LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] legio-lease. Ook eigen verantwoordelijkheid?
Re: legio-lease. Ook eigen verantwoordelijkheid?
Geachte Revo,
Mijn roepnaam is Pieter.
Wat betreft je vraagstelling aangaande je winstverdubbelaar geloof ik niet dat je zienswijze juist is dat je bij koop van de aandelen 2 pakketten kan opeisen.
Bij je contract destijds zijn het aantal aandelen genoemd wat voor je gekocht werd.
Men spreekt daarom ook niet over een aandelen verdubbeling maar winstverdubbeling.
Hierbij wil ik dan nog aanmerken of dit wel zo voordelig zou zijn.
Als voorbeeld: Legio kocht voor je in april 1997 een aantal ABN/AMRO aandelen tegen op dat moment een koersprijs van ca.FL.37.- en daarnaast een aantal aandelen KPN,later KPN/TPG tegen een koersprijs van ca.83.-
Het vereist in dit geval een rekensommetje om na te gaan wat de totale waarde van een dubbel aantal aandelen zou zijn.In ieder geval zou je denk ik op de KPN verlies lijden.
Overigens zit ik in het zelfde schuitje als jij en loopt een verdubbelaar ook in april af.
Ik laat de zaak echter verkopen.Ben ik er van af.
Wat betreft het leasegebeuren.
Het maakt juridisch m.i.niet uit vanwaar Legio-lease het geld vandaan haalt.
Als lessee ga je voor een nader te bepalen tijdsduur een lease-object aan.
De wet schrijft voor dat bij afloop daarvan tegen betaling van een( symbolisch) bedrag de lessee eigenaar van het goed kan worden.
Het gehele lease-systeem vind ik overigens een moeilijke materie.
Als praktijk geval kan ik je noemen,dat ik ooit voor een verkoopleider van het bedrijf waar ik werkte een dure
wagen ging leasen voor een tijdsduur van 4 jaren.
Helaas kwam betreffende persoon gedurende deze periode te overlijden,waarmee de auto overbodig werd.
Het afkopen van het contract was dermate duur dat we besloten de auto dan maar tijdelijk in eigen beheer te houden.
Dus het afkopen van een dergelijk contract is wel mogelijk doch werkt in feite als een levensverzekerinpolis.Vroegtijdig afhaken betekent
geldelijke schade.
Dat je vernomen hebt dat een bank gespeculeerd zou hebben met de aandelen?
Ja wat moeten we daarmee?Misschien is dat toegestaan.
Ik weet het niet.
Wel is het zo,dat wanneer wij een winst van b.v.75%
hadden behaald Legio-lease dat dan ook aan ons had moeten uitbetalen.
Waarmee ik opnieuw wil benadrukken dat ik een scheiding maak tussen Legio-lease en het beursgebeuren.
Weet je overigens dat Legio al haar klanten een brief
gaat sturen naar aanleiding van de uitzending van Radar?
Mijn roepnaam is Pieter.
Wat betreft je vraagstelling aangaande je winstverdubbelaar geloof ik niet dat je zienswijze juist is dat je bij koop van de aandelen 2 pakketten kan opeisen.
Bij je contract destijds zijn het aantal aandelen genoemd wat voor je gekocht werd.
Men spreekt daarom ook niet over een aandelen verdubbeling maar winstverdubbeling.
Hierbij wil ik dan nog aanmerken of dit wel zo voordelig zou zijn.
Als voorbeeld: Legio kocht voor je in april 1997 een aantal ABN/AMRO aandelen tegen op dat moment een koersprijs van ca.FL.37.- en daarnaast een aantal aandelen KPN,later KPN/TPG tegen een koersprijs van ca.83.-
Het vereist in dit geval een rekensommetje om na te gaan wat de totale waarde van een dubbel aantal aandelen zou zijn.In ieder geval zou je denk ik op de KPN verlies lijden.
Overigens zit ik in het zelfde schuitje als jij en loopt een verdubbelaar ook in april af.
Ik laat de zaak echter verkopen.Ben ik er van af.
Wat betreft het leasegebeuren.
Het maakt juridisch m.i.niet uit vanwaar Legio-lease het geld vandaan haalt.
Als lessee ga je voor een nader te bepalen tijdsduur een lease-object aan.
De wet schrijft voor dat bij afloop daarvan tegen betaling van een( symbolisch) bedrag de lessee eigenaar van het goed kan worden.
Het gehele lease-systeem vind ik overigens een moeilijke materie.
Als praktijk geval kan ik je noemen,dat ik ooit voor een verkoopleider van het bedrijf waar ik werkte een dure
wagen ging leasen voor een tijdsduur van 4 jaren.
Helaas kwam betreffende persoon gedurende deze periode te overlijden,waarmee de auto overbodig werd.
Het afkopen van het contract was dermate duur dat we besloten de auto dan maar tijdelijk in eigen beheer te houden.
Dus het afkopen van een dergelijk contract is wel mogelijk doch werkt in feite als een levensverzekerinpolis.Vroegtijdig afhaken betekent
geldelijke schade.
Dat je vernomen hebt dat een bank gespeculeerd zou hebben met de aandelen?
Ja wat moeten we daarmee?Misschien is dat toegestaan.
Ik weet het niet.
Wel is het zo,dat wanneer wij een winst van b.v.75%
hadden behaald Legio-lease dat dan ook aan ons had moeten uitbetalen.
Waarmee ik opnieuw wil benadrukken dat ik een scheiding maak tussen Legio-lease en het beursgebeuren.
Weet je overigens dat Legio al haar klanten een brief
gaat sturen naar aanleiding van de uitzending van Radar?
Hallo Pieter
Dank voor je reaktie
Blijft allemaal vrij komplex.
We zullen zien waar Radar mee komt.
Enig idee over de inhoud van de brief?
dank
Revo
Dank voor je reaktie
Blijft allemaal vrij komplex.
We zullen zien waar Radar mee komt.
Enig idee over de inhoud van de brief?
dank
Revo
Eind vorig jaar liepen mijn twee winstverdriedubbelaars af.
Gezien het slechte resultaat heb ik toen besloten mijn leaseschuld af te lossen en heb een rekening bij Alex geopend, waar die aandeeltjes nu moeten wachten op betere tijden. het gaat om abn/ing/kpn en ahold. het probleem met koersverschillen heb ik dus bij de afloop niet kunnen ondervinden!De volgende in mei/juni koop ik ook maar zo af.
Gezien het slechte resultaat heb ik toen besloten mijn leaseschuld af te lossen en heb een rekening bij Alex geopend, waar die aandeeltjes nu moeten wachten op betere tijden. het gaat om abn/ing/kpn en ahold. het probleem met koersverschillen heb ik dus bij de afloop niet kunnen ondervinden!De volgende in mei/juni koop ik ook maar zo af.
Hai Revo,
Nee geen idee wat de komende brief zal bevatten.
Wel echter inmiddels op- www.legio.nu - een veklaring van Legio.
Hoor nog graag je mening na lezing.
Vriendelijke groet
Pieter.
Nee geen idee wat de komende brief zal bevatten.
Wel echter inmiddels op- www.legio.nu - een veklaring van Legio.
Hoor nog graag je mening na lezing.
Vriendelijke groet
Pieter.
Hallo Pieter
Ik heb gekeken, maar vind niets.
Overigens werkt die berekeningsmethode ook niet bij mij.
Ik vul alles in en druk op bereken, maar dan komt er niets.
Nu ben ik niet bepaald een "wizzkid"....dat zal het zijn.
Is die verklaring onder een bepaald hoofdstuk te vinden?
dank
Revo
Ik heb gekeken, maar vind niets.
Overigens werkt die berekeningsmethode ook niet bij mij.
Ik vul alles in en druk op bereken, maar dan komt er niets.
Nu ben ik niet bepaald een "wizzkid"....dat zal het zijn.
Is die verklaring onder een bepaald hoofdstuk te vinden?
dank
Revo
Hallo Pieter
Gevonden!
Het was wat bewegen met de muis, op zoek naar een ">" teken.
Ja, wat moet je er mee.....Dit zijn eideloze diskussies
waar je niet uitkomt.
Ik heb het idee dat Legio de problemen over zichzelf afroept, of liever gezegd, misschien onderschat heeft.
Laat me dat proberen uit te leggen.
We weten allemaal dat beleggen is voor de lange termijn.
Inmiddels weten we ook dat de meeste problemen liggen bij de winstverdriedubbelaar. Dit zijn kontrakten die een looptijd hebben van 3 jaar. Zeer kort dus.
Op het moment dat op de beurs een "the sky is the limit"
stemming heerst, is 3 jaar een heel gevaarlijke termijn om uberhaupt nog iets te kunnen verdienen.
Ik ben nog steeds van mening dat men, JUIST DAN niet zomaar willekeurig een aantal bedrijven in je kontrakten kunt opnemen, maar alleen na een zeer gedegen onderzoek.
Je dient dan te weten welke fondsen zwaar overgewaardeerd
zijn, omdat een komende korrektie nooit meer terug te
verdienen is in die korte tijd. Nog even over KPN
Op 25-9-2000 staat de koers op 26 euro (komende van nog hoger), op 13-11 op 19 euro (toen zijn de kontrakten
afgesloten), op 4-12 nog op 14 en eind december op 12
waarna het vrij sneld naar 10 en ver daaronder zakte.
Ik denk dat als je deze bewegingen ziet je je af moet vragen of ze wel in een dergelijk kontrakt met zo'n korte
looptijd thuishoren. Had een goed onderzoek naar de kerncijfers niet aan het licht moeten brengen dat het water KPN aan de lippen stond. Anderen analisten zagen dat ook.
Waarom de experts van Legio niet. Dit geldt overigens niet allen voor KPN, omdat ik denk dat een analist kan beoordelen of aan de hand van een koers/winst verhouding
een aandeel niet te duur is. Bij de geringste twijfel, alleen opnemen in langlopende kontrakten, waarbij er ruimte is om een korrektie op te vangen. Welke fondsen dan wel opnemen in deze korte kontrakten? Ja, heel moeilijk. Ik denk
die fondsen die een vrij stabiel beeld laten zien over een langere periode. Maar ik ben natuurlijk een leek.
Je ziet ook aan de reakties dat de pijn voornamelijk zit bij deze winstverdriedubbelaar. De rest van de kritiek is
veel emotie omdat dit niet goed gaat. Legio moet aan deze
kontrakten iets doen om de gemoederen te sussen.
Er zitten schrijnende gevallen tussen, en dat kan nooit
de bedoeling van Legio zijn geweest. Vandaar dat ik het
"onderschatting" heb genoemd.
Als radar niet bereid is om Legio fatsoenlijk het woord te
laten voeren stel ik voor om een belangengroep van dit forum met legio te laten praten om tot een oplossing te komen. En nu ga ik iets zeggen wat je misschien niet leuk
zult vinden.......maar jij zou daar zeker bij moeten zijn!
groet
Revo
Gevonden!
Het was wat bewegen met de muis, op zoek naar een ">" teken.
Ja, wat moet je er mee.....Dit zijn eideloze diskussies
waar je niet uitkomt.
Ik heb het idee dat Legio de problemen over zichzelf afroept, of liever gezegd, misschien onderschat heeft.
Laat me dat proberen uit te leggen.
We weten allemaal dat beleggen is voor de lange termijn.
Inmiddels weten we ook dat de meeste problemen liggen bij de winstverdriedubbelaar. Dit zijn kontrakten die een looptijd hebben van 3 jaar. Zeer kort dus.
Op het moment dat op de beurs een "the sky is the limit"
stemming heerst, is 3 jaar een heel gevaarlijke termijn om uberhaupt nog iets te kunnen verdienen.
Ik ben nog steeds van mening dat men, JUIST DAN niet zomaar willekeurig een aantal bedrijven in je kontrakten kunt opnemen, maar alleen na een zeer gedegen onderzoek.
Je dient dan te weten welke fondsen zwaar overgewaardeerd
zijn, omdat een komende korrektie nooit meer terug te
verdienen is in die korte tijd. Nog even over KPN
Op 25-9-2000 staat de koers op 26 euro (komende van nog hoger), op 13-11 op 19 euro (toen zijn de kontrakten
afgesloten), op 4-12 nog op 14 en eind december op 12
waarna het vrij sneld naar 10 en ver daaronder zakte.
Ik denk dat als je deze bewegingen ziet je je af moet vragen of ze wel in een dergelijk kontrakt met zo'n korte
looptijd thuishoren. Had een goed onderzoek naar de kerncijfers niet aan het licht moeten brengen dat het water KPN aan de lippen stond. Anderen analisten zagen dat ook.
Waarom de experts van Legio niet. Dit geldt overigens niet allen voor KPN, omdat ik denk dat een analist kan beoordelen of aan de hand van een koers/winst verhouding
een aandeel niet te duur is. Bij de geringste twijfel, alleen opnemen in langlopende kontrakten, waarbij er ruimte is om een korrektie op te vangen. Welke fondsen dan wel opnemen in deze korte kontrakten? Ja, heel moeilijk. Ik denk
die fondsen die een vrij stabiel beeld laten zien over een langere periode. Maar ik ben natuurlijk een leek.
Je ziet ook aan de reakties dat de pijn voornamelijk zit bij deze winstverdriedubbelaar. De rest van de kritiek is
veel emotie omdat dit niet goed gaat. Legio moet aan deze
kontrakten iets doen om de gemoederen te sussen.
Er zitten schrijnende gevallen tussen, en dat kan nooit
de bedoeling van Legio zijn geweest. Vandaar dat ik het
"onderschatting" heb genoemd.
Als radar niet bereid is om Legio fatsoenlijk het woord te
laten voeren stel ik voor om een belangengroep van dit forum met legio te laten praten om tot een oplossing te komen. En nu ga ik iets zeggen wat je misschien niet leuk
zult vinden.......maar jij zou daar zeker bij moeten zijn!
groet
Revo
typisch weer nederlands.
omgekeerde wereld dus.
kortom: legio is een lief, aardig en vooral eerlijk bedrijf
tros radar is een programma van en voor oplichters.
Hoozemans, Maaike , Arjan en consorten:
Dankzij eerlijke mensen zoals jullie en eerlijke bedrijven zoals Legio is onze wereld een paradijs om in te wonen en is het alleen maar rozegeur en maneschijn.
stom van ons dat we DAT niet in de gaten hadden.
Sorry sorry sorry, aanvaard onze excuses dat we uberhaupt het lef hadden om te klagen
omgekeerde wereld dus.
kortom: legio is een lief, aardig en vooral eerlijk bedrijf
tros radar is een programma van en voor oplichters.
Hoozemans, Maaike , Arjan en consorten:
Dankzij eerlijke mensen zoals jullie en eerlijke bedrijven zoals Legio is onze wereld een paradijs om in te wonen en is het alleen maar rozegeur en maneschijn.
stom van ons dat we DAT niet in de gaten hadden.
Sorry sorry sorry, aanvaard onze excuses dat we uberhaupt het lef hadden om te klagen
Geachte Mevrouw of Mijnheer (vizz)
Mag ik U aanraden eerst goed te lezen en daarna pas
een niet zo emotioneel standpunt in te nemen ?
Voor de geode orde<het is altijd nog Mijnheer Hoozemans voor U>
Met hoogachting,
pwj.hoozemans.
Mag ik U aanraden eerst goed te lezen en daarna pas
een niet zo emotioneel standpunt in te nemen ?
Voor de geode orde<het is altijd nog Mijnheer Hoozemans voor U>
Met hoogachting,
pwj.hoozemans.
Hallo Revo,
Je betoog staat als een huis! Je noemt jezelf een leek (ben ik ook),maar je geeft blijk de zaak zeer scherp te kunnen analiseren terwijl je daarnaast misschien wel ongewild tot een eindconclusie komt en deze luidt:
begeef je niet op het glibberige beurspad,waarin nu eenmaal geen zekerheden zijn ingebouwd.
Overigens heb je gelijk ,ik vind het niet leuk om bij een belangengroep te gaan behoren.Reden:? teveel emoties van de gedupeerde deelnemers.
Prettige en zonnige paasdagen gewenst.
Pieter.
Je betoog staat als een huis! Je noemt jezelf een leek (ben ik ook),maar je geeft blijk de zaak zeer scherp te kunnen analiseren terwijl je daarnaast misschien wel ongewild tot een eindconclusie komt en deze luidt:
begeef je niet op het glibberige beurspad,waarin nu eenmaal geen zekerheden zijn ingebouwd.
Overigens heb je gelijk ,ik vind het niet leuk om bij een belangengroep te gaan behoren.Reden:? teveel emoties van de gedupeerde deelnemers.
Prettige en zonnige paasdagen gewenst.
Pieter.
Hallo Pieter
Het is zo dat ik me na het afsluiten van diverse kontrakten
wat meer (zeker niet intensief) bezig ben gaan houden met
financieel nieuws en meningen van analisten.
Dat geeft naarmate de jaren voorbijgaan een wat andere kijk
op zaken. Van mijn langlopende kontrakten heb ik overigens
geen spijt. Dat komt best goed.
Verder heb ik natuurlijk ook spaarregelingen met een vast
rendement en beleg ik zelf ook wat.
Ik wens u prettige paasdagen en hoop dat u uw mening
voor de belangengroep wilt herzien.
Als het tot een overleg met Legio komt zullen te emtioneel
geladen reakties eerder roet in het eten gooien dan
bijdragen tot een oplossing.
Overigens heb ik vanmorgen mijn "voelsprieten" richting Legio uitgestoken middels een mail.
Zeer objektief de situatie geschetst, zonder enige verwijten
met wel daarin opgelsoten in hoeverre men wil praten om een
oplossing te zoeken voor de meest schrijnende gevallen.
Ik houd u op de hoogte!
groetjes
Revo
Het is zo dat ik me na het afsluiten van diverse kontrakten
wat meer (zeker niet intensief) bezig ben gaan houden met
financieel nieuws en meningen van analisten.
Dat geeft naarmate de jaren voorbijgaan een wat andere kijk
op zaken. Van mijn langlopende kontrakten heb ik overigens
geen spijt. Dat komt best goed.
Verder heb ik natuurlijk ook spaarregelingen met een vast
rendement en beleg ik zelf ook wat.
Ik wens u prettige paasdagen en hoop dat u uw mening
voor de belangengroep wilt herzien.
Als het tot een overleg met Legio komt zullen te emtioneel
geladen reakties eerder roet in het eten gooien dan
bijdragen tot een oplossing.
Overigens heb ik vanmorgen mijn "voelsprieten" richting Legio uitgestoken middels een mail.
Zeer objektief de situatie geschetst, zonder enige verwijten
met wel daarin opgelsoten in hoeverre men wil praten om een
oplossing te zoeken voor de meest schrijnende gevallen.
Ik houd u op de hoogte!
groetjes
Revo
Hallo Revo en Pieter( als ik jullie zo mag noemen),
Ik heb jullie mail wisseling door gelezen en het idee dat jullie een van de weinige zijn die zich behoorlijk verdiept hebben in het geheel legio, jullie hebben eigenlijk behoefte aan juridisch steun maar kunnen en/of durven dit niet alleen ( niet lullig bedoeld hoor).
Ik heb een oproep van radar gekregen om ook aanwezig te zijn 25/3 helaas kon ik door fam. omstandigheden niet komen maar heb wel radar gebeld hoe nu verder, radar mag nu niets meer doen juridisch gezien, dat moeten wij gezamelijk doen maar de aanwezige advocaat staat voor ons klaar, ik heb zijn telefoonnummer van radar gekregen en wil wel wat opzetten maar door mijn werk en een kindje kan en wil ik dit niet alleen doen.
Misschien dat dit wellicht deuren kan openen omdat met elkaar te starten.
Ik hoop graag op een reactie van jullie
Goede paasdagen voor ieder.
Sasja Burry
Ik heb jullie mail wisseling door gelezen en het idee dat jullie een van de weinige zijn die zich behoorlijk verdiept hebben in het geheel legio, jullie hebben eigenlijk behoefte aan juridisch steun maar kunnen en/of durven dit niet alleen ( niet lullig bedoeld hoor).
Ik heb een oproep van radar gekregen om ook aanwezig te zijn 25/3 helaas kon ik door fam. omstandigheden niet komen maar heb wel radar gebeld hoe nu verder, radar mag nu niets meer doen juridisch gezien, dat moeten wij gezamelijk doen maar de aanwezige advocaat staat voor ons klaar, ik heb zijn telefoonnummer van radar gekregen en wil wel wat opzetten maar door mijn werk en een kindje kan en wil ik dit niet alleen doen.
Misschien dat dit wellicht deuren kan openen omdat met elkaar te starten.
Ik hoop graag op een reactie van jullie
Goede paasdagen voor ieder.
Sasja Burry
Hallo Sasja
Jij mag me altijd Revo noemen, graag zelfs
Jou bijdrage wordt op prijs gesteld. Het probleem
zit hem niet zozeer in het niet kunnen (durven)
optreden via een advocaat, maar veel meer in het
risiko dat dit een blokkade legt op een eventuele
"nette" oplossing met legio.
Laten we ze eerst de kans geven om dit netjes af te werken,
en mochten ze dat niet willen dan kunnen we verder zien.
Eens?
groet
Revo
Jij mag me altijd Revo noemen, graag zelfs
Jou bijdrage wordt op prijs gesteld. Het probleem
zit hem niet zozeer in het niet kunnen (durven)
optreden via een advocaat, maar veel meer in het
risiko dat dit een blokkade legt op een eventuele
"nette" oplossing met legio.
Laten we ze eerst de kans geven om dit netjes af te werken,
en mochten ze dat niet willen dan kunnen we verder zien.
Eens?
groet
Revo
Hallo Revo,
Ik ben het in zoverre met je eens dat legio ook de kans moet krijgen om er wat mee te doen maar laten we eerlijk zijn ze hebben de kans gehad om bij radar hun kant van de medaille te tonen maar die kans hebben ze niet genomen.
Misschien dat het versturen van de brieven hun doet beseffen dat ze wel moeten reageren, laten we het hopen.
Hoe langer we wachten hoe moeilijker het misschien wordt om krachten te bundelen.
Ik ben het met je eens dat iedereen een eerlijke kans moeten krijgen, maar als een oud medewerker al schrijft dat het een slecht bedrijf is en ze bij eigen personeel al onvoldoende informatie verstrekken waardoor het eigen personeel ook gedupeerden zijn en dan vind ik het toch ook wel moeilijk om maar lijdzaam af te wachten, en van te voren al wat informatie opvragen bij de advocaat kan, volgens mij, niet verkeerd zijn.
Eens??
Groetjes Sasja
Ik ben het in zoverre met je eens dat legio ook de kans moet krijgen om er wat mee te doen maar laten we eerlijk zijn ze hebben de kans gehad om bij radar hun kant van de medaille te tonen maar die kans hebben ze niet genomen.
Misschien dat het versturen van de brieven hun doet beseffen dat ze wel moeten reageren, laten we het hopen.
Hoe langer we wachten hoe moeilijker het misschien wordt om krachten te bundelen.
Ik ben het met je eens dat iedereen een eerlijke kans moeten krijgen, maar als een oud medewerker al schrijft dat het een slecht bedrijf is en ze bij eigen personeel al onvoldoende informatie verstrekken waardoor het eigen personeel ook gedupeerden zijn en dan vind ik het toch ook wel moeilijk om maar lijdzaam af te wachten, en van te voren al wat informatie opvragen bij de advocaat kan, volgens mij, niet verkeerd zijn.
Eens??
Groetjes Sasja
Hey Sasja
Informatie inwinnen kan pas op het moment dat je over
voldoende feiten beschikt. Dit moeten harde tekortkomingen
van Legio zijn die als het even kan juridisch steekhouden.
Dat zal niet meevallen, maar gaan we zeker proberen, mocht
het met Legio zelf niet lukken. Legio heeft een brief naar
alle leden gestuurd met, naar ik verwacht, een uitleg.
Ikzelf heb een mailtje gestuurd om aan te voelen welke richting men op wil. Als je alvast wilt informeren kan dat
om uit te vissen wat voor soort van feiten je zou moeten
verzamelen. We kunnen dan later proberen deze te verzamelen
Vooralsnog ga ik er vanuit dat Legio niet op dit soort van
publiciteit zit te wachten. Dit, in kombinatie met "te goeder trouw" zijn doet mij sterken in de gedachte dat we
er met Legio wel uit zullen komen.
Ik houd jullie op de hoogte als ik iets hoor.
groet
Revo
Informatie inwinnen kan pas op het moment dat je over
voldoende feiten beschikt. Dit moeten harde tekortkomingen
van Legio zijn die als het even kan juridisch steekhouden.
Dat zal niet meevallen, maar gaan we zeker proberen, mocht
het met Legio zelf niet lukken. Legio heeft een brief naar
alle leden gestuurd met, naar ik verwacht, een uitleg.
Ikzelf heb een mailtje gestuurd om aan te voelen welke richting men op wil. Als je alvast wilt informeren kan dat
om uit te vissen wat voor soort van feiten je zou moeten
verzamelen. We kunnen dan later proberen deze te verzamelen
Vooralsnog ga ik er vanuit dat Legio niet op dit soort van
publiciteit zit te wachten. Dit, in kombinatie met "te goeder trouw" zijn doet mij sterken in de gedachte dat we
er met Legio wel uit zullen komen.
Ik houd jullie op de hoogte als ik iets hoor.
groet
Revo
Hoi Revo,
Laten we hopen dat legio zo wijs is, ik zal jullie ook op de hoogte houden over hoe en wat de advocaat adviseert, ik probeer hem na de paasdagen te bellen en navragen met welke feiten we moeten komen, wil het uiteindelijk tot juridixche stappen komen, zodat we, indien nogig, de juiste en voldoende informatie hebben.
Groetjes Sasja
Laten we hopen dat legio zo wijs is, ik zal jullie ook op de hoogte houden over hoe en wat de advocaat adviseert, ik probeer hem na de paasdagen te bellen en navragen met welke feiten we moeten komen, wil het uiteindelijk tot juridixche stappen komen, zodat we, indien nogig, de juiste en voldoende informatie hebben.
Groetjes Sasja
Even ging ik er vanuit dat Radar afgelopen uitzending
de bedoeling had Legio-lease aan het kruis te nagelen
(overigens toepasselijk met de paasdagen).
Als ik nu echter hun brief lees over met name de winstverdriedubbelaar en neem artikel 4-kan ik van mijn contract met Legio af-en ik lees dan dat zij adviseren ;dat indien Uw contract nog lang loopt,dat U dan beter op betere tijden kunt wachten;ben ik zo vrij te constateren dat zij dan sporen in het beleid van Legio.
Ik leefde toch echt in de veronderstelling dat Radar met
haar uitzending het kwalijke functioneren van Legio-lease heeft willen blootleggen.
In dat geval kan er toch geen sprake zijn van een dergelijk advies?
Of heeft Radar een beetje haar hand overspeeld en beseft zij dat het beursgebeuren een ietwat andere materie is dan een speelgoedauto die niet goed werkt?
de bedoeling had Legio-lease aan het kruis te nagelen
(overigens toepasselijk met de paasdagen).
Als ik nu echter hun brief lees over met name de winstverdriedubbelaar en neem artikel 4-kan ik van mijn contract met Legio af-en ik lees dan dat zij adviseren ;dat indien Uw contract nog lang loopt,dat U dan beter op betere tijden kunt wachten;ben ik zo vrij te constateren dat zij dan sporen in het beleid van Legio.
Ik leefde toch echt in de veronderstelling dat Radar met
haar uitzending het kwalijke functioneren van Legio-lease heeft willen blootleggen.
In dat geval kan er toch geen sprake zijn van een dergelijk advies?
Of heeft Radar een beetje haar hand overspeeld en beseft zij dat het beursgebeuren een ietwat andere materie is dan een speelgoedauto die niet goed werkt?
even een reactie op de koersmanipulatie.
Het lijkt mij toch een vrij eenvoudig antwoord wat radar toch zeker had moeten weten. Dat is dat waneer er een grote partij aandelen aangeboden word op de beurs dat dit niet of nooit in een keer mag gebeuren omdat dat voorkennis en koersmanipulatie met zich mee brengt .
Dit gebeurd dan ook in meerdere stappen per dag en vandaar dat er bij de een een andere koers uit komt als bij de ander.Voorts is het zo en dat weet ik uit eigen ervaring dat men ten alle tijden een plan kan stop zetten en dat daar dan alleen 50% van de resterende maandtermijnen mee verrekend wordt.
Nu even een vraag aan alle Waarom wordt er alleen over legio gesproken als ook abn rabo ing aegon enz; ook deze producten aanbied.
Waar zijn de klachten van de mensen die andere plannen als de winstverdriedubbelaar hebben lopen? Of hebben we hier te maken met mensen die alleen maar huilen omdat ze kpn in hun pakket hadden/hebben zitten.
Ook ik zit er in,maar dat was mijn eige wijze keuze.
prettig pasen
Het lijkt mij toch een vrij eenvoudig antwoord wat radar toch zeker had moeten weten. Dat is dat waneer er een grote partij aandelen aangeboden word op de beurs dat dit niet of nooit in een keer mag gebeuren omdat dat voorkennis en koersmanipulatie met zich mee brengt .
Dit gebeurd dan ook in meerdere stappen per dag en vandaar dat er bij de een een andere koers uit komt als bij de ander.Voorts is het zo en dat weet ik uit eigen ervaring dat men ten alle tijden een plan kan stop zetten en dat daar dan alleen 50% van de resterende maandtermijnen mee verrekend wordt.
Nu even een vraag aan alle Waarom wordt er alleen over legio gesproken als ook abn rabo ing aegon enz; ook deze producten aanbied.
Waar zijn de klachten van de mensen die andere plannen als de winstverdriedubbelaar hebben lopen? Of hebben we hier te maken met mensen die alleen maar huilen omdat ze kpn in hun pakket hadden/hebben zitten.
Ook ik zit er in,maar dat was mijn eige wijze keuze.
prettig pasen
Ik vermoed dat de pijn die gevoeld wordt het meest
die mensen betreft die destijds een winstverdriedubbelaar -contract zijn aangegaan.
Zij zijn dan ook het meest gedupeerd op dit moment.
die mensen betreft die destijds een winstverdriedubbelaar -contract zijn aangegaan.
Zij zijn dan ook het meest gedupeerd op dit moment.
Pieter
Dat denk ik ook.
De meesten die van andere konstrukties af willen
baseren dit voornamelijk op emotie omdat ze het
niet meer vertouwen. Er is echter niets te vrezen
voor plannen die nu nog jaren doorlopen.
Ook ik heb een AEX plus certificaat en sta in de min.
Echter dat loopt nog een aantal jaren door met een
variabele tijd om te stoppen. Dat geldt ook voor de
vertiendubbelaar.
De meeste pijn zit bij de verdriedubbelaar omdat hier
denk ik sprake is van onderschatting van de kant van
Legio. Een te korte looptijd met fondsen tot stand
gekomen na een "hosanna stemming". Daar kun je wel wat mee.
Erik
Indien dit bij andere plannen ook zo is, dan geld hiervoor
natuurlijk hetzelfde. We praten over Legio, omdat het daar
mee is begonnen, maar we laten natuurlijk niemand in zijn hemd staan.
Op het moment dat we weten in welke richting we jegens
Legio en anderen iets kunnen doen gaan we via dit forum
inventariseren wie iets dergelijks heeft. We zullen dan tevens moeten beoordelen waar we wel mee verder kunnen
en waar niet mee. Voorbeeld: Ik hoef dus echt niet aan te komen met een plan dat nog 10 jaar loopt. Dat zou niet
terecht zijn, toch?
groetjes
Revo
Dat denk ik ook.
De meesten die van andere konstrukties af willen
baseren dit voornamelijk op emotie omdat ze het
niet meer vertouwen. Er is echter niets te vrezen
voor plannen die nu nog jaren doorlopen.
Ook ik heb een AEX plus certificaat en sta in de min.
Echter dat loopt nog een aantal jaren door met een
variabele tijd om te stoppen. Dat geldt ook voor de
vertiendubbelaar.
De meeste pijn zit bij de verdriedubbelaar omdat hier
denk ik sprake is van onderschatting van de kant van
Legio. Een te korte looptijd met fondsen tot stand
gekomen na een "hosanna stemming". Daar kun je wel wat mee.
Erik
Indien dit bij andere plannen ook zo is, dan geld hiervoor
natuurlijk hetzelfde. We praten over Legio, omdat het daar
mee is begonnen, maar we laten natuurlijk niemand in zijn hemd staan.
Op het moment dat we weten in welke richting we jegens
Legio en anderen iets kunnen doen gaan we via dit forum
inventariseren wie iets dergelijks heeft. We zullen dan tevens moeten beoordelen waar we wel mee verder kunnen
en waar niet mee. Voorbeeld: Ik hoef dus echt niet aan te komen met een plan dat nog 10 jaar loopt. Dat zou niet
terecht zijn, toch?
groetjes
Revo
hai Revo,
Ik denk dat het chic van Legio-Lease zou zijn indien zij de op dit moment gedupeerde winstverdriedubbelaar
contractanten,welke met een hoge schuld zijn opgezadeld en dit jaar moeten besluiten of het verlies te nemen danwel het contract voort te zetten de aanbieding zou doen betreffende contracten tot b.v.eind 2003
te verlengen maar in dat geval kosteloos en zonder de rente die zij nu berekenen t.w.7,5%(was vorig jaar ca.11,5%),in de hoop dat de indicatoren juist zijn en de economie met name in Amerika en Europa er weer hoopvoller uitzien,waarmee wellicht het huidige verlies
kan worden omgebogen.
Een andere optie zou kunnen zijn dat zij de aandelen KPN,waarvan ik aanneem velen de dupe van zijn geworden uit de bestaande contracten haalt en hiervoor een passende constructie ontwikkelt die voor de gedupeerde deelnemers aanvaardbaar en redelijk zijn.
Ik heb overigens met belangstelling kennis genomen van een uitspraak van de reclame code commissie
betreffende het handelen van Legio-Lease,ingediend door Marco op 28.03.02
Vriendelijke groet,
Pieter.
Ik denk dat het chic van Legio-Lease zou zijn indien zij de op dit moment gedupeerde winstverdriedubbelaar
contractanten,welke met een hoge schuld zijn opgezadeld en dit jaar moeten besluiten of het verlies te nemen danwel het contract voort te zetten de aanbieding zou doen betreffende contracten tot b.v.eind 2003
te verlengen maar in dat geval kosteloos en zonder de rente die zij nu berekenen t.w.7,5%(was vorig jaar ca.11,5%),in de hoop dat de indicatoren juist zijn en de economie met name in Amerika en Europa er weer hoopvoller uitzien,waarmee wellicht het huidige verlies
kan worden omgebogen.
Een andere optie zou kunnen zijn dat zij de aandelen KPN,waarvan ik aanneem velen de dupe van zijn geworden uit de bestaande contracten haalt en hiervoor een passende constructie ontwikkelt die voor de gedupeerde deelnemers aanvaardbaar en redelijk zijn.
Ik heb overigens met belangstelling kennis genomen van een uitspraak van de reclame code commissie
betreffende het handelen van Legio-Lease,ingediend door Marco op 28.03.02
Vriendelijke groet,
Pieter.