LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onze corrupte ministers
Re: Onze corrupte ministers
Je telt maar een eind weg Notenkraker, mijn zegen heb je.
-
Met mij nog duizenden andere gedupeerden, die zo slim zijn om niets met die Duisenberg-schikking te maken te willen hebben.
Dat wordt een groot feest dan straks! Geniet er van met z'n allen.
-
Dat zullen we zeker doen, Idaho. Jammer dat jij niet van de partij kan zijn want jij hebt weinig te vieren.
Ik ben tevreden met mijn deel Notenkraker, meer dan tevreden zelfs.
Dus gaan jullie maar uit je dak, ik geniet wel in stilte.
Dus gaan jullie maar uit je dak, ik geniet wel in stilte.
Je kunt wel hard roepen dat je geld terug gaat krijgen (en dat waarschijnlijk wel een procent of 75 is van de inleg) maar het rendement over je geld is de afgelopen jaren nog steeds niet positief (waarbij je de inflatie voor het gemak ook maar vergeet). Kortom, voortaan toch maar weer sparen?
-
Fout, Bokkie. De wettelijke rente bedraagt zo'n 7 procent gemiddeld. Bij de banken mag je al blij zijn als je 3½ % krijgt, waarvan je dan ook nog eens 4% aan de fiscus mag afdragen als je boven de vrijstelling uitkomt. Voorlopig staat mijn geld dus goed bij Dexia, Weliswaar gedwongen, maar toch.
Dan zou ik maar eens gaan graven naar die 7% gemiddeld; ik kan je verzekeren dat je die niet vindt. Bovendien wordt de wettelijke rente meestal vergoed vanaf het moment dat de dagvaarding is uitgebracht danwel de vernietiging is ingeroepen. Ben je mooi een paar jaar kwijt.
-
Bokkie, voor het berekenen van de wettelijke rente zijn tabellen te vinden via Google, Bij nietigverklaring van contracten, geldt die rente vanaf dag 1 nadat zo'n onrechtmatig contract tot stand is gekomen. Over de jaren worden de diverse rente-percentages nauwkeurig berekend. Door de deurwaarder, die het vonnis van de rechter aan Dexia gaat betekenen.
Alleen weegt de wettelijke rente natuurlijk niet op tegen de gemaakte advocaatkosten en de BKR-notering.
Blijkbaar had je die tabellen al gevonden dus waarom zet je hier niet ff de wettelijke rentes over de afgelopen 6 jaar neer? Bovendien heb ik nog erg weinig (eigenlijk geen) vonnissen gezien waarbij D. werd veroordeeld tot het betalen van wettelijk rente vanaf de datum dat de overeenkomst is aangegaan. Maar goed, je zult het wel beter weten.
Laatst gewijzigd door bokkie op 22 sep 2005 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heb ik niet direct bij de hand, Bokkie. Voor mij zijn de jaren tussen 1997 en 2003 van belang. Bij gelegenheid zal ik een poging doen het uit te rekenen wegens de samengesteldheid daarvan (rente op rente). Het is in ieder geval een fors bedrag aan rente geworden.
Ik heb (wat te laat) nog een tweede vraag in mijn vorige reactie gesteld. Kom eens met een paar voorbeelden waarbij D. is veroordeeld tot het vergoeden van wettelijke rente vanaf het moment van aangaan van de overeenkomst?
Dat wordt je as zaterdag wel uitgelegd.....
-
idaho, vind jij het ook niet raar dat in een land als Nederland (rechtstaat?) je soms maar beter je recht niet kunt halen, omdat dat dan duurder kan zijn dan dat waar je recht op hebt?
Dat je dan je portemonnaie voor je recht en eer moet laten gaan?
Vind jij het ook niet gek dat grote bedrijven met veel geld daar op kunnen inspelen / misbruik van kunnen maken?
Vind jij het ook niet raar dat in een land als Nederland (rechtstaat?) misdrijven op die manier omgestraft kunnen blijven?
Dat je dan je portemonnaie voor je recht en eer moet laten gaan?
Vind jij het ook niet gek dat grote bedrijven met veel geld daar op kunnen inspelen / misbruik van kunnen maken?
Vind jij het ook niet raar dat in een land als Nederland (rechtstaat?) misdrijven op die manier omgestraft kunnen blijven?
Ik heb daar al eerder mijn mening over gegeven iwebd, inderdaad klopt er wat dat betreft iets niet.
-
maar je vindt het toch niet raar als ik nog wel een beetje eergevoel ken?
eergevoel is niks mis mee!
(sorry, even tussendoor op bOkkie reageren)
Ik las een paar topics terug, dat je toch ook naar die demonstratie kwam ???
Ik las een paar topics terug, dat je toch ook naar die demonstratie kwam ???