LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LeonWagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:30

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door LeonWagner »

Ik ben begin dit jaar telefonisch benaderd. Irritant die telefoontjes, maar ik luisterde en het klonk intressant.

Je zegt er zelf JA of NEE tegen.

Het klonk goed, ik ging akkoord, bandopname etc.
Een paar dagen later kreeg ik alles zwart op wit, ik heb het doorgelezen en het was allemaal zo als verteld was.

Na de opzegtermijn en 4 tot 6 weken werd alles keurig voor mij geregeld. Ik ben een dik tevreden klant van Oxxio. Het is inderdaad erg goedkoop!

Tuurlijk hebben mensen soms klachten, maar de grote meerderheid is dik tevreden. En ik vind het jammer dat de mensen die klachten hebben, meteen op tv komen enzo.

Welke energie maatschappij heeft dat niet?

Oxxio vind ik een topbedrijf en ik ben dik tevreden! Net als de meeste klanten met mij! 8)

LeonWagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:30

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door LeonWagner »

p.s. bel 0800 1401 (de GRATIS oxxio klanten service!!!)

karstjan
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2005 11:17

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door karstjan »

ben in 2003 al klant geworden bij Durion(nu oxxio)Na veel problemen ben ik in november terug gegaan naar essent. dit lukte uiteindelijk in februari. Ik was vast besloten om mij nooit meer in te laten met OXXIO.
Wat gebeurt er? Ze hebben mij bij Oxxio zelf maar weer klant gemaakt,
zonder toestemming van mij. Ik zag op mijn bankafschrift dat ze geld van mijn rekening hebben gehaald. Dit heb ik terug laten halen en onmiddelijk betalingen richting oxxio stop laten zetten. Ik betaal helemaal niets meer aan die lui.
Ik heb mij weer over laten zetten naar essent en ben beniewd wat Oxxio gaat doen.

Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Sacha »

Hoi,
ik heb "nog" geen ervaring met opzeggen van OXXIO maar houd nu mijn hart al vast,want opzeggen ga ik , en op tijd.
Over al mijn elende kun je lezen op het forum ENERGIEBEDRIJVEN.
Ik hoop wel dat je er zonder kleerscheuren af komt.
Mensen ,ga NOOIT met OXXIO in zee, je bent gewoon de pineut, dat is wat ik zeker heb ondervonden.
Sacha

max19
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2005 17:44

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door max19 »

hoi ik wou ook nooit geen klant worden maar door een informatie aanvraag via de telefoniste zat ik er wel aan
de naam was toen nog durion
we dachten er goed aan te doen omdat durion toen beweerde goedkoper te zijn
nooit geen bericht gehad van de naams verandering
en voordat we het wisten konden we bij de jaar afrekening 270 euro bij betalen
nu heb ik via essent een nieuw contract aan gevraagt ongeveer een jaar geleden
maar helaas.
in juli liep het officieel bij oxxio af maar oxxio wil mijn gegevens niet terug aan essent doen
nu toch maar hopen dat we nog geluk mogen hebben dat alles goed gaat komen
maar de moed zakt mij wel als ik al deze berichten lees

caro1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:53

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door caro1 »

Het is sowieso erg moeilijk om van Oxxio af te komen. Ook wij zijn klant geweest maar hoeveel moeite het kost om er vanaf te komen, niet normaal! We werden klant toen het nog Durion was en zijn na een jaar met veel pijn en moeite terug gegaan naar Essent omdat Oxxio zich ook niet aan de regel houdt dat het na een jaar niet duurder zou worden, wel dus.

Zelfs de Directie doet niets aan klachten, ze halen je niet uit het systeem, zelfs na beëindiging van het contract blijven ze doodleuk geld innen ondanks dat je geen energie meer afgenomen hebt.
Wij hebben onze rekening laten blokkeren, dat was het enige wat hielp.
Ik kan maar 1 ding adviseren: Ga er nooit mee in zee, je komt er niet meer vanaf, wij waren een jaar verder voor we er eindelijk vanaf waren.

Maar als ik het forum lees, ben ik niet de enige die deze sores heeft gehad. Door mijn vasthoudendheid en het blokkeren van de rekening is het me gelukt om er vanaf te komen, het is gewoon onbeschoft hoe ze bij Oxxio werken, ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben.

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door atlan57 »

Aan iedereen die op wat voor manier door Oxxio misbruikt wordt , en dat zijn er zoals ik regelmatig lees, zeer velen.
Het moet toch op de een of andere manier wettelijk mogelijk zijn een dergelijk bedrijf te verbieden nog langer op deze manier publiekelijk bezig te zijn ! Ik ben gelukkig geen klant van Oxxio maar alles wat ik er constant over lees en op TV zie maakt mij toch wel erg boos.
Ik zou er best begrip voor op kunnen brengen als er vandaag of morgen iemand door het lint zou gaan en het hele hoofdkantoor van Oxxio in de lucht laat vliegen!!
Dus mensen: houdt Oxxio van verre! :evil: :twisted:

LeonWagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:30

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door LeonWagner »

AL dat gezeur over Oxxio. Hoe kun je het iemand nou afraden? Je hebt er zelf problemen mee en dat is jammer, maar er zijn GENOEG tevreden gebruikers zoals ik. Nogmaals, ik vind oxxio een topbedrijf!

ELKE leverancier heeft klachten (nuon,essent alles) en mensen met klachten, zoals jullie, gaan naar Radar of Kassa. En ja, daar kom je meer gedupeerden tegen.
Tevreden klanten zul je er niet vinden, want die zeuren niet, die zijn tevreden. Dus als je dit soort forums leest, krijg je inderdaad de indruk dat oxxio (en elke leverancier) vervelend is. Terwijl er genoeg tevreden klanten zijn.

En hoe kun je zeggen dat je er telefonisch ingeluisd bent? je zegt er zelf JA tegen! ze kunnen je niks maken als je nee zegt.

Jammer dat jullie problemen hebben, maar er zijn tonnen met tevreden oxxio klanten!

Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Sacha »

Tevreden klant van OXXIO ?
Houden zo , geluksvogel, maar dan ook niet zeuren als je ooit eens op wil zeggen.
En dat lukt dan niet , want dat gaat n.l. niet zo gemakkelijkbij OXXIO.

Luuk jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:29

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Luuk jansen »

Ben nu iets meer dan twee jaar bij oxxio ,gelokt via de postbank,
dacht dat zit wel goed maar niet dus,problemen met de jaar af rekeningen en dergelijke.Wil er nu weg maar helaas,ben van af april bezig om daar weg tekomen om dat mijn contract af liep en ruim binnen de op zeg termijn zit,heb ik me weer bij essent :?: aangemeld die zouden het regelen maar helaas het 19 october en ik zit nog steeds bij OXXIO :evil: dus het op zeggen gaat niet zo makkelijk.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door sprokkel »

Leon Wagner;
lezen vanaf bladzijde 75, OXXIO hier volgt de link
http://www.dte.nl/images/Eindrapport%20 ... -78775.pdf

roel knigge
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2005 16:20

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door roel knigge »

In het begin was ik overgestapt van Eneco naar Evolta. Zonder mij daarin te kennen werd Evolta OXXIO. Daar heb ik tegen geprotesteerd maar dat is het dan.
Nu, alweer bijna een jaar later moet ik zeggen dat ik niets heb om over te klagen zoals velen doen die de colportage meemaken.
Ik denk dat we ook redelijk moeten zijn. Ga nou eerst eens zelf zoeken op het net wie de beste (goedkoopste) aanbieder is en durf dan eens zelf het initiatief te nemen om contact te leggen met een energieleverancier en uiteindelijk bewust te kiezen.
Van veel van de reacties wordt ik wel erg moe. Je krijgt vandaag de dag echt niets voor niets maar dat was vroeger ook al zo hoor.
En als ik dan al die funky/fancy namen lees van diegen die reageren dan krijg ik al een bepaald, niet warm, gevoel.
Ik wil OXXIO niet de hemel in prijzen maar kom maar met een andere aanbieder die je zelf hebt gevonden en die ook nog beter is dan alle aanbieders op de energiemarkt.
Dat kost veel tijd, inzicht en eerlijk beoordelen.
Doe je best.

caro1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:53

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door caro1 »

Vandaag ontving ik een bericht dat er gereageerd was op mijn bijdrage in het forum over het opzeggen van Oxxio.
Ik heb zelfs het overkoepelend orgaan benaderd voor energiebedrijven maar ook zij leggen Oxxio geen sancties op.
Zolang dat niet gedaan wordt blijft het een groot probleem voor veel mensen.
Er is maar 1 oplossing: geen klant worden, ik hoop echt dat veel mensen dit lezen.

Laat je niet in met Oxxio, een boel loze praatjes maar ze komen hun beloften niet na en plukken je kaal.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat niemand echt ingrijpt, vooral niet vanwege het feit dat wanneer je opgezegd hebt ze toch geld blijven innen ondanks dat je geen energie meer afneemt.
Het is van de gekke dat dit zomaar kan. Ze maken misbruik van hun positie en als burger sta je bijna machteloos.
Vooral ook omdat de directie er niets aan doet. Klagen helpt echt niet.

Ik ben blij dat ik er na een jaar toch vanaf gekomen ben.
Hopelijk blijven andere mensen gevrijwaard van al deze ellende.

Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Sacha »

Ik ben het helemaal eens met caro1,je zult maar in de OXXIOmolen zit zoal vele anderen en ik.
Overal is wel wat ,maar fantsoenlijk de klanten behanden moet OXXIO nog leren, en wel heel snel.
Persoonlijk heb ik nog geen bedrijf meegemaakt dat zo schofterig met zijn klanten omgaat, en ik ben best tollerant , en heb begrip maar dit gaat echt te ver.

karstjan
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2005 11:17

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door karstjan »

Maar dat ik nu klant bij oxxio ben hebben ze zelf gedaan. Blijkbaar met mijn gegevens die ze nog hadden van de vorige keerhebben ze mij
maar weer "'klant""gemaakt
Volgens essent al in juli,maar er werd pas in september geld van
mijn rekening gehaald.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door sprokkel »

roel knigge;
En als ik dan al die funky/fancy namen lees van diegen die reageren dan krijg ik al een bepaald, niet warm, gevoel.
Eigenlijk zou ik hier helemaal niet op moeten reageren, maar ik kan het toch niet laten, omdat ik een nicknaam gebruik en de mensen door verwijs naar de DTE de toezichthouder, zou ik de mensen dus iets voor liegen want daar komt het dus dan op neer.
Wel heel erg kortzichtig lijkt me.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben sinds vandaag ook weer "klant" bij OXXIO: ze hebben € 5,95 voorschot van mijn rekening gehaald.

Dit terwijl ik al bijna een jaar met ze in de clinch lig en per 1/1/2005 geen klant meer ben.

Nota bene heeft SGC bepaald in mijn geschil met OXXIO dat OXXIO mij 50 euro schadevergoeding moet betalen naast de eindafrekening over 2004 en het klachtengeld van €25.

Heb het voorschotbedrag direct gestorneerd.

Zal over een paar weken wel weer een "rode brandbrief" van OXXIO ontvangen (aanmaning) of een aanmaning van Intrum Justitia.

Ik had dit zelf niet bij elkaar kunnen fantaseren.

caro1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:53

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door caro1 »

Dat is toch van de gekke dat ze je zonder meer maar weer klant maken en gelijk maar weer geld van de rekening boeken.
Er helpt maar 1 ding: uw bank vragen om uw rekening voor Oxxio te blokkeren en wel zo dat wanneer Oxxio probeert geld af te houden dat er dan automatisch 2 jaren blokkade bijkomen. Dit is via uw bank te regelen, de Postbank deed hier helemaal niet moeilijk over.

Zeker doen, veel succes.

kompaantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:01

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door kompaantje »

beste boppeontoppe
je zegt wel ieder bedrijf heeft wel eens problemen en je bent zelf tevreden over oxxie
maar heb jij al een jaarafrekening ontvangen
wij dus wel na eindelijk twee jaar bij hun klant te zijn geweest en wat bleek we zijn ingeschat op ruim 2000 kub te veel verbruikt
dus werd er automatisch maar even 940 euro van onze bank afgeschreven waar wij het dus niet mee eens waren
na telefonisch contact met hen te hebben gehad werd ons verzekerd dat ze terug zouden bellen met een voorstel want een gezin met 3 kleine kinderen kunnen niet zomaar een maand ruim 900 euro extra missen dat snapte de telefoniste ook wel
na een week te hebben gewacht kwam er nog steeds geen telefoontje dus wij dachten ze zijn het weer vergeten
dus weer zelf gebeld en weer werd het begrepen en wij moesten maar even naar hun email adres een berichtje sturen met ons voorstel hoe wij dat wilden oplossen op een redelijke manier
dus wij gemaild
na een twee weken werd er weer die zelfde 930 euro van onze rekening afgehaald wij het weer teruggehaald en weer gebeld
weer hetzelfde verhaaltje en toen werd eindelijk ons een betalingsregeling aangeboden van 4 termijnen
wij gingen daarmee accoord maar het heeft al met al een half jaar geduurd voor het weer in orde was
wij zijn later benaderd door ons oude energiebedrijf en die vroeg of wij weer bij hun klant wilden worden en wij hebben heel snel toegehapt want wij zijn absoluut niet tevreden over de hele gang van zaken bij oxxio en we kregen er ook nog eens een dvd speler erbij cadeau
dus oxxio ik hoop dat we snel van jullie af zijn en ik trap er nooit meer in ik blijf voortaan lekker bij mijn eigen energiebedrijf.

helena21
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2005 13:23

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door helena21 »

Wacht al vanaf november 2003 op een correcte afrekening
De SGC ingeschakeld, deze heeft een brief naar oxxio gestuurd ,Maar oxxio reageerd hier ook niet op
brief gehad van de SGC de behandeling word voort gezet.
Conclusie als je teveel aan voorshot hebt betaald krijg je dit nooit meer teug!
als je te weinig voorschot betaald krijg je de de deurwaarder op je dak!
stap daarom nooit over als je goed zit!
Ontvangen e-mails van oxxio

Nov 2003
Telefonisch
Gevraagd waar bijft de jaar afrekening!
Antwoord van energiebedrijf.com je moet eerst een jaar klant zijn!

17-12-2004
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat wij het zeer vervelend vinden dat u de eind/jaarafrekening nog niet heeft ontvangen. Helaas hebben wij een vertraging opgelopen in het verwerken van de afrekeningen. Onze excuses hiervoor. Wij kunnen u echter mededelen dat de eind/jaarafrekening uiterlijk eind januari 2005 wordt toegestuurd

2 feb 2005
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat we hard aan het werk zijn alle betalingen te verwerken. De meeste betalingen zijn ondertussen verwerkt. U kunt uw betaling dan ook elk moment verwachten.

07-06-05
Geachte heer
Wij hebben uw e-mail ontvangen. Graag informeren wij u dat wij deze meterstanden inderdaad hebben ontvangen. De verantwoordelijke afdeling is momenteel bezig met het opmaken van uw eindafrekening. Wij zullen u deze zo spoedig mogelijk versturen
15-06-05
Zelf weer een mail getuurd met de vraag Waarom krijg ik geen eindafrekening
antwwoord van Oxxio op 22-06-05
We kunnen wij u informeren dat u de jaarafrekening zo spoedig mogelijk ontvangt.
Onze excuses voor het ongemak.
Op dinsdag 26 juli-2005 e-mail ontvangen van oxxio
Momenteel werkt een speciaal projectteam aan het versneld opmaken en versturen van de afrekeningen. Wij garanderen u dat u de afrekening zal ontvangen. Wij vragen u om geduld.
17 augustus
geachte heer
Wij hebben uw e-mail ontvangen. Graag informeren wij u dat wij uw verzoek over de eindafrekening nogmaals doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling. Deze zorgt er alsnog voor dat u de eindafrekening zo spoedig mogelijk ontvangt. Wij kunnen u helaas geen exacte datum geven. Wij willen namelijk geen verwachtingen scheppen die wij niet met 100 % zekerheid kunnen nakomen
Wij doen er alles aan de afrekening zo spoedig mogelijk te versturen. Momenteel werkt een speciaal projectteam aan het versneld opmaken en versturen van de afrekeningen. Wij garanderen u dat u de afrekening zal
ontvangen. Wij vragen u om geduld
29 augustus 2005
Geachte heer/mevrouw
Wij zijn zeker niet vergeten dat u wacht op uw afrekening. Helaas kunnen wij u geen precieze datum geven wanneer u deze afrekening kunt verwachten. De reden van de vertraging die is ontstaan willen wij u graag
duidelijk maken. Voor het afrekenen van uw jaarlijks verbruik zijn wij afhankelijk van het tijdig verkrijgen van de juiste informatie van de netbeheerders en de verwerking van deze gegevens in onze eigen administratie
U kunt er van verzekerd zijn dat wij momenteel alles in het werk stellen om u zo spoedig mogelijk een correcte afrekening toe te sturen. Deze afrekening zat gebaseerd zijn op de meetgegevens die wij ontvangen van uw netbeheerder. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Gesloten