LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijden op plantaardige olie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
corsa

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door corsa »

Ten eerste wil ik zeggen dat mijn corsa prima rijdt op PPO met de mix van 75% PPO en 25 % diesel. De reden dat ik dit doe is niet om het milieu, want daar doet ook de regering niet aan mee, maar om het feit dat het hele haagse gedoe bezig is met schurken streken en anders kan ik het niet zeggen. Brandstof kost zwart wit gezien geen knoop, maar staat stijf van de accijns.De regering WIL helemaal niet aan PPO want dat kost handen vol met accijns. de hele discussie milieu dit en dat intereseert ze niet. HET DRAAIT OM DE POEN. Het is en blijft verboden om er mee te rijden. Maar het zal mij worst wezen. Primajar, kijk maar even om de website van de douana. Daar staat dat alle vloeistof waar je auto op kan rijden accijns moet worden betaald. Ook al zal je auto op water kunnen rijden.
Heren het zijn modere tied,n het is tied veur,t nije riedn diesel rijders verenigtu en rij PPO.

Corsa

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door Corsa »

dotteke... je word NIET bekeurd door de politie want het is een economisch delict en is dus zaak van de douane.....

coenschouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2005 16:43

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door coenschouten »

er is een manier om de prijzen van de brandstof te laten dalen. Enkel moeten we als bestuurders één blok vormen.

De twee grootste prosucenten van brandstof zijn Shell en Esso.

Als we daar nu met z'n allen eens drie weken NIET tanken!! Is dat een grote daling in hun inkomsten. en maken we er eenmaand van, zal de produktie ook verminderen. kost ze klauwen met geld.
Mochten ze daarom de prijzen verlagen, dan gaan we met z'n allen massaal weer naar de shell en Esso. de overige pompen moéten dan wel mee met de prijsverlaging. en als ze de prijs weer opdrijven, begint de hele toer weer opnieuw.

Nogmaals. het is te doen, alleen moeten we het met z'n allen doen. En dat is in nederland problematisch. Vergeet je tijgerpunten en airmiles eens een keer, die heb je toch al dubbel en dwars betaald.

NEDERLAND....... VERENIGD U!!!!!!!!!!!!!!!!!

koninggeert

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door koninggeert »

Mocht het zo zijn dat dieselmotoren op slaolie zouden kunnen rijden dan hadden auto/motoren fabriekanten dit allang gedaan hebben??
Iedereen zijn vak, lijkt mij

theo bakker

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door theo bakker »

Het is in Nederland niet toegestaan een andere brandstof te gebruiken dan op het kentekenbewijs van het motorvoertuig staat aangegeven.
Op het kentekenbewijs deel I staat b.v. duidelijk brandst. B benzine dus. Wil men op gas gaan rijden dan moet er een wijziging op het kentekenbewijs worden aangebracht dus brandst. B-G.
Bij een diesel staat er brandst. D dus géén huisbrandolie of iets anders.
Wel iets anders dan in Zweden waar men overal GRATIS mag parkeren als men biodiesel gebruikt.

blurg

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door blurg »

Theo,

Vertel mij maar eens waar dat in de wet staat? Het gaat om de accijns, en niet wat er in de tank zit. Het is volgens mij ook prima mogelijk, om de brandstof bij de supermarkt te kopen en vervolgens daarna accijnsaangifte te doen.

Het is volgens mij ook prima, om de PPO hier in de supermarkt te kopen en naar Duitsland of Belgie te rijden en het er daar in te gooien en dan weer terugrijden.

15111961

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door 15111961 »

Ik rij in een volkswagen transporter van 1988 het is een turbo diesel 1.6

Graag zou ik willen weten of ik ook op zonnebloem olie kan rijden zonder problemen te krijgen.

Dat houdt in om 50 liter zonnebloem te tanken en 50 liter diesel.

En is dit mogelijk zonder aanpassingen te maken.en zonder verlies van kracht

Tevens zou ik willen weten waar ik op moet letten als dit mogelijk is.

Graag u reactie .

Menno

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door Menno »

Misschien is het een goed idee om even op ppo.nu of een ander forum te kijken? Daar zijn al veel gebruikerservaringen verzameld en is veel kennis op specifieke gebieden aanwezig bij de gebruikers.

Zomaar een suggestie... :D

Uiteraard niet bedoeld om reclame te maken, maar we hebben er allemaal belang bij als iedereen de juiste info ontvangt.

erikd_o
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:28

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door erikd_o »


caddygirl
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 sep 2005 22:47

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door caddygirl »

Ik ben in het bezit van een volkswagen caddy pick up en heb ook een eigen site met allemaal liefhebbers voor deze auto.

Bij ons rijden er al jaren mensen op plantaardige olie!
Dus voor als jullie wat info zoeken of mensen met ervaring!

kijk dan eens op:

www.vwcaddyforum.nl

Gesloten