LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gemeente en reïntegratie
Re: Gemeente en reïntegratie
Wil niet lullig doen maar ben zelf werkzaam bij de sociale dienst en zie ook de positieve kanten van de RIB's. Helaas valt mij ook op dat een heleboel mensen niet willen werken en die uitkering wel prima vinden ! Nog geen 10% van mijn klantenbestand kan nooit uitstromen, ondanks het feit dat deze groep wel het liefst uit wil stromen ! De andere 90% wil inderdaad geen "hangers verpakken of dit soort werkzaamheden maar wil enkel en alleen een opleiding volgen die wij moeten financieren !
De gemeentes zijn ook niet achterlijk en kijken tegenwoordig heel goed bij hun inkoop of er uitstroom gerealiseerd kan worden en niet of de baan passend is (dit is met de WWB ook afgeschaft aangezien al het werk algemeen geaccepteerd is)... Klagen is prima, maar realiseer je wel dat sommige bijstandsklanten het prima vinden !
De gemeentes zijn ook niet achterlijk en kijken tegenwoordig heel goed bij hun inkoop of er uitstroom gerealiseerd kan worden en niet of de baan passend is (dit is met de WWB ook afgeschaft aangezien al het werk algemeen geaccepteerd is)... Klagen is prima, maar realiseer je wel dat sommige bijstandsklanten het prima vinden !
Harde werker,
Dat maken jullie ervan.
Hoe kan je het nu best vinden om in de bijstand
te zitten?
Jullie moeten die vooroordelen eens uit je hoofd
zetten.
Dat maken jullie ervan.
Hoe kan je het nu best vinden om in de bijstand
te zitten?
Jullie moeten die vooroordelen eens uit je hoofd
zetten.
neem mij niet kwalijk maar vrijwillig op de dierenambulance in drie ploegen met drie kinderen thuis is voor mij geen kans op een vaste baan maar een aanslag op mijn zenuwen s'nachts.(wat als er brand uitbreekt ,een kind ziek is, ze moeten morgenvroeg wel weer naar school hoe doe ik dat).
en dat terwijl de dierenambulance al 25 jaar op vrijwilligers draait,hoe de rib er bij kwam? nou, ik heb een hond dus ik heb affeniteit met dieren.dat ik bloederige operaties en films oversla op tv hebben we het maar niet over want zo moet ik dat niet zien.
en dat terwijl de dierenambulance al 25 jaar op vrijwilligers draait,hoe de rib er bij kwam? nou, ik heb een hond dus ik heb affeniteit met dieren.dat ik bloederige operaties en films oversla op tv hebben we het maar niet over want zo moet ik dat niet zien.
Wat dacht je hier van.
Andere casemanager.
Zij kent mij niet.
Stuurt uitnodiging en daar staat o.a. in: ik wijs u er op dat dit
gesprek niet vrijblijvend is.
Als u niet op de afspraak verschijnt, heeft dat consequenties.
In het uiterste geval ontvangt u geen uitkering.
Er staat ook nog dat bij het gesprek kan ook een trajectbegeleider
aanwezig zijn die de werkstages organiseert. Pardon??
Ik heb drie maanden gewerkt voor € 0,00. STAGE
Ze kunnen ...................
Andere casemanager.
Zij kent mij niet.
Stuurt uitnodiging en daar staat o.a. in: ik wijs u er op dat dit
gesprek niet vrijblijvend is.
Als u niet op de afspraak verschijnt, heeft dat consequenties.
In het uiterste geval ontvangt u geen uitkering.
Er staat ook nog dat bij het gesprek kan ook een trajectbegeleider
aanwezig zijn die de werkstages organiseert. Pardon??
Ik heb drie maanden gewerkt voor € 0,00. STAGE
Ze kunnen ...................
harde werker,
Het is ook bekend dat ze bij gemeente`s nog niet gestikt
zijn in de leugens.
Have a nice day.
Het is ook bekend dat ze bij gemeente`s nog niet gestikt
zijn in de leugens.
Have a nice day.
Prachtige contradictie, als gebruikersnaam 'harde werker' invoeren en vervolgens verkondigen dat je bij de sociale dienst werkt.
Die hele WWB is volgens mij verzonnen om "lastige" uitkeringsgerechtigden op een makkelijke manier te lozen. Onder lastig versta ik diegenen die voor hun recht op komen en nadat ze een behoorlijke opleiding gevolgd te hebben en flink wat werkervaring hebben opgedaan, bij grof vuilk worden gezet omdat het ondernemersklimaat in Nederland naar de knoppen is geholpen door dat rapalje wat al véél te lang regeerd.
Laten we het eens om draaien. Uw werkgever besluit tijdens de C.A.O. onderhandelingen dat alle werknemers van de sociale dienst nu maar eens zelf de toiletten en zelf hun kantoor gaan schoonmaken. Tevens regelt u zelf maar uw post. Dit is tenslotte algemeen geaccepteerd werk.
Doet u dit niet dan wordt uw salaris eerst verlaagd en na blijvend weigeren verliest u uw baan. Hoe gaat u zich hier bij voelen? en wat is uw besluit hierop?
Met andere woorden, omdat men meent dat uitkeringsgerechtigden toch in een afhankelijkspositie zitten denkt men ze te kunnen behandelen als een nummer danwel gewillige robot. Zo werkt het uiteraard niet.
Dat mensen op een gegeven moment niet eens meer willen werken dat komt alleen maar omdat er nauwelijks naar ze geluisterd wordt en er na de zoveelste afwijzing geen motivatie meer is.
Men zegt dat ik een technische duizendpoot ben. Waarom krijg ik dan steeds weer de standaard brief met standaard excuus van een werkgever terug gestuurd? Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gesol met werkzoekenden!!
Die hele WWB is volgens mij verzonnen om "lastige" uitkeringsgerechtigden op een makkelijke manier te lozen. Onder lastig versta ik diegenen die voor hun recht op komen en nadat ze een behoorlijke opleiding gevolgd te hebben en flink wat werkervaring hebben opgedaan, bij grof vuilk worden gezet omdat het ondernemersklimaat in Nederland naar de knoppen is geholpen door dat rapalje wat al véél te lang regeerd.
Laten we het eens om draaien. Uw werkgever besluit tijdens de C.A.O. onderhandelingen dat alle werknemers van de sociale dienst nu maar eens zelf de toiletten en zelf hun kantoor gaan schoonmaken. Tevens regelt u zelf maar uw post. Dit is tenslotte algemeen geaccepteerd werk.
Doet u dit niet dan wordt uw salaris eerst verlaagd en na blijvend weigeren verliest u uw baan. Hoe gaat u zich hier bij voelen? en wat is uw besluit hierop?
Met andere woorden, omdat men meent dat uitkeringsgerechtigden toch in een afhankelijkspositie zitten denkt men ze te kunnen behandelen als een nummer danwel gewillige robot. Zo werkt het uiteraard niet.
Dat mensen op een gegeven moment niet eens meer willen werken dat komt alleen maar omdat er nauwelijks naar ze geluisterd wordt en er na de zoveelste afwijzing geen motivatie meer is.
Men zegt dat ik een technische duizendpoot ben. Waarom krijg ik dan steeds weer de standaard brief met standaard excuus van een werkgever terug gestuurd? Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gesol met werkzoekenden!!
En langhaar, ook die stages zijn een vorm van dwangarbeid. Bij de eerste volgende stage jezelf gewoon ziekmelden en een goede jurist zoeken. Kost de staatskas alleen maar meer geld omdat je een toevoeging krijgt.
Eddie2,
1 keer stage vind ik genoeg.
Ik ga alleen nog werken voor een normaal loon en een
arbeidsovereenkomst.
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ze krijgen eerst weer een klachtenbrief.
Intimidatie,bluf en vooroordelen.
Groet Langhaar.
1 keer stage vind ik genoeg.
Ik ga alleen nog werken voor een normaal loon en een
arbeidsovereenkomst.
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ze krijgen eerst weer een klachtenbrief.
Intimidatie,bluf en vooroordelen.
Groet Langhaar.
Ik weet het man, heb net ook weer een klachtenbrief gestuurd naar de plaatselijke coördinator. Succes in de strijd. Hopelijk vinden we toch nog die baan die goed bij ons past en met een beetje geluk wel tot ons 65'e verjaardag.
Beste harde werker,
Het uit de praktijk voorbeeld wat ik gaf, gaat u helaas niet op in.
Of zegt u dat de vader, een EX WAOer, niet wil werken?
Uw stelling is dat mensen in de bijstand 2e rangs burgers zijn?
Allemaal vooroordelen zelfs bij medewerkers van de socialedienst, schande, ga u alstublieft diep en heel erg diep schamen.
Want dit hele circus gaat gewoon ordinair om geld en een kloppende jaarlijkse begroting.
Mensen in de bijstand willen over het algemeen gesproken wel degelijk werken maar deze groep heeft veel extra aandacht en vooral HULP nodig. Zoals u waarschijnlijk in de media kon lezen, zijn er dit jaar 5000 spontaan genezen WAOers naar de bijstand verhuist. En als u ook de media volgt, zijn er inmiddels een groot aantall UWV artsen die EINDELIJK zelf gaan inzien dat dit niet kan en moeite krijgen met hun geweten. De deksel is hiermee van de beerput. Persoonlijk ga er vanuit dat er nog veel meer stank uit die beerput komt ook richting de gemeente(n). Dit wordt hoog tijd voor actie voordat het voor een alsmaar groeiende groep mensen in deze maatschappij, mogelijk te laat zal zijn.
Het uit de praktijk voorbeeld wat ik gaf, gaat u helaas niet op in.
Of zegt u dat de vader, een EX WAOer, niet wil werken?
Uw stelling is dat mensen in de bijstand 2e rangs burgers zijn?
Allemaal vooroordelen zelfs bij medewerkers van de socialedienst, schande, ga u alstublieft diep en heel erg diep schamen.
Want dit hele circus gaat gewoon ordinair om geld en een kloppende jaarlijkse begroting.
Mensen in de bijstand willen over het algemeen gesproken wel degelijk werken maar deze groep heeft veel extra aandacht en vooral HULP nodig. Zoals u waarschijnlijk in de media kon lezen, zijn er dit jaar 5000 spontaan genezen WAOers naar de bijstand verhuist. En als u ook de media volgt, zijn er inmiddels een groot aantall UWV artsen die EINDELIJK zelf gaan inzien dat dit niet kan en moeite krijgen met hun geweten. De deksel is hiermee van de beerput. Persoonlijk ga er vanuit dat er nog veel meer stank uit die beerput komt ook richting de gemeente(n). Dit wordt hoog tijd voor actie voordat het voor een alsmaar groeiende groep mensen in deze maatschappij, mogelijk te laat zal zijn.
Moet je die Eddie2 nou weer lezen. 'Bij de eerstvolgende stage gewoon ziekmelden,' roept ie. En dat durft nog een ander asociaal te noemen?? Man, je moest je heel diep schamen. Het is te hopen dat je nooit écht eens wat krijgt.
je kan in vele vormen ziek zijn. Wat is asocialer? Iemand voor niks laten werken of je ziek melden om dit te voorkomen?
Jan jurk,
Je begrijpt er niets van.
Ga je frustraties maar ergens anders uiten.
Een paar kilometer hardlopen wil nog wel eens helpen.
Zet hem op.
Je begrijpt er niets van.
Ga je frustraties maar ergens anders uiten.
Een paar kilometer hardlopen wil nog wel eens helpen.
Zet hem op.
Inderdaad, en ook wel een erug zielige reactie op mijn pleidooi. Valt niet mee om in te zien dat er ook uitkeringsgerechtigden zijn die überhaupt kunne schrijven en kunnen denken. Dan kom je maar met dit soort loze kreten. Jan Soepjurk, je zou beter moeten weten.
Ik kan mij ook niet herkennen in de ''ziekmeld'' adviezen etc, omdat ze weer zo typisch het cliche beeld bevestigen. In het ene geval is eigenlijk de drang naar passiviteit of positiever, behoud van de bestaande situatie het centrale item. In het geval van Kidcat, is toch duidelijker de ziekmakende factor helder geworden. Hij krijgt dan ook (naar mijn overtuiging) support en op den duur, een oplossing.
Oude Rot,
Wat kidcat betreft sta ik volledig achter je.
Wat mijn geval betreft: ik ben niet van plan om mezelf
te laten gebruiken als werkpaard voor € 0,00.
Ik heb ook de verantwoordelijkheid voor een kind
die op de basisschool zit.
Ik heb altijd hard gewerkt maar door een ernstige
ziekte ben ik in de uitkering geraakt.
Er zijn een aantal dingen die ik daar aan over
heb gehouden.
Reken maar door wat ze allemaal doen dat dat
heel veel stress op levert.
Die stress heeft hele nare gevolgen.
Groet Langhaar.
Wat kidcat betreft sta ik volledig achter je.
Wat mijn geval betreft: ik ben niet van plan om mezelf
te laten gebruiken als werkpaard voor € 0,00.
Ik heb ook de verantwoordelijkheid voor een kind
die op de basisschool zit.
Ik heb altijd hard gewerkt maar door een ernstige
ziekte ben ik in de uitkering geraakt.
Er zijn een aantal dingen die ik daar aan over
heb gehouden.
Reken maar door wat ze allemaal doen dat dat
heel veel stress op levert.
Die stress heeft hele nare gevolgen.
Groet Langhaar.
Suggestie voor nieuwe gebruikersnaam: Jan Plurk.
Lees met groeiende woede zijn reacties. Echt een persoon met diepe inzichten in de menselijke natuur. Niet bepaald motiverend voor MENSEN die op een site als deze terecht komen, omdat ze als nieuweling op zoek zijn naar informatie over de instanties die hen gaan helpen!
Lees met groeiende woede zijn reacties. Echt een persoon met diepe inzichten in de menselijke natuur. Niet bepaald motiverend voor MENSEN die op een site als deze terecht komen, omdat ze als nieuweling op zoek zijn naar informatie over de instanties die hen gaan helpen!
Langhaar... ik veroordeel je situatie niet...die ken ik onvoldoende, behalve dan dat je ooit naar Schiphol bent gestuurd.. dat ook wel wilde, maar helemaal afknapte omdat de baan zo onregelmatig en in de avond/nachturen was, dat je dat niet kon en wilde accepteren. Het gaat me meer om de cliches die jij en een paar anderen zo sterk aan het bevestigen zijn en waardoor je jezelf niet even handig profileert. Ik mag er toch van uit gaan dat een baan in of rond Haarlem, die bij je past en die wat minder veraf ligt van je huismantaken, gewoon nagestreefd wordt? Nou, daar passen dan die ''tips'' inzake ziekmelden etc. wat minder bij. Kijk uit dat de rancune tegen de slechte luchthavenverwijzing, je niet zo sterk vergiftigt, dat je vervreemdt van de werkelijkheid.
Langhaar,
Jazeker, die stress heeft niet alleen gevolgen voor de werknemer in kwestie maar slaat ook over op de rest van het gezin...
En als je dan niet moet mekkeren bij je RIB-'nep'arts, en dan in overspannen toestand 'juist geschikt bent voor werk tussen verstandelijk gehandicapten omdat je dan een geestelijke stoornis hebt' (zie topic RIB bedrijfsarts), dan zijn de gevolgen helemaal niet meer te overzien.... Want wie neemt je dan nog WEL serieus? De huisarts, maar daar heeft dat maffe mens waar ik mee te maken had ook schijt aan.
En dan ben je gauw uitgeluld, en zoek je het verder zelf maar uit.
Je kan dan wel zoveel mogelijk proberen om de kids te ontzien, wat betreft je gevoel en spanning, maar die kids zijn ook niet achterlijk.... die voelen het sowieso aan.
Zelfs hun schoolprestaties kunnen er onder lijden, met nog meer stress voor pa en ma tot gevolg.
Wordt dáár wel eens aan gedacht???
Waarschijnlijk niet...
Groet,
Kid
Jazeker, die stress heeft niet alleen gevolgen voor de werknemer in kwestie maar slaat ook over op de rest van het gezin...
En als je dan niet moet mekkeren bij je RIB-'nep'arts, en dan in overspannen toestand 'juist geschikt bent voor werk tussen verstandelijk gehandicapten omdat je dan een geestelijke stoornis hebt' (zie topic RIB bedrijfsarts), dan zijn de gevolgen helemaal niet meer te overzien.... Want wie neemt je dan nog WEL serieus? De huisarts, maar daar heeft dat maffe mens waar ik mee te maken had ook schijt aan.
En dan ben je gauw uitgeluld, en zoek je het verder zelf maar uit.
Je kan dan wel zoveel mogelijk proberen om de kids te ontzien, wat betreft je gevoel en spanning, maar die kids zijn ook niet achterlijk.... die voelen het sowieso aan.
Zelfs hun schoolprestaties kunnen er onder lijden, met nog meer stress voor pa en ma tot gevolg.
Wordt dáár wel eens aan gedacht???
Waarschijnlijk niet...
Groet,
Kid
Oude Rot,
Heel goed.
Laat ik nu toevallig een vacature gezien hebben die
bij mij past en ja het werkterrein ligt in haarlem.
Ik ga er zeker op solliciteren.
Ik kan je ook vertellen dat ik waarschijnlijk weer de
standaardbrief krijg.
Aangezien ik geen 16 jaar meer bent.
10 jaar of meer werkervaring heb ik wel.
Maakt geen bal uit als je geen 16 meer bent.
Ik laat mezelf ook niet als een stuk vuil behandelen.
Ik heb het helemaal gehad met mensen die kortzichtig
zijn.
Ik heb het ook gehad met mensen die een stuk jonger
zijn en het allemaal zo goed weten. ( maar niet heus)
Omgangsvormen hebben ze nog nooit van gehoord.
Hun grote mond open zetten en onzin uitkramen,
daar zijn ze goed in.
Nadenken hebben ze ook grote moeite mee.
Nakakelen wat er in een krant staat.
Ik ben blij dat ik nog met normen en waarden ben
opgevoed.
Het is keihard maar ik hoop toch dat bepaalde mensen
een hele ernstige ziekte krijgen.
En dan maar hopen dat ze er wat van leren.
Groet Langhaar.
Heel goed.
Laat ik nu toevallig een vacature gezien hebben die
bij mij past en ja het werkterrein ligt in haarlem.
Ik ga er zeker op solliciteren.
Ik kan je ook vertellen dat ik waarschijnlijk weer de
standaardbrief krijg.
Aangezien ik geen 16 jaar meer bent.
10 jaar of meer werkervaring heb ik wel.
Maakt geen bal uit als je geen 16 meer bent.
Ik laat mezelf ook niet als een stuk vuil behandelen.
Ik heb het helemaal gehad met mensen die kortzichtig
zijn.
Ik heb het ook gehad met mensen die een stuk jonger
zijn en het allemaal zo goed weten. ( maar niet heus)
Omgangsvormen hebben ze nog nooit van gehoord.
Hun grote mond open zetten en onzin uitkramen,
daar zijn ze goed in.
Nadenken hebben ze ook grote moeite mee.
Nakakelen wat er in een krant staat.
Ik ben blij dat ik nog met normen en waarden ben
opgevoed.
Het is keihard maar ik hoop toch dat bepaalde mensen
een hele ernstige ziekte krijgen.
En dan maar hopen dat ze er wat van leren.
Groet Langhaar.