LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landelijke dekking Tele2/Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bep*
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2004 09:00

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door Bep* »

Smsjes die domweg 'de deur' niet uitgaan terwijl er niets met het bereik mis is.
Menige keren contact gehad, telefonisch als per mail, en ik kreeg vanmorgen te horen dat ik 'gewoon pech heb'.
Aan Tele2 ligt het niet, zal wel aan het toestel liggen.
Fout, al getest.
Komt door het slechte bereik, volgens Tele2.
Ook niet.
Ligt aan diegene waar ik de smsjes naar toe stuur volgens Tele2.
Zelfs dat niet, de opgegeven telefoonnummers testen ze zelf maar even! :x Heb ik daar toestemming voor gegeven!?!?!?
Nee, voor mij geen Tele2!
De brief is onderweg naar ze!

telecomboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2005 13:49

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door telecomboy »

cisdy, ik zag dat je vraag niet volledig beantwoord is, vandaar deze reactie: KPN heeft nog steeds het beste netwerk in Nederland, zo wijzen diverse testen door diverse (noemen zich onafhankelijke) partijen uit. Tevens is het zo dat KPN Telecom een dienst heeft die onderzoek doet naar dekking en de klachten erover. Deze dienst, ik ben de naam kwijt, kan metingen doen en zet zo af en toe nog wel eens een mast erbij om het bereik beter te krijgen.
Op de volgende link kun je de dekking de diverse netwerken bekijken: http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=8

Succes.

Paultje
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:14

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door Paultje »

@ telecomboy,

Laten we zeggen dat alle netwerken zo'n dienst hebben om hun netwerk in de gaten te houden. Of denk je dat Orange helemaal niets doet aan netwerkplanning en het niet geautomatiseerd is en dat ze achterover gaan leunen? Andere netwerken hebben dit evengoed!

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door cisdy »

Bedankt! dit is wat ik wilde weten..

Hier heb ik wat aan.

groeten cisdy

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door cisdy »

dit was natuurlijk voor telecomboy bedoeld. :)

telecomboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2005 13:49

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door telecomboy »

Paultje, andere netwerken zijn hoofdzakelijk bezig met investeringen in UMTS, terwijl KPN nog wel investeert in het mobiele netwerk. Het is niet zo dat ik een lans probeer te breken voor KPN, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.

cisdy, graag gedaan...

Groet.

gerard55
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2005 22:59

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door gerard55 »

Ik heb hetzelfde probleem met Tele-2. Heb een mobiel met abonnement besteld. Zou na 19.00 gratis kunnen bellen. Helaas ontvangen wij niets/slecht, of alleen noodoproep. Tele 2 gemaild. Ze zouden het doorgeven aan Telfort en ik moest maar af en toe kijken of het beter wordt. Toch wonen wij in een normale woonwijk in de randstad.
Telfort gemaild. De servicedienst heeft geen invloed op de ontvangst, maar volgens hun moest het volgens de postkode wel goed zijn.
Ik zit nu een jaar aan het abonnement vast. Die 7 dagen om optezeggen zijn natuurlijk zo voorbij. Je gaat er niet van uit dat het aan de dekking zou kunnen liggen. Nu heb ik uitgevonden dat ik na 500 meter wel redelijk ontvangst heb. Ik moet nu een andere server nemen. De telefoon is in iedere geval 120 euro. Ik voel me, in deze moderne tijd, echt belazerd. Er is niemand die een redelijk antwoord kan geven. Ik zou tegen iedereen willen zeggen, zint eer gij begint.

Paultje
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:14

Re: Landelijke dekking Tele2/Telfort

Ongelezen bericht door Paultje »

@ telecomboy,

De feiten liegen er niet om, maar de enige 2 netwerken die nu UMTS uitgerold hebben en die functioneren zijn de UMTS-netwerken van Vodafone en KPN. De rest is nog bezig met het bouwen ervan!

Dus waar je die beredenatie vandaan haalt? Ik weet het niet. En ja KPN is de beste provider hoor, dat weet ik ook wel. Maar Orange investeert ook veel in haar netwerk. Ze hebben immers veel, heel erg veel verbeterd de afgelopen jaren. Zo ook Telofrt en T-Mobile.

Gesloten