LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] topic closed by medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

Beste Angel: Wat is er dan niet juist wat ik zeg over Windows XP en PRO? Daarbij komt dat je dan wel kunst en vliegwerk moet uithalen om Windows XP te formateren aangezien windows z'n eigen niet kapot laat maken. Maakt niet uit hoor. Als laatste: Als je met die pc naar de winkel gaat en je laat m nakijken, zullen ze zeggen dat ie goed is en wordt je gewoon weer naar huis gestuurd. Daarnaast heeft Medion een oplossing aangeboden waar meneer geen genoegen mee neemt. Dit moet ie volgends elke rechter gewoon doen. Hij verliest alles geheid. Wederom maakt niet uit hoor. Het is leuke forumvulling, die post van jouw.
Je beweert dat aqua_man het verschil niet weet tussen PRO en HOME... volgens mij kun je niet zo goed lezen en dus is je opmerking onterecht... dat had ik aan te merken over jouw opmerking... niets anders ( iets beter lezen graag ). Hij zegt nl. iets compleet terecht !!
Daarnaast stelt het geen fluit voor om een pc met XP te formateren ( met format c )... geef mij 10 minuutjes en het is gebeurt ( los van de tijd die het formateren zelf duurt wat afhangt van de grootte van je HD ).

Laat de winkel maar bewijzen dat ie 't doet ( als je zelf heb geconstateerd dat ie 't niet doet )... doet ie 't in de winkel normaal en thuis niet.... dan lijkt het me duidelijk dat je zelf een probleem hebt...
Ik claim niet de oplossing te weten ( dat kan ik van hier ook niet zien ), maar als een apparaat niet werkt is de winkelier verantwoordelijk... DAAR Moet je 't probleem dan ook neerleggen !

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

voor we hier ruzie gaan maken, de vraagsteller(s) zijn ondertussen verdwenen............ en ik blijf het vreemd vinden dat de PC het wel goed doet als alles in de fabrieksinstelling staat, en daarna problemen opleverd....................... volgens mij toch een ander dan een hardware conflict...........

en ehhhh Angel format C: bestaat echt niet meer in XP, formateren wel, maar format C: echt niet

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Ehhh hoffie, format c: bestaat nog wel in XP hoor.
Het zal alleen niet veel meer voorkomen dat een XP-installatie nog onder FAT(32) draait, da's allemaal NTFS.
Maar met fdisk vanaf opstartdiskette onder FAT kan je IEDERE Windows-versie formatteren die draait op het FAT-bestandssysteem, dus ook XP.

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door EdP »

Op zich is de Medion pc helemaal niet slecht, maar ook bij andere merken zijn prijzen snel aan het dalen. Los daarvan, als een artikel reeds tweemaal (of was het 3?) ter reparatie is aangeboden en het probleem is niet opgelost, dan heeft een consument recht op een nieuw of gelijkwaardig exemplaar of ongedaan maken van de koop. Had Radar daar nou niet zelf even een adviesje over kunnen geven?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

klopt uitgeslapen, maar daarmee ontwijk je windows XP bij het opstarten, in windows XP zelf zit het niet

angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

@hoffie

Om nog maar even mee te doen hieraan...
Ik heb ook nooit beweerd dat je terwijl je XP draait een format C: moet uitvoeren !!!! Dat gaat idd niet lukken, XP laat zichzelf niet omzeep helpen...
Wat ik zei was
Daarnaast stelt het geen fluit voor om een pc met XP te formateren
Ik vond de "aanval" op aqua_man niet terecht aangezien die niets verkeerd zei, maar alleen info gaf.

Graag hoor ik van de starters van dit topic ( indien ze nog aanwezig zijn ) hoe het nu verder is gegaan ?!?!?

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door @tje »

Hoffie: Zo snel krijgen Angel en ik geen ruzie hoor. Toch Angel?

Uitgeslapen: Niet helemaal waar. Er zijn nog wel fabrikanten die nog onder FAT32 draaien. Niet veel maar ze zijn er. NTFS daartegen is stabieler, dit is tevens de hoofdreden waarom er overgegaan wordt op NTFS.

Angel: Met een opstartdiskette kom je niet in Windows XP maar in DOS. Dus je kan geen format c doen onder windows xp maar wel onder dos.

Wat betreft Aquaman, het maakt niet uit of ie Home of Pro heeft geinstalleerd. Ze zullen beide hetzelfde doen. De verschillen zijn niet zo groot en zeker niet met dit soort problemen.

EdP: Als het probleem geconstateerd wordt wel. En daar zit m nou net het probleem.

Groetjes

@tje

angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lees nou eens... dat zeg ik ook helemaal nie !!!
Met een opstartdiskette kom je niet in Windows XP maar in DOS. Dus je kan geen format c doen onder windows xp maar wel onder dos.
Ik zeg dat je een pc met windows xp ( dus eentje waar dat op staat ) kunt formateren met format c:
Dus op jouw opmerking dat format c: niet meer werkt reageer ik... naast je opmerking over Fdisk.

NTFS is overigens niet veel stabieler... ( een bestandssysteem is niet stabiel of juist instabiel, een softwareprogramma wel ) Het is wel veiliger en dat is de reden dat de meesten NTFS gebruiken

CharlesKa
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:11

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door CharlesKa »

Ook ik geloof niet meer in Medion omdat ik weet dat een aantal kopers in Maart 2005 met het type MD 8386 veel ellende in huis hebben gehaald. Medion geeft namelijk toe dat sommige software het functioneren van de computer beinvloed. Via een tip van anderen kwam ik er achter dat bijvoorbeeld Studio ( van Pinnacle een videobewerkingsprogramma) opstart problemen veroorzaakt dwz regelmatig bij de start een zwartscherm. Ook voor dit probleem kan de (help?)desk maar één woord "systeemherstel". Het vreemde is dat deze software probleemloos functioneerd op een Medion Laptop die ik verleden jaar heb aangeschaft. Is er een betere verklaring voor een hardware probleem, ja volgens de desk wel.... systeemherstel.
Daar sta je nou met je 3 jaar garantie.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Ulbe »

Misschien is het niet onverstandig wanneer de harde schijf volledig geformateerd moet worden als volgt te werk te gaan,

Formateer eerst de D schijf en de daarop volgende schijven,

Daarna wordt de Windows XP cd ingelegt, en start je de computer hiermee op, de harde schijf kan hiermee geformateerd worden, en dat doe je dan ook, hetgeen resulteert in een geformateerde C schijf,

Hierna verwijder je de partities, en maak dan één partitie voor de gehele schijf, en laat daarna de gehele harde schijf formateren,

Nadat dit is gebeurd, verwijder je de hoofdpartitie, en deel de schijf weer op, naar wens,

Volgens mij moet het dan raar lopen dat er nog een virusje in de harde schijf huisd, op deze manier zijn ze volgens mij wel allemaal opgeruimd!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door @tje »

Mischien is het makkelijker om op te starten met de Windows XP-cd. Als eerste de partities eraf te mikken, vervolgends nieuwe partitie aanmaken en formateren. Gaat wat sneller met hetzelfde resultaat. Kijk wel eerst even of alle hardware ondersteund wordt. Scheelt zoeken naar desbetreffende drivers.

ratteke
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door ratteke »

http://www.comptec.nl/

probeer het eens an deze meneer te vragen

angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

SPAM !!!! :x
FOEI

ratteke
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door ratteke »

SOWWY :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

:D

MHoeneveld
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:02

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door MHoeneveld »

Zal ik het lijstje geven?
Je installeert:
Windows,
Windows Updates,
Virus Scanner,
Ad-aware / spy-ware scanner,
Winamp (voor de muziek)
BSPlayer (voor de video's)
En nog Microsoft Office.
Lijkt me nix mis met dit lijstje, een gewone huis, keuken en tuin computer zullen we maar zeggen. Er staat niet eens MSN op!

Met de computer zal niks mis zijn als hij het met de 'fabrieks-instellingen' wel doet. Ook XP home of XP Pro maakr niets uit want de vershillen zitten met name in de mogelijkheden voor toegang tot bedrijfsnetwerken en filepermissies.

Met het lijstje is wel wat mis.
Gemiddeld is een windows computer op dit moment binnen 14 minuten met een virus, bot, spyware of malware besmet als je hem aan het internet hangt.
Dus alvoren het netwerk/internet aan te sluiten eerst;
Windows installeren
Virusscanner/spyware scanner installeren

Dan netwerk verbinding maken en
Windows updates draaien.

Daarna pas andere software installeren.

Ook eens nalopen wat de netwerkkaart voor snelheid gebruikt. Als dat 10 Mb/s is kun je hem beter op fixed 10 Mb/s half duplex instellen.
Is het 100 Mb/s stel hem dan op 100 Mb/s full duplex in. (iemand heeft al geschreven hoe dit te doen)
De auto-negotiation werkt niet altijd even goed en het kan heel goed zijn dat er bij een windows update een driver is ge-update zodat je nu tegen dit probleem aanloopt.

Ook de harde schijf is geen probleem. Je geeft zelf al aan dat na het vervangen van de harde schijf het probleem er nog was. Dus het moet iets anders zijn.

Het lijkt mij dat er een driver is die na windows update zich anders gedraagt. Of je bent tijdens het installeren al geïnfecteerd. Het installeren van een virusscanner is dan al te laat. Diverse bots worden niet door virusscanners herkent.

Succes

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Medion »

:roll:

ikbenik

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus ipv meneer naar een dure pc zaak te sturen, lijkt het me beter dat meneer nog eens contact opneemt met Aldi of Medion.
"Dure zaak" Dat zijn wel de degene waar je heen kunt als er iets mis mee is. En zo duur zijn wij ook weer niet hoor!

Laatst belde iemand mij op om de computer aan te sluiten, net gekocht bij de Aldi! Tja, hij heeft nog steeds een probleem, want ik verrek om dat te doen! Wel te gierig zijn om bij de vakmensen een computer te kopen (scheeld maar een paar euro) en dan wel de vakmensen erbij halen als er iets mis mee is!
als je er met Medion niet uitkomt moet je naar de winkelier gaan die je het product verkocht heeft, deze is verantwoordelijk dat ie en deugdelijk aparaat verkoopt...
Mag ik even heel hard lachen!
Ik kom niet meer bij! Een supermarkt die levensmiddelen verkoopt, lost nu ook zelf uw computerproblemen op!
Vergeet het! Kunnen ze niet! Doen ze ook niet! Ga er dan ook geen computer verkopen. En maar eigenwijs zijn!
Die uitspraak slaat echt nergens op! Terug naar de winkelier! Die hebben alleen verstand van levensmiddelen!
En maar naïef roepen dat ze de wet achter zich hebben!
En in de praktijk maar op hun mond gaan. Want ze leren het nooit!
En medion een goed merk? Droom lekker verder.
Zolang mensen er in blijven stinken blijven ze wel verkopen.
Er is altijd wel een sukkel die er in trapt.
Tsja als je een computer koopt bij de Aldi omdat je zo nodig een paar euro moet besparen dan moet je ook geen hoge eisen gaan stellen lijkt mij.

Ga naar de echte vakman, die levert tenminste kwaliteit. Mijn computer draait al minimaal 4 jaar zonder problemen, nooit iets aan vervangen en geen dag problemen gehad.
Jij hebt het teminste begrepen hoe het werkelijk werkt!

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Ga naar de echte vakman, die levert tenminste kwaliteit. Mijn computer draait al minimaal 4 jaar zonder problemen, nooit iets aan vervangen en geen dag problemen gehad.
Het hoeft niet te betekenen dat ook kwaliteitscomputers nooit de geest geven!, :)

Zelf staat hier een computer die met topcomponenten is uitgerust, maar wanneer de merkvoeding tóch de geest geeft, en hierdoor het moederbord "overlijdt", heb je aan je "kwaliteitscomputer" weinig meer,

Ook in de computerwereld is de ketting zo sterk als de zwakste schakel! :wink:

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Zal ik het lijstje geven?
Je installeert:
Windows,
Windows Updates,
Virus Scanner,
Ad-aware / spy-ware scanner,
Winamp (voor de muziek)
BSPlayer (voor de video's)
En nog Microsoft Office.
Lijkt me nix mis met dit lijstje, een gewone huis, keuken en tuin computer zullen we maar zeggen. Er staat niet eens MSN op!

Kijk die computer maar eens goed na!, :D

MSN is namelijk standaard geïnstalleerd in Windows!, :D

Zoekt en gij zult vinden!, :wink:

Ook MSN! :lol:

Gesloten