LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weet hoe het wél moet..???

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Goed gezegd RIB! :)

reinie

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door reinie »

Ik ben blij dat er nou eindelijk ook eens positief gesproken wordt hier!

Volgens mij is het allerbelangrijkste dat mensen die aan een reintegratietraject beginnen, hun verwachtingen helder moeten hebben, deze bespreken tijdens een eerste gesprek bij het RIB, het RIB moet aangeven wat wel en niet haalbaar is en waarom en hoe een traject er uit gaat zien.
Als je als kandidaat (werkzoekende) niet tevreden bent over wat je wordt aangeboden, ga daar dan mee terug naar het UWV! Als je wel tevreden bent, dan weet je dus waar je aan begint. Als dit uiteindelijk niet nagekomen wordt, heb je volgens mij een gegronde reden om je beklag te doen! En aan de reacties van mensen hier te lezen, schort het niemand aan een mond om zijn mening te uiten. Maar zorg dan wel dat deze onderbouwd is.

Klagen is zo makkelijk, een beschuldigende vinger wijzen is ook zo makkelijk, een gegronde klacht wordt volgens mij gewoon besproken en aangepakt..

Gast

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Gast »

@RIB: Moet jij je shcoling ook betalen van een inkomen wat onder het sociaal minimum ligt?
Veel wao'ers maken namelijk veel medische kosten (=no-claim weg) en hebben een inkomen op of onder het sociaal minimum.
Daarnaast heeft iemand met reuma bijvoorbeeld te maken met extra stookkosten.
Binnenkort krijg ik misschien een baan. De scholing krijg ik dan idd niet vergoed van UWV, maar van mijn werkgever. Ook voor ik in de WAO kwam werden cursussen vergoed door mijn werkgever.
OVerigens is er sinds enige tijd een scholingsprotocol waarbij rib's minder risico lopen. Zie ook http://www.waocafe.nl//default.aspx?pageID=1872

www.slachtofferreintegrat

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door www.slachtofferreintegrat »

lodi, je kan wel roepen dat wij met suggesties moeten komen maar jullie hebben die ook niet en jullie zijn de mensen die dat horen te weten.
gewoon al die reintegratie opheffen, want jullie zijn alleen maar een extra hindernis. de meeste consulenten vullen allen maar hun eigen zakken en dat kan ik bewijzen. als je ons om suggesties moet vragen, dan is het tijd om iets anders te gaan doen

aaaaa

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door aaaaa »

beste reinie,
jou idee om naar het uwv te gaan, als je niet tevreden bent is geen goed idee omdat die ook de boel belazeren.

aaaaaa

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door aaaaaa »

complimenten aan tros radar.

aaaa

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door aaaa »

tros radar mag ook wel eens langs gaan bij reintegratiebedrijf alexander calder in de teilingerstraat in rotterdam. daar zitten de grootste oplichters.
met name rens bouwens.

Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Beste slachtofferreintegratie. Dat ik ernaar vraag wil niet zeggen dat ik ze niet heb hoor. Ik heb een zeer gefundeerde mening over reïntegratie en de stappen die gezet moeten worden, net zoals veel andere reïntegratiebedrijven. Maar ik ben niet alwetend dus alle tips zijn welkom. En dat geneuzel over zakkenvullen moet nu maar eens uit zijn. Dat we commerciële bedrijven zijn, daarvoor leven we nou eenmaal in een kapitalistisch land. Zo lang we de integriteit naar de kandidaten niet uit het oog verliezen en onze "winst" gebruiken voor verbeteringen vind ik het persoonlijk prima. Enne... Máákten we maar winst..!!!

nijendaal

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door nijendaal »

Ik loop al lang genoeg mee omdat ik zelf ook WAO er ben maar ook in de clientenraad AG zitting hebt en ook WAO begeleider ben van de FNV en al bijna 20 jaar spreekuur draai voor de FNV en darbij de laatste twee ja ook voor de ANGO op een Sociaal Adviesbureau te STEDE BROEC.
En mijn ervaring is dat het wel mee valt en als men klachten hierrover hebt dan kan men die inbrengen bij de clientenraad en dat is nog niet een keer gebeurd.
Want daat zijn de clientenraden ook voor want die hebben een werkgroep klachten en daar heb ik ook zitting in maar het aantal klachten is op een hand te tellen .

Reintegratieconsulent

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Reintegratieconsulent »

Je hebt helemaal gelijk, het protocol geeft ons meer mogelijkheden scholingen los te peuteren bij het UWV en daar maken we dan ook dankbaar gebruik van. In veel gevallen is het pure noodzaak dat iemand zich omschoold om weer 'mee te kunnen doen'. Bijvoorbeeld wanneer je bent afgekeurd voor je eigen beroep of wanneer je opleiding en/of ervaring niet meer aansluit bij de arbeidsmarkt.

Jammer dat je er vanuit gaat dat ik het niet met je eens zou zijn, want ik ben dat namelijk wel. Scholing is vaak een heel goed instrument om werkzoekenden te helpen bij hun reintegratie. Ik bedoel alleen maar...ga niet wachten op trage instanties en neem (als je daartoe in staat bent) het heft in eigen hand.

Of RIB's eigenlijk wel bestaansrecht hebben, dat is een goed punt.
RIB's zorgen niet voor meer werkgelegenheid, meer banen. Er zijn maar x banen die opgevuld kunnen worden en als er meer aanbod aan arbeidskracht is zal er dus altijd werkloosheid zijn. Zelf ben ik daarom erg enthousiast over omscholen naar beroepen waar veel vraag en weinig aanbod is en enthousiast het stimuleren van ondernemerschap onder uitkeringsgerechtigden, want dat zorgt wel voor nieuwe werkgelegenheid.

Ik denk dat Lodi met zijn vragen niet bedoeld dat hij geen idee heeft wat hij aan het doen is. Mogelijk krijgt hij positieve feedback van de meerderheid van zijn clienten maar wil hij ook graag weten wat de mensen bezighoud die ontevreden zijn, en met name die laatste groep is op dit forum aanwezig.

Dat reintegratiebedrijven een werkzoekende zelfs in de weg zouden staan is wel een harde uitspraak, ik hoop het niet zeg!!! Dan moeten we de hele handel meteen opdoeken, jammer want ik vind het leuk werk...maar ja.

Blijkbaar is jou ervaring heel negatief, ik hoop dat je dat wel in perspectief kunt zien. Ik ben benieuwd naar je reactie. Je moet toch toegeven dat ik hier en daar een goed punt maak, of ben je iemand die zich alleen op het negatieve focust?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door opa »

Wie begon er over wurg contracten met te lage budgetering?

De winst gaat op in de aandelen of in de zakken van de leden raad van bestuur. Ging het maar terug in het bedrijf, dan hadden ze voldoen financiele middelen om beter aandacht te geven of kennis in te huren.

Zomaar TiP,
misschien zouden een aantal arbeidongeschikten een opleidingsbureau kunnen oprichten met als doel het aanbieden van een aantal cursuspakketten welke gericht zijn op de begeleiding van medewerkers van reintegratiebureaus?

Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Ook een tip, opa: Waarom gaat u niet in Rusland of in Noord-Korea wonen. Daar maakt geen enkel bedrijf winst.
Uw tip over advies aan reïntegratiebedrijven vind ik constructiever. Vandaar ook het onderwerp van deze topic.
En nogmaals: waarom denkt u dat ieder reïntegratiebedrijf winst maakt..?
Vrgr Lodi

jol

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door jol »

Grote reïntegratiebedrijven maken geen winst. Ik weet zeker dat op korte termijn een aantal grote BOREA-bedrijven omvallen. En ik weet ook welke..

Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Ha die Jol! Nog niet aan de warme hap..?? :wink:

jol

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door jol »

Nee, zit achter laptop in sauna.

Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Wel warm dus :lol:

jol

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door jol »

sprak net een reïntegratieconsulent van bureau xxxxxx. Hij zat er de hele dag al (hij had toch al niets te doen) :wink:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door opa »

LODI
Ook een tip, opa: Waarom gaat u niet in Rusland of in Noord-Korea wonen. Daar maakt geen enkel bedrijf winst.
Ik miste de :lol: dus u opmerking is serieus?
Zegt u dit ook tegen WAOers als deze klagen over hun ziekte?
Zo een opmerking in de trend van;
"ach meneer uw ziekte is niet zo erg hoor want er zijn nog veel ergere ziektes". En dan denkt u dat die meneer nog serieus met u, als reintegratiemedewerker, verder zou willen praten?

Zijn er lezers die deze dooddoener herkennen maar dan uitgesproken door reintegratie medewerker of een arbeidsdeskundige?

Lodi

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door Lodi »

Maar Jol: als hij in de sauna zit... dan draagt hij geen kleren... en heeft ie ook geen zakken om te vullen..! Hoe moet dat nou..? :?

jol

Re: Wie weet hoe het wél moet..???

Ongelezen bericht door jol »

Das waar. Maar dan had hij vast al genoeg 8)

Gesloten