LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door RWE Obragas

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Henri42 »

bij RWE zullen ze vast van schrik vande stoel vallen ,succes :)(*-*)

neemde telefoon en bel even met RWE, noteer de naam van de RWE persoon en refereer daar aan in een aangetekend schrijven

valentine_girl
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2007 13:16

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door valentine_girl »

ook wij werden vorige maand telefonisch benaderd door RWE.
ze vertelden ons dat hun alle stroom ginge overnemen van eneco wa mijn man al vreemd vond.
daarop antwoorde mijn man dus dat ie er niks van geloofde en dat wij ht op eneco gingen houden en verder niks aangezin we zeer tevreden over eneco zijn . behalve dan 10 euro administratie kosten omdat hun de acceptgiro kaarten op lompe data sturen.

de betreffende meneer was zeer beledigd en hij egon te dreigen van nou dan zitten jullie mooi komende maand zonder energie.

mijn man eeft gezegd dat ie dat niet gelooft en dat hij eneco wel eens zou gaan bellen om door te geven met welke praktijken rwe bezig is. meneer was kwaad en hing op .

wij eneco gebeld en die schrokken van de werkwijze van rwe en ze vertelde ons dat er llemaal niets van waar is. en dat we gewoon energie bij eneco zouden houden.

dat dreigement van rwe stelde niks voor hahaha heb gewon stroom.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

Bijna 10 jaar later is er dus nog steeds niets veranderd!
(De DTE heeft ze 10 jaar geleden al eens op de vingers getikt)
RWE houd zich nog steeds niet aan de regels en lokt onwetende burgers in hun val door het zogenaamd 'vrijblijvend' toesturen van een info pakket die vervolgens niet wordt verstuurd waardoor de consument niets heeft om binnen 7 dagen terug te sturen zodat deze automatisch overgezet wordt naar deze oplichters bende en je komt er ook niet zomaar weer vanaf! Dat dit kan in het zo goed 'geregelde' Nederlandje! zonder iets te hoeven terug te sturen,zonder handtekening!zonder echte toestemming! Het internet staat vol met dezelfde klachten over de werkwijze van deze firma list& bedrog! De consumenten organisatie`s weten het allemaal, maar de toezichthouders stonden er bij en keken er naar......
Ik vindt het absurd dat je zomaar mondeling vast aan een kontrakt kan zitten! Mijn inziens zou dit alléén langs schriftelijke bevestiging mogen, dus alleen mét een handtekening en dan nog een bedenktijd.
Ik vindt dat toezichthouder incl.de consumenten organisatie's/programma's zoals Consuwijzer,Radar,Kassa,consumentenbond enz. veel te weinig hier aan doen,dit zogenaamde vrije beleid is veel te ver door geschoten! dit moet stoppen!
Het kan toch niet zo zijn dat je alleen telefonisch (door gemannipuleerde gesprekken en zelfs gemonteerde opname's) of door een of ander grappenmaker al ergens aan vast kan zitten, en dan alleen door het terug sturen van een brief binnen 7 dagen er weer van af kan??? Dit is zelfs verboden in NL! Maar toch kan het allemaal!
Waar blijven nu de toezichthouders??? en waarom besteed Radar niet meer aandacht aan deze louche praktijken? het internet staat vol met klachten over met name de RWE!
En de overheid laat het allemaal maar toe!
Mensen u bent gewaarschuwd,wordt u gebeld door de RWE (of andere leveranciers) gewoon de haak er op gooien,want voordat u het weet bent u ergens ingetrapt!

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

U heeft het dus wel degelijk over RWE :) Waarschijnlijk gewoon een overactieve callcentermedewerker. Geloof niet dat dit bedrijf zich op grote schaal bezig houdt met de praktijken zoals u noemt. Kan hierover niets terug vinden bij de DTE.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

U gelooft dat niet??? U woont wel op deze planeet? :roll:
Nou dan moet u voor de aardigheid maar eens in toetsen op google:
RWE+ klachtenof op de diverse forums van radar en kassa en anderen
Het is een en al klachten en allemaal dezelfde smerige werkwijze!
overigens voor alle duidelijkheid, RWE is niet de enigste die deze werkwijze hanteert, maar wel een van de ergste in zijn soort :wink:

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

Ik ben wel degelijk van deze planeet :) En ik zit dieper in dit wereldje dan u. Ik wil het alleen even hebben over uw reactie "Het internet staat er vol mee". Hier kan niemand iets mee. Als ik DONG+klachten intik in google, dan krijg ik ook heel veel pagina's. Terwijl zij minder lang actief zijn op de Nederlandse markt. En hetzelfde geldt voor Essent+klachten, Nuon+klachten, Eneco+klachten; hier krijg je altijd veel hits mee. Maar als ik een bedrijf start en ik vermeld op mijn website waar klanten emt klachten terecht kunnen, dan heb ik al een hit op Google. Dat betekent niet dat er veel klachten zijn. Ik basseer dat liever op officiele cijfers van de Energiekamer.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

ik weet wel zeker dat u van de RWE bent, dat is overduidelijk, u valt door de mand :wink:

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

Ik val niet door de mand; ik werk ook niet voor RWE. Maar snapt u mijn punt? U zegt dat het internet er vol mee staat; maar u geeft mij een link met 11 reacties. Ook nog gedateerde ook nog. Er staat op dit forum een post over NEM met 120 pagina's en daar kijkt u over heen? Mijn punt is gewoon, dat u zich niet basseert op feiten. Ik ben actief op dit forum om mensen te laten zien hoe de markt in elkaar zit en daar waar nodig leg ik mensen uit hoe ze een bepaalde procedure moeten doorlopen. Ik ben hier niet om enige leverancier te vertegenwoordigen of te promoten. Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen hun gal spuwen, maar dit niet kunnen onderbouwen. Als ud it over Greenchoice of Caplare had gedaan, dan had ik hetzelfde gereageerd en u gevraagd met meer gegevens te komen. En omdat u post in 2 RWE-gerelateerde posts, reageer ik in beide. Dit eheft niets te maken met mijn werkgever :)

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

Ik snap uw mooie verhaal (als die al waar is)
maar u gaat dan wel erg makkelijk voorbij aan al die mensen die benadeeld zijn,vindt u zelf ook niet?
u wilt het gewoon allemaal ontkennen?
ik wou u wel eens weer spreken als u zelf slachtoffer wordt van deze praktijken, lees de schrijnende verhalen maar eens :wink:

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

Ik weet welke problemen er op de energiemarkt spelen. En dat gaat veel verder dan alleen ongewenste aanmeldingen. Wat ik u wil meegeven is, dat als mensen hier posten met hun probleem een aantal mensen hierop reageren hoe de poster dit het beste kan oppakken. Welke wegen ze dienen te bewandelen. Een aantal namen van regelmatige posters hier zijn bijv. Shine en Diamond. Zij geven de mensen ook advies over hun probleem of klacht. Dit heeft toegevoegde waarde voor de overige lezers die met hetzelfde zitten. Een loze kreet als RWE zijn bedriegers, Essent zijn oplichters, Nuon is blind, Eneco belazert de boel kan de lezer niets mee. Het voegt niets toe. Als u een probleem heeft met een ongewenste overstap en u vermeldt wat meer gegevens en uitleg, dan kunnen posters dit oppakken en u eventueel verder helpen.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

En ook als reactie op u post in andere topic; dit heeft niks te maken met een persoonlijke vete hoor :) Ik ken u niet eens. Maar ik hoop dat u mijn redenatie snapt. IK ben niet blind voor problemen van consumenten, maar we zijn hier om elkaar te helpen. Met uw verhaal kunnen de mensen dit alleen maar ter kennisgeving aannemen. Voor de rest kunnen ze er niets mee.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

Dit forum is ook om mensen te waarschuwen en dat is precies wat ik wil, mensen waarschuwen voor deze praktijken en er over klagen dat toezichthouders/consumenten organisaties er te weinig aan doen, dat heeft niets te maken met loze kreten, die kreten zijn er om te benadrukken hoe erg het gesteld is,maar dat snapt u niet of wilt u niet snappen?
Dit forum is dus niet alleen bedoeld om hulp te krijgen,want die verwacht ik toch niet, maar om mensen te waarschuwen!

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door DMG »

Sorry Ronly, maar ik kon het niet laten. Ben nogal van de principes:

Quote: Bijna 10 jaar later is er dus nog steeds niets veranderd!
(De DTE heeft ze 10 jaar geleden al eens op de vingers getikt)
RWE houd zich nog steeds niet aan de regels.

RWE heeft pas een vergunning per 28 Juli 2005. Dat is geen 10 jaar geleden!

Quote: Waar blijven nu de toezichthouders??? en waarom besteed Radar niet meer aandacht aan deze louche praktijken? het internet staat vol met klachten over met name de RWE!

http://www.tribal-im.com/content/files/ ... -groot.JPG

Did I make my point clear? :P Zei het toch dat niemand iets heeft aan u blijkbaar niet te onderbouwen uitspraak.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Opgelicht door RWE Obragas

Ongelezen bericht door Ronly »

sorry,dat was mijn fout was inderdaad abuis met de datum:

U wilt kennelijk het laatste woord hebben :roll: ziek is dat

vrijdag 14 oktober 2005
NEM en RWE op de vingers getikt
Toezichthouder DTe heeft de energiebedrijven NEM en RWE onder verscherpt toezicht gesteld. DTe heeft beiden op de vingers getikt omdat ze proberen nieuwe klanten te werven via agressieve huis-aan-huis verkoopmethoden.



voor mij is het wel zeker dat u bij die club werkt
mooi lijstje, bedankt! Daar is meteen duidelijk dat RWE inderdaad bij de top hoort wat betreft klachten, die paar wél tevreden klanten zijn van medewerkers als U die proberen te lijmen wat er nog te lijmen valt om zodoende de negatieve lijst een beetje te mannipuleren
Dat kan je ook goed zien omdat er van gerenomeerde bedrijven als Essent en Nuon en nog een aantal helemaal geen negatieve danwel positieve aantallen op dat lijstje van u staan :wink:

deze voorbeelden spreken voor zich:

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen

http://www.klachtenradar.nl/klacht-over ... ciers/rwe/

http://www.klachtenbond.nl/Klachten/Energie/RWE.htm

http://energie.startpagina.nl/prikbord/ ... sg-4635138

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=4744

http://energie.startpagina.nl/prikbord/ ... en-met-rwe!!!

en zo kan ik nog wel even door gaan,maar dan ben ik morgen nog bezig!

Veel succes met uw carriere bij die bende :wink:

Gesloten