LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

Inmiddels is er een website gestart die ook wat gaat proberen aan de stroom van klachten over een aantal energiebedrijven. Zie hiervoor http://www.energieklacht.nl/.

Mij is onduidelijk of dit initiatief echt iets kan betekenen. Is er iemand die hier al iets over kan zeggen.

Bianca76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2005 07:15

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bianca76 »

Het enige wat werkt is als de officiele instanties nu eindelijk eens gaan ingrijpen.
Klachten bij oxxio neergelegd wordt niet op gereageerd. als consument sta je nergens bij deze criminele organisatie.

Her en der lees ik op de forums dat er enkelen nog tevreden zijn en zich verbazen over de problemen. Of dat het in het administratieve systeem niet helemaal goed loopt bij oxxio.
Na ruim een jaar problemen, die oxxio niet wil oplossen, een management wat niet reageert etc. betwijfel ik of het hieraan ligt. het is gewoon onwil!

Wij zijn zo'n 2 en half jaar geleden overgestapt naar evolta.
oktober 2004 zijn we verhuisd en hebben evolta meegenomen vanwege ons contract.
Door alle problemen tijdens de verhuizing hebben we evolta tijdig en aangetekend opgezegd voor april 2005. Met daarin de boodschap dat we terug wilden naar de nuon.
Helaas was dit ook de periode dat evolta werd overgenomen door oxxio. Brief was wel geregistreerd bij oxxio, maar niet verwerkt.
Na veel bellen kwamen we erachter dat het contract inderdaad beeindigd was, maar helaas kon de nuon ons niet overnemen. We hadden namelijk opeens een jaarcontract bij de Oxxio!
Nu oktober zijn we qua energielevering eindelijk van deze oplichters af.
Door een "vijandige overname" door de nuon, waarbij oxxio ons de komende tijd een boete zou kunnen opleggen.
In de tussentijd staat het incassobureau ook niet stil.
We hebben nog steeds een verkeerde eindafrekening van het oude adres. eerst ruim 2000 kwh teveel en de transportkosten dubbel betaald. Nu na veel bellen alleen nog de transportkosten teveel berekend tot aan oktober 2004. Bedragen voor de eindafrekening van het nieuwe huis zijn nog lang niet bekend.
Onlangs een nieuwe rekening ontvangen voor de periode februari/maart 2005 van het oude adres, het feit dat wij er toen al een half jaar niet meer woonden interesseert niemand bij oxxio.
We krijgen ook iedere keer rekeningen die buiten onze periode valllen, die we niet betalen. Oxxio heeft dan schijnbaar de administratie wel genoeg op orde om een incassobureau op ons af te sturen. De vordering wordt ook na iedere brief weer ingetrokken bij het bureau, maar ze blijven maar komen.
Ik begrijp niet dat een bedrijf als intrum justitia op een gegeven moment niet eens ophoud met kiezen voor het geld en de consument tegen deze oplichters in bescherming gaat nemen!

Bianca76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2005 07:15

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bianca76 »

Waarschuwing !!!! nieuw rekeningnummer oxxio

Ik zag zojuist dat de oxxio weer een nieuw rekeningnummer heeft.
Wederom hebben zij geld van mijn rekening afgehaald waar ze geen recht ophebben.

Inmiddels heb ik al 3 rekeningnummers van oxxio geblokkeerd staan bij de postbank.
Vanmorgen zag ik dat ze nu weer een andere tegenrekening gebruiken die nog niet in de inmiddels veel te lange lijst van geblokte rekeningnummers voorkomt.

Fijne tactiek! op het moment dat er te veel mensen de automatische incasso's tegenhouden door het rekeningnummer van oxxio te blokkeren gaan ze zich niet eens afvragen waarom dit is, maar openen ze fijn weer een nieuw nummer!

stelletje oplichters!!!

BrightKnight
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:56

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door BrightKnight »

Op 1 februari 2005 werd door het mij onbekende Energiebedrijf Com Pb via het voor mij onbekende rekeningnummer 551236703 een bedrag van 5,95 euro van mijn bankrekening afgeschreven. Navraag bij mijn bank leverde het advies op om genoemde afschrijving te storneren.
Op 17 februari viel de eindafrekening van Evolta in de bus.
Op 25 februari 2005 werd door Evolta via het gebruikelijke rekeningnummer 5,95 euro afgeschreven. Ook op 18-3, 20-4, 19-5, 20-6, 20-7 etc.werd dit bedrag zonder problemen van mijn rekening afgeschreven. Inmiddels was de naam van de energieleverancier veranderd in Oxxio.
Na thuiskomst van vakantie (19 september) trof ik een aanmaning aan van intrim justitia dat namens Oxxio een niet betaalde voorschotnota van 3 februari verhoogd met 10 euro administratiekosten opeiste. Een dag later trof ik een tweede aanmaning aan. Het bedrag was inmiddels opgelopen tot 65 euro! Een telefoontje naar dit incassobureau leverde niets op: op onbeschofte wijze werd ik door een medewerkster gesommeerd te betalen en verder mijn mond dicht te houden, Een verzoek om het telefoonnnummer van de klantenservice van Oxxio werd geweigerd onder het motto: ik laat me door u niet vertellen wat ik moet doen. Ook de mededeling dat ik in al die maanden NOOIT enige betalingsherinnering had ontvangen en dat de betalingen na februari alle probleemloos waren uitgevoerd (naam en rekeningnummer klopten immers) kon geen indruk maken.
Ik heb toen per brief mijn abonnment opgezegd. Daar ik verder niets hoorde maar weer het zoveelste mailtje gestuurd en dit antwoord gekregen:
"Wij hebben uw e-mail ontvangen. Graag informeren wij u dat u de incassokosten dient te betalen aan het incassobureau om uit het incassotraject te komen. Wij hebben uw betaling inmiddels ontvangen.
Daarnaast geeft u aan het contract te beëindigen. Inmiddels bent u al overgestapt naar een andere leverancier op 10-11-2005. Omdat u een contract heeft tot 23-12-2005, zult u een schadevergoeding à €50,- ontvangen wegens contractbreuk."

Wat valt hier nou nog tegen te doen?

joepi
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:41

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door joepi »

BrightKnight
Dit verhaal komt mij zo bekend voor.Ik heb hetzelfde gehad maar alleen opgezegd op de normale contractduur.Die 50 euro boete gun ik ze ook niet meer.Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging gekregen van mijn opzegging.Ik ga er vooralsnog van uit, dat ook de voorschot-afschrijvingen daarna vanzelf ophouden, anders heeft men daar toch een probleem. Ben dan in febr. 2006 weer terug bij mijn oude vertrouwde leverancier.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

gebeuren bij de oude leveranciers geen gekke dingen zoals foutieve facturen etc.

BrightKnight
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:56

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door BrightKnight »

Die opzegging was bedoeld om in te gaan aan het eind van de contractperiode. Ze hebben hem gewoon een maand eerder laten ingaan om me 50 euro uit de zak te kloppen.

Bianca76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2005 07:15

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bianca76 »

Waarom zie ik iedere keer flappie met positieve verhalen en het ernstige verhaal van mensen op al deze sites in twijfel trekken?

Ongetwijfeld hebben de anderen ook foute facturen verstuurd.
Zelf ervaring met de nuon met een foute factuur.
Een brief gestuurd en 3 weken later een reactie waarin het was uitgezocht, opgelost en met excuses!

Ik heb nu al weer 4 weken niets van oxxio gehoord.
Geen incassobureaus, maar ook geen oplossing van mijn klachten.
Alle klachten staan nog steeds.
Ik ben bang dat het eerste wat ik weer van ze ga horen een eindafrekening van ons huidig adres is.
Ongetwijfeld weer met fouten, ongetwijfeld weer van mijn rekening afgeschreven zonder toestemming. Ik heb op dit moment volgens oxxio nog een schuld openstaan van zo'n 600 euro zonder deze eindafrekening. Bereken ik het zelf met de juiste standen en zonder de transportkosten krijg ik nog geld van deze oplichters.

Wat ik niet begrijp is dat anderen ook fouten maken maar dit wel kunnen oplossen en recht kunnen zetten. En dat oxxio je gewoon doodnegeert en laat stalken door intrum justitia terwijl je bewijs na bewijs aanlevert dat ze fouten maken. En gewoon niemand binnen oxxio reageert. Klantenservice zegt dat het is doorgestuurd naar het hoofdkantoor welke nu dus al 10 maanden niet heeft gereageerd ook al heeft men de klacht nu zo'n 17 keer opnieuw doorgekregen.

Dat is dus echt niet normaal. Fouten maken is menselijk!
Toegeven en rechtzetten los je je fout zo mee op.
Mensen met problemen doodzwijgen en fouten blijven maken kan niet!
En daar ligt het verschil met oxxio, de oplichtersclub die jij, flappie, zo graag ondersteunt!

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door -margriet- »

als je ze nog eens een brief schrijft dat jíj niet gezegd hebt dat het per ommegaande maar aan het einde van het contract moest overgaan... en dat je bereid bent die laatste maand gewoon voorschot te betalen (zoals andere maanden)?

Dat je het zowiezo onredelijk vindt dat zíj de datum bepaald hebben?

Een klacht gaat indienen bij de DTE over deze gang van zaken

en dat je hoopt dat dit een plausibel voorstel is :) waarbij het contract naar ieders tevredenheid is beëindigd .
:wink:

Succes !!

Jancommandeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2005 20:04

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Jancommandeur »

haha klinkt idd echt alsof hij werkt bij oxxino! ik doe mee hoor willem

Gesloten