LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutrilon en Olvarit

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
karr-2

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hetzelfde onderwerp was vanavond in Kassa. 2 vrouwen die alleen maar konden roepen dat het "belachelijk was" en die de Nutricia medewerker niet eens de kans gaven om uitleg te geven omdat ze hem van tevoren al veroordeeld hadden.

En dan net doen alsof Nutrilon het enige merk op de markt is, terwijl er aantoonbaar minimaal 2 goedkopere en gelijkwaardige producten waren.

Hebben die vrouwen ook nog nuttige dingen om over te zaniken?

Kelbem

Ongelezen bericht door Kelbem »

Hoe goed het verhaal van de Nutricia-medewerker ook mag zijn geweest (ik heb de uitzending niet gezien), die zanikende vrouwen zijn uiteindelijk wèl je klanten. En die bepalen of ze je product wel of niet kopen. Op het moment dat je die klanten tegen je in het harnas jaagt door in één klap de prijs met 30% op te schroeven, raak je die klanten wel kwijt. Ze hadden dit stapsgewijs moeten doen. De manier waarop ze het nu gedaan hebben, met alle dramatische communicatie vandien, is dom.

pelgrim

Ongelezen bericht door pelgrim »

Inderdaad te grote prijsstijgingen bij olvarit etc.
Hebben wij het volgende op gevonden.
NIET KOPEN DIE DURE PRODUCTEN !!

dat is toch duidelijk.

ps. en niet alleen bij babyvoeding :D

im

Ongelezen bericht door im »

Een prijsstijging van 2 euro op een pak Nutrilon is gewoon belachelijk. Ook de Olvarit potjes zijn met 25 cent per potje gestegen. Nu kun je het gebruik van potjesvoeding ter discussie gaan stellen, maar de melk is toch wel noodzakelijk voor een baby... Ik ben nu maar overgestapt op Similac, scheelt bij de drogist minstens 3 euro... Het verhaal dat het aan de supermarkten zou liggen, geloof ik totaal niet, aangezien onze plaatselijke drogist ook verbijsterd was over de prijsstijging.
Ik zou zeggen gewoon overstappen op andere merken. De pampers laat ik inmiddels ook al links liggen na de exorbitante prijsstijging van een aantal maanden terug. En of het werkt?? Ik merk dat hier in de supermarkt het pampersvak erg vol blijft (in tegenstelling tot voorheen) en de goedkopere eigen merk luiers erg snel op zijn.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Hetzelfde onderwerp was vanavond in Kassa. 2 vrouwen die alleen maar konden roepen dat het "belachelijk was" en die de Nutricia medewerker niet eens de kans gaven om uitleg te geven omdat ze hem van tevoren al veroordeeld hadden.

En dan net doen alsof Nutrilon het enige merk op de markt is, terwijl er aantoonbaar minimaal 2 goedkopere en gelijkwaardige producten waren.

Hebben die vrouwen ook nog nuttige dingen om over te zaniken?
Wat een slechte uitzending was dat zeg, en dat was ook de schuld van onze grote vriend Felix. Waarom nodig je zo'n gast nog uit als je hem niet laat uitspreken en alles wat hij zegt belachelijk maakt?

Er zijn dus inderdaad andere goedkopere merken. Iedereen die gebruiken en de prijs zal wel weer gaan dalen: zo werkt dat nu eenmaal. Zolang veel mensen het blijven kopen, is het blijkbaar een goede prijs.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

2 vrouwen die alleen maar konden roepen dat het "belachelijk was" en die de Nutricia medewerker niet eens de kans gaven om uitleg te geven omdat ze hem van tevoren al veroordeeld hadden.

Dat is Nederland op zijn best!

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

De meeste vrouwen in dat publiek waren sowieso kansloos. Voordat je dat gezeik krijgt, ik ben 18, jongen en ik heb geen kind, maar wel een duidelijke visie.

1) Er wordt duidelijk aangetoond wat de verbeteringen aan de verpakking zijn, dat jullie die bende nog steeds in een 20 jaar oude zogenaamde nutribox gooien is je eigen keuze, maar de fabrikant maakt het makkelijker, nu heb je maar 1 doos waar je er vroeger twee had.

2) Je krijgt ook een degelijk schepje erbij, kost ook geld, je kan nu met een hand een fles overal klaarmaken.

3) Er zit een afroommechanisme in waardoor je geen poeder morst en het ook niet hoeft aan te raken, wel zo hygienisch bij die overgevoelige kleintjes lijkt me.

4) Het belangrijkste, wat er niet helemaal goed uitkwam, de prijzen zijn de afgelopen 2 jaar niet verhoogd geweest! De producten zijn verbeterd, maar de prijs is dus gewoon te laag gebleven. Lijkt me goed recht van de fabrikant om dan de prijs alsnog aan te passen. Als het elk jaar 1 euro was geweest had je minder geklaagd dan in een keer 2 euro, maar het blijft hetzelfde!

5) De olvarit is veranderd van samenstelling, waardoor het beter voor uw baby is. Hierdoor moeten er meer ingredienten aangekocht worden en ja, die betaald de fabriek natuurlijk niet uit eigen zak. Als u meer fruit wenst dient u dat maar te betalen. Er zijn ook meer smaken, maar de supermarkt bepaalt nog steeds zelf welke smaken deze in huis haalt. Ga eens naar een echt grote supermarkt als u dan toch alle keuze wil hebben.

Ten slotte, er zijn alternatieven te over, neem daar dan eens kijkje, in plaats van te blijven mekkeren dat het allemaal zo duur is geworden.

Shirt

Ongelezen bericht door Shirt »

1) Verbeteringen die 2-3 euro prijsverhoging tot gevolg hebben?! En nog minder hygenisch ook!!!! Als de pot bijna op is moet je er namelijk diep met je hand in, ik kan dat niet zonder de randen e.d. aan te raken, dat lijkt mij niet echt hygenisch. Verder zit het lepeltje nu in de pot. Terwijl dat met de oude verpakking sterk afgeraden werd omdat zo'n lepeltje altijd wat vochtig wordt. Maar nu moet je zo'n vochtig lepeltje wel in de verpakking stoppen?! Lekker hygienisch.

2) In de oude verpakking zat ook een schepje hoor.

3) afroommechanisme? Wat is dat? Er zit een stukje plastic waar je de lepel aan af kan strijken. Hetzelfde kan je met een mes doen bijvoorbeeld. Het is een handigheidje, maar niet meer dan dat. "Afroommechanisme", hij is wel leuk verzonnen :P

4) Natuurlijk mag een fabrikant zijn prijzen verhogen, maar erg slim zijn ze niet bezig. Een geleidelijke verhoging zou veel beter geweest zijn, dan deze actie die ze zeer veel goodwill en mogelijk ook veel klanten kost. Slechte marketing dus.

5) 'Verbeterde samenstelling'. Tsja, dat is iets dat elk merk regelmatig doet, zoals wasmiddelen, limonades, chips, en noem maar een willekeurig ander product. Ze gaan echter zelden gepaart met stijgingen tot maar liefst 50% zoals met de Olvarit potjes. Zoveel meer kosten (als ze die al hebben) hebben ze echt niet hoor.

Kortom: als ouder zie ik duidelijk in dat dit niets met verbeteringen e.d. te maken hebben, maar met het verhogen van de marges. Lees dit bericht van 21-9 maar eens:

http://www.dutchretailcenter.nl/nieuwsa ... ?p=8&id=85
Woensdag, 21 september 2005 - Numico, producent van onder meer Olvarit en Bambix, gaat zich inspannen om de stagnatie van de markt van babyvoeding te doorbreken. Numico en Nutricia gaan aan de hand van drie stappen de Nederlandse markt bewerken. Zo zal de verpakking worden aangepast van melkpoeder Nutrilion. De nieuwe verpakking is innovatief en gebruiksvriendelijk. De tweede stap is een volledige herziening van het assortiment babyvoeding in potjes. Aan de hand van een zogenoemde variatieplanner kunnen moeders zorgen voor genoeg afwisseling in de voeding van hun kroost. De derde stap is een prijsverhoging. (Bron: Telegraaf)

Ze willen gewoon meer verdienen. Prima, maar dan zijn de gevolgen ook voor hen.

leuvie

Ongelezen bericht door leuvie »

kortom de jongen van 18 weet niet wat ie zegt. Behalve dat van die prijsstijgingen, maar dat vind ik maar een heel beperkt argument. Ik blijf het diefstal vinden.

jbroeders

Kortom, allemaal oudewijven geneuzel!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Vrouwen moeten toch altijd wat te zaniken hebben? Kinderen kosten geld punt uit. Neem dan geen kinderen, ben je van het hele gezeur af.

Johannes44

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Dat is wel een beetje kort door de bocht....maar goed

Shirt

Ik ben geeneens een vrouw :)

Maar krijgen jullie eerst zelf maar eens kinderen, dan piep je wel anders. Vanaf je kamertje bij je ouders is het makkelijk oordelen.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders en mijn vriendin en ik willen later ook best kinderen. We weten dat het geld gaat kosten, maar zijn bereid die kosten te accepteren.

We gaan dan ook niet zaniken over melk die duurder wordt of luiers die slechter zijn.

Shirt

@dilbert29==jbroeders?

Zo dacht ik ook altijd. Tot ik kinderen kreeg. Ik geloof niet dat je enig idee hebt van alle kosten en lasten.

Om mensen die bezwaar maken tegen die prijsverhogingen te kwalificeren als "zeurende vrouwen" zal ik ook maar aan onervarenheid wijten. Nogmaals, je weet niet waar je over praat. Iemand die een plastic stukje determineert als 'afroommechanisme' zegt genoeg lijkt me ;)

jbroeders

Ik ben nog steeds gewoon jbroeders hoor! Nou ja, feit is dat er veel verbeteringen zijn doorgevoerd en als u ze niet moet, dan moet u maar elders uw babyvoeding gaan kopen. Die kleine brakken merken toch het verschil niet.

Shirt

@jbroeders

De veranderingen zijn minimaal (wat extra ingredienten, of helemaal niet in de Olvarit potjes), reeds ingevoerd bij de, goedkopere, concurrent (pre-biotische vezels zater er al in bij Friso) of ronduit onhandig (de nieuwe verpakking, minder hygienisch en 2x zo groot om mee te nemen).

Als je dat bericht leest van Numico (moederbedrijf van Nutricia) waarin ze aankondigen hun marges te willen vergroten, lijkt me de conclusie duidelijk: de winstmarges staan voorop, niet de wensen van de ouders.

Wij zijn dan ook overgestapt (naar Friso). Maar dat is voor niet iedereen even makkelijk, vooral als je (nog duurdere) speciale voedingen moet gebruiken.

Nutricia had bij mij en mijn omgeving een hele goede naam. Die hebben ze in een keer te grabbel gegooid. Erg stom van ze. Nutrilon wordt nu in mijn omgeving afgeraden ter faveure van Friso en Similac. Ik ben benieuwd welke acties ze ondernemen om hun naam weer te verbeteren onder de jonge ouders, maar dat zal een moeilijk proces worden denk ik.

jbroeders

Dat je je als vent alleen al druk maakt om een merknaam, dat snap ik niet.

Shirt

@jbroeders

Waar heb je het over? Ik kan me ieder geval niet vinden in wat je schrijft, dus ik neem aan dat je op iemand anders reageert? Of kan je het wat duidelijker omschrijven?

im

Ongelezen bericht door im »

Een 'afroommechanisme' heb ik in mijn keukenla liggen (ook wel een schoon mes genaamd). Etiketjes kan ik lezen en hoef dus niet zo nodig een blauw dekseltje voor vis, groen voor vegetarisch etc.
Feit is dat een prijsstijging van 30% op het hele assortiment gewoon absurd is. En ja, het zijn nu de 'zeikerige moeders' die alleen maar klagen. Gek he? Dat mensen die geen kinderen hebben, of oudere kinderen hebben zich niet druk maken om deze prijsstijgingen??? En er zullen ongetwijfeld een heleboel ouders overstappen naar andere merken, maar dat neemt niet weg dat we ons behoorlijk belazerd voelen. En even over de 20 jaar oude Nutribox (volgens JBroeders, die toen overigens -2 was....) Deze box heb ik dit jaar nog ontvangen, heel schoon en hygienisch dus.
Ik ben inmiddels overgestapt op Similac, zit ook in een grote onhandige bus, net als Nutrilon nu. Het scheelt me alleen wel 3,50 euro op een verpakking. Ik ben wel benieuwd wat Nurtilon voor die 3,50 extra voor iets bijzonders heeft toegevoegd?? Zou mijn 10 maanden oude zoontje spontaan gaan lopen en fietsen? Of kan hij met 10 jaar naar de universiteit??? Ik geloof er niks van dat de inhoud zoveel beter kan zijn, aangezien babyvoeding zeer streng gecontroleerd wordt.
Hopelijk stappen zoveel mogelijk mensen over zodat de schappen vol blijven staan met bussen met afroommechanismen en potjes met pompoenschotel...

Gesloten