LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De bekende touroperators en of reisorganisaties
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
Meneer/mevrouw van den Broek, volgens mij kletst u toch enigzins uit uw nek. U begint allereerst over de "waardecheque van het anvr" en vervolgens maakt u van het ANVR en de SGR een (1) organisatie terwijl het er toch echt twee (2) zijn. Het lijkt mij dat u als "onafhankelijk reisbemiddelaar" toch beter zou moeten weten.
Ik reis zelf graag en (heel) veel en boek altijd bij ANVR-reisburo's (Globe, D-Reizen en in het verleden Toerkoop) maar ik heb nog nooit (maar dan ook nooit) zo'n ANVR-waardecheque gehad. Daar het schijnbaar verplicht is dit mee te geven, hoop ik toch eens te horen hoe dit precies zit!
Overigens, meneer/mevrouw van den Broek, heb ik (zoals u zelf aangaf) de websites van zowel het ANVR als de SGR bezocht maar u heb ik, als geheel onafhankelijke reisbemiddelaar, niet kunnen vinden!
Ik reis zelf graag en (heel) veel en boek altijd bij ANVR-reisburo's (Globe, D-Reizen en in het verleden Toerkoop) maar ik heb nog nooit (maar dan ook nooit) zo'n ANVR-waardecheque gehad. Daar het schijnbaar verplicht is dit mee te geven, hoop ik toch eens te horen hoe dit precies zit!
Overigens, meneer/mevrouw van den Broek, heb ik (zoals u zelf aangaf) de websites van zowel het ANVR als de SGR bezocht maar u heb ik, als geheel onafhankelijke reisbemiddelaar, niet kunnen vinden!
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
ten eerste behoren de reisbureau's u wel die beide cheque's van het anvr en sgr te geven. Op deze cheque staat dus dat ze aangsloten zijn bij deze brancheverenigingen. Ten tweede heb ik nooit gezegt dat de anvr en sgr een de zelfde onderneming is. Want het zijn twee verschillende ondernemingen. Als laatste: ik sta ook nergens ingeschreven als onafhankelijk reisbemiddelaar want ik doe dit gewoon als vriendendienst voor familie en bekenden. Reisbemiddelaar is gewoon dat ik voor die personen reizen boek bij reisondernemingen en laat het duidelijk zijn ik vraag hier geen vergoeding voor en ik noem me zelf ook geen reisbureau!
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
Wij zijn aangesloten bij het ANVR en SGR en geven de klanten bij elke boeking het ANVR/SGR boeking mee waarin de voorwaarden (rechten en plichten) staan voor de klant en reisburo/touroperator.
Is het mogelijk dat je dit bedoelt, want van een waardecheque heb ik ook nog nooit gehoord.
Is het mogelijk dat je dit bedoelt, want van een waardecheque heb ik ook nog nooit gehoord.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
dat bedoel ik ook ja, dat noemt men een waardecheque
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
ik heb ook nog nooit gehoord dat het boekje waar voorwaarden anvr en sgr instaan een "waardecheque"is.Ik zal het ook nooit een "waardecheque" noemen naar de mensen die bij mij boeken ( die dat boekje overigens altijd meekrijgen).Bij een waardecheque denk ik zelf toch aan iets anders.
Dus kortgezegd vind ik de uitspraak waardecheque nergens op slaan!
Dus kortgezegd vind ik de uitspraak waardecheque nergens op slaan!
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
Meneer/mevrouw van den Broek, u zegt weliswaar ik heb jarenlange ervaring in het toerisme en kan dus vele vragen beantwoorden, maar het lijkt er toch sterk op dat u niet helemaal weet hoe het echt allemaal in elkaar steekt. Heeft u misschien gewoon jarenlange ervaring als toerist? En deelt u uw ervaringen nu met andere toeristen? Op zich een aardig streven, maar zorg en dan wel voor dat uw voorlichting juist is!
Ook ik heb even navraag gedaan en er bestaat beslist niets met de naam "ANVR-waardecheque". Wel zal elk erkend reisburo u op eerste verzoek het ANVR-nummer kunnen noemen zodat u zelf kunt controleren of men lid is. Ook een waardecheque van de SGR bestaat niet; u doelt waarschijnlijk op de SGR-certificaten (rood en blauw) maar de uitgifte hiervan is al jaren geleden gestaakt.
Als u zich "onafhankelijk reisbemiddelaar" wilt noemen, prima, maar u wekt op deze manier wel de suggestie dat u een soort van reisagent bent. In dit verband is het dan ook kwalijk dat u niet op de hoogte bent met de werkelijke gang van zaken.
Ook ik heb even navraag gedaan en er bestaat beslist niets met de naam "ANVR-waardecheque". Wel zal elk erkend reisburo u op eerste verzoek het ANVR-nummer kunnen noemen zodat u zelf kunt controleren of men lid is. Ook een waardecheque van de SGR bestaat niet; u doelt waarschijnlijk op de SGR-certificaten (rood en blauw) maar de uitgifte hiervan is al jaren geleden gestaakt.
Als u zich "onafhankelijk reisbemiddelaar" wilt noemen, prima, maar u wekt op deze manier wel de suggestie dat u een soort van reisagent bent. In dit verband is het dan ook kwalijk dat u niet op de hoogte bent met de werkelijke gang van zaken.
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
Tja dat zie je wel vaker, dat mensen absoluut niet weten wie en wat de anvr en het sgr zijn, vandaar dat er ook zoveel fout gaat en mensen nog steeds opgelicht kunnen worden. De anvr-voorwaarden krijg je bijboeking in een anvr-reisburo mee, dat is idd al jaren de voorwaarden en niet een cheque, dat zou impliceren dat je er mee kan betalen. Niet dus.
Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties
Waar het mij om gegaan is dat Vrij Uit bij klachten verwijst naar een alarmnummer, kijk het woordenboek er maar op na een alarmnummer is iets wat men gebruikt als men in acute nood verkeerd, men belt toch ook geen 112 als je je grote teen stoot.
Vrij Uit schuift alles op de accomodatie verstrekker, als ik iets in een winkel koop en het product voldoet niet dan ga ik terug naar de winkelier die heeft mij een slecht product geleverd, ik ga dan niet naar de leverancier van deze winkelier (bel ook niet direct zijn ALARMNUMMER), het is een taak van de leverancier om te zorgen dat deze geen slechte producten meer geleverd krijgt.
Blijft deze winkelier dan toch deze slechte producten leveren dan is dit een winkelier die geen respect heeft voor zijn klanten.
Vrij Uit is zo'n leverancier doet toezeggingen maar blijft op dezelde voet doorgaan.
Vrij Uit schuift alles op de accomodatie verstrekker, als ik iets in een winkel koop en het product voldoet niet dan ga ik terug naar de winkelier die heeft mij een slecht product geleverd, ik ga dan niet naar de leverancier van deze winkelier (bel ook niet direct zijn ALARMNUMMER), het is een taak van de leverancier om te zorgen dat deze geen slechte producten meer geleverd krijgt.
Blijft deze winkelier dan toch deze slechte producten leveren dan is dit een winkelier die geen respect heeft voor zijn klanten.
Vrij Uit is zo'n leverancier doet toezeggingen maar blijft op dezelde voet doorgaan.