Pagina 2 van 4

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 07 okt 2005 08:50
door keukenspecialist
Vandaar dat ik die vraag over beckerman gesteld heb.

Ik weet bijna zeker dat het model dat door de klant gezocht wordt, door of Herbos of Hebaform gemaakt wordt. Ik wacht nog op een reactie.

En diegene die nu beckerman lanceert, is zelf werkzaam bij die keukenzaak.

Uiteindelijk ging het over de agressieve methode die door henrys kitchens gehanteerd wordt. Ik geloof dat dit op veel plaatsen voorkomt, maar daar is deze consument niet mee geholpen. Wellicht wel met het merk van de keuken, want de consument vind de keuken wel mooi, maar heeft geen prettig gevoel bij de zaak.

KS

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 07 okt 2005 10:13
door layla
Ik heb zelf sinds 6 weken een keuken van Henry's Kitchen.
De verkoopmethodes van dit soort keukenzaken stonden me zeker niet aan en na het lezen van dit forum was ik echt bang dat ik een miskoop had gedaan, maar nu de keuken geplaatst is ben ik heel tevreden.
De keuken was keurig geplaatst en is helemaal naar mijn zin, en ik heb voor mijn gevoel niet te veel betaald.
Het is nou eenmaal bij dit soort ketens altijd hetzelfde liedje, het is een kwestie van flink je poot stijfhouden bij het onderhandelen en je niet laten intimideren door de verkoper. Ik heb meerdere malen op het punt gestaan om weg te gaan, maar heb uiteindelijk toch de keuken daar gekocht omdat de keuken naar mijn zin was. Als ik zo rondvraag bij mensen in de straat wat zij betaald hebben voor hun keuken (ik woon in een nieuwbouwwijk) heb ik het niet zo slecht gedaan.
Over de kwaliteit van de keuken ben ik zeer tevreden tot nu toe!

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 07 okt 2005 10:39
door mieks
Het is nou eenmaal bij dit soort ketens altijd hetzelfde liedje, het is een kwestie van flink je poot stijfhouden bij het onderhandelen en je niet laten intimideren door de verkoper. Ik heb meerdere malen op het punt gestaan om weg te gaan, maar heb uiteindelijk toch de keuken daar gekocht omdat de keuken naar mijn zin was.
ik vind het toch raar dat het zo gaat in keukenland. Je geeft zelf al aan dat je je poot moet stijfhouden, dat de verkoper intimiderend is, dat je op het punt stond om weg te lopen. Lijkt me allemaal niet echt relaxed een keuken kopen. Terwijl het geen pak suiker is. Bij alle winkels kun je voor al je aankopen rustig kijken en vergelijken voordat je beslist, behalve voor de aanschaf van een peperdure keuken. Daar staat de verkoper continu in je nek te hijgen en aan te dringen dat je nu een beslissing neemt voordat het fabuleuze aanbod wordt ingetrokken.

Tijd voor een frisse wind door keukenland.

Overigens: we hebben net van discountkeukens in Roosendaal een volledig gespecificeerde offerte opgestuurd gekregen, betreft kwaliteitskeuken met Blum scharnieren en Blumotion op laden en deuren en dure inbouwapparatuur, een massief houten of granieten blad (weten we nog niet zeker). Zaten ook uitgewerkte tekeningen van de keuken bij (boven, voor en zijaanzicht).

Het kan dus wel anders.

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 07 okt 2005 11:11
door layla
Natuurlijk kan het ook anders, maar deze keuken is nu eenmaal naar onze zin. We hadden van te voren zeker al 5 keukenzaken bezocht om ons te orienteren en op een gegeven moment wil je gewoon de knoop doorhakken. Misschien stom geredeneerd van mij, maar ik ging er vanuit, dat een kleinere keukenzaak altijd duurder zou zijn dan een grote keten, aangezien ik er van uit ga, dat ketens groter inkopen en derhalve lagere prijzen bij de fabrikant kunnen bedingen, waar je als consument ook van profiteert. Na het lezen van dit forum ben ik er achter dat dat niet zo hoeft te zijn, maar bij de aanschaf van de keuken was ik niet bekend met dit forum.
Enfin, ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de agressieve manier van verkopen ik toch blij ben met het uiteindelijke resultaat en dat is voor mij het belangrijkste!

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 08 okt 2005 21:57
door berna
quote;

allemaal leuk hoor die negatieve verhalen. Misschien was op dat moment de omzet zo dermate belangrijk dat hij niet anders kon!!!
Denk daar een aan.

jaja ik ben ook verkoper in het keukenvak en ik heb ook wel eens een mindergoede dag/week maar dan hangt ook mijn baas in mijn nek, dus AKTIE REACTIE. Jammer ***********************************************

En dan betekent dan dat de eerst volgende klant een flink oor aangenaaid moet worden????
Als dat zo is bent u een ongelooflijke grote L......
Geen groeten Berna

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 09 okt 2005 12:34
door Adje Viseur
Leuk he, verkopers die op provisie werken.......

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 20 okt 2005 11:19
door tja...'t zal!
Zeg keukenspecialist, ik heb een discussie met een agressieve filiaalhouder die beweert dat ik iets getekent zou hebben wat bindend is. Ik heb uiteindelijk wel een keuken nodig maar hoe los ik dit op? Ik wil niet meer praten met het bedrijf. Ik heb echter al 5 verschillende managers gesproken die in andere filialen staan........heb je een tip? Voor de info.....Ik heb al een keuken gekocht in Barendrecht maar heb er nog één nodig. Het betreft overigens niet henry's kitchens. Ik zag je naam al diverse keren langskomen en vraag het even aan de specialist. P.s Ben overigens wel goed geholpen hoor bij henry kitchen!

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 20 okt 2005 21:24
door berna
U weet toch zelf Hoop ik wel wat u getekend hebt?? U kunt natuurlijk ook even vragen naar dat formulier wat u ondertekend hebt, kunt u het nog eens rustig doorlezen.
Vr Gr Berna.

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 24 okt 2005 10:48
door keukenspecialist
........heb je een tip? Voor de info.....Ik heb al een keuken gekocht in Barendrecht maar heb er nog één nodig. Het betreft overigens niet henry's kitchens. Ik zag je naam al diverse keren langskomen en vraag het even aan de specialist. P.s Ben overigens wel goed geholpen hoor bij henry kitchen!
Wees even specifiek als je wilt. Je hebt zoveel keukenzaken in Barendrecht!

KS

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 24 okt 2005 13:47
door keukenspecialist
Geplaatst op 07 Okt 2005 10:39 door mieks
We hebben al 3 weken niets meer van je vernomen als het gaat om je keukenplannen. Ben je al wat wijzer geworden?

KS

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 24 okt 2005 23:56
door mar53
Als je bij Henry een keuken koopt hoeft dat niet per SALDO verkeerd te zijn.

De eigenaar is absoluut een perfecte perfectionist.

Hij moet alleen de goede mensen om zich heen krijgen.

Ik bedoel: Verkoper, Orderverwerker, Logostiek medewerker, Montagebedrijven en Servicemonteurs.

Als dit hem lukt................wordt het een van de beste organisaties waar je kan kopen en werken.

Mar53

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 25 okt 2005 21:33
door tja...'t zal!
Waar het omgaat is dat ik volgens de filiaalhouder een koopovereenkomst heb getekent waar geen mallemoer op vermeld wordt. Wel een indicatie wat ik wil (qua wensen enzo) maar nog geen definitieve keuken. Indicatie van het merk en soort apparatuur. Hij zou, als ik zou tekenen, alleen de aktie van die avond vastzetten en ik mocht zelf kijken wanneer ik er gebruik van wilde maken. Uiteindelijk had ik aan de overkant een mooie keuken gezien waar ik een beter voorstel en een beter gevoel bij had. Ik ben vervolgens terug gelopen en heb eerlijk verteld dat het niet door zou gaan omdat ik alles al rond had gemaakt. Toen begon het gezeik. Ik had een keuken gekocht (?) en ik moest maar schriftelijk annuleren. Ik heb het formulier ter plekke verscheurt maar heb de copie niet gehad. De volgende dag heb ik een telefoontje gehad van een andere manager die het met mij wilde oplossen. ik moest maar even naar de showroom komen. Maar ZEKER niet op zaterdag! Vaag verhaal...........weet jij hoe zo iets werkt? ik heb geen zin in aanmaningen en dreigementen en al helemaal geen zin in deurwaarders!

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 25 okt 2005 21:37
door tja...'t zal!
Volgens mij valt het bovenstaande onder het verkeerde kopje.....ik noem nog even geen namen voordat ik weet of ik het nu fout heb! het betreft een vraag voor de keukenspecialist en slaat niet op Henri kitchen.
Ben ik de enige die dit gedaan heb?

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 26 okt 2005 12:34
door 16again
tja....'t zal,
Zijn de verkoopvoorwaarden verstrekt, en heb je hier apart voor getekend?
bij 2x nee kun je het die filiaalhouder dan aardig lastig maken.....

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 26 jan 2006 10:47
door keukenspecialist
Als je bij Henry een keuken koopt hoeft dat niet per SALDO verkeerd te zijn.

De eigenaar is absoluut een perfecte perfectionist.

Hij moet alleen de goede mensen om zich heen krijgen.

Ik bedoel: Verkoper, Orderverwerker, Logostiek medewerker, Montagebedrijven en Servicemonteurs.

Als dit hem lukt................wordt het een van de beste organisaties waar je kan kopen en werken.

Mar53
Mar53,

Is het hem gelukt? Die goede mensen om hem heen krijgen?
Ik hoor alleen andere verhalen in de markt, zoals keukens die niet afgewerkt worden, mensen die vertrekken (3e commercieel directeur in 1 jaar tijd, 7 vestigingemanagers op 5 filialen in 1 jaar tijd, 3e servicemanager in 7 maanden tijd)

KS

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 14 feb 2006 08:48
door eigennaam
uwkeukenadviseur.nl dat is pas een slechte zaak. Die van de Verkerk keukens die in 2003 failliet ging en waar vele klanten met grote stroppen bleven zitten. Tot vlak voor het failliessement werden er unieke kortingen gegeven.

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 14 feb 2006 09:27
door keukenspecialist
Zeg eigennaam,

Wat heeft jou bijdrage nu te maken met HK?

KS

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 14 feb 2006 09:47
door eigennaam
niets, het is maar dat je het effe weet. Hoewel een keukenspecialist weet het al

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 14 feb 2006 09:49
door eigennaam
Jij werkt dus voor uwkeukenadviseur.nl

Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal

Geplaatst: 14 feb 2006 10:04
door keukenspecialist
Zeg eigennaam,

als je onbekend met de materie, geen enkel probleem. Daarvoor is er bijvoorbeeld een forum als Tros Radar, om onder andere meer informatie te (ver)krijgen over in dit geval keukens. En wat je dan met deze informatie doet of op welke manier je deze informatie gelooft, dat mag je ook allemaal zelf uitmaken.

Maar om even in de termen van onzer aller vriend Louis van Gaal te blijven (zie ander topic) vraag ik mijzelf nu toch echt af of ik zo slim ben, of ..............................................................

Dus, nogmaals de vraag: Wat heeft jouw bijdrage over Jos Verkerk met Henry's Kitchens te maken?

En zoals ik al in een ander topic heb aangegeven, heb ik niets te maken met die internetsite of met de personen achter die internetsite.

KS
een keukenspecialist

PS: Ik neem aan dat je hiermee iemand van die internetsite bedoeld, anders had je wel het woordje de ipv een gebruikt, neem ik aan.