LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overal kattenharen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Marianna »

Bitchy,

Ik begrijp echt niet wat er mis mee is de gemakkelijkste manier te zoeken de haren te verwijderen. Natuurlijk mogen er best wat haartje rond dwarrelen, maar als het ff kan wil ik wel de makkelijkste en snelste manier om al de haren van mezelf en de 14 huisdieren op te ruimen.

Groetjes,

Marianna

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door bitchy »

er is niks mis met een vraag hoe je zo makkelijk mogelijk haren kan verwijderen.
er is wat mis wanneer het een ''probleem'' is.
bij dat ''probleem'' moet je stil staan wanneer je je huisdier aan gaat schaffen.

peetie721985
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:46

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door peetie721985 »

Wat ook goed helpt, is wat vet door het eten van de kat het te doen.
Dit zorgt ervoor dat de kat minder verhaart. Je kan bv. schapenvet in blokjes kopen in de dierenwinkel.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, groetjes!

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door akita »

schapenvet in blokjes is niet voor katten.....

peetie721985
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:46

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door peetie721985 »

Ik heb het aanbeloven gekregen van mij dierenarts. Ik geef de blokjes natuurlijk niet zo, maar ik maak het helemaal fijn en doe het dan door de brokjes heen. Dit werkt bij mijn kat prima, heeft een stuk minder last van haaruitval. Waarom zou dit niet voor katten zijn dan??
groetjes.

Schatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2005 14:21

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Schatje »

Die kattenharen zijn af en toe best lastig. Mijn katten verhaarden heel erg. IK ben van blikvoer overgestapt op droogvoer (wel uit de dieren winkel en geen wiskas of tompoes). De katten verharen veel minder en zijn veel actiever.

Veel succes ermee

yama
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2005 07:09

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door yama »

OOit wel eens gedacht aan kippenvet of schapenvet aa de de voeding toe te dienen. Vinden de katten lekker, is te koop als snoepjes.
Wel een beetje erg overtrokken reacties allemaal hoor, ik heb drie katten, lieve beesten en ik zou ze voor geen gedl kwijt willen maar ook ik erger me soms rot aan de haren, zeker wanneer ze in de rui zitten.
Daarom hoef ik toch niet gelijk een goudvis (dat is diervriendelijk zeg, of een dure kale raskat te nemen). Verharen is een gewoon probleem en ik vind het niet meer dan normaal als men om een tip vraagt.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ach, ik snap Loeki aan de ene kant best, hoor. Die kat is geen probleem, maar die haren wel. Ikzelf vind het overigens geen probleem, want gelukkig hebben wij een goeie stofzuiger. Maar ik zou inderdaad wel schapenvet of iets dergelijks kopen. Je hebt het ook in vloeibare vorm. Het verharen wordt al snel minder en het is nog goed voor ze ook.
En een goudvis is wel leuk (heb er zelf 2), maar je kunt er helaas niet zo lekker mee knuffelen.....dan maar wat haren.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door -margriet- »

waar haal je dat vet? Bij de dierenwinkel? Moet ik dan speciaal ergens naar vragen? En wat is slimmer: vloeibaar of snoepjes?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Dat schapenvet kun je wel bij de meeste dierenspeciaalzaken halen, hoor. Je kunt een blok vet nemen, of in kleine blokjes, maar vloeibaar is veel makkelijker (zit een klein maatbekertje bij, want je moet het geven aan de hand van het lichaamsgewicht van je hond/kat). Je kunt het dan gewoon door het eten doen. Succes ermee!

Je hoeft trouwens nergens speciaal naar te vragen. Als je schapenvet zegt weet men genoeg.

ratteke
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door ratteke »

Loekie neem gewoon iedere dag ff 5 min de tijd omje kattenbeestje(s) te kamme/borstelen, vinden ze vaak heerlijk en het scheelt echt in de haren.( 0f zet de ladyshave erop :wink: )

mirjam1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2005 09:13

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door mirjam1 »

ik geef mijn kat speciaal voer van iams dat ook nog als voordeel heeft dat de ontlasting niet zo stinkt.

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door milou »

Onze witte kat verliest altijd aan het einde van het jaar echt zomaar plukjes haar en dat alleen aan de achterkant van zijn lijf. Er ontstaan dan ook echt kale plekjes waar wel weer meteen nieuw haar op groeit. Aan de huid is niets te zien. Dierenarts heeft er geen verklaring voor. Vast staat dat het niets te maken heeft met vlooien of andere diertjes Hij is ook verder prima in orde en heeft er zelf duidelijk geen last van.
Ik ben nu op veler advies hier begonnen met dat schapenvet .
Zijn er meer mensen met een kat die dit verschijnsel heeft?

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door thee eefje »

Ik ken het probleem van de kattenharen. Ik heb zelf drie binnen katten die het hele jaar door erg verharen. Mijn verstand liet het een beetje afweten toen ik een zwarte stoffen bankstel kocht.
Op de bank heb ik zwarte fleece kleedjes liggen op de plekjes waar ze graag liggen. Die fleece kleedjes vallen niet zo op, de katten vinden het geweldig en je kan ze gemakkelijk in de droger doen. Stop de kleedjes in de droger met een natte zeem of wonderdoek, daar blijven de haren voor een groot deel aan zitten. Als je nu zelf, of je visite op de bank gaat zitten haal je de kleedjes weg en heb je daar geen haren.

Voor de rest doe ik als ik thuis kom snel een huispak aan en kam ik ze veel maar die tips had ik al voorbij zien komen! Succes ermee

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door thee eefje »

Oeps, net gelezen dat je geen droger hebt. Misschien een kopen dan maar? :wink: :D

amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door amber2307 »

Bitchy je hebt helemaal gelijk, en Eelinee ik heb hier een heel leuk tegeltje voor het raam staan.

met het volgende:

Dit huis is er voor de gezelligheid van onze dieren
de visite komt op de 2e plaats
als je van dieren houdt begrijp je dat
zo niet ????? wat doe je hier dan :P

Ieder beest haart, en het kan soms een probleem zijn, maar elke dag kammen werkt perfect, al zullen ze nog steeds haren verliezen.......
Tja anders is kaal scheren een optie.........een soort van skinhead kat :lol:

Gesloten