LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mededeling van een reïntegratieconsulent

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
M2

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door M2 »

Aan Lobo: Natuurlijk heb je daarin gelijk. Ik snap dat velen door desillusies en wantoestanden op de arbeidsmarkt, en door verplichtingen vanuit de instanties, geen energie of kennis hebben om een en ander ter hand te nemen. Maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de bureaus, plat gezegd: wat kan het reïntegratiebedrijf daaraan doen..? Als ik zelf een intakegesprek met iemand voer, wijs ik hem/haar altijd op de zekere mate van keuzevrijheid. Als er geen wederzijds vertrouwen is, zal een traject immers niet werken.
En dan verdien ik niks...! :wink:

vanrossum

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door vanrossum »

Zoals ik het hele verhaal ervaren heb kom je bij Axxis helemaal nooit aan de bak. Ben daar in September 2004 geweest voor een cursus Adm. Juridisch Medewerker, werd vervolgens afgewezen omdat mijn Gemeente niet zou hebben betaald (wat wel was gebeurd) en "mocht" in februari 2005 eindelijk eens een cursus gaan volgen. Tijdens het volgen van de "cursus" kwam er gebakkelij met de direkteuren en stagelopers. Resultaat: gevechten met messen en uitgestelde lessen en een leraar die opstapt omdat hij niet betaald wordt.
Nadien wederom les gehad door leraren die ook niet betaald werden en de reiskosten van de leraren noch cursisten worden betaald. De Algemeen direkteur wil dan wel uit eigen zak het reisgeld betalen maar laat vervolgens niets meer van zich horen. Stageplaatsen zijn er niet, de baangarantie net zomin en alle cursisten zitten nu thuis (15 stuks) te wachten op wat komen gaat. Het Adviesbureau is nu onder toezicht gesteld van het UWV in Dordrecht en wij zijn dus de dupe.
Hoezo regintegreren.
Had Radar het over een zwarte lijst is Axxis (gelukkig beginnend met een A) een Reintegratiebureau/Adviesbureau wat bovenaan die lijst moet komen te staan. Zo er een in en in zwarte lijst zou zijn past dit vermoedelijk nog beter. Hoe onze toekomst er uit gaat zien is niet bekend. Ik weet alleen dat je met eigen sollicitaties beter af bent.
Mocht Radar daar interesse in hebben heb ik voldoende materiaal om aan te tonen dat het bij Axxis niet pluis is.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door »

M2, goed gesproken. Ik ben het volledig met je eens.

Mensen, leg niet alle verantwoordelijkheid voor je leven in de handen van een reintegratieadviseur. Onderneem zelf ook actie, stel je breed en flexibel op. We kunnen helaas niet iedereen aan een baan helpen maar in veel gevallen is de belangrijkste oorzaak dat het niet lukt de hoge eisen die mensen stellen aan werk.

wal

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door wal »

Mijn zoon en ik zijn beide aangewezen geweest op een reintegratiebedrijf en dat hebben we geweten ook.
Ik zelf was al eens met dit reintegratiebedrijf in aanraking geweest, werk gevonden partyme voor een jaar, toen moest ik er weer uit er was geen werk meer voor mij, daarna weer terug naar dit reintegratiebedrijf.
Toen moest ik een sollicitatietraining gaan volgen terwijl ik deze al eens bij het C.W.I. en Tempo Team gevolg had, deze waren niet goed en moest maar bij hen gebeuren.
Daarna zonder tussen komst van reintegratiebedrijf werk gevonden maar zij eisen het wel op! ( moet elk half jaar een voortgangs rapport ondertekenen )
Wat mijn zoon betreft hij was bij dit zelfde bedrijf in bemiddeling en bezig met een sollicitatietraining (nog twee lessen te gaan) toen werd er een ander bureau voor ingehuurd en moest weer van voorafaan opnieuw beginnen, hij heeft er het bijltje bij neer gegooid en ook op eigen gelegenheid een baan gevonden ook hier eiste het reintegratiebedrijf het weer op terwijl zij in beide gevallen niets maar dan ook niets( buiten het innen van haar eigen inkomsten ) gedaan hebben!
Ik vind deze vorm van bemiddeling weggegooid gemeendschapsgeld en hiertegen moet hard worden opgetreden en weer terug naar het oude systeem, werkte veel beter.

lobo405

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door lobo405 »

T2 man, je lijkt Balkenende wel.
Dat zinnetje "Neem je verantwoordelijkheid" komt me mijn strot uit.
Niet omdat het altijd onwaar is, maar ook hier zijn het de slechten (lees profiteurs, arbeidsschuwen) die het verpesten voor de werkwillenden.

En door zulke opmerkingen scheer je te veel mensen over één kam.
Ik ben buiten schuld werkloos geworden, had bijna 30 jaar een prima baan. Hard werken, lange dagen en vrij vaak toch ook in het buitenland.
Gaf niets, vond het ondanks dat ik geen topsalaris had prima zo.
Tot dus degenen die zichzelf tot directeur gebombardeerd heeft binnen 6 jaar een bloeiend bedrijf de afgrond in geholpen heeft en totaal in die tijd tussen 250 en 300 mensen werkloos heeft gemaakt (ontslagen en wegpesten van mensen zodra ze iets deden wat deze persoon niet aanstond)

Dan gaat jouw (en die van helaas veel te veel reintegratie- en UWV medewerkers) opmerking niet op.
Er zijn namelijk veel mensen, vooral ouderen, die zich niet meer gewenst voelen, niet meer nodig in het proces. Zeker als je afwijzing op afwijzing krijgt of niet eens uitgenodigd wordt en sterk de indruk krijgt dat dit met je leeftijd te maken heeft.

Grote fout van de regering(en) is dat wel in woord gepromoveerd wordt dat ouderen (langer) moeten werken, maar dat ze dit niet aantrekkelijk maken voor de werkgevers en zeker ook niet voor diezelfde ouderen.
Wat dan jammer is dat gemotiveerde mensen met veel kennis en/of ervaring verloren gaan voor de arbeidsmarkt.
Dat er kapitaal verloren gaat (verkeerd wordt besteed) door WW en/of WAO terwijl dit ook enigszins gesubsidieerde banen zouden kunnen zijn.
(Ditzelfde geldt trouwens ook voor de jonge starters op de markt)
Het geeft onrust voor de economie, gesteund door stompzinnig geblaat van politici die beter hun snavel zouden kunnen houden omdat ze door hun uitspraken de economie verder onderuithalen en zo het probleem werkloosheid versterken.

Het wordt tijd dat niet generaliserend wordt omgegaan met mensen.
Dat wordt nagedacht door verantwoordelijken en dat die mensen zichzelf eens verdiepen in de echte problematiek.
Dat die werkgevers die alleen geven om kwantiteit en multifunctionaliteit in plaats van toch vooral ook kwaliteit en motivatie en een best acceptabele kwantiteit.
Uit ervaring weet ik dat juist dit kwantiteit en multifunctionele gedoe veel mensen ziek maakt waardoor collega's harder moeten werken (ook als er afslanking plaatsvindt) waardoor de resterende mensen ook overbelast raken en een grotere kans lopen om ziek te worden.

Ik kan uit ervaring van mezelf en mijn omgeving nog wel een tijdje doorgaan, doe het niet.

Maar alle mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het traject om MEDEmensen aan het werk te helpen zou ik willen vragen, willen uitdagen om zich meer durven te verdiepen in diegene die ze helpen.
Tenslotte verdien je niet alleen je brood aan hen, maar heb je altijd een zekere verantwoordelijkheid voor je medemens die jouw hulp nodig heeft. Of accepteer je altijd alle eventueel wangedrag van artsen, garagehouders enzovoorts.

lobo405

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door lobo405 »

Oh ja T2 en gelijkdenkenden.
Hoge eisen...
Als je een goede baan hebt gehad, lang gewerkt hebt (ik dus bijna 30 jaar) en je komt buiten schuld dus in de WW, heb je dan niet het recht iets meer te verwachten.
Of wil jij soms maar alles aanpakken dat ze je voorschotelen !

greta

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door greta »

:twisted:

Na mijn eerste reintegratie project die ik zelf wilde maar niets heeft
opgeleverd ben ik zelf aan werk gekomen bij een bedrijf voor een
aantal uur in de week.
Wordt ik anderhalf jaar geleden weer opgeroepen voor een
reintegratietraject en niks te zeggen hoor, kom je niet dan wordt je
gewoon gekort op je uitkering. En wat wordt er voor je gedaan totaal
niets. Dit is toch weggegooid geld.

opa

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door opa »

Beste George,

Ik lees wat berichten van u even vraagje.

Wil u ook mensen met 30 of meer jaar werkervaring of leeftijd 60 jaar of zelfs nog ouder op cursus sturen of een training laten volgen welke gegeven wordt door broekies van 25 jaar met 0,0 levenservaring of inzicht in mensen?

Lodi

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door Lodi »

Hoewel de vraag niet aan mij was gericht, even een reactie op "Opa": waarom denkt u dat een "broekie" van 25 u niets zou kunnen leren met betrekking tot solliciteren..? Zit wijsheid m in de leeftijd..? En als u nu eens geopereerd moet worden door een arts van 30..?

lobo405

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door lobo405 »

Ja, ik denk wel degelijk dat een ouder iemand meer wijsheid kan/zal hebben (over het algemeen) dan iemand van 25.
Aan de andere kant is de reactie van Opa ook generaliserend, want ik denk dat er heel veel intelligente en mogelijk wijze jongelui rondlopen.
Maar iemand van 60 heeft dus over het algemeen nu eenmaal meer ervaring en wijsheid dan iemand van in de 20. Hij/zij is nu eenmaal 40 jaar langer aan het rondhuppelen op deze aardkloot.

Maar idd is het niet erg wijs :-) om dan ook iedereen van boven de 50 op dat gebied positiever te beoordelen dan diegenen die onder de 30 zijn !

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door opa »

Deze reactie had ik al beetje verwacht :)

Excuus, ik twijfel beslist niet aan het intelligentie vermogen van dejongelui.

Wat ik bedoel gaat over levenservaring en inlevensvermogen, daar is geen studie voor en dit kan je niet leren uit het boekje maar deze kennis kan je alleen eigen maken door jaren van harde praktijk ervaring.
En metname deze levenservaring mis ik persoonlijk vooral bij jonge mensen die werkzaam zijn bij de reintegratieburaus. En dit is 1 van de oorzaken waar het hopeloos fout gaat tussen clientele en de reingratiebureaus.

Bij omgaan met mensen en inschatten van hun belevingswereld heeft alles te maken met leeftijd, dit noemen ze levenservaring. Ik wil niet generaliseren maar ik constateer alleen dat jongelui van de huidige generatie elke vorm van inlevingsvermogen, compassie of bezieling met mensen in de maatschappij moeten missen.
Ik kan of wil dit de jongelui niet kwalijk nemen, want dit hebben ze (nog) niet geleerd. Jongelui denken alleen Hoe kan ik zo snel en makkelijk mogelijk heel veel geld verdienen en de jongelui laten zich makkelijk en zonder na-denken, voor de kar van het reintegratiebureaus spannen.
En mensen die 30 jaar of langer in deze maatschappij hebben gewerkt of rondlopen en daardoor veel levens- en werkervaring bezitten, die merken dit aan de manier hoe ze door deze jongelui van het reintegratieburau worden benaderd of bejegend.
En daar gaat het fout want je moet iemand geen dingen proberen wijs te maken als hij of zij uit ervaring al weet dat het in de maatschappij zo niet (meer) werkt.

Maar misschien dwalen we nu tever van het onderwerp af?

www.slachtofferreintegrat

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door www.slachtofferreintegrat »

aan de heer swartemeer,
als u werkelijk al jarenlang als consulent werkzaam bent, weet u heel goed dat het een zooitje is bij de meeste reintegratiebedrijven.
wij zijn blij dat het nu einelijk in de media gegooid wordt.
wat gisteren op de tv te zien was klopt gewoon.
en nu moet het niet op de clienten afgeschoven worden, want jullie hadden toch zoveel leuke plannen met ons?

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door »

hij heeft er het bijltje bij neer gegooid en ook op eigen gelegenheid een baan gevonden
Wauw, kon hij dat niet eerder doen, dan had hij helemaal niet aangemeld hoeven worden voor een traject. Als mensen om deze redenen plotseling wel aan de slag komen dan hebben de RIB's dus toch een goede functie.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door »

T2 man, je lijkt Balkenende wel.
Dat zinnetje "Neem je verantwoordelijkheid" komt me mijn strot uit.
Niet omdat het altijd onwaar is, maar ook hier zijn het de slechten (lees profiteurs, arbeidsschuwen) die het verpesten voor de werkwillenden.
Vrouw. En dank je voor het compliment, ik vind Balkenende zo'n slechte vent nog niet. Hij durft tenminste voor zijn mening uit te komen ondanks dat het geen populaire mening is.

Geen van de adviseurs die hier aan de discussie deelnemen hebben het over de groep gemotiveerde mensen die er wel alles aan doen om een baan te vinden.

Mijn mening over de mensen die voor een reintegratietraject worden aangemeld is gebaseerd op wat ik zie en hoor bij mijn clienten. Ik wist natuurlijk dat er oneerlijke mensen waren maar dat het er zo véél waren, daar ben ik van geschrokken. Nogmaals: ik scheer niet iedereen over een kam, ik heb het over een specifieke groep.

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

de stelling dat u personen aan het werk zou helpen, is nou juist de grote denkfout waar deze sector van profiteert !!

De bemiddelaar levert nl. geen enkele meerwaarde !! Het bezit van een kaartenbak met een aantal namen lijkt me niet bepaald een verdienste !!

Verder zijn het uiteraard de bedrijven en instellingen die mensen een baan aanbieden. Dat daar dan nog zo'n zakkenvuller tussen moet zitten is pure geldverspilling.

Ik begrijp wel dat u de situatie wil laten zoals deze is, omdat u wellicht ook uw hypotheek nog moet afbetalen, maar u probeert een professionele zakkenvullerssector in stand te houden omdat u daar zelf onderdeel van uitmaakt.

[email protected]

Lodi

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door Lodi »

Beste 'detective', dat u er geen snars van snapt is nu wel duidelijk. Dat u recht heeft op uw mening, hoe kortzichtig en gefrustreerd ook, is eveneens evident. U zult inderdaad nooit iets aan reïntegratie hebben vrees ik. Waarmee zijn uw eigen zakken gevuld..? Met uw handen?Verder lijkt het me niet zinvol om op uw nogal ongefundeerde geneuzel te reageren, wat ik ook niet zal doen. Kunt u fijn aangeven dat u gelijk heeft en wij niet. Ga ik weer verder met zakkenvullen.
Groet Lodi

Gast

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door Gast »

reintegratiedetective
Geplaatst op: 06 Sep 2005 21:37 Onderwerp: RECHT PRATEN WAT KROM IS !!!!



de stelling dat u personen aan het werk zou helpen, is nou juist de grote denkfout waar deze sector van profiteert !!

De bemiddelaar levert nl. geen enkele meerwaarde !! Het bezit van een kaartenbak met een aantal namen lijkt me niet bepaald een verdienste !!

Verder zijn het uiteraard de bedrijven en instellingen die mensen een baan aanbieden. Dat daar dan nog zo'n zakkenvuller tussen moet zitten is pure geldverspilling.

Ik begrijp wel dat u de situatie wil laten zoals deze is, omdat u wellicht ook uw hypotheek nog moet afbetalen, maar u probeert een professionele zakkenvullerssector in stand te houden omdat u daar zelf onderdeel van uitmaakt.

[email protected]
Als ik dit lees moet ik een beetje huilen :(
Vind je het leven nog wel leuk?

consulent

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door consulent »

Hoi Allemaal,

wat een discussie hier, zeg! eigenlijk raar dat de cliënt de consulent verwijt en de consulent de cliënt verwijt dat een traject niet goed is verlopen, terwijl je allebei (maximaal) een jaar met elkaar door een deur moet! waarom wordt er dan niet tijdens het traject al geklaagd, zodat beide op één lijn komen te liggen waardoor een reïntegratietraject wel degelijk zin heeft. Indien dit niet lukt, zijn er mogelijkheden om van consulent of zelfs van bureau te wisselen.

Heeft er iemand wel gehoord van IRO's? hiermee kun je als cliënt je eigen reïntegratie traject inkopen. Je kunt dus het bureau en consulent zelf uitzoeken.....! mocht één de cliënt of consulent zich niet aan het samen gemaakt plan van aanpak houden, dan kun je elkaar hierop aanspreken.....dat is toch niet zo moeilijk!

Het is belangrijk dat consulent en cliënt beide de intentie hebben om werk te vinden voor cliënt. En net als in een relatie vereist dat van beide kanten hard werk! dit is de kracht van het samenwerken!

groeten

edith

reintergratieNUTS!!!

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door reintergratieNUTS!!! »

:roll:
als je aangeeft wat je wilt,laten ze je vervolgens aanmodderen,cursus hier cursus daar. als je een sollicitatietraining moet gaan doen verdienen ze daaar al aan,zonder dat je het weet. ze krijgen subsidies.
ik heb alles gedaan wat ze van me vroegen om maar aan een baan te komen. inmiddels zit ik al 3 jaar thuis. door alles heb ik een depressie gehad en al die tijd heb ik nietsvan hun vernomen,ik heb zelf wel iets van me laten horen,maar ik had rust nodig en moest alles van me afzetten. ik wil zo graag weer een leuke baan.
ik ben nu bij de tweede reintergratie bureau en het gaat precies zo. bij het eerste bureau moest ik zelf achter mijn adviseur aan bellen en waarschijnlijk was ik lastig,want ik ben afgesnauwd. ik weet wat ik wil en heb hun hulp en net dat ene zetje nodig. daar zijn ze toch voor? uiteindelijk blijkt die adviseur ontslagen te zijn en dat werdt niet aan mij gemeld,dat heeft 5 maanden geduurd voordat ik daar achter kwam.
dus ben ik gestopt met dat bureau,want het zette geen zoden aan de dijk.
nu zit ik dus bij een andere en heb ik die depressie gekregen. inmiddels ben ik zo onzeker geworden. ik denk dat mijn opleiding niets meer voorstelt. en niemand mij wil helpen.
alles wat je zegt over je eigen toekomst,de richting die je op wilt,keuren ze af. al die tijd hoor ik niets en nu krijg ik ineens een brief en ik kan weer opnieuw een sollicitatie training doen, terwijl ik het nog niet zo lang geleden heb gedaan. en mijn adviseur heeft gezegd,dat mijn brieven heel erg goed zijn.
ze moeten toch ergens aan hun geld komen. ze krijgen daar subsidies voor.
ik denk dat ze beter zelvertrouwenscursussen kunnen gaan geven,want die wordt zo wel lekker naar beneden gehaald. nee vertel mij wat. die sollicitatie training wil ik niet meer doen. ik wil graag een baan.


groetjes guusje

Gast

Re: mededeling van een reïntegratieconsulent

Ongelezen bericht door Gast »

M2

u bent nog steeds niet in staat om in te zien, dat de uitzending van RADAR slechts het topje van de ijsberg (of: beerput) is.

Gesloten