gaan.
On-topic: ik ben het eens met karr. Het staat iedereen vrij om dit aan te vechten bij de rechter.

freegreyroad

Je geeft zelf aan belastingontwijkend gedrag te vertonen [helaas denk je ook namens vele anderen te spreken].
Wederom selectief gewinkel van je! Je geeft daarmee zelf ook aan in de hemel te willen komen zonder eerst dood te gaan. Die gevleugelde uitspraken van jou zijn slechts een spiegel van je ziel.

Ik denk in het geheel niet namens mezelf en/of vele anderen te spreken, ik geef slechts oorzaak en gevolg van de huidige fiscale graaicultuur aan. De huidige belastingmoraal van de overheid is de oorzaak en de vrijwel algehele kopersstaking is het gevolg. Dat moet een ''erudiet'' iemand als jij voor door wil gaan toch ook wel aan de staat van onze huidige economie kunnen afleiden! Als de algehele lastendruk zo cumulatief blijft toenemen als nu, zal het nog veel slechter worden met onze economie. Daar hoef je geen meester doctorandus voor te zijn om dat te begrijpen.

48609

Je geeft oorzaak en gevolg aan zoals jij dat ziet. Niet meer en niet minder. Net als dat ik mijn mening geef. Ik ben er alleen, naar mijn mening, een stuk gelukkiger onder.

freegreyroad

Met alle vormen van respect........maar het ''geluk'' is in dit geval toch echt met de domme!

48609

Laat mij maar dom én gelukkig zijn. Heerlijk!
Rob moet de discussie met een zekere Ivan maar eens nalezen. Staat een hoop waarheid in!

freegreyroad

Dat heeft Rob al gedaan en hij heeft die waarheid vanuit het standpunt van Ivan al toegegeven ook. Echter wat Ivan en later ook Peter in mijn perceptie suggereren is dat een fatsoenlijke reactie op de wandaden van de huidige asociale overheid een constructievere reactie zou zijn. En dat bestrijd ik!

Mij is gebleken dat de huidige overheid t.a.v. ALLE andere standpunten dan de hunne een betonnen plaat voor de kop heeft. Ze weten alles beter en doen alles anders. De huidige overheid lijdt aan een gigantische arrogantie. De arrogantie van de macht. En dat kan nooit in het belang van ONS land zijn.

Overigens voor de mensen die zich nu afvragen waar wij het over hebben en wie Ivan en Peter zijn: ga naar www.sbg-delft.nl en op het forum naar politiek getinte onderwerpen.

48609

Mij is gebleken dat ................. t.a.v. ALLE andere standpunten dan de hunne een betonnen plaat voor de kop heeft.
Per definitie geldt dit standpunt voor beide partijen. Zeker voor Rob en de SBG. Dus vul maar in ........!

freegreyroad

Per definitie geldt dit standpunt voor beide partijen.
Van een Rijksoverheid die een land moet besturen verwacht ik een ander wijze van standpunt bepaling dan van een of andere ''one issue'' belangen vereniging.

Je vergelijkt dus appels met peren.

48609

''one issue'' belangen vereniging.
"One issue" hobbyclub!

48609

Je laat je overigens wel erg kennen door te schermen met de plaat van anderen en tegelijkertijd volstrekt blind te zijn voor die van jezelf!

freegreyroad

Wat heb jij toch tegen een hobbyclub?

freegreyroad

Je laat je overigens wel erg kennen door te schermen met de plaat van anderen en tegelijkertijd volstrekt blind te zijn voor die van jezelf!
Wat jij interpreteert als een plaat voor m'n kop is de normale standpunt bepaling van mensen die slechts EEN belang na streven. Je vergelijkt dus nog steeds appels met peren als je mijn ''plaat'' vergelijkt met die van anderen, in dit geval van de huidige asociale overheid.

48609

Wat heb jij toch tegen een hobbyclub?
Helemaal niets als ze zich niet voor iets anders voordoen en alleen enige actie ondernemen als er én geld te halen is én hun voortbestaan op het spel staat
Laatst gewijzigd door 48609 op 29 jul 2005 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

48609

Wat jij interpreteert als een plaat voor m'n kop is de normale standpunt bepaling van mensen die slechts EEN belang na streven. Je vergelijkt dus nog steeds appels met peren als je mijn ''plaat'' vergelijkt met die van anderen, in dit geval van de huidige asociale overheid.
Naar de mening van Rob en niet het standpunt van mensen blablabla.

freegreyroad

Helemaal niets als ze zich niet voor iets anders voordoen en alleen enige actie ondernemen als er én geld te halen is én hun voortbestaan op het spel staat.
Weer zo'n kortzichtige bevooroordeelde interpretatie van je!

a. Ze doen zich niet anders dan een hobbyclub voor alleen trek jij dat
in de negatieve sfeer.

b. Ik heb je al eens verteld dat er helemaal geen geld te behalen valt.
Dankzij vele vrijwilligers lukt het nog anders moest er geld bij.

c. Hun voortbestaan staat in het geheel niet op het spel.

Vriendelijk meneertje

Ongelezen bericht door Vriendelijk meneertje »

Vandaar dat het hoog tijd werd om het grijs kenteken af te schaffen.
Lieve 48609,
Ik heb er alle begrip voor dat je enorm blij bent dat de voordelen, die particulieren hadden door met een grijs kenteken te rijden, zijn afgeschaft.
(Fijn he?!)
Maar het kan toch niet zo zijn dat je je blijdschap maar op elk willekeurig forum tot uiting brengt?
Dit forum gaat over een heel andere belasting, dan de belasting waar jij op doelt.
Je maakt, als ik het zo mag uitdrukken, oneigenlijk gebruik van dit forum en als er iemand is die tegen oneigenlijk gebruik van wat dan ook is, ben jij het toch!?
Dus lieve 48609, let even op wat je waar plaatst?
Laten we het op een vergissing houden.
Nou, lekkere trol van mij... een dikke kus en de groeten aan je trollenmaatjes karr-2 en acjzr1.
'Vriendelijk' meneertje.

48609

gaap

Vriendelijk meneertje

Ongelezen bericht door Vriendelijk meneertje »

gaap
Lieve, lieve 48609,
Dit argument van jou (zie: Quote) is al bijna net zo sterk als het argument:
"Je had het kunnen weten".
Het zegt veel, zo niet alles over jou en ik vermoed dat jouw verstandelijke vermogens vergelijkbaar zijn met degene die deze -inmiddels- onsterfelijke woorden tot geschiedenis maakte.
Maar nu maak, ook ik, met schuldig aan het feit dat ik op een verkeerd forum bezig ben.
Excuses hiervoor.
En 48609... het ga je goed!
Welterusten.

freegreyroad

Ook zeker allemaal ''hobbyclubs''?
Van de RADAR-Site

ANWB: Lagere lasten voor automobilist (25-07-2005)

De overheid moet de lasten voor automobilisten verlagen om zo de pijn van de dure brandstof te verzachten. Dat heeft ANWB-directeur G. van Woerkom maandag in een brief aan minister Zalm van Financiën geschreven.

Een tijdelijke verlaging van de brandstofaccijns ligt volgens de ANWB voor de hand. Ook kan Zalm denken aan het terugschroeven van de vaste lasten. De brancheorganisatie stelt voor om de wegen- of aankoopbelasting voor auto's omlaag te brengen.

Door spanningen op de wereldmarkt heeft de prijs voor ruwe olie de afgelopen tijd ,,alle records gebroken'', schrijft Van Woerkom. De brandstofprijzen zijn volgens hem daardoor hoger dan ooit. De ANWB-leden maken zich daar ernstig zorgen over.

,,Veel leden, die nu van vakantie terugkeren, zetten bovendien vraagtekens bij de grote prijsverschillen met de ons omringende landen zoals Duitsland en Frankrijk'', aldus de ANWB-directeur. Hij wijst erop dat de Staat juist extra geld binnenkrijgt door de hogere brandstofprijs.

De ANWB heeft niet uitgerekend hoeveel de gemiddelde automobilist moet terugkrijgen. ,,Het is een brief met voorstellen. We vragen Zalm alleen om er eens naar te kijken'', lichtte een woordvoerder toe.

De laatste dagen neemt het protest tegen de hoge brandstofprijzen toe. United Consumers, een organisatie van 180.000 benzine- en dieseltankers, verzamelt handtekeningen van automobilisten tegen de dure benzine. Oprichter P. van Selms verwacht ongeveer een miljoen reacties. Volgens United Consumers moet de overheid de accijns verlagen.

Tango gaf zaterdag het zogenoemde 'kwartje van Kok', een zeer impopulaire verhoging van de benzineaccijns uit 1991, terug aan zijn klanten. Tango is marktleider op het gebied van onbemande tankstations.

De Branche Behartiging Tankstations (BBT), onderdeel van de Bovag, is ook een actie begonnen. De tankstationhouders wordt aangeraden bij de kassa aan de klant duidelijk te maken hoe de prijs van een liter benzine is samengesteld. Ongeveer 65 procent vloeit naar de staatskas, aldus de Bovag. De BBT roept de leden bovendien op om op elke kassabon de tekst 'Tweederde van de benzineprijs gaat naar de Staat' te printen.

De adviesprijs van een liter euro 95 bedraagt bij Shell inmiddels 1,405 euro. Voor een liter diesel moet 1,045 bij Shell worden betaald. De prijzen zijn overigens de afgelopen dagen iets gedaald. Een vat ruwe olie kostte maandagmiddag 58,27 dollar.

Het ministerie van Financiën stelt op zijn eigen website dat het aandeel van de belastingen in de benzineprijs juist afneemt, naarmate de brandstof duurder wordt. Bovendien betalen in bijvoorbeeld Duitsland automobilisten relatief meer belasting over brandstof dan in ons land, aldus het ministerie.

Bron: ANP

Gesloten