LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIETIGHEID contract EISEN op grond van Art. 6:228 BW??????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
m.de w

Re: NIETIGHEID contract EISEN op grond van Art. 6:228 BW??????

Ongelezen bericht door m.de w »

PIET,

Ik was 21 jaar toen ik er aan begon,als er tegen mij WAS verteld,wilt u per maand 100 gulden renten betalen??? dan lenen wij 8000 gulden per jaar!! plus een bkr registratie dus 8000 x 3 = 24000 gulden lenen wij op UW naam dan gaan wij voor je beleggen,het staat 3 jaar vast na het 3e jaar kan je het verkopen,winst verlies tja het hangt er van af.

Nou PIET dus je raad het al dat deed ik lekker dus niet,maar ja tegen mij werd er verteld dat ik ging sparen voor later dus ik nam 4 pakketen,maar na 2 jaar ging ik een huis kopen en toen werd het verhaal erg duidelijk hoe het in elkaar zit en dat werd heel goed uitgelegt,dat ik PUUR per maand 100 gulden rente betaal,

100 gulden rente per maand plus een registratie als er dat werd verteld.... NEE PIET dan was ik er noooooit aan begonnen,

nu 25 jaar graag verder met mijn leven maar ja PIET dat gaat nu niet want ik ben lid van de BKR en verder PIET

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

John,
Wat ik met mijn restschuld doe weet ik nog niet. In ieder geval blijf ik de maandelijkse kosten wel betalen.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

m.de w.,
Je verwoordt de gevoelens over mijzelf goed. Vaak denk ik:"Wat ben je toch een eikel door zo stom te zijn geweest met Legio in zee te gaan".

Vraagje

Ongelezen bericht door Vraagje »

jullie hebben het oa over Art. 6:228 BW. Zou Art. 3: 44 BW wat gaat over "bedrog" een ander interessant artikel kunnen zijn voor onze situatie ?! ik citeer onder lid3 "bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste medeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een kunstgreep... (zal wel weer niet maar ik probeer ook is wat :S)

MaartenS

Ongelezen bericht door MaartenS »

Geachte heer Blok,

Ik heb een zeer grote bewondering voor uw werk op dit forum. Het laatste half jaar ben ik door een hel gegaan. Slapeloze nachten, niet goed meer kunnen functioneren, etc, etc. Uw stukken evenals die van Maarten, Simone, El en vele anderen hebben mij weer een positief gevoel gegeven, ondanks een vermeende schuld van Dexia na het aflopen van 2 contracten van zo’n 35.000 Euro.

Het bovenstaande stuk over artikel 228 verwoord exact de omstandigheden waarbinnen ik de beslissing heb genomen om contracten aan te gaan bij Legio. Nooit heb ik me bezig gehouden met het beleggen in aandelen, daarnaast dateert mijn laatste lening zo’n 20 jaar geleden voor een auto die het allang niet meer deed terwijl ik nog aan het betalen was. Daar heb ik van geleerd NOOIT MEER EEN LENING AANGAAN!

Als ik van tevoren had geweten wat ik was aangegaan door een correcte voorstelling van zaken had ik die beslissing dus ook nooit genomen. Telefonisch heb ik, aangezien ik de folders van Legio niet begreep, steeds met hen contact gehad voor het aangaan van een winstverdiedubbelaar en zelfs een winstvertiendubbelaar. Elke keer heb ik naar de risico’s gevraagd en werd mij meegedeeld dat deze er niet waren, oké de winst zou iets lager kunnen uitvallen, als de beurs zich minder goed zou ontwikkelen, maar dat er sprake zou kunnen zijn van een restschuld is mij nooit verteld.

Ben ik dan zo naïef? Eerdere contracten die ik bij hun heb gesloten hebben wel een financieel voordeel opgeleverd. Bij het aangaan van latere contracten werd hier dan ook aan gerefereerd door de ‘beleggingsadviseurs’ van Legio. Legio kwam zelfs met grote billboards langs de weg met teksten als ‘snakkend caschen’. Beleggen werd dus gemeengoed en ofschoon ik het nog steeds niet begreep, gaf het wel vertrouwen.

Dit vertrouwen is inmiddels behoorlijk geschaad. Door dit forum weet ik inmiddels hoe het een en ander in zijn werk is gegaan. Ik ben dus gewoon een voor de bank renteopbrengende lening aangegaan, die voor deze bank zowel bij verlies of winst geld genereert. De klant speelt hierbij absoluut geen rol en is gedegradeerd tot een soort melkkoe. Waarom hebben zij dat niet gewoon gezegd, dan had ik er toch direct de hoorn op kunnen gooien?

De misselijk makende teksten in hun jaarcijfers verwoorden niet het leed dat zij veroorzaakt hebben bij vele tienduizenden mensen (slechts 10% ingeleverd t.o.v. 2001, in deze tijden is dat positief te noemen). Uit mijn omgeving weet ik dat er nog vele mensen zijn die zich niet hebben ingeschreven bij LV of EL. Er moeten dus velen zijn die nog onwetend zijn over het drama wat hen te wachten staat.

Mijn contractverplichtingen t.a.v. de maandelijkse termijnen zal ik nakomen maar NOOIT zal ik de restschuld betalen, ik ben gewoon besodemieterd.

Mijn verhaal is eigenlijk te lang geworden voor dit forum. Maar ik moest het gewoon even kwijt.

In de voorbeeldbrief waar u van spreekt m.b.t. artikel 288 ben ik zeer geïnteresseerd evenals waarschijnlijk vele anderen. Toch zou ik daarbij graag de mening horen van Maarten of Simone.

Nogmaals iedereen hartelijk dank voor de vele constructieve bijdragen aan dit forum!

Mvrgr, MaartenS

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Even een correctie t.b.v. meneer Postma: het is niet de stichting Legioverlies (hetgeen Piet in zijn posting abusievelijk overneemt) maar de stichting Leaseverlies. De site is www.leaseverlies.nl. Meneer Postma, kijkt u overigens ook eens op de site www.pay-back.nl. Ook daar staat nuttige info.
vr.gr.

Gesloten