komt het gebruik van proefdieren niet of nauwelijks meer voor
Ken de feiten
Proefdiervrij boos op minister VWS
Hoogervorst akkoord met meer dan 600.000 proefdieren
Den Haag, 29 oktober 2004. Tijdens de behandeling van de begroting VWS heeft minister Hoogervorst aangegeven geen heil te zien in een principiële ethische discussie over het gebruik van proefdieren. Hiermee impliceert hij dat het gebruik van ruim 600.000 proefdieren in Nederland een vaststaand gegeven is, waaraan verder geen beleid hoeft te worden gekoppeld.....
Proefdiervrij? Heb je ook een iets meer onafhankelijk voorbeeld. Een subsidiespons als Proefdiervrij heeft er natuurlijk alle baat bij om de zaken erger voor te stellen als dat ze zijn.
Ik ben onder controle bij de urologie van het Radboudziekenhuis te Nijmegen voor de oude mannenkwaal en ben zeer goed te spreken over de behandelwijze. Nu en in het verleden. Zo nu en dan kan er sprake zijn van het testen. Dit gebeurt dan met een nog niet zo lang op de markt zijnde medicijn. Dit geeft risico's daar de bijwerkingen zodanig kunnen zijn dat een nieuwe "kwaal" ontstaat door de bijwerkingen en de oude kwaal gevoelsmatig ten goede verandert. Mijn voorkeur ligt bij handhaving van een behandeling zonder al te veel farmaceutische middelen als proef binnen te krijgen. Medicijnen waarvan vaststaat hoe het na jaren werkt en wat exact zo'n beetje de bijwerkingen zijn hebben mijn voorkeur. Heb je iets dat uitwijst dat je Ca kan krijgen dan neem je alles wat aanbevolen wordt. Ondanks het hoge PSA van 10 ( was 27 ) is dit bij mij gelukkig niet het geval.[/quote]
Inderdaad jammer dat slechte ervaringen weer zo worden uitgediept. Ik heb zelf hele goede ervaringen met een Tibetaanse arts die met kruiden werkt. Ook een vriendin heeft hele goede ervaringen met een Chinese kruidendokter.
Het lijkt mij verstandig eens de blunders in het reguliere circuit te belichten. In Medisch Dossier ('wat artsen je niet vertellen') van Ode (www.ode.nl) staan verhalen waarvan je haren te bergen rijzen.
Dus Radar neem eens een kijkje achter de coulissen van de 'regulieren'!
Zodra het op kwakzalverij aankomt bestaat er geen onafhankelijk onderzoek omdat ze weten dat ze bij een klein beetje onderzoek meteen door de mand vallen. En dat scheelt flink in de opbrengsten denk ik.
60 euro voor een potje laxeermiddel? Dan betaal je flink denk ik.....
Als ze maar denken dat het gezond is of potentieverhogend dan moet de natuur wijken. Vandaar dat er zoveel Chinezen zijn, terwijl de tijger, de neushoorn etc bijna uitgestorven zijn dankzij de "medicijnhandel" in China.
En enkele goedgelovigen houden deze vooral in stand en proberen zich te verdedigen met behulp van vage sites en halve waarheden.