LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] helpdesktegenwerkers!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hoffie

Re: helpdesktegenwerkers!

Ongelezen bericht door hoffie »

sjips XS4ALL weer de minste klachten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

costaplenty

Ongelezen bericht door costaplenty »

:D Ik kan iedereen die problemen heeft met zijn ADSL provider aanraden eens te overwegen over te stappen naar een kleinere provider, dus niet een uit de top 10 die hier genoemd worden. Ik ben al jaren een tevreden klant bij Pretium Telecom. Eerst voor mijn telefoonverkeer (preselect carrier) en sinds 2 maanden ook voor mijn ADSL. De service is eerste klas. Ik heb slechts 1x een klein probleempje gehad en dit werd telefonisch door de helpdesk binnen 2 minuten opgelost. Nog geen enkele storing ondervonden! Een aanrader.

Evelien.a

Ongelezen bericht door Evelien.a »

Dag mensen, sinds enkele weken ben ik zelf een helpdeskmiep bij een adsl provider.. en ik kan je vertellen... Ik zou vaak GRAAG willen dat ik de mensen die bellen verder kan helpen, maar vaak kan dit gewoon niet!!!
ik als miep ben 'gebonden' aan een aantal regels en procedures.. jawel de regels en procedures waar iedereen jeuk van krijgt...
zoals een dame in de uitzending van radar vanavond al vertelde; wij miepen zijn meer een informatiepunt... en niet het punt om 'de klant' echt verder te helpen.. SOMS kunnen en mogen we daadwerkelijk iets doen.. maar veelal niet.. en zit er niets anders op voor de klant om dan maar weer voor de 1007376e keer te wachten.
Na 2 weken kan ik mij inmiddels ook ergeren aan de bellers.. nou ja..ergeren.. met name degenen die zeggen dat ze veel kosten hebben gemaakt aan het bellen naar de helpdesk.. mijn advies: BEL DAN OOK NIET ZO LANG! ik zeg niet dat je niet moet bellen, juist helemaal niet, bel vooral, dan hebben we wat te doen,... maar ik zeg: wees kort en duidelijk met je vraag, en bewaar het zeuren naar de miep toe, voor je huisdier ofzo.
Verder accepteer het antwoord van de miep aan de ander kant + + + stel meer vragen.. en dan niet dezelfde 137346 keer (bijv. ik wil je chef spreken!) maar WEL bijvoorbeeld; wat is het adres om een klacht heen te sturen?

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

kortom Evelien zit er om te vertellen dat zij het ook niet weet

goh laat dat nou net het probleem van de meeste mensen zijn die de HELPdesk bellen, maar niet geholpen worden

mve

Ongelezen bericht door mve »

Bijvoorbeeld door xs4all klanten minimaal een week laten wachten op antwoord jep xs4all

Talletje

Ongelezen bericht door Talletje »

Soms kan een normale toon en een rustig gesprek wonderen doen.

Voor wie zou jij het hardst lopen? Die persoon die je meteen de oren uitspuit met alle denkbare ziektes, of die persoon die zijn probleem uitlegt en vraagt of je hem kunt helpen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor de laatste zou gaan, maar de eerste ook zou helpen!

En klagen over een medewerker die onbeschoft is heeft wel degelijk zin, als er namelijk veel klachten over 1 persoon binnenkomen word daar wel degelijk iets mee gedaan.

jacktheswag

Ongelezen bericht door jacktheswag »

GOEDKOOP IS DUURKOOP

4 van de top 5 providers zijn eigendom van KPN

Ik heb heel veel medelijden met alle mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door providers als BBNET, Wanadoo en Versatel.
Het probleem is dat ze te weinig geld kunnen uitgeven aan mankracht en kennis (lage tarieven om te kunnen concurreren, goedkope studenten aan de 1e lijns helpdesks).

En dan zijn er zelfs van die (8 uur in de week werkende)helpdesk-medewerkers die durven te beweren dat kpn haar adsl lijnen niet door kan meten...

Als je ADSL in combinatie met vaste telefonie (KPN) hebt en je hebt ADSL problemen, kan je al heel simpel een aantal zaken zelf vaststellen en regelen middels deze checklist:

1. Werkt de vaste telefoon?

- ja: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, de telefoon doet het maar ik heb geen internet verbinding....NEEM CONTACT OP MET JE ADSL PROVIDER (een isdn lijn is een digitale verbinding, dus 1 en dezelfde lijn waar beide signalen overheen gaan, dus óf alles werkt óf niks werkt) controleer tevens of je zonder ADSL-splitter wel een signaal hebt (zo ja, is je splitter waarschijnlijk kapot)

-nee: Ik heb een ISDN-lijn én ADSL, en beide zijn buiten dienst... NEEM GRATIS CONTACT OP MET 0800-0407 (storingsdienst van KPN).
ze meten je lijn door (24 uur per dag) en maken een (nauwkeurige) analyse van het probleem, ALTIJD aansturing van een monteur mogelijk (zit het probleem in het netwerk van KPN betaald de klant geen kosten, zit het bij de klant thuis (splitter,randapparatuur,wandcontactdozen of binnengeleiding) dan betaald de klant de onderzoeks- en reparatiekosten.(MONTEUR BINNEN MAXIMAAL 5 WERKDAGEN !! en dus niet minimaal 3 weken vanwege gebrek aan "service"monteurs.

Bij twijfel kan je trouwens ALTIJD 0800-0407 bellen, zit je daar niet juist, vertellen ze wel waar je wel moet zijn

MrUmbro

Ongelezen bericht door MrUmbro »

Wat een gedoe over die helpdesken. Als zij er alleen maar zijn voor informatie, zoals verteld in de Radar uitzending, dan moeten ze het Informatie lijn noemen en niet Helpdesk. en daarnaast een "storingen" lijn openen. Overigens vind ik, dat het voor bestaande klanten sowieso een gratis nummer moet zijn, zoals bij mijn provider. Na een keuzemenu (duurt ± 10 seconden) krijg je vrijwel direct (meestal 30 seconden) een medewerker aan de lijn, staan je vriendelijk te woord, en als ze iets uit moeten zoeken dan BELLEN ZE TERUG. Hoef je als klant niet te wachten...... Het terugbellen is overigens binnen 15 minuten.

Toen ik door aanschaf van een nieuwe PC mijn nieuwe MAC-adres moest doorgeven, bellen zij jou terug op het nummer van de ADSL aansluiting ter controle, en helpen je verder. Mijn nieuwe aansluiting was binnen 5 minuten weer operationeel. Dat noem ik nou een helpdesk....

Gesloten