LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik ben opgelicht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door HvdB »

In de topic "Legio Lease" dachten ze ook dat er gratis geld weggegeven werd. :lol:

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Dat heeft dus niks met dit te maken. Het gaat over het ongwild moeten betalen van kookboeken. 700 euro je snapt dat is geen kattepis!!

Wie weet meer over de wet koop op koopafstand. Wat houdt die wet precies in?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste dhr/mvr. Vellema,

Wanneer u bij een site een gratis kookboek kunt bestellen, lijkt het me niet nodig om uw bankrekeningnummer op de "bestelbon" te noteren, die heeft u namelijk geheel niet nodig!, omdat het boek gratis is!,

Ik hoop dat u de volgende keer wat voorzichtiger wordt met uw bankrekeningnummer!, veel mensen zijn al via dergelijke constructies financieel het schip in gegaan!,

We hopen dat u snel uit de problemen komt met deze zeer vervelende "handel",

Veel succes,

Vriendelijke groeten van Ulbe.

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Ulbe,

Voel me geroepen om even te reageren.

Als de bon net zo was als de website nu is, dan moet je deze achterlaten om de verzendkosten te betalen. Ook kun je met een acceptgiro betalen, maar ook dan weten ze je bankrekening natuurlijk.

Het is dus niet eigen schuld dikke bult.

Gast

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Gast »

Het is dus niet eigen schuld dikke bult.

Misschien niet maar het is wel slordig om je bankrekeningnr. op te geven terwijl het gratis is en vooral om de bon op te sturen zonder er een kopie van te maken.
Ik zeg altijd maar zo, mensen lees eerst eens de algemene voorwaarden voordat je iets onderneemt, staan er geen alg. voorwaarden op maar een opmerking van, voor de algemene voorwaarden verwijzen wij u naar onze website, stuur dan niks op, ga eerst informeren voordat je dergelijke dingen doet.
We weten allemaal dat er bedrijven zijn die de boel flessen met hun mooie verhalen maar toch zijn er een groep mensen die ondanks alle waarschuwingen de mist ingaan.
Geert1965 je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar het is wel de waarheid.

sollingen1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:38

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door sollingen1 »

Kijk allemaal maar even op www.internetoplichting.nl Vellema heeft hem gevonden. inmiddels heb ik diverse instanties benaderd, zoals de rijdende rechter en de telegraaf. Ook de consumentenbond en de ombudsman gaan meedoen in onze strijd. Het web rond deze bedrijf sluit zich en het heeft een spoor van gedupeerden opgeleverd. Ook het kassa forum en diverse andere partijen doen mee

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Ulbe, ben het wel met je eens dat je niet zomaar je gegevens overal achter moet laten, maar in dit geval is het geloof het zo dat je verzendkosten moest betalen.
Iets van 3 euro of zo. Daarom moest men z'n bank rekening achterlaten.

Op internetoplichting zijn er ook mensen die blijkbaar een papieren bon hebben ingevult. Daar staat dus helemaal niks in over dat je 700 euro moet betalen voor een paar van die kookboeken.

Ook zijn er gedupeerden die dus een encyclopedie en andere boeken op die manier hebben besteld. Reken maar uit wat voor een woekerwinsten die oplichters maken.

PURE OPLICHTERIJ.

Natuurlijk moet je de voorwaarden lezen, maar dan moeten ze er ook staan natuurlijk :!:

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »


Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Hamster »

Bijna 700 euro neertellen voor een kookboek dat nota bene gratis wordt aangeboden. Lees toch eerst goed waar het over gaat voor je een handtekening plaatst.

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Ben het met je eens dat men moet lezen, MAAARRRR op de bon zoals die is te vinden op internetoplichting (zie link hierboven) staan geen voorwaarden!!
Ook geen link naar voorwaarden, niks, noppes, nada, niente.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan ben je dus gewoon dom als je zoiets gaat invullen zonder aanvullende voorwaarden of zo. Je hebt geen idee waar je voor tekent of waar je gegevens voor gebruikt worden. En daar kom je dus nu mee op de koffie. Oftewel, eigen schuld dikke bult.

Razor
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:25

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Razor »

De dader ontmaskerd!!
Omdat ik aan deze gedragsregel moeten voldoen..

Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen

..doe ik het op deze manier.

Ga naar de "beruchte" website.
Binnen de 15 seconden voordat de volgende pagina verschijnt druk je op de rechtermuisknop en selecteer in het menu "bron weergeven".
(De cursor moet wel op het zwarte vlak staan!)

Er zal in het "kladblok" een tekstbestand zichtbaar worden met daarin op de 4de regel een webadres.

Ga nu naar www.sidn.nl (Stichting Internet Domein Registratie Nederland)
Tik het domein in zonder www ervoor en nl erachter om te controleren of dat domein nog vrij is.
Een volgende pagina verschijnt en vink "uitgebreid" aan en druk op "zoek".

De "dader" is ontmaskerd!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik kan in dat tekstbestand (kan wel "de bron weergeven" vinden) geen URL vinden.

Ik weet dat er twee internetpagina's zijn, die echter hetzelfde plaatje van een kookboek laten zien, maar bij mij geeft het systeem na het aanvinken van ''uitvoeren'' niet de gegevens prijs van de rechthebbende.

Razor
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:25

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Razor »

@ bodejosm43

Hé, de pagina is ineens gewijzigd/verwijderd!!!

Het domein wat in het tekstbestand stond was:
kookboek.wanadoom.nl. (Hoe verzin je het!)

Dus vul "wanadoom" in bij www.sidn.nl

Gast

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Gast »

Vraag nu geheel GRATIS het eerste deel aan van de splinternieuwe uitgave van Koken met Gaston de Pineau Godeau aan. Elk deel bevat meer dan 1.000 recepten, die alleen in deze uitgaves zijn te vinden. Exclusief bedacht en beschreven door deze meester chefkok!

Gaston de Pinau Godeau is DE Franse meester Chefkok en heeft enkele top restaurants en heeft inmiddels 27 top kookboeken geschreven.

Ja, ik wil het gratis kookboek ontvangen en betaal alleen € 2,95 aan verzendkosten.

Mijn gegevens zijn (velden met een * zijn verplicht):




Vul hieronder geen rekeningnummer in als u wenst te betalen na ontvangst van een acceptgiro.




Deze informatie heb ik net gezien, maar nu rest mij de vraag van; 1. waarom heb je je bank/postrek. opgegeven je had het ook via een acceptgirokaart kunnen doen en 2. waarom heb je de boek niet binnen 8 dagen terug gestuurd.?
Er staat toch echt dat je een verplichting aan gaat als je het boek niet binnen die vereiste 8 dagen terug gestuurd hebt.
Nu vraag ik mij af, is er wel sprake van oplichting.?
Ik denk dat u het e.e.a. verkeerd begrepen heeft van gratis ontvangen, ja het eerste boek krijg je gratis waarbij je alleen de verzendkosten betaald, maar na die 8 dagen zit je er aan vast.
Ik vrees dat u zelf nalatig geweest bent.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Razor, dat was dus die andere pagina die ik voor mijn neus kreeg, bij mij werkt het dus allebei niet.

Trouwens: Er staat wel dat je geen enkele verplichting aangaat als je het boek binnen 8 dagen terugzendt, maar ze weten er altijd wel iets op te verzinnen, waardoor je die termijn overschrijdt, zodat je aan dat contract vastzit. Ze zetten bijvoorbeeld in de begeleidende brief een datum, die je geen ruimte meer laat om het boek binnen 8 dagen vanaf die datum terug te zenden.

Het staat op papier, dus je kunt er heel moeilijk omheen, probeer maar eens te bewijzen, dat je het boek pas na het verstrijken van die 8 dagen bedenk-termijn hebt gekregen. Ze zullen stellen dat de poststempel en die streepjescode die de TPG aanbrengt, niet aantoont dat je het boek veel te laat hebt ontvangen om het nog te kunnen terugzenden. Zo achterbaks is dit soort firma's wel.

Eigen schuld, dikke bult gaat hier echt niet op, in dit geval. Wanneer de beheerder van deze internetsite zijn voorwaarden op deze manier ''stelt'', is er mijns inziens sprake van boze opzet, je wil graag dat boek hebben, en gaat voorbij aan die voorwaarde over de incasso. Zo gebeurt dit namelijk niet, je moet als klant het recht hebben een bedrag in termijnen te betalen.

Iedere zichzelf respecterende leverancier geeft zijn klanten ruimere mogelijkheden om onder de koop uit te komen, wanneer je daar spijt van hebt, en bij mijn weten kun je zelfs bij dubieuze firma's als Lekturama je contract tussentijds opzeggen, en je spullen in termijnen betalen.

Kortom: oplichting.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Inmiddels werkt het dus wel, Het zal hem nu wel te heet onder de voeten worden, nu hij door krijgt dat mensen hem op het spoor zijn. Zaak is dus, die gegevens snel op te slaan in een tekstbestand, zo snel als je een internetpagina uit de lucht kunt halen, zal hij niet kunnen verhuizen, moet je maar denken.

Overigens: ik heb het hier al gekopieerd.

sollingen1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:38

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door sollingen1 »

Kijk allemaal maar even opgelicht.net heeft het voor elkaar de site gaat denk ik de lucht uit misselijke mensen die je tillen voor 700 euro !!

En het is echt niet mijn handtekening hoor!!!

erwin12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:59

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door erwin12 »

Als je weet dat iets gratis is (dat denk je althans), waarom vul je dan je bankrekeningnummer in?

MisterRight
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 10:47

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door MisterRight »

Mijn mening;

Lees deze link, blz 87 - 100 van het PDF file:
http://www.ejure.org/mode=display/downl ... nder11.pdf

In eenvoudig Nederlandse taal: Indien u iets toegezonden krijgt met factuur, en u heeft er zelf geen aanleiding toe gegeven dat dit is toegestuurd, mag u dit "om niet", oftewel voor niets houden, zonder enige tegenprestatie (dus u hoeft niks af te bellen, geen brief te sturen of wat dan ook). Ook hoeft u niet te reageren op aanmaningen, incassobureau's enz. Op basis van het burgelijk wetboek staat u in uw recht, en zo zal een rechter ook oordelen.
Overigens kan een incassobureau zelf geen loon- of ander beslag leggen. Dit kan alleen de (gerechts)deurwaarder, met een bevel van de rechter. In geval van bovenstaande zal dit niet gebeuren.
Indien er wel sprake is dat een (vervolg-)zending naar aanleiding van een aktie van u is gestuurd (bijv. het niet goed lezen van de voorwaarden); stuur deze direct aangetekend terug, met een duidelijke mededeling dat u de goederen niet accepteert en eventuele vervolgzendingen ook niet accepteert. Controleer via www.tracktrace.nl of de aangetekende zending is aangekomen. Vanaf dat moment zijn ongewenste zendingen weer om niet te behouden, daar u iedere aanleiding om ze u toe te sturen heeft weggenomen. U mag vervolgzendingen dan weer om niet behouden zonder enige tegenprestatie.
In het nieuwe lid 2 van dit burgelijk wetboek, boek 7, artikel 7, is naar mijn mening het zelfs zo dat men ook bij een ongewenste postzending, op basis van de Lecturama strategie "u besteld een goedkope proefzending, met daarbij/in de voorwaarde (vaak onduidelijk) dat er ook vervolgzendingen zullen volgen die u middels bijgevoegde acceptgiro's moet afnemen als u de goederen niet binnen 10 dagen retourneert" om niet behouden kunnen worden (is voor niets), zonder verder tegenprestatie. Dit , na het lezen van de link, ter uwer beoordeling.

Gesloten