Is niet zo moeilijk hoor.
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
ras·sen·dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 het maken van onderscheid in behandeling tussen personen van verschillend ras => racisme
ras·sen·haat (de ~ (m.))
1 haat die berust op verschil in ras => racisme
Volgens Van Dale.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] racisme
Re: racisme
Volgens u is racisme
Dan sluit ik me erbij aan dat:
Bot voelt zich duidelijk meer dan "die buitenlanders" anders dan benoem je deze groep al niet zo.
Ik heb Bots berichtjes er op nagezocht en er zijn meer uitspraken die ik niet vind kunnen zoals
"het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat"
Dan sluit ik me erbij aan dat:
inderdaad een racistisch tintje heeft."Hoe komt het dat die buitenlanders
precies weten waar ze wezen moeten."
Bot voelt zich duidelijk meer dan "die buitenlanders" anders dan benoem je deze groep al niet zo.
Ik heb Bots berichtjes er op nagezocht en er zijn meer uitspraken die ik niet vind kunnen zoals
Dus ik denk Joost W. dat De heere Jeezus, wel gelijk heeft dat Bot trekjes vertoond die niet op een forum thuishoren, zeker gezien de gedragsregels."Hij heeft gelijk wat betreft ("die buitenlanders") die er maar
op los leven en maling hebben aan alles die worden aan
alle kanten geholpen. "
-
Re: racisme
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.
Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.