LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Budgettickets.nl

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
mortuus
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:21

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door mortuus »

ik vind het een schande dat deze laffe bedrijven het bestaansrecht hebben om op deze manier mensen keihard te naaien zonder dat de consument hier plezier aan heeft.

een normaal en leuk concert dat een prijskaartje heeft van 35 wordt al snel 70 of 80 euro (wat het dus NIET leuk meer maakt). Dit alleen maar omdat je niet op de eerste dag dat het kaartje in verkoop ging, aanwezig bent om te bestellen!

grove schande, en ik zal uit principe mijn kaarten bij deze bedrijven ook nooit en nooit kopen!

ik vind dat hier iets aan gedaan moet worden! het jammer dat alleen de SP hier zich mee bemoeid, want het is mijn partij niet.

http://nlpop.blog.nl/algemeen/2007/02/1 ... ertkaarten

rRac0on
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2007 10:49

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door rRac0on »

dirk-nico dank voor uw waarschuwing.
Ik denk dat als we dit soort negatieve ervaringen melden op het net er een kleine kans bestaat dat dit soort malafide bedrijven opdrogen.
het is een feit dat men vanuit het oogpunt vrije markt werking geen regels/wetten overtreedt maar fatsoenlijk is het zeker niet. Ik vind dit soort praktijken vergelijkbaar met oa de belspelletjes op tv. Het komt er op neer dat je probeert misbruik te maken van iemands argeloosheid. Dat er mensen zijn die er niet intrappen, hun weg op het net moeiteloos kunnen vinden etc, hoeven zich niet aangesproken te voelen maar voor een hoop mensen is het handig om te weten.

Rene84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2007 12:55

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Rene84 »

Bedrijven die die kaartjes wederverkopen zijn en blijven onweerlegbare oplichters. Gelukkig is er een wet in de maak (zie bericht hieronder). Dat weerlegt tevens de eerdere reacties van de kaartenhandelaren die een aantal inlogs hebben aangemaakt om maar feed back te genereren dat het geen illegale praktijken zijn! Wees gewaarschuwd. Deze handelaren hebben verder steeds minder te verliezen, hetgeen ten koste gaat van hun service!


SP en CDA maken wet tegen woekerhandel concertkaartjes
07-08-2007 • Het inkopen en vervolgens verhandelen van concertkaartjes moet wettelijk worden verboden, vinden SP en CDA. “De woekerhandel in kaartjes benadeelt de concert- en festivalgangers,” stelt SP-Kamerlid Arda Gerkens. “Als iemand ziek is en z’n eigen kaartje wil doorverkopen, is dat natuurlijk geen probleem, maar de structurele zwarthandel werkt prijsopdrijvend en daar moet een einde aan komen.” Samen met haar CDA-collega Van Vroonhoven werkt zij aan een voorstel om voor te leggen aan de Tweede Kamer.

Gerkens wil dat het verboden wordt om kaartjes voor culturele en sportieve evenementen door te verkopen voor een hoger bedrag dan de originele verkoopprijs. “Iedere keer wanneer er een groot concert of belangrijke sportwedstrijd in de voorverkoop gaat kun je de klok erop gelijk zetten: handelaren gaan er met de beste kaartjes vandoor en binnen het uur staan ze op internet voor soms de tienvoudige prijs. Louche handelaren profiteren ook van de schaarste die zij zelf in de hand werken. Daardoor is het voor de liefhebber vaak heel moeilijk om voor een normale prijs naar een concert te gaan.”

Het gaat om individuele zwarthandelaren, maar ook om groot opgezette websites als rang1tickets.nl, ticket4u.nl en ticketunlimited.nl. Die sites zien er ook uit als officiële verkooppunten, waardoor mensen vaak niet weten dat ze te veel betalen.

jackie1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:48

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door jackie1970 »

ik ben er helaas ingetrapt en vraag me af of er nog iets aan gedaan kan worden maar blijkbaar kan ik dus alleen mijn wonden likken.
Ik heb kaartjes gekocht voor het feest van sinterklaas bij budgettickets omdat ik dacht dat zoals de naam al zegt het goedkoop is.
Ben bereid de gewone prijs voor een kaartje te betalen maar wat ik nu kwijt ben aan een kaartje die via de normale verkoop 23.50 kost en waar ik nu 55 euro per stuk heb betaald.
Ik vond budgettickets via google inderdaad en he

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Waar gaat het over?
Wat is het probleem nu?

Mensen bestellen hier zelf de kaartjes en betalen en ontvangen alles keurig.

Je betaald toch zelf zoveel. En achteraf maar gaan klagen dat ze teveel betaald hebben.

Er zijn 100de webshops met verschillende bedragen voor een en de zelfde product.

Je kiest er toch zelf voor om bij de duurste het te kopen!!

Alex666
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2008 22:46

Re: Pas op voor Budgettickets.nl

Ongelezen bericht door Alex666 »

Hoi, dat ze kaarten via een online systemm (wat dus blijkbaar niet werkt) verkopen kan ik begrijpen maar, op hetzelfde tijdstip begonnen er nog meer voor verkopen van andere concerten, (pink enz.)
dus zorg er dan voor dat je die tijdstippen van verkoop gaat spreiden?? en wat ik dan weer NIET begrijp is dat die onlineshops afgelopen week al kaartjes te koop hadden staan voor enorme bedragen die je als gewone FAN dus niet kunt betalen, daarom ik verdenk NOJO en Live(death)natie ervan banden te onderhouden met handelaren zodat ze er grof aan verdienen. als dat zo is dan overtreden ze wel hun eigen regels of ben ik nu zo Dom dat ik het gewoon niet snap, want achter op een kaartje gekocht bij het postkantoor van Ticketservice = NOJO staat toch echt te lezen ::::
algemene voorwaarden van organisator het volgende bepaald

DIT TOEGANGSBEWIJS IS EN BLIJFT EIGENDOM VAN DE ORGANISATOR.
HET IS DERHALVE VERBODEN HET TOEGANGSBEWIJS DOOR TE VERKOPEN AAN DERDEN, OF DEZE VOOR COMMERCIEÈLE DOELEINDEN OP ENIGERLEI WIJZE AAN DERDEN TE VERSTREKKEN.

dus met andere woorden ;;; HET MAG NIET wat die andere online shops doen. DIT MOET EENS EEN KEER STOPPEN, want nu is het Metallica maar straks met bv. Bruce Springsteen of U2 en andere grote acts krijg je precies hetzelfde dat ligt dus niet hoofdzakelijk aan de locatie van het optreden.

Gesloten