LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Het onderwijs niveau van heden is slecht.

Mee eens, moet terug naar jaren 60 niveau
19
54%
Niveau huidig onderwijs is prima zo
16
46%
 
Totaal aantal stemmen: 35

klankbord
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2005 00:01

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door klankbord »

Je hebt me te pakken...
Ook ik bleek niet te weten waar precies de klepel hangt.

Volgens de Van Dale
is een klepel de metalen staaf die IN een klok hangt en bij het luiden tegen de binnenkant slaat.
Daar de normale klokken allemaal mechanisch door een hamer bedient worden die tegen de bel slaat zou de vraagstelling ook onjuist zijn en zou het antwoord dus 0 moeten zijn.

Ik maakte de fout doordat een klokkenmaker ooit tegen mij zij dat de bel van de klok werd geluid door een hamer... daardoor heb ik toe aangenomen dat de klepel de slinger moestb zijn...

Foutje... bedankt...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Ja s je hebt helemaal gelijk
zoiets heet een slinger.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door inxsnl »

Wat zijn we weer lekker bezig met z`n allen.
Gezellie hoor.
Het hedendaagse onderwijs sluit perfekt aan op vandaag de dag.
Wij leven heden en niet in het verleden .
Niets mis met het onderwijs van nu.

Tim

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

De klok: 24 x 1 ping op het half uur plus 2x de som van 1 t/m 12= 2 x 78
Het juiste antwoord is dus: 24 + 2x78 = 180 x een "ping"

Nog een laatste opgave:
's morgens vertrekt een bus uit Leeuwarden met 15 passagiers aan boord.
In Grouw stappen er 6 uit en 5 in. In Akkrum stappen er 2 uit. In Heerenveen stappen er 8 in. Te Wolvega aangekomen stappen er 5 in. Het eindpunt is Steenwijk alwaar de passagiers een voor een uitstappen.

De vraag is thans:
>
>
>
Hoe laat was de bus in Steenwijk ? :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

een voor een

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

en zoiets word gestart door iemand die roept kan je er niks aan doen accepteer het dan.......

Dus Rozewater accepteer het nou maar

Of wou je UPC het onderwijs gaan laten regelen????? Want snap ondertussen wel dat je die promoot met je winkeltje

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Of wou je UPC het onderwijs gaan laten regelen?
Mag ik ff kotsen ?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

L.Rozenwater


Geplaatst op 13 Sep 2005 02:34 door L.Rozenwater


--------------------------------------------------------------------------------

Simpel in 1 zin te omschrijven: Geen woorden maar daden !!
Iets genuanceerder: Uit niet uw frustraties op een forum, maar onderneem aktie om uw vermeende ongerief op te lossen:
1. Niet tevreden over verleende diensten: Dienst opzeggen en een alternatief nemen. Meent u dat er geen geschikt alternatief is: Accepteer dan zonder mokken hetgeen u nu heeft !!
2. Een administratief geschil: Probeer eerst met de dienstverlener er uit te komen. Werkt dat niet, onderneem juridische stappen.
Conclusie: Er zijn GEEN problemen; alleen maar oplossingen !!
Het is waarschijnlijk verstandiger om concrete gegevens uit te wisselen over zaken, welke tot een positief resultaat hebben geleid, opdat anderen mogelijk de taktiek van zo'n oplossing kunnen volgen.
Dat bereikt men echt niet door frustraties te uiten, waar toch vaak onzinnige discussies uit voort komen.
Ik kan u geen oplossing voor uw probleem met upc geven, maar bovenstaande raad kan mogelijk wel een "hartkwaal" voorkomen.......

Kortom voorkom die hartkwaal, en hou je kinderen thuis............

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Kortom voorkom die hartkwaal, en hou je kinderen thuis............
Hoef ik niet ! Heb n.l. geen koters !
By the way, zondagavond toevallig naar de achmeakwis gekeken ?
Toch ronduit belabbert he, rekenen zonder machientje...........

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

Misschien moet je eens met je tijd meegaan Rozenwater, waar heb je tegenwoordig nog hoofdrekenen voor nodig??? Is het niet belangrijker dat kinderen vroegtijdig met moderne machines leren omgaan?

Volgens mij hebben ze daar later meer, en kunnen ze er altijd een papiertje bij pakken om iets uit te rekenen....

Of denk je dat het erin stampen van de tafels echt nuttig is geweest vroeger???? Daar leer je dus geen rekenen mee, dat is hetzelfde als geschiedenis stampen, je doet er vervolgens niks meer mee, en vergeet het dus....

Fons Jansen zei dat eens heel mooi: Zijn de boeken uitverkocht dan????

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door S. »

Hoofdrekenen leer je door routine, dus zo veel mogelijk doen, doen en nog eens doen. En natuurlijk heeft de één hier meer aanleg voor dan de ander.
Maar wanneer de noodzaak van al dat uitoefenen van de kunde wegvalt door elektronische kassa's en computers.....


Trouwens, wie van jullie kan nog boogschieten, speerwerpen en beesten slachten? :P

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

Pas op S er schieten er hier velen met scherp :wink:

Maar ehhh, uitspraak van Zalm gisteren in Buitenhof:

Ik kan misschien wel een klein beetje beter rekenen, maar in alle moderne dingen zijn ze me toch echt voorbijgeschoten......

Maar goed Papa is blijven hangen in de Sixties :lol:

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door BLS »

Was dat niet van Paul van Vliet ?

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

"Maar wanneer de noodzaak van al dat uitoefenen van de kunde wegvalt door elektronische kassa's en computers....."

Waarom valt de noodzaak weg? 't Zou toch prettig zijn als dan de hersenen gewoon blijven werken hoor. En we kennen zo onderhand ook echt allemaal wel het probleem van het wisselgeld teruggeven wel? Winkels maar klagen over de kosten van kleingeld waarvoor ze zoveel per rolletje moeten betalen..........als ze degenen aan de kassa nu eens leren mee te rekenen als een klant het ze gemakkelijk maakt.... ik hoor dan altijd heel vriendelijk: "u hoeft niets bij te passen mevrouw, het gaat zo ook wel". Tja, omdat de kassa dat even mooi uitgerekend heeft voor degene.
Ik vind het onderwijs van tegenwoordig niet toereikend. Omgangsvormen, respect, correct taalgebruik, rekenen, geografische kennis was echt beter vroeger. Al op de toenmalige "Lagere School" heb ik veel meer kennis opgedaan dan tegenwoordig op de "Basisschool". Terwijl we toen nog helemaal niet eens het fenomeen huiswerk kenden; kinderen (ja, want het zijn nog kinderen) krijgen nu veel te veel om hun oren en hebben niet de tijd om kind te zijn. Misschien dat wij vroeger meer uren op school doorbrachten, maar daarna hadden we vrij.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar dat is dan voor later. Nu zullen er wel wat reacties loskomen? :)

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

Ik vind het onderwijs van tegenwoordig niet toereikend. Omgangsvormen, respect, correct taalgebruik, rekenen, geografische kennis was echt beter vroeger.
Volgens mij zijn dit toch echt twee dingen die door de ouders aangeleerd dienen te worden...... en aangezien ik aanneem dat met correct taalgebruik ook niet bedoeld wordt het in foutloos Nederlands ook....

Maar op deze manier wordt het toch weer de jeugd van tegenwoordig....

Dus vroeger was het onderwijs beter???? Volgens mij rijden er heel erg weinig kinderen in een auto, ooit gekeken hoe de omgangsnormen daar zijn???? Met alcohol achter het stuur, te hard rijden, bumper kleven enz..

Als al deze mensen zo goed opgevoed zijn op school vroeger (terwijl opvoeding volgens mij een taak is van de ouders), hoe kan het dan dat deze mensen dit allemaal doen?????

Daarnaast zijn de leraren van nu opgeleid door die fantastische leerlingen van vroeger .......

Maar doe ens een onderzoekje naar het salaris van een cassiere, dan weet je ook gelijk het niveau van hun opleiding.....

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door tienepien »

Waarom valt de noodzaak weg? 't Zou toch prettig zijn als dan de hersenen gewoon blijven werken hoor. En we kennen zo onderhand ook echt allemaal wel het probleem van het wisselgeld teruggeven wel? Winkels maar klagen over de kosten van kleingeld waarvoor ze zoveel per rolletje moeten betalen..........als ze degenen aan de kassa nu eens leren mee te rekenen als een klant het ze gemakkelijk maakt.... ik hoor dan altijd heel vriendelijk: "u hoeft niets bij te passen mevrouw, het gaat zo ook wel". Tja, omdat de kassa dat even mooi uitgerekend heeft voor degene.
Ik sta achter een kassa die niet aangeeft hoeveel ik terug moet geven, dat moet ik dus zelf uitrekenen. En elke dag zeggen mensen, vooral ouderen, mij dat ze het raar vinden dat wij uit ons hoofd kunnen rekenen. Ja duh, dat hebben we op de basisschool geleerd ( en dat is echt nog niet zo lang geleden)

Daarnaast kan je de wiskunde op de universiteit, waarvoor je wordt voorbereid op het VWO bijvoorbeeld, niet doen zonder computer. (Het zou misschien wel kunnen, maar het kost veel te veel tijd) Daarom is het goed dat je daarbij een rekenmachine leert gebruiken, dat is nog een kunde opzich.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Duits rapport: computers slecht voor studie
Matiging werkt

Lars Pasveer
05 oktober 2005
Bron: ZDNet

Een recent Duits rapport veegt de vloer aan met de bewierookte positieve effecten van computers thuis en op school. Onderzoekers Fuchs en Wößmann, verbonden aan het ifo Institut in München, stellen dat computers studieresultaten eerder negatief beïnvloeden.

Volgens de opstellers van het rapport Computer können das Lernen behindern gaat het in eerste instantie niet om hoe lang iemand studeert, maar de kwaliteit van het onderwijs dat iemand ontvangt voor "het opdoen van cognitieve competentie op het gebied van natuur- en wiskunde en taalvaardigheid."

De onderzoekers stellen verder dat er nauwelijks bewijs is dat het kunnen bedienen van een computer voordeel oplevert op de arbeidsmarkt. Net als in Duitsland heeft vrijwel elke Nederlandse scholier thuis inmiddels toegang tot een of meer computers.

Fuchs en Wößmann zien drie gevaren van computers bij de studie. Ten eerste beperkt computerondersteund onderwijs de interactie tussen docenten en leerlingen. Het creatieve denken van scholieren wordt minder gestimuleerd dan bij andere onderwijsvormen. Het gestructureerde 'programmadenken' van computeronderwijs beperkt de creativiteit nog verder, aldus de onderzoekers.

Daarnaast zou het inrichten van computerlokalen geld verbruiken dat ingezet had kunnen worden voor de aanschaf van goede studieboeken. Alternatieve onderwijsmethoden zouden bovendien worden genegeerd.

Ten derde zouden computers te veel 'afleidingpotentieel' hebben. Vooral in de huissituatie zijn computerspelletjes of internet veel interessanter dan studie, noteren de onderzoekers.

In uitvoerige beschrijvingen constateren de wetenschappers een direct verband tussen computergebruik thuis en slechtere prestaties op school. Thuiscomputers zouden vooral voor computerspelletjes gebruikt worden. Een internationale standaardtest voor 15-jarige scholieren, de zogeheten Programme for International Student Assessment (PISA), ziet zelfs een daling van 7,6 procentpunten als een huishouden meer dan één computer bevat.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door hoffie »

ach ja, er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat het hebben van vogels de kans op M.S. vergroot ......... :?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door S. »

Ik vrees dat alles, maar dan ook werkelijk alles, verkeerd is aan het huidige onderwijs. :!:
Ga mijn pijl en boog maar eens opsnorren om m'n avondeten bij elkaar te jagen. :wink:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Kwaliteit lager/voortgez. onderwijs Nederland ronduit slecht

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Beste hoffie, is het nu ZO moeilijk om ook eens je ongelijk gewoon toe te geven in plaats van met een antwoord te komen, wat slaat als een tang op een varken............
En eh... S. Is het nog gelukt met je avondeten ? :P

Gesloten