LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] structuur machtigingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
berna

Re: structuur machtigingen

Ongelezen bericht door berna »

Er staat ook vaak "ma" van machtiging.

berna

Mijn machtiging voor de hypotheekaflossing bij de RABO Bank sttat bovenan voor de RODE KAART[quote][/quote]

En díé kun je vermoedelijk nou net niet stopzetten.

Har

Ongelezen bericht door Har »

Mijn machtiging voor de hypotheekaflossing bij de RABO Bank staat bovenan voor de RODE KAART

Quote:

En díé kun je vermoedelijk nou net niet stopzetten.

Daar ben ik inmiddels wel achter gekomen, de betreffende rekening is leeggemaakt door mij, wij zullen zien wat de actie van de RABO gigant zal zijn. :)

Har

Inmiddels 6 stuks rode kaarten verstuurd, hiervan zijn 4 bedrijven in het geweer gekomen met verwijzigingen naar mijn vroegere goedkeuring om automatische incasso toe te staan.

Een patstelling , hoe nu verder ???????? :shock:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zelfs als je in het verleden toestemming hebt gegeven, heb je nog steeds het recht om ze stop te zetten. Gewoon doorzetten dus. Ze willen er alleen niet aan omdat ze dan meer moeite voor je moeten doen. Laat ze maar werken voor hun centen.

Har

Zelfs als je in het verleden toestemming hebt gegeven, heb je nog steeds het recht om ze stop te zetten. Gewoon doorzetten dus. Ze willen er alleen niet aan omdat ze dan meer moeite voor je moeten doen. Laat ze maar werken voor hun centen.

Okido ik hou jullie op de hoogte :D :) :roll:

berna

Eén keer een rode kaart opsturen moet genoeg zijn. Daarna kunt u gewoon de bank elke keer dat men afschrijft direct opdracht geven om het terug te storten.

Har

De rabobank trekt de machtiging niet in voor de maandelijkse hypotheek aflossing, de rode kaart werkt hierbij niet en toen ??

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Niks aan te doen, automatische incasso zal een voorwaarde van de hypotheek zijn geweest......

Har

Ergo De hier geprezen rode kaart functioneert niet bij alle verstrekte machtigingen>

Rabo bank
Upc
ANWB

voornoemde hebben negatief gereageerd :)

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

UPC en ANWB mogen niet moeilijk doen,staat nl. niet in hun voorwaarden tot levering aan jou. Beide betaal ik ook niet via aut. incasso. Rabobank wel, automatische incasso zal een voorwaarde geweest zijn bij het afsluiten van je hypotheek aldaar.Vind ik eigenlijk ook wel logisch van een hypotheekverstrekker. Volgens mij willen ze dat allemaal(de hypotheekverstrekkers), weten ze zeker dat ze het geld elke maand krijgen.

berna

Beste har,
De afbetaling van de hypotheek is hier inderdaad een uitzondering op, maar waarom zou u die opzeggen, over die bedragen hebt u van te voren afspraken gemaakt, en als u die wilt wijzigen moet u even naar de bank toe gaan. Ik heb in iedergeval altijd alles prima met mijn (rabo)bank kunnen regelen.
Vr Gr Berna

Har

De service gerichtheid van de RABO bank begint op ambtenarij te lijken, regeltjes regeltjes etc,, bankpersoneel in gestreepte 3 delige pakken dicteren je hun verkoopmethode,de klant is bijzaak.

Ik op elke geld overboeking zicht blijven houden :)

Jeanne

Ongelezen bericht door Jeanne »

Tsjonge, wat een dom gezwets allemaal.

En dan vinden sommige mensen het nog gek, dat ze tot hun nek in de schulden zitten omdat ze rekeningen niet betaald hebben.

Wat zijn jullie zielig. Je moet iedere maand dezelfde lasten betalen, dus wat maakt het uit wanneer dit gebeurt??? Het gaat toch nooit twee keer van hetzelfde salaris af?? Dom, dom dom.

berna

Zeg beste Jeanne wil u zich even iets minder generaliserend uitlaten aub? Ik ben er niet zo van gediend om over één kam geschoren te worden met de rest!! Wat bedoelt u precies?

Har

Jeanne,

Jij mag van mij iedereen machtigen om diverse vaste lasten maandelijks bij jouw af te boeken, ik hou liever de vinger aan de pols en controleer een nota op juistheid voordat ik per internet een rekening betaalbaar stel

Voornoemde heeft m.i niets met schulden en/of openstaande rekeningen te maken.

Iedereen zijn eigen vrije keuze Jeanne. :)

Jeanne

Ongelezen bericht door Jeanne »

Jullie hebben toch ooit akkoord gegeven voor automatisch afschrijving? Waarom dan nu ineens klagen dat het op een onjuiste datum gebeurt?

Of bv. de ENECO op de 1e of 20e wordt geïncasseerd: er worden toch nooit twee termijnen van een en dezelfde salarisbijschijving afgeboekt? Wat maakt die datum dan uit??

Har

De data maken niets uit, waarom bedrijven machtigen om variabele bedragen van een of meerdere rekeningen af te boeken ???

Ik hou liever de vinger aan de pols en controleer een nota op juistheid voordat ik per internet een rekening betaalbaar stel.

Natuurlijk heb ik ooit ingestemd met automatische incasso,s, maar in het tijdperk met internet bankieren, zijn automatische incasso,s, een achterhaalde zaak, de bekende RODE kaart is niet voor niets in het leven geroepen..

berna

Beste Jeanne,
Ter uwer informatie; ik héb nog nooit een machtiging afgegeven tot automatische incasso, en ik zál het ook nooit en te nimmer doen. Ik wil eerst controleren of het klopt, en daarna zal ik betalen, en niet eerst geld af laten schrijven om vervolgens te controleren of men het goed gedaan heeft. Laat het betreffende bedrijf maar controleren of ík wel genoeg naar hun overgemaakt heb i.p.v. dat ik moet controleren of men niet teveel van mijn rekening afgehaald heeft. Voor mij is dat volledig de omgekeerde wereld.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Laat het betreffende bedrijf maar controleren of ík wel genoeg naar hun overgemaakt heb i.p.v. dat ik moet controleren of men niet teveel van mijn rekening afgehaald heeft.

En zo wordt alles onnodig duurder gemaakt, heb je reden om te klagen, schuld van de euro, schuld van de regering, Balkenende in het bijzonder, schuld van de banken, schuld van het grootkapitaal, schuld van de zure regen, maar het is beslist niet MIJNschuld. Mensen denk toch eens na en gebruik die grijze massa (hersens) toch eens waar je het voor hebt gekregen.

Gesloten