LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door R.Schuit »

He he eindelijk een die snapt wat ik met deze topic probeer uit te leggen, het heeft wel lang geduurd voor er iemand in de gaten kreeg dat je als burger genaaid wordt door de overheid zodat ze in Den Haag op het Binnenhof hun eigen portomonnee beter kunnen vullen.

mvg.
R.Schuit

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Zie ook mijn topic bij overheid/regelgeving. De hetze tegen het roken van tabaksprodukten wordt steeds maar groter, terwijl iedereen hier meerookt met de uitlaatprodukten van verbrandingsmotoren (verkeer) en niet te vergeten, de industrie ! In Limburg hebben kinderen minder longfunctie dan in de rest van het land. Oorzaak NIET de rook van tabaksprodukten maar van troepuitstotende schoorstenen van de industrie. Rookvrije werkplek ? Een "binnen"-werkplek verplicht voorzien van overdruk t.o.v. de buitenlucht. De "buiten" werkplek: De werkenden verplicht voorzien en laten dragen van een drukpak. Wie is er nou gek ?
In z'n algemeniteit kun je gewoon stellen: NIET roken schaadt de schatkist. (En dan maakt het de overheid geen donder uit wie of wat er rookt....als het maar pegels oplevert. BAH, stelletje hypokrieten)

Dr Paffie

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Dr Paffie »

Voor de rokers onder ons een tip wat je leven kan redden.

Drink zwarte koffie WEL caffeinehoudend, dat is namelijk het tegengif voor nicotine en teer.

Paf ze.... :D

Niet roker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Niet roker »

Alle rokers lopen nu te janken.
Hier even een voorbeeld;

Als er visite komt willen ze roken, geen probleem voor mij,maar als ik bij hun kom ,zullen ze niet denken we zullen nu ook niet roken omdat hij niet rookt.En dat geldt voot 98%.Geen respect voor niet rokers

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Beste "niet roker", Wie jankt er nu eigenlijk ? Zijn dat niet hoofdzakelijk de niet-rokers ? Zit ik me dus 1 ding af te vragen (al eerder gezegd): Waarom klagen niet-rokers uitsluitend over de overlast die menen te ondervinden van tabaksprodukten gebruikers en niet over de industriele uitstoot, welke VELE malen giftiger is en de uitlaatgassen van (de meeste) verbrandingsmotoren ? Ik zelf ben een stevige tabaksprodukten gebruiker en als ik daar gezondheidsproblemen mee zou ondervinden is dat MIJN probleem; de hoeveelheid schadelijke stoffen, die ik daarmede de lucht in zou blazen is b.v. maar een fractie wat b.v. een vliegtuig produceert in dezelfde tijd, dat ik een shaggie rook. Conclusie: bepaalde niet-rokers doen gewoon mee aan de hetze tegen tabaksprodukten gebruikers, ofwel ze zien wel het rookwolkje van een sigaret, maar niet de enorme rookpluimen van de industrie. (het splinter - balk spreekwoord)

helma

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door helma »

beste NIET ROKER

ik denk dat jij net zo hard jankt als een roker.
een roker heeft wel degelijk respect voor een niet roker.
als er bij jou binnen niet gerookt mag worden is oke
maar als jij van een roker gaat verlangen niet teroken in zijn eigen huis omdat jij komt gan je toch tever.
uitzonderingen daar gelaten.
b.v. een familiefeestje:tante of oom of iemand anders is ziek en kan niet tegen rook.
dan vind ik het heel normaal ....r niet word gerookt.
en denk maar eens aan de luchtvervuiling,klaag je daar ook over.
houd je alle vrachtwagens tegen omdat ze schadelijke stoffen uitlaten.
of vlieg je even naar boven om een vliegtuig tegen tehouden omdat ze over jou huis vliegen (wil je mijn bezem even lenen)
word toch eens wakker het zijn niet alleen de rokers die voor dat beetje overlast zorgen.
maar je kunt ze makkelijker aan dan een convooi vrachtwagens.
laat je mijn bezem heel als je een jumbo tegen komt.
ga je ook staan demonstreren bij de fabrieken die schadelijke stoffen de lucht in blazen,want die schoorstenen roken ook hoor.
en die roken meer dan ik in heel mijn leven.
denk eerst eens goed na voordat je ergens een rechtlijnig standpunt wil nemen.

ex-Camel

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ex-Camel »

Hema geeft het maar toe, je bent verslaaft aan de sigaret, dat het ongezond is weten wij allemaal, maar om de niet rokers jou rook die je vanuit je longen gemarineert uitblaast mee laat roken lijkt mij toch niet helemaal fris en gezond en ook onnodig, je hebt het zelfs in de hand.

Dat de industie en auto/vlieg e.a. verkeer de grootste vervuilers zijn weten we ook allemaal.

Vergeet moeder natuur niet die kan er ook een handje van.

Met het stoppen van het opbranden van een sigaret daar kun jij ook je bijdrage aan leveren.

Verbeter de Wereld begin bij jezelfs.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Moeten we dan ook gelijk alle levende wezens maar uitroeien, die via het laten van winden !! schadelijke stoffen de atmosfeer in blazen ? (In Nieuw Zeeland wordt belasting geheven op koeiescheten omdat ze de lucht zouden vervuilen en dat is GEEN grapje)

helma

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door helma »

ex-camel
jij bent dus een ex verslaafde proficiat.
helaas ben ik nog steeds verslaafd.
maar om ons kleine vervuilers????????????????(de rook die ik uitblaas is al gefilterd door mijn longen)maar aan tepakken is niet reeel.
begin eerst bij de grote.
maar tja het is ons geleerd om de kleintjes tepakken want die kunnen wij aan.
de grote dat durven we niet.
verbeter de wereld en begin het in het groot,om meer succes te hebben
de kleintjes volgen dan wel?????????????????????????? :twisted:

ex-Camel

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ex-Camel »

Hallo industrie willen jullie stoppen met de boel te vervuilen.
En alle vervuilende automobilisten naar de sloperij met die wagens.
Alle niet groene stroom, uitzetten die hap.
Nieuwzeelandse koeien onmiddelijk stoppen met winden laten.

Ze luisteren niet.

Helma wil je proberen te stoppen met roken, je voelt je veel lekkerder je hebt meer lucht niet meer hoesten geen hoofdpijnen meer en je lichaam is je daar heel dankbaar voor misschien leef je ook langer en kan je langer genieten van je kleinkinderen en zij van jou.

Jij beslist over jezelfs en je kunt dus iets doen, stoppen met roken en laat de achterlijke overheid hun belastingaccijns maar ergens anders halen maar niet meer bij jou.

helma

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door helma »

beste ex-camel
ik heb zojuist weer een mislukte poging achter de rug.
mijn tijd is het waarschijnlijk nog niet.
sta er nog niet voor 100% achter :cry:
maar hoe meer mensen tegen ons afgeven hoe koppiger we worden.
want iedereen zegt wat je moet doen ten spijt.
iedere roker wil in zijn hart stoppen,maar we zijn niet allemaal sterk genoeg.
de domste mensen zijn degene die zeggen te kunnen stoppen wanneer ze willen en toch door roken.

R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Iedereen heeft denk ik wel wat van de miljoenen nota mee gekregen, en hetgeen wat mij zo op viel was dat het Kabinet een verhoging op de accijnsen voor rookwaar gaat invoeren van € 0.50 per pakje ( stelletje hypocrieten) :twisted: :twisted:
Bij alle anti rook campange`s die er door het kabinet worden voorgesteld wil het kabinet dus eigenlijk zeggen:"BOEREN, BURGERS EN BUITENLUI GA JUIST MEER ROKEN WANT DAN ONTVANGEN WIJ VEEEEEEEL MEER) :wink: :wink: :wink:
Het zo eens goed zijn als het kabinet ook eens zegt wat ze denken.
Er is in de miljoenen nota NIET te lezen dat er ook een verhoging op de accijnsen komt van alcohol en ander gedistileerd.
En daar gaat het mij juist om die discriminatie van de roker.
Ik heb ook bewust deze topic gemaakt om een discusie op gang te krijgen over dit soort discriminatie van de overheid.
Wat ik nu eigenlijk niet wil is dat dit een topic word van voor en tegenstanders van het roken want dat roken schadelijk KAN zijn en dat drinken schadelijk KAN zijn dat weet iedereen die een beetje inteligent is zelf ook wel.

R.Schuit

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rook en zuip(schuit)

Villetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2003 15:58

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Villetje »

:lol: ik ben het helemaal eens met de stelling dat rokers worden gediscrimineerd door de overheid.
Ik rook al ruim 30 jaar :roll: en heb wel het aantal sigaretten behoorlijk geminderd.
Alcohol is buitengewoon gevaarlijk voor de drinker zelf, als voor de omgeving.
Helaas heb ik het aan de lijve ondervonden.

Alcohol in het verkeer is geen onderwerp voor discussie. Dit moet teruggebracht worden naar 0 promille.
Wordt iemand aangereden door een persoon die heeft gedronken voor hij achter het stuur is gekropen dan mag deze persoon veroordeeld worden tot moord met voorbedachte rade, en zodanig worden gestraft.

Voor de naaste omgeving is iemand die alcohol drinkt (zeer verslavend) een onbetrouwbaar persoon geworden. Menigeen wordt agressief als ze hebben gedronken en helaas hebben veel (o.a.) vrouwen dat moeten ondervinden die in een blijf van mijn lijf huis moeten schuilen.

Moord door iemand die alcohol heeft gedronken komt zeer regelmatig voor.
De leeftijdsgrens voor klanten die alcohol mogen kopen mag verhoogd worden naar 21 jaar.
En geen alcohol verkopen aan mensen die jonger zijn, ook niet in uitgaansgelegenheden.

Roken is schadelijk voor de persoon zelf, maar is peanuts t.o.v. alcohol.
De overheid lust zelf ook menig glaasje (en rokertje) maar zal tot het oneindige volhouden dat dit niet schadelijk is.

Tot slot: Volgens het kabinet is er een groot begrotingstekort. Maar als alle rokers morgen zouden ophouden met roken, dan hebben ze pas een echt groot probleem.
Want de staatskas wordt nu flink gespekt met de accijns die op rookwaren zit en zonder deze inkomsten komen ze enorm in de problemen.
Mensen die denken dat rokers de staat geld KOST omdat ze meer aanspraak moeten doen op de gezondheidszorg, zijn niet op de hoogte van de enorme inkomsten die rokers inbrengen in de staatskas, en hierdoor een overvloed aan geld leveren voor de gezondheidszorg die alle rokers bij elkaar absoluut niet kunnen opmaken. Hoeveel ziektes en aandoeningen ze ook zogenaamd door roken mochten krijgen. :?

Wil de overheid dus meer geld binnenhalen dan is een flinke verhoging van accijns op de alcohol een prima optie.
Meer bezuinigen kan door het alcohol promillage te verlagen naar 0% in het verkeer zodat de kosten van de gezondheidszorg niet torenhoog oplopen door mensen die te pletter worden gereden door iemand met alcohol op in het verkeer, die er absoluut niet thuishoort.

groetjes, Villetje :wink:

Klootjesvolk

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Klootjesvolk »

Als iemand drinkt ,en je drinkt niet, dan drink je niet mee.
Als iemand rookt ,en je rookt niet, rook je mee.
Dat is het verschil.

elze

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door elze »

He Ed.

Je doet net alsof rokers minder respect hebben. Niet rokers hebben anders ook wel een grote bek hoor. Ik rook zelf maar ik val er niemand mee lastig. Ik vraag altijd aan niet rokers of ik een sigaretje mag opsteken. Als ze nee zeggen dan laat ik het. Is dat respect of niet. Vinden ze het niet erg dan steek ik er een op. Maar dan moeten ze achteraf niet lopen zeuren over de rokers.

Fredgon

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Fredgon »

Roken is een ongezonde gewoonte, accoord. Je ziet mensen die veel roken veranderen: vale huidskleur, rauwe stemmen (zowel mannen als vrouwen die jarenlang roken). Roken is ook vies, dat merk je vooral als je door een rookcoupé van een trein loopt, of aan je stinkende kleren nadat je in een café bent geweest. Allemaal waar. Ik doe veel aan sport en rook vrijwel niet, hooguit een sigaar(tje) héél af en toe, niet meer binnenshuis overigens (de stank blijft lang in de gordijnen hangen), maar buiten, met een kopje koffie of een drankje, puur omdat het weleens 'lekker' of gezellig is.
En daar zit 'm nu net de kneep. Roken met mate, roken moet mogen, leuke slogans die enkele jaren geleden nog werden gebezigd, maar nu: het mag simpelweg (bijna) nergens meer. Ook niet met mate! Ik vind dat niet-rokers zo nu en dan wel een oogje mogen dichtknijpen (of hun neus) als iemand een paffertje wil opsteken. Leven en laten leven. En dat de overheid voor rookartikelen strenger regels heeft uitgevaardigd dan voor alcohol, heeft ook te maken met de sterke anti-rooklobby, denk ik zo. En de treinen helemaal rookvrij? Tja, het wordt verstokte rokers wel moeilijk genaakt. Een rookhol moet er zijn, ook in kantoren, niet-rokers hoeven daar niet te komen. Nogmaals: een kwestie van tolerantie, wie ben ik om anderen het plezier van het roken te ontzeggen. Dat het erg ongezond is, weten de rokers ook wel. En zijn ze verslaafd, dan is het aan hen om daarvan af te komen. Het argument dat meeroken ongezond is wordt steeds gebruikt om al die strenge maatregelen te rechtvaardigen, maar of het nu zó ongezond is als beweerd wordt? Daar heb ik ook mijn twijfels over.

S

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door S »

als ik straks naar de bushalte loop, er staan al vijf mensen te wachten, ik zie dat het nog zeker 7 minuten duurt voordat de bus er is. Ik pak een pakje peuken uit mijn rugzak en steek er een op. Niemand kijkt vreemd op, maar de vrouw die eerst naast me stond gaat nu een stukje verderop staan.

als ik straks naar de bushalte loop, er staan al vijf mensen te wachten, ik zie dat het nog zeker 7 minuten duurt voordat de bus er is. Ik pak een fles wodka uit mijn rugzak en neem een paar flinke slokken.
Vijf mensen kijken me vreemd aan. Terwijl niemand er last van heeft, ik ben niet dronken en wodka is vrij reukloos.

Verschil 1: Roken is maatschappijelijk veel geaccepteerder dan drinken, waardoor roken veel gemakkelijker een verslaving wordt dan bier drinken.
Verschil 2: Roken levert veel meer overlast op (ik heb het niet over drankmisbruik!).
Verschil 3: Het aantal verslaafden aan nicotine is veel hoger dan het aantal verslaafden (en dus echt de verslaafden! niet de man/vrouw die á avonds 2 biertjes drinkt) aan alcohol.
Verschil 4: Verslaafd aan alcohol is voor de omgeving en voor jezelf veel en veel erger dan verslaafd aan nicotine. 'geniet, maar drink met mate' is ook nog eens ingesteld door de drankindustrie.
'Roken, begin er jong mee' was de slogan van de tabaksindustrie.
Verschil 5: De tabaksindustrie is uit op zoveel mogelijk verslaafde mensen, de drankindustrie op gelegenheidsdrinkers.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Die vergelijking met wodka drinken bij een bushalte gaat niet op omdat het verboden is om op de openbare weg te alcohol te gebruiken. Roken in op de openbare weg is nog steeds legaal.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Simon »

dan mag je me vertellen in welk wetsartikel ik dat kan vinden!

bij mijn weten is het alleen verboden als er een APV van toepassing is. Bij mij in het winkelcentrum bijvoorbeeld is het verboden om tussen 19.00 en 6.00 alcohol te drinken op straat.

Gesloten