LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenhandel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Mokwai »

Hoi Lianne,

volgens mij valt dit gewoon onder dierenmishandeling.
Heel eerlijk gezegd, vind ik dit nog erger dan bij de broodfokker in z`n schuurtje...
Deze hondjes zijn straks gewoon helemaal doorgedraaid...
en info over de hondjes konden ze me ook niet geven dus duidelijk dat ze niet uit nederland komen, maar uit tjechie ofzo :cry:

lianne star
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 19:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door lianne star »

hoi hoi mokwai

Ja dat klopt de puppy s komen uit oostbloklanden.
Een meisje dat daar gewerkt heeft heeft dat gezegd.
Ze heeft ook verteld dat de zieke dieren gewoon in een magazijn moeten net zolang ze dood zijn want de dierenarts laat hij niet komen.
Ik heb ook contact gehad met de dieren bescherming en ze gaan er nu op letten het schijnt dat ze nu kunnen aantonen dat de dieren ziek zijn als ze daar zitten. :(
Ik hoop het maar dan blijft die dieren een hoop ellende bespaart.
Ze moeten die man zijn vergunning innemen.HIj is al een keer eerder veroordeeld tot een maand voorwaardelijk en een boete van 3000 euro maar hij is ergens anders gewoon opnieuw begonnen.
De dieren worden waarschijnlijk ook niet ingeent want hij schijnt samen te werken met een dierenarts uit Belgie.

Allemaal nare dingen die daar gebeuren dus koop nooit meer wat daarzo.
Nu de arme honden nog redden

Groetjes lianne
:(

dieractueel
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 23:02

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door dieractueel »

Plaats uw ervaringen met fokkers/kennels of particulieren in de fokker check bij Dieractueel.nl, zodat andere bezoekers kunnen reageren en/of gewaarschuwd worden!

http://www.dieractueel.nl/forum/index-f ... rum_fokker

Martin Vink
Dieractueel.nl

maico
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2009 16:39

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door maico »

goedendag allen, ik heb 6 weken geleden ook mijn hond door omstandigheden aan dhr mokkink overgedaan, rocky zou het daar goed krijgen , op een boerderij en dergelijke , het tegendeelis waar!!! dhr mokkink heeft geen vaste woon of verblijfplaats. Ik wil koste wat het kost weten waar mijn rocky is!!! en ik hoop echt, en zal er alles aan doen om deze fijne vent te laten boeten voor wat ie doet!! het is een echte broodfokker, die over lijken gaat!! ik hoop op een reactie uit dit forum, en wie weet kunnen we met zn allen deze rein mokkink, ( heb ook meerdere telnummers van hem) aan kunnen laten pakken, .
Het is een heel verhaal wat ik met deze rein heb meegemaakt, en nog gaande is, maar wil het er niet bij laten zitten!! het hele verhaal is teveel om hier even neer te zetten, maar geen goed woord voor deze club over, want hij opereerd niet alleen, hou ook de naam van Gemert, en Schemmekes in de gaten!!!

Gegroet Rocky

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door vronie »

Het is toch ongelovig hoe deze man :twisted: na 5 jaar ,noch steeds actief is met dierenhandel.
Plaats anders even een foto van Rocky, of omschrijving.
Zo dat iedereen na hem uit kan kijken.

Heel veel sterkte

maico
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2009 16:39

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door maico »

ik heb 144 gebeld en misdaad anoniem, ik laat het er nog steeds niet bij zitten, ik wil nog steeds weten waar mijn rocky is.
Weet nu wel meer over mokkink, waar hij regelmatig verblijft, maar er moeten bewijzen worden verzameld bij 144 en de politie, dan kunnen ze wat gaan ondernemen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik begrijp niet dat mensen een hond kopen, 'm dan weg doen en dan denken dat die man de mishandelaar is?! En oh, wat zijn we bezorgd om Rocky. Je hebt 'm zelf weggedaan!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door ciske »

Annikaatje schreef:Ik begrijp niet dat mensen een hond kopen, 'm dan weg doen en dan denken dat die man de mishandelaar is?! En oh, wat zijn we bezorgd om Rocky. Je hebt 'm zelf weggedaan!!!

Juist, zo makkelijk doen mensen een dier weg.

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door E-J »

maico schreef:goedendag allen, ik heb 6 weken geleden ook mijn hond door omstandigheden aan dhr mokkink overgedaan, rocky zou het daar goed krijgen , op een boerderij en dergelijke , het tegendeelis waar!!! dhr mokkink heeft geen vaste woon of verblijfplaats. Ik wil koste wat het kost weten waar mijn rocky is!!! en ik hoop echt, en zal er alles aan doen om deze fijne vent te laten boeten voor wat ie doet!! het is een echte broodfokker, die over lijken gaat!! ik hoop op een reactie uit dit forum, en wie weet kunnen we met zn allen deze rein mokkink, ( heb ook meerdere telnummers van hem) aan kunnen laten pakken, .
Het is een heel verhaal wat ik met deze rein heb meegemaakt, en nog gaande is, maar wil het er niet bij laten zitten!! het hele verhaal is teveel om hier even neer te zetten, maar geen goed woord voor deze club over, want hij opereerd niet alleen, hou ook de naam van Gemert, en Schemmekes in de gaten!!!

Gegroet Rocky
Annikaatje schreef:Ik begrijp niet dat mensen een hond kopen, 'm dan weg doen en dan denken dat die man de mishandelaar is?! En oh, wat zijn we bezorgd om Rocky. Je hebt 'm zelf weggedaan!!!
Mss eerst even informeren wat die omstandigheden waren voordat we met het belerende vingertje gaan wijzen???

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd je weet nooit de achtergrond!
Kan zijn .....waarom,kost geld bla bla
Maar kan ook hele ernstige reden hebben voor zelfde geld iemand ziek en kan niet meer voor beestje zorgen!

Sorry maar als je sommige verhalen niet helemaal,kent kan je ook niet oordelen
Ja ze heeft hem zelf weggebracht dacht dat het goed was,vind wel ,alles is te axhterhalen dus misschien eerst goed uit moeten zoeken,maar..ook dat je wee niet wat er speelde etc..


Altijd nog beter als mensen die hond aan een boom binden ,die mogen van mij zelf aan de boom gehangen worden, ! Aan de hoogste :evil: en die tijd gaa weer komen nu!vakantie tijd..

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

rozemarijntje schreef:Idd je weet nooit de achtergrond!
Kan zijn .....waarom,kost geld bla bla
Maar kan ook hele ernstige reden hebben voor zelfde geld iemand ziek en kan niet meer voor beestje zorgen!

Sorry maar als je sommige verhalen niet helemaal,kent kan je ook niet oordelen
Ja ze heeft hem zelf weggebracht dacht dat het goed was,vind wel ,alles is te axhterhalen dus misschien eerst goed uit moeten zoeken,maar..ook dat je wee niet wat er speelde etc..
Helemaal mee eens. De fokster van onze oudste hond (nu 14 1/2) heeft bij de aanschaf van de hond al aangegeven 'als het zo zou zijn dat je er niet meer voor kunt zorgen, breng haar alsjeblieft bij mij terug ipv haar naar een asiel te brengen'. Nu hebben we dat niet gedaan, en gelukkig nog steeds contact met de fokster (overigens een heel goed mens), en ik kan me voorstellen dat zoiets misschien ook gebeurd is hier. Je gaat er, als hondenliefhebber, vanuit dat de fokker het beste met zijn/haar pups voorheeft. Ik vind het dan ook redelijk onzinnig om de oud-eigenaar van de hond meteen van vanalles te beschuldigen, je weet totaal niet wat er gebeurd is, als hij/zij vertrouwen in de fokker had, en dat is beschaamd op deze manier, is het niet aan ons om met een beschuldigend vingertje te wijzen en te roepen 'oh, je doet je hond zomaar weg en je geeft er niets om. Misselijkmakend.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Annikaatje »

E-J schreef:
maico schreef:goedendag allen, ik heb 6 weken geleden ook mijn hond door omstandigheden aan dhr mokkink overgedaan, rocky zou het daar goed krijgen , op een boerderij en dergelijke , het tegendeelis waar!!! dhr mokkink heeft geen vaste woon of verblijfplaats. Ik wil koste wat het kost weten waar mijn rocky is!!! en ik hoop echt, en zal er alles aan doen om deze fijne vent te laten boeten voor wat ie doet!! het is een echte broodfokker, die over lijken gaat!! ik hoop op een reactie uit dit forum, en wie weet kunnen we met zn allen deze rein mokkink, ( heb ook meerdere telnummers van hem) aan kunnen laten pakken, .
Het is een heel verhaal wat ik met deze rein heb meegemaakt, en nog gaande is, maar wil het er niet bij laten zitten!! het hele verhaal is teveel om hier even neer te zetten, maar geen goed woord voor deze club over, want hij opereerd niet alleen, hou ook de naam van Gemert, en Schemmekes in de gaten!!!

Gegroet Rocky
Annikaatje schreef:Ik begrijp niet dat mensen een hond kopen, 'm dan weg doen en dan denken dat die man de mishandelaar is?! En oh, wat zijn we bezorgd om Rocky. Je hebt 'm zelf weggedaan!!!
Mss eerst even informeren wat die omstandigheden waren voordat we met het belerende vingertje gaan wijzen???
Zeker niet. Kijk maar eens op Marktplaats hoeveel mensen hun dieren "door omstandigheden" weg doen. En dat blijkt dan vaak iets te zijn als "we hebben onze pup vier weken geleden opgehaald maar we hebben toch te weinig tijd voor hem" of "we doen onze kat weg want we vinden een hond leuker". Complete onzin, het zou verboden moeten worden.

Als je je dier door omstandigheden weg moet doen heb je niet goed genoeg nagedacht over de aanschaf, en in de paar gevallen dat het legitiem is om een dier te herplaatsen doe je dat bij een heel goed huis na veel persoonlijk contact met de (eventueel) nieuwe baasjes. En komt een dier dus nooit bij zo'n kerel terecht.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Fleurtjuh666 schreef:
rozemarijntje schreef:Idd je weet nooit de achtergrond!
Kan zijn .....waarom,kost geld bla bla
Maar kan ook hele ernstige reden hebben voor zelfde geld iemand ziek en kan niet meer voor beestje zorgen!

Sorry maar als je sommige verhalen niet helemaal,kent kan je ook niet oordelen
Ja ze heeft hem zelf weggebracht dacht dat het goed was,vind wel ,alles is te axhterhalen dus misschien eerst goed uit moeten zoeken,maar..ook dat je wee niet wat er speelde etc..
Helemaal mee eens. De fokster van onze oudste hond (nu 14 1/2) heeft bij de aanschaf van de hond al aangegeven 'als het zo zou zijn dat je er niet meer voor kunt zorgen, breng haar alsjeblieft bij mij terug ipv haar naar een asiel te brengen'. Nu hebben we dat niet gedaan, en gelukkig nog steeds contact met de fokster (overigens een heel goed mens), en ik kan me voorstellen dat zoiets misschien ook gebeurd is hier. Je gaat er, als hondenliefhebber, vanuit dat de fokker het beste met zijn/haar pups voorheeft. Ik vind het dan ook redelijk onzinnig om de oud-eigenaar van de hond meteen van vanalles te beschuldigen, je weet totaal niet wat er gebeurd is, als hij/zij vertrouwen in de fokker had, en dat is beschaamd op deze manier, is het niet aan ons om met een beschuldigend vingertje te wijzen en te roepen 'oh, je doet je hond zomaar weg en je geeft er niets om. Misselijkmakend.
Inderdaad, bij een goede fokker kun je altijd terugkomen.

Wat mij tegenstaat in dit verhaal is dat deze meneer zijn hond weg doet en er dan opeens achterkomt dat deze man geen vaste woon- en verblijfplaats heeft. Als je een dier écht met pijn weg moet doet, en je zoekt er écht een goed huis voor gebeuren deze dingen niet. Dan google je een naam even, dan breng je je dier zelf weg en - zoals al eerder gezegd - heb je voordat je besluit je dier daar te plaatsen uitgebreid contact.

Als de mensen dat hadden gedaan was Rocky - dat maken de verhalen wel duidelijk - nooit bij die man terecht gekomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door ciske »

Er kunnen tig omstandigheden zijn , dat je eventueel een hond moet laten herplaatsen. Maar de gemakzucht waar mensen tegenwoordig een hond mee wegdoen is mij te groot.

Alsnog sluit ik mij bij de uitspraak van Annikaatje aan.

Gesloten