LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeenteregister.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Alleen melden bij de Kamer van Koophandel is echt niet voldoende.
Zij gaan dit landelijk bekijken indien er genoeg meldingen zijn.
Bij onze Kamer van Koophandel waren vele meldingen binnen, maar er gebeurt weinig.
Neem contact op met het fraudemeldpunt.nl en doe a.u.b.aangifte bij de politie. Dit is echt noodzakelijk.
Groet

HarryPater
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 10:23

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door HarryPater »

In opdracht van een klant van ons zijn wij - Stichting Schuldhulp Zuid - bezig met het aanleggen van een dossier tegen Gemeenteregister.nl
Wij verzoeken iedereen die zich bedrogen voelt door deze organisatie ons dit te laten weten op [email protected]

Wij zijn van plan via de rechetr een einde te maken aan deze praktijken.

Gaarne uw klachten en ervaringen per e-mail. Probeert u het ene beetje beknopt te houden svp.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

graag even een reactie op Harry Pater over de praktijken van het gemeentereister.nl.
Neem a.u.b. contact op met het fraudemeldpunt in Hoenderlo. Deze mensen hebben vele dossiers over het gemeenteregister.
Groet

blebber
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2006 11:20

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door blebber »

Wij zijn ook de dupe van die sukkels .
26-05-2005 krijg ik ook via een fax het zelfde verhaal aangeboden als ik niet meer vermeld wilt worden moet ik effe tekenen en terugsturen staan onderin letters die je niet kan lezen dat je er gewoon aan vast zit een rekening van bijna 1500 euro.
Geluk bij een ongeluk ik ben niet bevoegd voor het tekenen voor het bedrijf van mijn man dat moesten wij nog steeds veranderen wel hebben we via een bedrijfs jurist van Metaalunie dit opgelost dat dachten we.
Tot vandaag 18-12-2006 we gaan het mee maken ze belden net op dat er nog een rekening open staat en dat ze een betaal regeling willen treffen de sukkels ik verteld dat het van de baan was alles nog een keer uitgelegd maar ik moest zelf maar contact opnemen met de metaalunie want hun hadden daar geen schrijven van hahahha ze praten zich zlef tegen ik heb hier alles thuis maar oooo wat ben ik boos dat ze na bijan 2 jaar weer contact opnemen om als nog geld te krijgen maar van ons krijgen ze helemaal niks.
Als ik jullie verhaal allemaal zo hoor gaan ze bij iedereen het zelfde aan het werk en zijn ze gewoon nog bezig hoe kan dit??????
Het is op tv geweest alles dat ze oplichters zijn en dat ze niet rechtgeldig zijn met hun praktijken zulke mensen moeten echt heel hard worden aan gepakt door de wet.

dreudel
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door dreudel »

Net als blebber ben ik er eind 2005 ingetuind. Ik heb niet eens een bedrijf. Ik heb een hobby en ik heb een eigen website hierover maar commercieel ben ik zeer zeker niet.
Ze stuurden ons precies vóór de jaarwisseling al de factuur, dus Prettige Jaarwisseling, nietwaar? Toen kwam ik erachter dat het géén afmelding maar een verkapte aanmelding was voor hun wanstaltige praktijken.
Ik heb ook geprobeerd aangifte te doen van oplichting omdat iedereen dat riep. Nou ik ben nog net niet in mijn gezicht uitgelachen op het politiebureau. Zozo mevrouwtje, oplichting, tja tja, had u toch beter moeten weten nietwaar? Dus aangifte doen, kon ik wel vergeten. Ik heb er letterlijk veel verdriet en slapeloze nachten van gehad.
We hebben het bij onze Rechtsbijstandsverzekering neergelegd en die ging er mee aan de slag. In de tussentijd kwam de 1e aanmaning binnen met meteen een dreiging van betalen of u krijgt een deurwaarder aan de deur. Onze verzekering heeft toen een brief gestuurd en na die brief hebben we niets meer gehoord. Géén aanmaning letterlijk niets meer. Alleen een brief van onze verzekering dat het dossier voorlopig gesloten zou worden vanwege het uitblijven van reactie van gemeenteregister.nl . Nou u voelt hem al hè, stilte voor de storm dus. In december 2006 werden wij gebeld door gemeenteregister, maar wijselijk heb ik niks gezegd en de telefoon erop gegooid. Nu dus 2 maanden later krijg ik een brief van de advocaat van gemeenteregister, een zogenaamde "mediator" , betalen of anders wordt er een gerechtelijke procedure opgestart!
Het enige wat ik kan doen, is dit weer doorsturen naar mijn verzekering en er het beste van hopen. Ik ben niet meer van plan om me er weer zo druk over te gaan maken als ruim een jaar geleden. Ik ga ook zeker niet betalen. Geen haar op mijn hoofd wat daar aan denkt.
Dan maar buigen of barsten. Als het aan mij ligt, komt deze zaak gewoon voor de rechter want ik ben er letterlijk door hen ingeluisd. Kan mijn advocaat meteen zijn 300 andere zaken tegen gemeenteregister.nl aankaarten bij de rechter, haha!
Natuurlijk hoop ik dat het niet zover komt en dat ze me weer voor minstens een jaar heerlijk laten slapen 's nachts en niet meer aan mij denken en zeker geen stomme brieven en dreigementen sturen. Het wordt echt tijd dat er iemand iets doet tegen deze oplichtersbende! Waarschijnlijk zijn er toch weer een paar figuren die door de dreigingen van rechter en deurwaarder toch weer door de knieën gaan en dus betalen waardoor zij weer even rustig kunnen leven en als het geld op is, gaan ze gewoon weer wat mensen bedreigen waardoor er weer wat geld in het laatje komt en zo gaan ze maar door.

blebber
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2006 11:20

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door blebber »

Gellof me nou mij hebben ze ook weer gebeld hoor in dec 2006 en gewoon niet betalen hoor ik lig er niet meer wakker van je wint het ten alle tijden want het is misleiding.
Maar ik waarschuw je wel want ik ben alweer benaderd door zoiets dergelijks hoor precies de zelfde handels wijze .
Is van New net media en dan heb je een zogenaamde advertentie in het Politiebulletin ik ben er al mee naar de politie geweest en die zijn dat aan het uitzoeken want hun weten niks van de politiebulletin als je daar vanaf wilt komen moet je zelf een brief opstellen dat je geen verlening wilt van die zogenaamde reclame advertentie deze brief niet tekenen maar alleen je naam er onder zetten en die terug faxen.
Dan kunnen ze niks meer dus een tip van mij.

Bullseye Security
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:42

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Bullseye Security »

Beste,

Graag wil ik jullie wat tips geven over de handelswijze mbt New net Media. Zij zijn eigenaar van gemeenteregister.nl en politiebulletin.nl en mkbwijzer.net

New net media belde ons vandaag op met de mededeling dat wij een contract met hun hadden dat automatisch verlengd wordt. De vraag van hun was of ik dat niet stop wilde zetten. Na het antwoord ja, zou de 'adviseur' mij een fax sturen.
Bekend zijnde met dergelijke handelswijzen bekeek ik uiteraard de fax goed en kwam tot de ontdekking dat ik een jaarcontract zou tekenen.

Hierna heb ik de desbetreffende adviseur teruggebeld met de mededeling dat ik geen contract met hen had, en ook niet van plan ben om een fax met mijn handtekening retour te zenden.
Als antwoord van hem kreeg ik dat op zijn lijstje stond dat ik een contract met hem had en dat hij dat lijstje van het hoofdkantoor kreeg.

Tip: Stuur nooit een fax retour!!
Tip: Zet onder correspondentie met hen nooit een handtekening, en geef hen nooit uw bankrekeningnummer.
Tip: Wees erop alert dat uw handtekening onder uw jaarverslag staat dat mogelijk in te zien is via het handelsregister. Men kan die copieren.
Tip: Betaal nooit iets, er is geen rechter meer die hen geloofd en bovendien zijn hun algemene voorwaarden te bewarend voor de consument en dus ongeldig.
Tip: Stuur hen, zodra u van hen hoort, onderstaande mail toe. U maakt zo duidelijk dat u geen overeenkomst wenst.

Vervolgens heb ik naar het hoofdkantoor van New net media te groningen gebeld en de directeur verteld dat ik niet gediend ben van dergelijke oplichtingspraktijken. Ik heb hem medegedeeld dat wij hem in de gaten houden en aangifte zullen doen van ieder strafbaar feit.

Daarnaast heb ik deze organisatie onderstaande mail gestuurd:

"Geachte,

Ik heb zojuist een fax van u ontvangen. Ik wens echter op geen enkele manier zaken met u te doen.

Wij hebben geen overeenkomst met u gesloten. Mocht u van mening zijn van wel, dan bewust dit op een dwaling uwerzijds.

Wellicht geheel ten overvloede wijs ik u erop dat wij juridische stappen tegen u zullen nemen indien u zich niet onthoudt van verdere acties richting ons.

Met vriendelijke groet,"

Wij hebben deze mail gestuurd naar [email protected].

Stuurt u allen deze mail naar de oplichters van new net media.

Gr. Jasper

Gjilsco
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2007 18:50

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Gjilsco »

Ook wij hebben nu een rekening van bijna € 400,- gekregen van New Net Media.

Zij hebben ons een formuliertje gestuud waarmee wij ons blijkbare "abonnement" als niet verlengbaar konden opstellen.

Nu heeft mijn moeder dit met een handtekening teruggefaxt, en vervolens nu de rekening gekregen.

Als we niet betalen worden er Juridische stappen ondernomen.

Denk dat er al reeds verschillende juridische stappen TEGEN New Net Media worden genomen.

Hopelijk mag dit snel afgelopen zijn want deze mensen kunnen we niet gebruiken*.

Ik hou de berichten in de gaten.
En ja, lang leve Google.

*= Netjes uitgedrukt.

Lobke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007 09:28

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Lobke »

Begin feb. werd er gebeld door New Net Media met de vraag of wij nog in het politiebulletin wilde adverteren.
Ze vertelde dat we nu nog adverteerde maar we konden een fax terugsturen als we geen automatische verlenging wilde. Ik heb de fax met handtekening teruggestuurd voor geen automatische verlenging. Nu blijkt dat ik heb getekend voor 11 maanden. Gelukkig ben ik niet bevoegd. En hebben we nog niets betaald.

melanie97850
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 11:23

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door melanie97850 »

Hallo, wij zijn een tijd geleden ook per fax benadert, maar door een ander bedrijf! Dus opgelet: Het bedrijf heet TPH (Trade Publicity Holland) en houdt zich met dezelfde oplichterspraktijken bezig als New Net Media. Deze hebben ons vandaag ook per fax benadert. Het originele bedrijf ABC bedrijven gids heeft al een rechtzaak lopen tegen TPH ivm oplichting in hun naam. Ze gebruiken de naam van het ABC bedrijven register onterecht.
Tip: melden bij KVK en aangifte doen!!

Nathalie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2004 16:20

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Nathalie »

Op 21 dec. werd ik gebeld door new net media.
Ze zeiden dat ik een jaar gratis op de site van www.politiebulletin.nl
had gestaan.

Om het contract niet automatische te verlengen moets ik een handtekening zetten en retour doen op de fax.
Dan zou het niet automatische verlengd worden.Zou ik niet tekenen dan
werd het verlengd met 36 maand.

Wij hebben een bloemenwinkel en op 21 dec is de drukste dag van het jaar. (toeval???)
3 maanden later kreeg ik een rekening van 360 euro.
Ik heb gelijk New Net Media gebeld dat er een misverstand is.
Ze hadden daar verder niets mee te maken,en alles wat ze voor de telefoon hebben gezegd is toch mondeling, juridisch had ik daar toch niet aan.
Ze hadden mijn handtekening.
Ik betaal niet en voel met heel erg opgelicht.
Ik ga aangifde doen bij kvk, politie en fraudemeldpunt.
Wat moet ik verder doen??????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik denk dat je al heel erg goed bezig bent.

Aangifte tegen dit bedrijf wegens misleiding doen, en maak ze heel erg duidelijk dat zij voor een veelvoud van de kosten opdraaien, wanneer ze niet onmiddellijk stoppen met die ongein.

Hier moet echt heel veel harder tegen worden opgetreden.

lennysmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 11:44

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lennysmit »

Net zoals de meeste andere verhalen werden wij benaderd door NEW NET MEDIA of wij verder wilde gaan met adverteren voor het Politiebulletin. Eerst gevraagd wat de kosten hiervan waren, nou mevrouw dat is € 99,-- per maand, dus meteen de gezegd tegen deze heer dat wij hier niet mee verder wilde. Dhr vertelde mij dat hij een fax zou sturen voor de beindiging van het adverteren, nou een half uurtje later lag de fax er en omdat het zo druk was er heb ik de fax meteen terug gestuurd.

Een maand later krijg ik een factuur van NEW NET MEDIA voor 3 x € 99,-- voor het adverteren, ik snel deze mensen gebeld om te vragen waar ze mee bezig waren ik had toch getekend voor beinding hiervan, nee mevrouw werd er aan de andere kant verteld u heeft getekend voor een jaarcontract! Ik meteen heel erg boos dat ik hiervan niet gediend was om zo behandelt te worden. Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat we alleen deze 3 maanden moesten betalen en daarna zou er niet meer geadverteerd worden, maar omdat de kosten voor deze drie maanden al betaald waren moest de factuur wel betaald worden. Mijn baas besloot om de factuur niet te betalen en een paar weken geleden werden wij gebeld door een incassobureau dat de factuur betaald moest worden, maar we hebben besloten om de factuur niet te betalen en het voor te laten komen als NEW NET MEDIA ermee doorzet. Iedere keer gebruiken ze weer hetzelfde mooie verhaal dus met z'n allen staan we sterk. Ik ben trouwens ook geen gemachtigde om te tekenen dus dat scheelt ook weer.

Ik voelde me erg dom na dit hele verhaal, maar ik heb het wel goed gehoord want ze doen het zo bij iedereen.

Lenny

Nathalie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2004 16:20

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Nathalie »

Hallo,

Ik heb new net media een e-mail gestuurd.
Dat per direct mijn advertentie van het internet af moet.
Ander ga ik aangifte doen bij de politie.kvk en radar opgelicht.
De volgende de dag was ik van internet af.


groetjes Nathalie

w van den brand automaten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 20:14

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door w van den brand automaten »

Hallo,
In april 2007 werd mijn vrouw benaderd door new net media om de bedrijfsgegevens te checken. Daar wij al jaren huiverig zijn van advertentie bedrijven, dacht zij op haar hoede te zijn door te zeggen dat wij niets met dit bedrijf van doen wilde hebben. ook in het verleden hebben wij hun geen toestemming gegeven om een advertentie te mogen plaatsen op www.bedrijven-abc.nl. De persoon aan de andere kant van de lijn heeft mijn vrouw toen gevraagd of zij een fax wilde ondertekenen voor hun administratie. Op deze fax heeft hij vermeld "OVEREENGEKOMEN IS GEEN AUTOMATISCHE VERLENGING".
Hij heeft mijn vrouw verteld dat wij uit hun bestand zouden worden gehaald en dat de zaak tussen ons uit was.
Helaas heeft zij dit te goeder trouw ondertekend en gefaxt naar nummer 050-5777451.
Nu blijkt echter dat wij een contract aangegaan zijn van 3600.00 EURO excl. btw, dit per kwartaal te betalen van 300.00 ex btw dit 3 jaar lang.
Inderdaad, na goed kijken op deze fax zag ik vermeld op een onduidelijke manier in kleine letters dat dit een opdrachtbevestiging was zonder automatische verlenging.
Frappant is dat onze adres gegevens helemaal niet gecheckt zijn daar wij al 6 maanden op een ander adres gevestigd zijn vandaar dat ik het onlogisch vind dat mijn vrouw dit wetens heeft ondertekend.
De factuur hebben wij ook via ons vorig adres binnen gekregen.
Ik heb deze firma gebeld en een zekere Hr. Fransen aan de lijn gekregen, dit nadat ik doorverbonden ben geweest. Vreemd vond ik wel dat de stemmen van de 2 personen veel op elkaar leken maar dat kan suggestie zijn van mij.
Na lang praten stelde hij mij voor om 1 kwartaal binnen 3 dagen over te maken dan zou het restant kwijt worden gescholden ?????????
Ook zou ik van hun flut site verwijderd worden.
Dit heeft hij mij per fax bevestigd.
Gezien het vorige schrijven van andere mensen in dit forum blijkt dat ze gewoon doorgaan zonder dat er een haan naar kraait maar ook dat de bedragen grover worden.
MENSEN, BETAAL NIETS AAN DEZE ZWENDELAARS, IK DOE HET OOK NIET.
Mijn inziens hebben ze gerechtelijke geen voet om op te staan.
Ik ben wel benieuwd wat voor soort deurwaarder dat ze op je af zullen sturen, dat zal wel model kleerkast zijn denk ik. Mocht dit zo zijn, dan hou ik U op de hoogte.
heeft iemand ideeen om deze sch.... een stop toe te roepen meld dit dan bij mij. Ik doe heel graag mee.

Willem van den Band

tomge
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:06

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door tomge »

Wie weet wat de relaties zijn tussen de volgende bedrijven/personen/websites?

Gemeenteregister.nl

Gemeenteregister.biz

SnG Sonsultancy

Roma bv

Matulessy.nl

geloof.biz

thebegin.com

vacaturegids

Wie is de eigenaar van dit alles? Lafayette Matulessy?

tomge
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:06

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door tomge »

De volgende sites staan ook in verbinding met het gemeenteregister !

safn.nl

eerlijkzakendoen.nl


Doet de Kamer van Koophandels iets tegen dergelijke praktijken? Of hebben zij het druk om geld van ondernemers uit te geven aan tv reclames?

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Ook wij kregen vandaag (na weer een half jaar niets te hebben gehoord) een brief van de advocaat van het gemeenteregister.
Heeft hier iemand ervaring mee ? Want betalen doen we niet.
We gaan het maandag maar weer melden bij het fraudemeldpunt.
(Echt een aanrader om daar lid van te worden overigens)

dreudel
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door dreudel »

Hoi Vossie,

Wij zijn net als jullie begin dit jaar benaderd door de advocaat van het gemeenteregister, na ruim een jaar niks meer van ze gehoord te hebben. Onze advocaat van de rechtsbijstand heeft hierop weer een brief gestuurd, dat er niet betaald zou worden.
Daarop wordt er vorige week, begin mei dus, een fax naar mijn advocaat gestuurd, dat ze al een schikkingsvoorstel gestuurd zouden hebben op 27 maart, maar dat ze daar nog géén antwoord op gekregen hebben. Bij niet ingaan op het schikkingsvoorstel wordt er een gerechtelijke procedure opgestart. Omdat ik niet van zins ben te gaan betalen, schikking was trouwens een belachelijke 750 Euro excl. BTW, heeft mijn advocaat weer een weigering terug gestuurd. Nu is het dus maar weer eens afwachten wat die idioten nu weer gaan verzinnen!
En die advocaat van ze, zou uit zijn ambt gezet moeten worden, dit is ook een oplichter 1e klas!!!!

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Het is een heel stel oplichters bij elkaar.
Ze zijn eerst met een incasso bureau begonnen, maar daar hoor je ook niets meer van. Het wordt eens tijd dat ze opgepakt worden.
Ze duperen heel het bedrijfsleven op deze manier.
"Dreudel"als je weer wat hoort laat het dan graag even weten.
Zodra ik weer wat weet dan meld ik dat ook weer.

Gesloten