Pagina 2 van 3

Re: wanadoo family

Geplaatst: 12 okt 2005 19:37
door paolo5
Hoezo wanadoo slecht?? Ik ben sinds een maand geabboneerd op wanadoo Family, alles werkt goed, helpdesk werkt vlot en plezierig :wink:

Re: wanadoo family

Geplaatst: 12 okt 2005 19:41
door Zwakke
Ik heb sinds 1 maand Wanadoo ADSL en het bevalt uitstekend. Sind 2 weken ook telefonie via wanadoo.
HEt enige nadeel dat ik tot nu toe heb ontdekt is dat ik 1x mijn modem moest resetten, wat neer komt op de stekker eruittrekken en er weer in stoppen, en dat het 2 à 3 seconde duurt voordat de telefoonverbinding verbinding verbinding maakt.
Dus erg tevreden en zeer goedkoop.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 12 okt 2005 20:03
door RonnieV
Ik heb me zaterdag geregistreerd voor Wanadoo Family en telefonie via hun site. Ik heb gekeken welke snelheid ik kan halen op http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/ en maximaal kan ik 15 Mb halen. Vind ik niet slecht voor maar 22.50, vergelijk dat maar met anderen.

Ik heb ook telefoon van Wanadoo genomen voor 5 euries en ga mijn KPN abo naar Belbudget omzetten, scheelt me echt een hoop geld. Krijg ook nog eens een gratis iPod shuffel erbij. Kon geen betere aanbieding vinden! :D

Ben benieuwd wat het gaat doen, hoor gemengde verhalen, maar meestal hoor je alleen de mensen waar het niet goed gaat...

Re: wanadoo family

Geplaatst: 13 okt 2005 18:50
door Ulbe
Re; Voor de telefoon op de livebox mag je geen dect gebruiken anders heb het voordelige tarief niet.


---------------------------------

?!?!?!?!?. Zoals ik het lees mag je op de Wanadoo Lifebox geen DECT telefoon aansluiten?,

Ik heb mooie verhalen gelezen, gehoord en gezien!, :) maar dit slaat alles!,

Een DECT telefoon houdt radiografisch contact met het basis station die aangesloten staat op de Lifebox,

De Lifebox kan niet eens "zien", of er een DECT telefoon of een "gewone" telefoon op aangesloten is!,

Geen idee hoe deze "indianen verhalen" u ter ore zijn gekomen, maar ik vindt het een vreemd "verhaal!"

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 16 okt 2005 20:18
door RonnieV
Wat een onzin dat je geen DECT aan mag sluiten een vriend van mij heeft dit gewoon werkend. Ik denk dat dit inderdaad een fabeltje is.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 okt 2005 19:36
door vin diesel
Lifebox=Livebox

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 okt 2005 22:50
door digimax
Life of live :P

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 okt 2005 23:26
door Amma
Ik had een adsl-abonnement via Speedlinq en ben overgestapt naar Wanadoo Family (zonder telefonie).

Het modempakket was incompleet. Het belangrijkste miste namelijk, de installatie cdrom.

Daar over gebeld, overigens een 0900-nummer, er daar krijg je dood leuk te horen dat het opsturen van een cdrom een week in beslag gaat nemen. Terwijl je abonnement een paar dagen later al ingaat.

En de verbinding is tot nu toe slecht en niet constant aanwezig. Niet echt fantastisch, dit zijn immers mijn derde week dat ik Wanadoo Family heb.

Als ik jou was zou ik XS4All (KPN), volgens de test van vanavond bij Radar heeft 3 procent van het testpanel die XS4All heeft een klacht.

Ik wens je veel succes met kiezen. En denk er goed over na.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 18 okt 2005 09:15
door bezoeker1975
Wij hebben sinds juli wanadoo family. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot op heden weinig of geen problemen met wanadoo heb gehad. Ik heb draadloos adsl met telefonie en de livebox werkt prima. Kan altijd bellen en gebeld worden. De livebox heeft er 1x uitgelegen (3 minuten), maar na een reset was het probleem weer verholpen. Draadloos internet werkt prima. Nu maar hopen dat het probleemloos blijft lopen als ik zo de verhalen op het forum lees. Succes allemaal!!

Re: wanadoo family

Geplaatst: 18 okt 2005 09:54
door AndreaDun
Sorry but I need to do this in English-my written Dutch is worse then my spoken. Very hard even though I live here forever!! That should be another topic. I switched from Planet to Wanadoo Family and that was one of the biggest mistakes I have made recently. I am in Internet HELL. I switched because Wanadoo was about Euro 15 cheaper a month and they told me that I would NOT be doubled bill but I am paying BOTH now. Letters-ongetkend, faxed go unanswered and I can only get on line days, NOT nights. I get switched from afdeling to afdeling and no one can answer. 1st the line was not properly 'delivered' and now-no one knows but if they cancel the contract then I have to wait 2 weeks for them to release the line for another company to get the line and then how long!! They say I won't have to pay but they just billed me and I did a terug incasso. I also am trying to get a Router modem to add another computer and NONE work with Wanadoo Family. I do not have the live box because my old planet modem worked great for years-but they recently sent me- unasked for- the live box and am billing me even though I cannot connect it in my house. They refuse to send a mechanic. No One can help and I cannot find their corporate BV headquarters or anyone with authority to speak to. If anyone knows how and who I can speak to PLEASE HELP. Someone who can answer-HULP. AUB! And new people- do NOT use Wanadoo. It has and will cost me so much more then 15 a month in real money and emotions. :twisted: :evil: :

Re: wanadoo family

Geplaatst: 19 okt 2005 09:07
door alm77
@ andreadun

Sorry to hear that the expectation of this Telco migration was a little different that you expected.
I am very curious who told you that you would never be double billed when switching. the reason being that in all of the registration pages and the 'assitence' pages for telco migrating it is mentioned that there is a risc of being double billed.
One of the things which NONE of the ISP's can guarantee when switching networks is a double bill. Simply because the ISP you are migrating from have their own subscription rules.

A quick example if you just entered a year contract with planet internet and you want to telco migrate to wanadoo (or any other for that matter) Planet internet is FORCED to physically let you go, however they still reserve the right to bill you for the remaining months of your contract with them.
so eventhough technically speaking everything is arranged and the ISP you are leaving will cancel the subscription it does not cover any contract details. This is clearly mentioned everywhere.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 19 okt 2005 10:04
door AndreaDun
I was repeatedly assured by Sales -do not know the persons name-that it was one month notice and NO DOUBLE BILLING- but that is the least of my problems. This was repeatedly told to me by administration-they told me once Wanadoo had properly released the line Planet would reimburse the 14.95 from 19 July 05. I still have Internet only at night and yesterday was told by Cable 1, the monteur from Wanadoo to cancel the contract and get another provider. I will go back to Planet but will Wanadoo release the line to Planet? And when? And what price?
I will get out of this situation eventually and will once again have proper Internet but how is any company able to treat consumers like this? What about governent agencies- are there no comsumenten organizations that say GENOEG-THIS HAS GONE TOO FAR. I even tried to explain to the people at Wanadoo-would you want to be treated the way you are treating me? That a company is able to do things like Wanadoo-there are so many others I won't discuss here and now, says a lot about our society here. I grew up in NY and years ago we stoppped companies from abusing consumers like this!! Unfortuanately Holland has turned into a land of consumers like USA and the government has done NOTHING to prptect them against greedy corporations who just take money from unsuspecting individuals. THIS IS WRONG. What wandoo has done-likewise all these IP with the 1 year contracts is unconscionable-schandalig. It has and will cost me enormous to get internet again and NO ONE will help or stop this from going further!!
And where is Wanadoo's offices? I asked to speak to a boss-manager. whatever and nothing!!!!!, no one helps. Andrea

Re: wanadoo family

Geplaatst: 20 okt 2005 08:04
door alm77
Hi andrea,

First of all i do agree with you that ISP's in general should have a better 'gedragscode' regarding the year contract crap. As far as i know the government is busy with this, but it will still take a year before something real happens.

In the meantime.
What happens when a telco migration is initiated.
The provider which is 'receiving' sends a message to KPN (!!) telling a central Database that a customer wants to switch from one network to another. That Database then knows to which ISP that line (not even a customers, but a line) it belongs to. This ISP will get a message to confirm that it's their customer.
After this there is simply a planning from a KPN mechanic to physically switch cables from one box to another.
The Sad part of this all is that the old ISP has no control over anyone leaving, it cannot say STOP. (rules defined by the OPTA)

So what can an ISP do in such a case? Well they can be nice and simply cancel and return some money for the non-used period. However it can also be that an ISP (and also KPN) charges for the rest of the contract.

It's something extremely apparant in the proces, so if any SALES desk and even an administration desk tells otherwise they don't know the process.

Wether or not you can go back to planet internet depends on how far you were delivered by wanadoo.
Also you can always call planet and request a Telco migration towards Planet.. (wanadoo HAS to let you go :wink: )

The only thing that is bothering me, how did the contact with sales start. Were you called or did you call yourself to the sales desk?

Good luck

Re: wanadoo family

Geplaatst: 02 nov 2005 00:35
door jurjendt
Wat een negatieve verhalen hier allemaal over wanadoo, ik heb juist zeer GOEDE ervaringen met wanadoo.

Ik heb mijn verbinding (family zonder telefoon) 12-10-2005 aangevraagd en 28-10-2005 was de verbinding opgeleverd. Dezelfde dag kreeg ik ook het modem in huis. Aansluiten was simpel , modem (livebox) ging eerst zichzelf updaten. Na ongeveer 30 minuten tadaaaaa INTERNET. Sindsdien geen problemen gehad. Nu is het nog even wachten op de snelheidsverhoging naar 20 mbit die deze maand moet komen.
Ik ben ook een groot bittorrent gebruiker, dit geeft ook geen problemen met mijn livebox (ivbm met de vele connecties die dan worden gemaakt).

1 Minpuntje: de bevestigings brief voor de ipod shuffle die ik krijg was naar mijn adres verstuurd zonder de toevoeging aan het huisnummer. Even naar de helpdesk gebeld (<1min wachttijd) en het probleem was opgelost.

Ik ben reuze blij met wanadoo! Vooral als je het vergelijkt met mn oude isp speedlinq (helpdesk a 70ct/min met wachtijden van gemiddeld 5 min). Waar ik ongeveer 5 keer heen heb moeten bellen om mijn geld terug te moeten krijgen (aansluit en modem kosten moest je daar vooruit betalen en later weer terugvragen).

Re: wanadoo family

Geplaatst: 02 nov 2005 09:55
door AndreaDun
You are very lucky and one of the few who does not have problems. I switched 29/7 and they couldn't figure out till 15/9 that my line was never fully delivered from KPN-even so, it still does not work and they will not cancel the contract-Can't find somone with the authority to cancel it even though everyone on the 'hulp' desk agrees that they are unable to give me service for whatever reason. The story goes on and on and its still not over. I am paying Planet also and Wanadoo doesn't care that i have not paid-I do a terug incasso-They say I should not pay but they must release the line so I can get another provider-like go back to the reliable Planet. Right now, I am sick with bronchitis and have not called in a week-just cannot deal with this.
What i find the most important question which no one can tell me- is why there is no consumer agency that can help? Who can help? Why is there no one who can take me outr of this hell?WHAT GOOD IS A GOVERNMENT IF IT ALWAYS BIG CORPORATION THE POWER TO TREAT THE CONSUMER LIKE THIS? :twisted:

Re: wanadoo family

Geplaatst: 02 nov 2005 20:59
door jurjendt
Do you mean something like http://www.consumentenbond.nl?

Re: wanadoo family

Geplaatst: 03 nov 2005 00:40
door ??
@Andrea:

Just calling won't solve your problem. Send Wanadoo a fax in whcih you give them a 4-week ultimatum to deliver a working and stabile connection (but first, check very carefully if everything in your house is working like it should - eg: cables, modem, etc). If they do not, send them another fax in which you cancel the contract immediately and switch - just request a telco-telco migration to another network and ISP. The system is designed to allow this. Wanadoo has no choice but to release your line.

To prevent any further problems, you should give them a reasonable ultimatum.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 03 nov 2005 10:13
door AndreaDun
I have sent faxes and letters- byt regular mail and also ongetekend with a receipt back to me to make 100% Wanadoo got it. I have never had a response. I know calling is useless and other IP told me that I have to get releaseed by Wandoo first so what to do? Appreciate any and all advice. Andrea

Re: wanadoo family

Geplaatst: 03 nov 2005 20:53
door burnit
Ik weet voor 90% zeker dat alle problemen met adsl family van wanadoo te maken hebben met de livebox.

Ik had eerst internet via wanadoo van KPN. met de speedtouch home modem. De verbinding heeft er in 5 jaar nooit uitgelegen.

Nu heb ik al een aardige tijd family. De verbinding werkte eerst aardig, maar na een paar weken moest ik bijna om de 2 dagen het modem resetten omdat het de DNS niet meer doorstuurde (wel verbinding maar geen internet pagina's) Nu heb ik tijdelijk mijn oude speedtouch modem (instellingen kun je downloaden van de speadtouch home pagina) opnieuw ingesteld. En de verbinding is nu sneller en VEEEEEEEL betrouwdaarder.

De livebox is gewoon een goedkoop rotapparaat "sagem" wat met rommel in elkaar zit.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 04 nov 2005 10:07
door AndreaDun
When I switched to Wanadoo, I did so because Wanadoo was cheaper. They said I did not need a new modem and that I would not be double billed. I am using my speedtouch modem and it always worked with Planet-Always! Right now I am double billed and they send me the live box-without requesting it. It is sitting in the box and they will not send a mechanic. I spoke to the mechanic service and they said [quote]Do not bother installing it-it weill NOT help. It will be a waste of money[/[/i]quote]
So right now I have interenet half the day-never at night-no matter how many times I re-boot the computer. Am paying Planet and cannot get away from Wanadoo. This has cost a fortune in 900 calls and I will send one more letter-already wrote via regular post, fax and ongetekend and never received a response :twisted: