Hier heb ik een mailtje gekregen dat ik me aan kon melden. Waren nog problemen met nummerbehoud (heb een Pilmo abonnement, geen KPN), werd daar over opgebeld, zou goed komen en wacht nu op installatie pakket.
Oh ja, hier is almelo
Mailtje is van ... ff kijken.... 25 oktober 2005
Enige tijd geleden heeft u zich opgeven als vooraanmelder voor @Home Telefonie. Hartelijk dank hiervoor.
Wellicht heeft u in de pers vernomen,dat @Home Telefonie korte tijd geen nieuwe abonnees heeft aangesloten. Deze onderbreking was nodig om de kwaliteit van onze dienst te verbeteren. Na een periode van verbeteren en uitvoerig testen met behulp van een groep abonnees voldoet
de dienst nu aan onze kwaliteitseisen.
U kunt nu abonnee worden van @Home Telefonie.
Meldt u vandaag nog aan!
Wordt u abonnee, dan kunt u gebruik maken van de volgende aanbieding:
GRATIS twee maanden 1e lijn abonnement
GRATIS @Home Telefonie installatiepakket t.w.v. €119
GRATIS behoud van uw huidige telefoonnummer
Daarom @Home Telefonie
Stelt u zich voor, u blijft gewoon op de oude vertrouwde manier bellen en toch betaalt u voor uw belabonnement ineens een flink stuk minder. Het abonnementstarief valt namelijk tot ruim 67% lager uit dan het standaard abonnement van KPN; BelBasis.
Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het is zo geregeld. Via dezelfde kabel die u gebruikt voor internet en televisie kunt u nu ook telefoneren. Door het aanbieden van de combinatie van Internet & Telefonie* kunnen wij de abonnementskosten aanzienlijk lager houden dan andere aanbieders van vaste telefonie. En natuurlijk heeft @Home Telefonie gratis extra diensten als voice-mail, doorschakelen en nummerweergave.
Bent u geïnteresseerd? Meldt u dan vandaag nog aan!
Alleen via deze link kunt u zich aanmelden!
Wilt u meer weten over @Home Telefonie? Klik hier voor meer informatie.
We hopen u snel te mogen verwelkomen als @Home Telefonie abonnee.
Met vriendelijke groet,
Marco de Jong
Directeur Marketing & Sales
Even kort: In de week van 28 november gebeld dat ik nog niets had ontvangen of gehoord. Klopte, nummerportering moest handmatig gaan gebeuren. Wanneer komt het modem dan? Uiterlijk 1 december is het modem bij u binnen.
1 december: geen modem; gebeld, wordt opgestuurd meneer, uiterlijk zaterdag is hij bij u binnen meneer. Anders ivm weekend en afwezig zijn, dan wordt het maandag 5 december, dan wordt ook het nummer bij @home namelijk actief.
Op 1 december wordt de telefoon afgesloten van mijn oude provider (Pilmo; zie ook bevestigingsmail van Pilmo: Re: website question). Vanaf dat moment dus geen telefoon meer!
Zaterdag 3 december: geen modem
Maandag 5 december: geen modem; maar weer eens gebeld, Nee meneer, modem is vanmorgen om half negen hier vertrokken met Selekt vracht. Dan komt ie vandaag nog bij u binnen meneer, Selekt bezorgt dezelfde dag nog! Nou goed, dat geloof ik dus niet en ik zorg dus dat mijn buren het pakketje op dinsdag kunnen ontvangen.
Oude Motorola ondertussen al afgesloten! Geen internet EN geen telefonie meer ondertussen! Het moet niet gekken worden. Nog maar eens gebeld dus. Ja, dat gaat automatisch, daar kunnen wij niets aan veranderen. We gaan hem wel weer instellen, dan heeft u straks weer internet.
Goed, is gebeurd dus na een uurtje ofzo weer internet.
Dinsdag 6 december: modem ontvangen, aangesloten en zo'n drie uur gewacht; helemaal niets!
Maar weer even gebeld; nee meneer dat kan ook niet want het nieuwe modem is nog niet in het systeem gezet. Allerlei codes van het modem doorgegeven aan klantenservice en dan zou ik morgen (7 december) alles weer kunnen want aanmelden duurde nog geen twee uur. Morgenvroeg zou het modem helemaal werken.
Woensdag 7 december: niets, weer gebeld; Nee meneer, er wachten zoveel mensen op aanmelding van het modem in het systeem, dan kan tot twee dagen duren. Het is normaal dat dit zo lang duurt omdat mensen een week of drie voor de nummeractivering het modem al opgestuurd krijgen. Na vermelding dat mijn nummer al geporteerd is, krijg ik de reactie dat ze de interne afdeling nogmaals vragen dit uit te voeren.
Donderdag 8 december: niets, helemaal niets, weer twee keer gebeld, eerste keer weer hetzelfde verhaal van drukte, handmatig invoeren, ja is lastig voor u enz. kortom een ***gesprek. Tweede gesprek iemand aan de lijn gehad die meer begrip had voor het hele verhaal en die ook inzag dat er iets verkeerd was gegaan met de nummerportering en dat mijn geval anders was dan mensen die wel een modem hadden maar bij wie de nummerportering pas over een paar weken zou zijn. Hij zou nogmaals de interne afdeling die dit door moest voeren vragen om dat in mijn geval met prioriteit te doen. Hij adviseerde me om dezelfde avond of anders morgenvroeg (9 december) even contact op te nemen vwb de stand van zaken.
Vrijdag 9 december: niets, nog steeds. Weer gebeld, gevraagd naar stand van zaken; Nee meneer, staat nog niet in ons systeem. Doorverbonden met de tweede lijn, nee, kunnen we hier niets aan doen. We hebben geen direct contact met de afdeling die dat invoert. Gaan nogmaals een verzoek sturen. Ik moest 's avonds maar even een uurtje of drie het nieuwe modem aansluiten om te kijken of ie het doet. Op mijn vraag of ik dat ook kan merken aan mijn oude modem maw als mijn internetverbinding nu verdwijnt, is dan de nieuwe in uw systeem gezet? kreeg ik als antwoord: Ja, dat kunt u natuurlijk ook doen!?!
Vraag: hoe lang kan het dan nog duren? Antw. theoretisch kan het nog wel twee weken duren.
Ik zeg dan: theoretisch gezien kan het ook sneller als ik prioriteit krijg want het moet handmatig ingevoerd worden. Kunt u mij dan in contact brengen met de desbetreffende afdeling. Antw. Nee, dat kan niet
Zaterdag 10 december weer gebeld,
Tweede lijn te spreken gehad; nee, desbetreffende afdeling werkt niet in het weekend! maar ik ga er persoonlijk maandag achteraan.
Maandag 12 december
eind van de ochtend weer gebeld, nee, uw modem nog niet aangemeld (Tja, dat wist ik ook al) en ik kan zien dat ze ermee bezig zijn. Alle meldingen gaan tevens naar de persoon van de tweede lijn op zaterdag 10 december.
Om een uur of drie weer gebeld, helpdesk kon vertellen dat nummerportering niet goed gegaan was. Nee, nummerportering is te goed gegaan, mijn modem is nog niet aangemeld. Oh ja, ik zie het. Duurt inderdaad wel lang ja, ik zal er nog eens melding van maken. We kunnen ondertussen wel het nummer automatisch doorschakelen naar een mobiel nummer. Ik zeg tegen hem dat de kosten daarvan dan voor @home zijn? Nee, die zijn voor u meneer! Maar goed, als ik maar weer telefonisch bereikbaar ben maar tot op heden geeft mijn nummer nog steeds een in gesprek toontje.
Heeft iemand nog meer nieuws hierover? Het kan in mijn ogen toch niet zo moeilijk zijn om een nieuwe modem in te voeren in een systeem?? Misschien dat er toevallig een @home medewerker hier iets over leest en me kan helpen want ik vind dit wel heel erg knullig overkomen.
Is volgens mij toch niet normaal deze gang van zaken? Althans dat hoop ik dan maar. Misschien kun jij hier wat meer uitleggen over het hoe en waarom want ik snap dus echt niet waarom dat bij mij zo lang moet duren.
Dinsdag 13 december
Vandaag weer gebeld, om half tien was er iets geprobeerd maar kregen ze een error uit het systeem.
Doorschakelen naar mobiel is ze trouwens wel gelukt dus telefoonnummer is goed geporteerd dacht ik zo.
Woensdag 14 december
Weer gebeld, geen nieuws
KLachtenafdeling heeft allang een paar emails gehad (
[email protected] en
[email protected]) maar daar krijg ik dus ook geen antwoord op.
Als ik dit telefonisch meldt krijg ik de opmerking: Ja, dat is algemeen bekend, ze hebben een mail achterstand.
Tja, zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf als klachtenafdeling.
Zaterdag 17 december
Het is nu zaterdag en ik heb tot nu toe elke dag gebeld hoe het ermee was maar geen resultaat.
Ik ben het nu echt spuugzat, ik ben zelfs bereid om KPN weer in huis te nemen en een stabiele ADSL verbinding te nemen.
Off topic; tijdens mijn zoektocht naar iets leuks met ADSL (je weet wel die aanbiedingen met geen kpn rekening meer) maar dan staat er wel dat je een KPN lijntje moet hebben. Weet iemand of je dan ook de aansluitkosten bij KPN nog moet betalen?
On Topic; hoe kan ik nu onder mijn contract telefonie komen (dat klinkt een beetje huichelachtig maar vanaf 1 december geen telefoon en dat is volgens mij (na een aanmelding op 28 Oktober) lang genoeg om ze in gebreken te stellen en het contract te laten ontbinden).
Op mailtjes wordt dus niet gereageerd.
Zou ik het dan toch hogerop moeten proberen (Tros RADAR
[ bij deze dus in het forum gezet ] , Consumentenbond, OPTA, nog meer suggesties???)
Iemand advies?
Wat is de redelijke termijn waarop zoiets geregeld moet kunnen zijn?\
De redelijke rermijn voor nummerportering is twee weken maar dat nummer is dus allang goed geporteerd, ik kan mijn modem dus niet aansluiten. Wat zouden jullie doen.