LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarders worden steeds agressiever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Lieve Desjuh,
"P"otverdikkeme, alles ten spijt, het is waar dat mensen op dit forum vaak ten onrechte klagen, maar in jouw geval had menigeen allang kunnen concluderen dat jij een uitzondering bent, gebrek bij "de meute" aan invoelingsvermogen? Toch vooral hun eigen mening te willen doordrammen?? Zo van: Mens wat haal je in je hoofd, alles is toch je eigen schuld?
Wat mij betreft heb je je nu voldoende verweerd...!
Laat het hierbij en verspil er geen woorden meer aan, ik heb respect voor je levenshouding en wens je een goede (betere) toekomst...!

Cisca
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:37

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cisca »

Dag Desjuh,

verspil geen moeite om anderen te ovetruigen van wat jij bedoelt. helaas maak ik het in de dagelijkse praktijk mee dat mensen echt wel in armoede leven en amper kunnen rondkomen vanwege de hoge lasten.
Ook ik merk zelf dat het steeds moeilijker wordt ( wij werken beide parttime) ik houd steeds minder over en kom amper nog uit.
helaas ben ik ook van de doelgroepers die geen toeslagen krijgt.

Als het water je echt aa de lippen staat ga dan naar krediethulp van de gemeente! Ik raad je dat echt ten stelligste aan. Keer het tij voor jezelf. het is even een zure appel maar daar bijt je wel door heen.

Sterkte!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door inxsnl »

Desjuh.

ik ben zelf in een soortgelijke situatie beland.
Uiteraard niet vrijwillig.
Het begon met ziekte M`n bedrijf gesloten,en een echtscheiding.
Gevolg dat m`n inkomen niet toereikend is om de lasten van m`n ex en de kinderen en m`n eigen huurwoning te kunnen ophoesten.
Zo kom je dus in de problemen .
Hier ben ik zelf ook schuldig aan,maar het is moeilijk om er weer uit te komen .
Probeer de diakonie van een plaatselijke kerkgemeente eens.
Laat een ieder hier maar bleren ze moesten het zelf hebben meegemaakt dan zouden ze wel anders praten


Ga je goed.

Tim

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

Dank jullie wel voor jullie mening en inderdaad nu een dag later dat ik alles terug lees denk ik sjeetje waarom mezelf zo verdedigen tegen vreemden maar ik zat er gister goed doorheen en dan grijpt dat soort dingen je toch heel erg aan.
Ik laat het hier ook bij maar wil jullie wel heel erg bedanken voor jullie medeleven.

Het ga jullie ook goed en tnxx voor de tips ben er mee bezig nu alleen hopen dat alles positief uitvalt.

Groetjes Des

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door S. »

Sorry Desjuh, maar ik wilde met mijn bijdrage niemand persoonlijk aanspreken. In dat geval had ik wel een naam genoemd als aanhef.
Het is meer een bespiegeling vanuit mijzelf over financiële afwegingen waar iedereen wel eens mee te maken heeft gehad of nog zal krijgen.

In ieder geval sterkte met jouw aanpak en afwikkeling van je problemen.

S.
Die overigens vrouw is.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door karr-2 »

Niemand gaat vrijwillig de **** in, maar als het eenmaal zo ver is willen we wel allemaal hulp om er weer uit te komen.....

De ene na de andere lening, kopen op afbetaling, 1 keer per 3 jaar een nieuwe auto en 5 keer per jaar op vakantie en dan oeps, we moeten het ook nog terugbetalen. Maar dat kan niet hoor ,daar heb ik de centen niet voor. Dus dan ligt het ineens aan alles en iedereen behalve ons zelf.

Koop of doe geen dingen waar je de centen niet voor hebt. Het leven is zo simpel.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door CB »

karr-2,

Ik heb je postings eens doorgenomen. Je scheert alles en iedereen over één kam. Ik vraag me af of je je hersens wel eens gebruikt bij het posten.

mvrgr
CB

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben bijna de enige hier die zijn hersens gebruikt geloof ik. Ik kom elke maand keurig uit met mijn centen, kan alles doen wat ik wil en heb niets te klagen, in tegenstelling tot veel anderen hier.

Wie doet er dan wat verkeerd?

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Lieve, lieve karr-2,
Hoevaak heb je nu al verwoord dat jij vindt dat er niets aan de hand is in ons land, dat iedereen ten onrechte klaagt en dat jij kennelijk de enige bent die zijn hersens gebruikt..?
Het zij zo...!!
Ook kennelijk, hebben weinigen in Nederland volgens jou dit vermogen nog, al onze hersenen zijn "verweekt"...
Straks ben jij misschien nog samen met de multinationals en managers een van de weinige die vrolijk de nieuwe dag begroet...!!
Ik misgun niemand iets hoor, zo ben ik niet opgevoed!
Dag karr-2! Jij geniet van het leven en zo hoort het ook.
Maar mag a.u.b. ook nog de andere kant belicht worden??

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 04 Okt 2005 21:49 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben bijna de enige hier die zijn hersens gebruikt geloof ik. Ik kom elke maand keurig uit met mijn centen, kan alles doen wat ik wil en heb niets te klagen, in tegenstelling tot veel anderen hier.

Wie doet er dan wat verkeerd?
Jammer dat je het niet wilt of kunt begrijpen.

Wanhoop niet, ook jij zal het ooit nog weleens begrijpen.

mvrgr
CB

Gast

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Okt 2005 00:50 door Desjuh


--------------------------------------------------------------------------------

gotver ik heb altijd hard gewerkt ik snap niet waar jullie op uit zijn maar dit grijpt mij heel erg aan.

Desjuh, ik begrijp je probleem, maar teneerste wil ik van je weten waarom jij je klacht niet direct naar Trosradar gestuurd hebt, want op dit forum heeft dat weinig nut en ten tweede snap ik ook niet dat jij je tijd en energie aan dat zooitje spandeerd.
Kijk je weet dat je op dit forum met figuren te maken krijgt die eigenlijk hier niet thuis horen.
Mensen hun poten onder de stoel zagen is heel gewoon bij Trosradarforum.
Heb je er al eens aangedacht om naar een buro voor Rechtshulp te stappen, zij kunnen je verder helpen.

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

Je heb gelijk bij nader inzien toen ik wat beter bij me positieve was besefde ik het mezelf ook.
Ik zoch waarschijnlijk idd begrip om me wat beter te voelen terwijl ik beter had kunnen weten dus echt heel erg blonT ;-)
Toen ik het schreef kreeg ik net weer van die leuke brieven en zat er helemaal doorheen.
Ik ben nu op goede weg heb eenmaatschappelijk werker die ons verder helpt en aanvraag is ingedient bij planpratijk dat gaat van de gemeente uit. Ik hoop dat het dan goed komt de kans is nog steeds 50 % zeiden ze dus ff afwachten.
Groetjes

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door S. »

Ik ben nu op goede weg heb eenmaatschappelijk werker die ons verder helpt en aanvraag is ingedient bij planpratijk dat gaat van de gemeente uit.
Hallo Desjuh,

Kijk, dit werkt al beter, als je hulp krijgt van mensen die je situatie objectief bekijken, met het erbuiten laten van alle emoties die nu eenmaal onvermijdelijk zijn in deze situatie.
En dit heeft niets met dom of zwak zijn te maken, ook een manager of directeur van een bedrijf schakelt de hulp van een onafhankelijk adviesburo in wanneer er financiële tekorten zijn.
Heb ook zwaar geëmotioneerde managers meegemaakt toen het op mijn werk niet helemaal lekker ging.


Succes.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Geen cent hebben en kunnen betalen maar wel met een, waarschijnlijk, snelle computer op internet. How can :?: Mensen gaan kapot aan bedrijven als Wehkamp waar je voor kapitalen op afbetaling kunt kopen tegen een woeker rente. Is dat soms het geval :?:

ikke26
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2005 22:32

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door ikke26 »

ik haat incasso buro's en deurwaarders... misselijke mannetjes...

JFG
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2005 19:32

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door JFG »

dan moet je je rekeningen betalen (verplichtingen nakomen), heb je ook niks met ze te maken! Het leven kan zo simpel zijn he?! Mischien een goed voornemen voor 2006?

Pafe
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:25

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Pafe »

Desjuh, je hebt gelijk en die mensen die zo goed "met geld kunnen omgaan" zijn ws drugsdealers ofzo, want als normale nederlander komt helemaal niemand meer uit. Ik ken je situatie desjuh, maak het zelf op dit moment ook mee en wil ook meewerken aan alles maar heel veel bedrijven (vooral grote) zijn gewoon superarrogant (zelfs zonder kinderen).

En ik niet alleen. Ik ken er genoeg die in dezelfde situatie zitten.

En daarbij komt dat ik ook voor een groot bedrijf heb gewerkt waar de locatie manager zelfs zei: Nederland zit in de ****. Heel veel mensen komen er door gestegen prijzen en geen gestegen salaris niet meer uit.

Dus ik zeg ook: deurwaarders, doe eens wat soepeler. Wat is er mis mee met een "schuld" pas te innen als de "client" in een betere situatie zit?

En als nou weer iemand zit te ouwenelen voor "geleverde diensten" of "goederen", ga dan maar eens zoeken op dit forum naar de zorgverzekering en alles per januari. De **** wordt nog veel erger en je kunt er NIETS aan doen.

Desjuh, ik wens je alle succes en al die anderen ook. En de z**kerds mogen voor mijn part hun "teveel" geld (want dat schijnen ze te kunnen) aan de voedselbanken geven. Of bestaan die ook voor niets

Groetjes

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Guusje »

wederom wordt het overgrote deel van de deurwaarders / incasseerders als de boemannen/vrouwen gezien (uitzonderingen daar gelaten). men vergeet dat zij de boodschapper van het slechte nieuws zijn.
de opdrachtgevers zijn degene die beslissen dat de invordering voortgezet moet worden of dat er een tijdje gewacht kan worden tot de schuldenaar in een betere financiele situatie zit.
so: don't shoot the messenger

moi4
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 09:42

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door moi4 »

ongelofelijk

wat zitten hier een aantal vervelende mensen op dit forum zeg.
Zo van ik doe alles goed en ik snap niet dat jij dat niet kunt.

Bahh

Ik walg hiervan..inlevingsvermogen op nul..lekker aan je 'eigen' denken..
daar is dit land klein van geworden..

Ik heb een heftig verhaal over een deurwaarder waarin intimidatie en leugens heel normaal zijn voor hen blijkbaar. Gezien het gemak waarmee ze zich ervan bedienen.

Nu ik hier wat discussies lees heb ik totaal geen zin meer dit hier neer te zetten.

En kom niet aan met dat gezeik over had je maar moeten betalen..
Werkelijk, zo kort door de bocht en dat op het forum bij een organisatie die probeert misstanden aan te pakken ..

Berichten die geen enkele toegevoegde waarde hebben zijn van mensen die niet laten zien dat ze enige toegevoegde menselijke normen en waarden hebben naar anderen toe....daar zit je dan met je centjes en je braafheid..

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Guusje »

beste moi4,
ik heb niet voor niets 'uitzonderingen daargelaten' toegevoegd. dit soort deurwaarders zijn mij ook bekend. en dan wetend dat zij binnen de groep daardoor niet echt gewaardeerd worden. bij de opleiding hebben ze dit soort houdingen in ieder geval niet meegekregen, sterker nog, zij worden als voorbeeld gesteld over hoe het beslist niet moet.
ik heb heus niet alle wijsheid in pacht en ben nog steeds niet uitgeleerd.

ook deurwaarders en hun medewerk(st)ers weten dat niet iedereen iets kan doen aan de situatie waarin een schuldenaar komt te zitten. en hoewel veel opdrachtgevers tot het randje willen gaan worden door veel van deze deurwaarders/medewerk(st)ers daar zelfs een rem op gezet. jammer genoeg zijn dit situaties die de publiciteit niet bereiken.
en ja, ik werk op een deurwaarderskantoor, ik ben zo'n medewerkster, en ik hoop binnekort af te studeren als deurwaarder.

wat betreft de berichten op dit forum ben ik van mening dat iedereen hier mag prikken en reageren (binnen de gedragsregels). dit maakt vele discussies los en in sommige situaties kunnen deze discussies voor heel veel mensen duidelijkheid scheppen.

Gesloten