LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bieden die bureau's ook banen aan?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Gast

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat dacht ik al...

Beste Lodi,

Jol is niet mijn echte naam. In het dagelijks leven ben ik directeur van een aantal kleine reïntegratiebedrijven. Onze methodieken bewijzen zich iedere dag weer door een groot aantal gerealiserde plaatsingen (ik maak geen reclame want ik noem geen namen).

Uit al jouw reacties (waar je volgens mij al de hele dag mee bezig bent) maak ik op dat jij het proto-type vertegenwoodriger bent van de onzin-trainingen-en-niets-doen-methodiek. Als er al geplaats wordt is dat voornamelijk te danken aan de inzet van de cliënt zelf. Ik krijg sterk de indruk dat je de hele dag bezig bent je haggie te redden (al dan niet in opdracht van.. :wink:

Lodi

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door Lodi »

Hallo Jol,

Bah, wat een kortzichtige reactie. Ik schei ermee uit naar jou toe. Veel succes met je werkwijze en laat ieder in zijn waarde, zeker als je er niet gefundeerd over kunt oordelen. Hopelijk helpen we allebei veel mensen aan een baan; daar gaat het uiteindelijk om.
Vriendelijke groet, Lodi

jol

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door jol »

Beste RIB-consulent,
Zie mijn vorige bericht. Overigens zitten wij wel op dezelfde lijn (het moet van twee kanten komen). Natuurlijk is enige nuance terecht en zijn er ook een hele hoop goede reïntegratieconsulenten. Ze komen op dit forum alleen niet zo aan bod lijkt wel :wink:

Reintegratieconsulent

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door Reintegratieconsulent »

Beste Jol,

Ik ben benieuwd naar jouw visie.

En als we inderdaad op een lijn zitten....kan ik bij je solliciteren?
Ondanks alle zakkenvullerij houd ook 'mijn' bedrijf het hoofd nauwelijks boven water. :wink:

74
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2007 19:33

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door 74 »

Wat volgens mij het probleem is is dat veel werkzoekende teveel verwachten van het reintregratie bureau,en het reintregratiebureau van de wekzoekende,en het UWV van beide.Ik heb zelf ook een slechte ervaring met zo bureau namelijk RANDSTAD ik heb een jaar in detentie gezeten wegens een stomiteit en daarna een heel jaar in een ziekenhuis gewoond (dont ask)dus mijn probleem was duidelijk welke baas neemt mij nu nog aan met zo smet op zijn cv.Ik had een uitkering bij het UWV maar ik wou graag aan het werk dus ik liep door de stad en zag een adv bij randstad hier stond zoek je werk en heb je een uitkering bij het UWV loop binnen.Dus ik ik dacht van yes dat doe ik,ik uitgelegd wat ik van ze verlangde (ik vroeg alleen bemiddeling)randstad stemde toe randstad nam contact op met het UWV < UWV gaf toesteming,kon niets fout gaan toch?.wrong. een keer per 2 weken moesten we wij arme werkeloze bijelkaar komen voor en ik noem het maar sollicitatieyoga en dit ging ongeveer zoals wat wou je worden toen je klein was,wat zijn je goede eigenschappen enz.Ik dacht bijmezelf wat is dit voor bul#^@! kortom 3 maanden zijn bijeenkomst bijgewoond maar geen cm verder gekomen kortom een simpele vraag werd verandert tot een complex probleem,ja maar wel voor hun want wat veel mensen hier vergeten is dat jij het laaste woord hebt maar dan moet je wel vooruit denken ten eerste weet wat je van beide partijnt verlangd,en het belangrijkste eis elke belofte zwart op wit (dit zijn ze verplicht), en zoek vooral zelf het reintregratiebureau uit,zeg duidelijk wat je wil en neem met minder geen genoegen reintregratie is booming buisnis,(thanks balkenend) no cure no pay for them! TIP zoek op internet de prijzen die het UWV betaald voor elke arme werkloze die via zo bedrijf aan de slag gaat en welke eisen daaraan verbonden is.;-) YOU HAVE THE RING DONT THROW IT IN THE VULCANO..(sorry peptalk...LOL..)Kortom niet vragen maar eisen....sucses.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: bieden die bureau's ook banen aan?

Ongelezen bericht door Eddie2 »

En we gooien er nog een nutteloze sollicitatietraining tegen aan!!!
Chapo Chapo

Gesloten