Pagina 2 van 2

Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider

Geplaatst: 20 okt 2005 11:55
door IkBenJan
Laten we in het rijtje extreem goede providers ook niet vergeten dat al deze providers het afgelopen jaar absoluut niets nieuws hebben geintroduceerd.
Dit is op twee manieren op te vatten: dat mindere providers zijn geƫxcuseerd voor de steekjes die ze laten vallen, of dat je niet met meer de markt op moet dan je eigenlijk aan kan.
In het eerste geval schuif je het probleem af op de klant, in het tweede biedt je juist de kwaliteit. Wat heb je als klant aan een produkt met kinderziektes? Alleen maar dat je kan zeggen dat je het als eerste had?
Zo als je zelf al zegt gaat KPN, die een organisatie heeft die al telecommunicatie aanbiedt vanaf het moment dat de dokter telefoonnummer 12 had, bij nieuwe technologieƫn eerst een uitvoerige pilot aan waarin fouten worden geaccepteerd, voordat het wordt aangeboden op de markt. Ze zijn dan niet de eerste of de goedkoopste inderdaad. Maar het moet uit de lengte of breedte komen. Als je eerder of goedkoper bent, gaat dat ten koste van wat anders. En het is nog maar de vraag of dat anders niet eigenlijk het belangrijkste is.
En xs4all, tja, die begrijpen hoe het moet. Maar dat is ondermeer denk ik ook mogelijk doordat ze het klantenbestand hebben dat weet wat die wil.

Re: Voor alle twijfelaars voor een een ADSL provider

Geplaatst: 20 okt 2005 12:48
door alm77
@ikbenjan

Inderdaad er zijn verschillende soorten business cases.
KPN voert een strakke bedrijfsvoering en probeert in iedergeval de kwaliteit te waarborgen. In een woord hulde.
Voor die hulde moet je jammergenoeg ook betalen.

De andere zijde is dat nieuw soortige producten ondanks een pilot fase en lange tijden van laboratorium testing in een relatief vroege vorm voor de klant beschikbaar wordt gemaakt.
Het is dan ook maar net hoe je daar als klant mee omgaat.

Ik heb verschillende reacties destijds gezien om de fora bij radar dat mensen hier met open vizier in zijn gestapt.

Los daarvan, het is natuurlijk niet zo dat je als bedrijf een dienst neerzet waarvan je weet dat het extreme fouten bevat. Jammergenoeg zijn er nog altijd situaties waarover je geen uitsluitsel kunt geven bij een go live. Dat zal KPN ook nog wel merken op het moment dat ze met hun internetbellen echt live gaan.

Kortom problemen afschuiven op de klant is een no-go, daarmee graaf een bedrijf zijn eigen graf.