LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Oh.. zo!

Kon het eerst niet vinden... :?
Ik dacht: Gebakken lucht zeker?
Nou vind ik het toch.... Is het toch nog gebakken lucht.... :lol:
''Quixtar (met dank aan je tweede link) en dat is een clubje van... Amway. Taadaaaa!!!
Het bovenstaande zag ik ook nog ff.....

Heb ik me vergist????
Oh, wat erg..... :oops: Ik had het geheim willen houden dat het een site van Amway was...... Ben je TOCH slimmer dan ik dacht.. :D
Ik: Dat ziet-ie NOOIT!!!!!
En jahoor, dankzij de uunavisatitaire opleiding ziet-ie het potdomme WEL! Val ik ff door de mand... :cry:

Is natuurlijk op dit forum gelijk weer bewezen dat MLM ''gevaarlijk'' is....., mensen niet in hun waardeloosheid laat blijven, bedriegelijk is, verslavend, schoonmoederonterend, een piramidespel... enz, enz...

Wat een stelletje losers....... :wink:
(en die komen in MLM gelukkig NIET voor...... :lol: )

Wat is het gemakkelijk een serieuze discussie te ondermijnen....., meinen,.... te verzieken....., en daar nog trots op zijn ook...... :cry:

Vr. gr. Jan v. E.

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Zo hebben we trouwens ook nog veel meer vooraanstaande figuren geronseld...... Ja, haaaaaa. :o

De voorzitter van de Amerikaanse KvK, BBB (Better Business Bureau), Tony Blair, Chubby Checker, Pipo de Clown en nog een stel van die losers...
Allemaal bij ons op de loonlijst..... :oops:

Ik mag dat eigenlijk niet verklappen (van de story en Libelle en DD.-Donald Duck redactie...), maar er is een wereldwijd complot aan de gang...... Stttttt.
We hebben infiltranten in de hoogste regionen.....
De hele wereld economie wankelt dankzij ons... ST....

Pas op..., mijn vrouw komt er aan.... Ik weet niet of zij niet betaald wordt door het forum hier.... :? Moet komen eten...... Stttt.....
Dadelijk hebben de tegen-infiltranten door dat ik betrokken ben bij dit alles.... Sttttt. Eet smakelijk.... JvE

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Henrice »

Opnaaien is wel de juiste term voor de manier van handelen bij mlm.Bij mij is dat nog nooit gelukt in ieder gaval....Maar Jan,het is toch zo klaar als een klontje dat hoe meer tussenhandelaren er zijn hoe duurder het product uiteindelijk wordt.Hoe meer mensen er uit een pot eten hoe minder iedereen krijgt.Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat je op zoek gaat naar je eigen concurenten en dat vervolgens geen concurenten noemt maar mensen die je juist moet helpen om te verkopen.Een tekenfilmpje over mlm kon ik volgen totdat de stripfiguur op dit punt kwam en dit uit probeerde te leggen.Jij hebt het nogmaals gedaan en weer kan ik het niet helemaal volgen.Het verhaal van econometrist leest echter weg als hapklare brokken.Dat is alles.Je hoeft verder nergens gepikeerd over te zijn.

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Henrice...,
Wil je echt dat ik dat uit de doeken doe???
Het zou een openbaring voor je kunnen zijn dat het anders is dan jij denkt.

Omdat je hier op dit forum bent geloof ik niet, sorry, is het moeilijk te geloven dat je echt een (simpele) verklaring zult beoordelen....

mvg JvE Laat het maar even weten....

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Goh Jantje, je laat je wel weer kennen he.
Je wordt niet naar de mond gepraat dus ga je gelijk maar mensen uitschelden en kleineren. En daarna allerlei onzin aanhalen waar hier niet eens over gerept wordt.
Moet jij nu die oude wijze man zijn die pretendeert op te treden namens alle eerlijke (ahum) mlm-ers?

Of ben je gewoon een clown die voornamelijk ter vermaak dient? Gelijk aan een gast uit de Jerry Springer show.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door student26 »

Hahaha wordt het toch nog gezellig!! :-)
Sorry hoor, maar iedereen met een beetje verstand in z'n kop...
Ach, die weet al wat ik ga zeggen...
Hoe erg kun je non-reageren zeg. Het ene feit na het andere en hoppa, Jantje gooit het op hard roepen en zoveel mogelijk smileys plaatsen om maar te verbloemen dat ie eigenlijk ook niet weet wat ie erop moet zeggen... Om met de woorden van 1 of andere MLM'er hier te spreken: PROEST!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Student zegt:
Het ene feit na het andere en hoppa
Maar!! met de woorden van Maarschalk te spreken:
Alleen zijn feiten bewijsbaar en dat doen/kunnen jullie niet
Jullie gooien zelf met feiten hier en feiten daar, Maar bewijzen gezien voor jullie feiten :roll: :?: :?:

kom zelf eens aanzetten met de dingen waar jullie anderen van verwijten dat ze het niet doen.


En dat is ook een feit, net las dat je een onderbroek draagt, een fiets hebt enz.

Groet en bewijs je feit!!

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hahaha wordt het toch nog gezellig!!
Sorry hoor, maar iedereen met een beetje verstand in z'n kop...
Ach, die weet al wat ik ga zeggen...
Hoe erg kun je non-reageren zeg. Het ene feit na het andere en hoppa, Jantje gooit het op hard roepen en zoveel mogelijk smileys plaatsen om maar te verbloemen dat ie eigenlijk ook niet weet wat ie erop moet zeggen... Om met de woorden van 1 of andere MLM'er hier te spreken: PROEST!
Wat natuurlijk wederom bewijst dat MLM ''slecht'' is...... :?

Lef,,, of laf? Laf dus.... :cry:

JvE

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Goh Jantje, je laat je wel weer kennen he.
Je wordt niet naar de mond gepraat dus ga je gelijk maar mensen uitschelden en kleineren. En daarna allerlei onzin aanhalen waar hier niet eens over gerept wordt.
Moet jij nu die oude wijze man zijn die pretendeert op te treden namens alle eerlijke (ahum) mlm-ers?
Of ben je gewoon een clown die voornamelijk ter vermaak dient? Gelijk aan een gast uit de Jerry Springer show.
En wederom is ''wetenschappelijk aangetoond dat ''MLM de zwakkeren een oor aan naait...!'' Hoe voelt dat nu, mensen.... :wink:

Het gaat bij jullie tegenstanders altijd ZO ''to the point'' hè?
Jullie hebben weinig last van zinnige dingen die hier worden verteld.... :lol:
(wacht ff, nog een paar voor de liefhebber... :lol: Oh ho...! :o
Mag dat zomaar? :? Ja wel.... :) Schaam je je niet? :oops: Nee! :twisted:

Vr. gr. JvE

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

het is toch zo klaar als een klontje dat hoe meer tussenhandelaren er zijn hoe duurder het product uiteindelijk wordt.Hoe meer mensen er uit een pot eten hoe minder iedereen krijgt.Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat je op zoek gaat naar je eigen concurenten en dat vervolgens geen concurenten noemt maar mensen die je juist moet helpen om te verkopen
Beste Henrice......,

Het leest wel niet zo best weg als de ''hapklare brokken'' van de Centenman, dus je zult wat meer moeten kauwen.... :cry:

Maar bij deze, of je wilt of niet, de uitleg, de simpele uitleg, waarom een produkt NIET duurder HOEFT te worden wanneer het op de markt gebracht wordt....... :lol:
Als je het dan nog niet snapt, vraag je het gewoon aan je kleine zusje van 10 jaar..., die legt het dan wel ff uit....L)
_____________________________________________________
Beoordeel het volgende voorbeeld eens: (Ik ben natuurlijk zelf die alarminstallateur… :) )

Wanneer bijv. een Alarminstallateur € 150,00 van de verkoop/installatieprijs, per systeem, kan benutten voor reclame is het volgende dan zo'n slecht idee?:

----Wanneer U iemand weet die een systeem wil, krijgt U € 75,00.

----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(A) €75,00 en U krijgt €40,00……

----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(B) €75,00 en (A) krijgt €40,- en (U) krijgt €25,00.
Nu kan dat nog één keer, dan is de koek (€150,00) op!!!
----Wanneer U iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand(C) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(C) €75,00 en (B) krijgt €40,- en (A) krijgt €25,00 en (U) krijgt €10,00……!

Ingewikkeld…? Welnee! Zelfs erg simpel! Een vreemde manier? Jahhhh, maar wel eerlijk…..!

Het geheel lijkt wat op een piramidestructuur…, net als in het bedrijfsleven… :lol:

En WIE verdient er in het bovenstaande het meest wanneer (C) een systeem doorgeeft?? (C)! Eerlijk toch? Hij heeft het werk gedaan!
En hij zit onderaan in deze bedrijfspiramide….! (hoef ik niet nog een keer te vertellen, toch... :cry:

Natuurlijk zijn er bedrijven die de prijs verhogen..... :twisted:
Maar welk bedrijf zou zijn prijs NIET hoeven te verhogen......, om toch aan een redelijk winst te komen voor zijn distributeurs...... :?
Jaaaaha..! Al weer goed!!! Een fabrikant! Hij kan meer ''weggeven'' voor promotie.
(een bijkomend voordeel is dat een fabrikant niet zo snel de handdoek in de ring gooit wanneer het ff tegenzit.... Ze hebben TE veel geinvesteerd... 8) )

Ben ik nu een ''oplichter'' omdat ik, wat ik heb gereserveerd voor promotie, verdeel over een aantal mensen....?
Moet mijn produkt nu ''duurder'' worden dan eerst...?

(Ja, ja, voor jullie blijf ik toch een oplichter, maar ik bedoel meer voor minder ''gehersenspoelde'' mensen)

Ik weet ook dat een aantal bedrijven deze structuur MIS-gebruiken, maar dat is nu het punt niet...

Wat is er, zakelijk, mis met bovenstaand voorbeeld?

Nee, nee, nee..... Niet huilen..... 't is gewoon ff doorhebben.....
Ja, ja, Centenman, DAT hebben ze je niet geleerd op de ''spinazieacademie'', hè???? Daa's andere koek.... :)

Dus bij echte MLM is gewoon een DEEL gereserveerd voor de beloningen van het promoten..., en begeleiden van derden......

'' Ja, (snik), ja..., maar dan moet ik (snik) andere mensen gaan inschakelen om (snik) mijn zaken te laten groeien... :cry: ''

NATUURLIJK, Dombo.......!
Wat zou er anders moeten gebeuren....? Een tweede computer moeten kopen....? Mijn voorraad alarmsystemen groter maken??
Meer WC rollen inkopen....? Drie maal om mijn pand heen lopen...?

Natuurlijk moet je mensen aantrekken.....!
Net als iedere ander ondernemer...
Alleen in MLM kun je méér verdienen dan iemand die boven je zit, ....in hierarchie... Gaaf hè??? :lol: Jaaaha... Daa's lachen... :D

Nou, denk dat er hier geen één zit die het nu snapt, en zo ja, dan komt er wel weer een ander flut punt..., zoals: VERZADIGING!

De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Of moet ik jullie vertellen dat er ''wasmachines'' bestaan en in je oor fluisteren dat ze (op een geheim adres...sssstttt....) te krijgen zijn.... :lol:

Nou, Henrice..., je hebt méér gekregen dan je gevraagd hebt, hè?
Sorry, het was van origine helemaal niet bedoeld om cynisch te zijn, maar er zitten hier wat blablabladiebla figuren.... :)
Het levende bewijs dat kennis niks te maken heeft met intelligentie.. :wink:

Prettige avond..., slaap zacht en droom maar van je werk.... Doe ik ook met véél plezier....

JvE

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Slim »

Zeg hoogedelgeleerde Jantje:
Het levende bewijs dat kennis niks te maken heeft met intelligentie..
Intelligentie dien je te bezitten om in staat te zijn kennis te benutten en begrijpen, in plaats van jezelf allerlei 'feitjes' voor zoete koek aan te laten smeren. Ik had je toch hoger ingeschat. Of ben jij er zo een die met een autoritaire houding de mensen in je downline 'dom' houdt en overschreeuwt zoals je hier op het forum ook doet?

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Intelligentie dien je te bezitten om in staat te zijn kennis te benutten en begrijpen, in plaats van jezelf allerlei 'feitjes' voor zoete koek aan te laten smeren. Ik had je toch hoger ingeschat. Of ben jij er zo een die met een autoritaire houding de mensen in je downline 'dom' houdt en overschreeuwt zoals je hier op het forum ook doet?
TOEGEPASTE kennis is macht..........!!!!!

(fijntjes) Wat klopte er niet in mijn betoog....?
Doe jij toch wel ff uit de doeken?

Is je naam ''Slim'' of vind je dat je slim bent......?

Vr. gr.
JvE

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi, Slim,

Nog ff....

Da'was weer niet over het onderwerp hè?

MLM en de gevaren van.....

JvE

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Henrice »

Mijn zusje begon te lezen en eerst wilde ze persoon A zijn.Nadat ze verder had gelezen wilde ze opeens persoon B zijn.Vervolgens wilde ze weer persoon C zijn.De persoon U kreeg iedere keer het minste dus die wilde ze niet zijn.Maar ze fronste haar wenkbrouwtjes en bedacht zich dat 40+25+10=75 dus persoon U was ook wel prima.Maar, zei ze,3 maal 75 is 225 en er waren er maar 150 dus ergens klopt er iets niet.Nog maar eens goed kijken dan.C+B+A+u=10+40+75+U=150+U=....Nee weer niet goed want C kreeg het meeste betaald dus 75+40+10 en U kreeg ook nog ergens een tientje is dus 185, nee weer niet gelukt.
Ik begrijp je wel maar zusjes, altijd lastig.

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Mijn zusje begon te lezen en eerst wilde ze persoon A zijn.Nadat ze verder had gelezen wilde ze opeens persoon B zijn.Vervolgens wilde ze weer persoon C zijn.De persoon U kreeg iedere keer het minste dus die wilde ze niet zijn.Maar ze fronste haar wenkbrouwtjes en bedacht zich dat 40+25+10=75 dus persoon U was ook wel prima.Maar, zei ze,3 maal 75 is 225 en er waren er maar 150 dus ergens klopt er iets niet.Nog maar eens goed kijken dan.C+B+A+u=10+40+75+U=150+U=....Nee weer niet goed want C kreeg het meeste betaald dus 75+40+10 en U kreeg ook nog ergens een tientje is dus 185, nee weer niet gelukt.
Ik begrijp je wel maar zusjes, altijd lastig.
Misschien is je zusje wel slimmer dan wij samen... :lol:

Ken je niet genoeg om te weten of je nu pissig bent of geamuseerd... :?

Ik ben helemaal niet zo'n kwaaie, maar ik heb zo'n hekel aan vooroordelen....! (betrap me er zelf ook op)
maar ik reageer vaak TE fel.

Toont des te meer hoe belangrijk het is een goede eerste indruk te maken.... Weet je wat...? Noem mij maar Piet... :lol:

Zat net nog een art. te lezen.
Lijkt wel interessant.... Heb het nog niet uit, maar zal de link vast doorsturen....
weet niet eens of het erg positief eindigt of niet... (Denk van wel)

http://www.sheffieldnet.com/srn_artice6.html

Er staan een paar rake opmerkingen in...

Prettige avond, JvE

mrtelecom

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Aha, mijnheer moet weer persoonlijk worden.

Goed dan, dan doe ik mee: Die vraag is wat jou betreft allang beantwoord. Nu blij?!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Henrice »

Pissig of geamuseerd?Emoties zijn vaak een slechte raadgever Piet maar laten we het vooral aan het oppervlak houden.Doch,emoties,Je kan me honderd marketingstrategieen voorschotelen Het komt allemaal op het zelfde neer.Zelfs mijn zusje weet dit al,75 is meer dan 40 en minder dan 100.Is ze lief voor mama krijgt ze meer dan dat ze stout is.Waar het mij om gaat is dat ik tipgeld,over hoeveel schijven je het ook uitsmeerd,op zich geen probleem is.Verkoop jij goede fietsen voor een aardige prijs wil ik best een ander daarop attenderen als ik daar een hoeveelheid euro's aan over houdt.Als je best een aardige vent bent zoals je zegt,hoef ik er nog niet eens wat voor te hebben.Weer die emoties......Ik ben in staat om zuiver rationele aankopen te doen maar veel mensen zijn dit niet.Ik ben in staat om,tot nog toe, mijn leven in te vullen zo als ik dat wil.Veel mensen zijn dit niet en maken emotionele beslissingen.Daar is wat mij betreft waar de schoen een beetje wrinkt bij de mlm methode omdat mlm nadrukkelijk inspeelt op allerlij emoties en dit doet op alle fronten.Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke bonafide verkoopprincipes,waarmee ik niet wil zeggen dat mlm malafide is,maar slechts grenzen mee wil afbakenen.Mlm valt als productkeuze en als bedrijfscultuur buiten mijn voorkeur.Mijn zusje is echter iets minder principieel dus misschien wil zij wel een goed woordje voor je doen op school.Daar lopen een hele boel veels te dikke kindertjes rond die slecht ontbijten.Laat ik jouw echter niet op het schoolplein zien want dat druist weer in tegen mijn principes en heb je een probleempje.Begrijp je een beetje waar ik naar toe wil?

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Econometrist »

Goed dan, dan doe ik mee: Die vraag is wat jou betreft allang beantwoord. Nu blij?!
Start jij nou geen discussie die je straks weer huilend bij de redactie eindigt. Eén keer genoodzaakt zijn om met nederige excuses te moeten komen zal de TROS meer dan voldoende zijn stel ik me zo voor.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door student26 »

@ E-nergetix:

Feiten:
is dat mlm-verhaal ingekapseld in één van deze universiteit's opleidingsprogramma's? NEE!! het is een summercourse die probeert mee te liften op de naam van Ferris, maar daar slechts buiten het studieseizoen om een zaaltje huurt
Zie de betreffende website. Lijkt me niet dat ik hier verdere bewijsvoering voor hoef aan te brengen? Jan gaf het zelfs toe...
en georganiseerd wordt door.... Quixtar (met dank aan je tweede link) en dat is een clubje van... Amway.
Idem dito... Geen verdere bewijslast voor nodig.
En DAT het werkt ga je maar uitleggen aan de grofweg 95% van de deelnemers die er met mathematische zekerheid geen droog brood aan verdienen en kom hier de resultaten daarvan maar uitleggen.
Feit: diverse onderzoeken, op objectieve basis, komen tot dergelijke getallen. Zie bijvoorbeeld
http://www.mlm-thetruth.com/MLModds-vsGambling.pdf en http://www.mlm-thetruth.com/top%2010%20 ... earned.htm
De methode is dermate inefficiënt dat óf de consument teveel voor de produkten betaalt, óf de representant er teveel onbetaalde tijd in moet stoppen. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Deze is lastiger omdat er interpretatie bij komt kijken (van de getallen, welteverstaan). Het laatste, dat de distributeur onbetaalde tijd investeert, volgt min of meer automatisch uit de vorige feiten. Het eerste is een kwestie van prijsvergelijk.
Gaat het in één keer naar de eindconsument wil je misschien zeggen? Dan zijn de tussenliggende 6 levels dus volstrekt overbodige kostenposten voor de klant.
Dat zijn ze ook! De tussenliggende levels voegen immers geen waarde toe. Of anders gesteld: ook zonder hen had de consument het product van de uiteindelijke distributeur kunnen kopen. Simpel bewijs: de aller-aller-allereerste distributeur, dus degene zonder upline, verkoopt OOK aan derden (althans, dat veronderstellen we dan maar, waarschijnlijk is het voor hem niet nodig, zie ook verderop).
Groet en bewijs je feit!!
Wat wil je in godsnaam nog bewezen zien?!

@ Jan:
Jullie hebben weinig last van zinnige dingen die hier worden verteld....
Voor de zoveelste keer de vraag: Waar was je, of beter waar verdween je naartoe, toen de discussies hier nog op het niveau van voorgaande lagen? Toen de daadwerkelijke argumenten genoemd werden? Toen was je ineens weg, en nu kom je reclameren?!
Beoordeel het volgende voorbeeld eens: (Ik ben natuurlijk zelf die alarminstallateur… )
Je vraagt wat er niet klopt. Zomaar een paar zaken:

1) je rekent in je eigen voordeel. Wat als de verdeling zo ligt dat de normale verkoper 100 euro heeft voor reclame, en dezelfde verdeling binnen jouw MLM gebruikt wordt als in je voorbeeld? Dat is nou juist 1 van de redenen dat de prijzen bij MLM in het algemeen hoger liggen. Die bullsh*t over betere kwaliteit hoef je niet mee aan te komen.

2)
Ingewikkeld…? Welnee! Zelfs erg simpel! Een vreemde manier? Jahhhh, maar wel eerlijk…..!
Je gaat aan een boel zaken voorbij. Om er eens 1 te noemen: bij massa-reclame is het hitpercentage laag, maar door het grote bereik is er toch een behoorlijk resultaat. Smeer het reclame-budget uit over de extra verkopen en dan blijkt de "premie" voor reclame per verkocht product erg laag uit te vallen. Massa-reclame is daarom vaak efficienter dan het werken via een netwerk in de stijl van MLM.

3)
Het geheel lijkt wat op een piramidestructuur…, net als in het bedrijfsleven…
Het grote verschil (hier al meermalen uitgelegd, maar nogmaals, waar verdween je toen toch heen?) is duidelijk: binnen traditionele bedrijven is de structuur zo vanwege economische noodzaak en is er sprake van een verdeling van verantwoordelijkheden en het gebruikmaken van benodigde (bijvoorbeeld leidinggevende) capaciteiten. Binnen MLM is daar geen enkele sprake van. De structuur heeft daar maar 1 doel: zoveel mogelijk omzet tegen zo laag mogelijke kosten door de kosten af te schuiven op distributeurs en om het systeem aantrekkelijk genoeg te maken om zoveel mogelijk distributeurs te verkrijgen.

4)
En WIE verdient er in het bovenstaande het meest wanneer (C) een systeem doorgeeft?? (C)!
Guess again... Wat dacht je van HET UITEINDELIJKE MOEDERBEDRIJF! En daarmee de EIGENAREN VAN DAT BEDRIJF.

5)
Alleen in MLM kun je méér verdienen dan iemand die boven je zit, ....in hierarchie... Gaaf hè??? Jaaaha... Daa's lachen...
Weet je wat lachen is? Als je zoveel naievelingen hebt bijeengeschraapt dat je zelf NIKS meer hoeft te doen... Want DAT is uiteindelijk het doel, nietwaar? Meer vrije tijd? Geen zorgen? Zorg dat al die sukkeltjes het werk doen, zodat jij, ZONDER ENIGE NOEMENSWAARDIGE INSPANNING, op je luie krent kan gaan zitten omdat al die kleine omzetjes van die mannetjes zo waanzinnig leuk cumuleren... Eerlijk he?

6)
Nou, denk dat er hier geen één zit die het nu snapt, en zo ja, dan komt er wel weer een ander flut punt..., zoals: VERZADIGING!
De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Is het nou echt zo moeilijk? Weet je, er is leuk te verdienen met wasmachines. Weet je waarom? Omdat die krengen best duur zijn, en ze toch wel regelmatig kapot gaan. Vervangingsvraag noemen ze dat. Dus ondanks produktverzadiging, toch wel leuk verdienen. Dus zullen we nu maar met z'n allen wasmachines gaan verkopen? Leuk joh: stel we hebben 100 mensen in een afgesloten landje (Noord-Korea of zo?). 5 daarvan hebben een wasmachinewinkeltje, leuk he? Nou wordt het nog veel leuker, want een paar hebben door dat dat best wel leuk verdienen is. Dus hoppa, er starten er nog 10. He sjit man, hoe kan dat nou? We verdienen er zo weinig mee. Het is zelfs nog gekker: de oorspronkelijke 5 verkopers verdienen OOK ineens minder. Hoe kan dat nou toch?

Het zijn maar wat opmerkingen hoor... Doe ermee wat je wilt (niet zo moeilijk, je doet er niets mee. Je gelooft immers in je systeempje, toch? Het kan gewoon niet waar zijn wat die student allemaal vertelt, toch? Het is allemaal niet bewezen, toch? Tuurlijk Jan, wat jij wilt). Maar het betoog van jouw kant rammelt jongen, en weet je wat zo vervelend is? Dat horden mensen dat inmiddels al doorhebben, dat horden mensen al bij het noemen van MLM met een schaapachtige blik in hun ogen zitten te denken, "dat meent ie toch niet he"...

Jan van Eechoud

Re: hmi staat niet onder staatscontrole bij de nederlandsche ban

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Nou, nou.....

Ben weer onder de indruk van het niveau.....

Het meest simpele wordt hier aan alle kanten verkracht.....
Wat een dombo's....... :cry:

Zal jouw posting als laatste even doornemen want wat je me aan het eind van je relaas flikt, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.

En je blijf OH-en over pressie om klanten te werven en de sociaal zwakkeren ergens in te lu*llen...,enz. enz, en dat KAN helemaal niet in echte MLM...., maar ja dapper volhouden....!
Je kan me honderd marketingstrategieen voorschotelen Het komt allemaal op het zelfde neer.
Natuurlijk...! Geld verdienen..... Nou en.....?
Knap intelligent opmerking van je..... Bewijst zeker weer dat MLM rot is.... :?
Ik ben in staat om zuiver rationele aankopen te doen maar veel mensen zijn dit niet.Ik ben in staat om,tot nog toe, mijn leven in te vullen zo als ik dat wil.Veel mensen zijn dit niet en maken emotionele beslissingen.Daar is wat mij betreft waar de schoen een beetje wrinkt bij de mlm methode omdat mlm nadrukkelijk inspeelt op allerlij emoties en dit doet op alle fronten.
Jullie zijn me ook wel een stelletje Trollen ook hè?
Je bent vergeten het pistool te vermelden...(in je dromen).
Je bent vergeten het dynamiet te vermelden.....
Je bent vergeten te vermelden dat we de politie hebben omgekocht....

Wat een l*lkoek allemaal....
Dat gezwam over emotieaankopen.... :cry:

Ja, ja, ik verkoop een product aan een ''zwakke in de maatschappij'' en DAN GEEF IK HEM 3 MAANDEN TIJD om naar de buren, zijn ouders, betover-over-overgrootvader, de politie, een maatschappelijk werker, zijn broer en een anti-MLM-er voor steun...... te lopen zodat hij alsnog het produkt kan teruggeven en zijn geld terug krijgt....

JA, ja, hoor ik jullie al weer roepen, IS DAT WEL ZO?????
JA. Zelfs op die achterlijke anti-MLM sites hebben zo nog NOOIT verteld dat in de laatste 50 jaar iemand zijn geld niet terug heeft gekregen!!!!

En een andere ''zwakke in de maatschappij'' GEEF IK OOK 3 MAANDEN TIJD om naar de buren, zijn ouders, bet-over-over-overgrootvader, de politie, een maatschappelijk werker, zijn broer eneen anti-MLM-er ...... te lopen om steun te halen zodat hij alsnog die 48 Euro kan terug krijgen die hij heeft betaald om in te kunnen stappen en waar hij een aansprakelijkheidsverzekering, een abonnement op een maandblad ven nog wat andere zaken voor krijgt....

Ook DAAR is nog nooit in 50 jaar een klacht over geweest!

Laat jullie toch nakijken.... :)
Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke bonafide verkoopprincipes
Juist...! Het is ongebruikelijk... En wat de boer niet kent..., vreet-ie niet... :lol:
Mlm valt als productkeuze en als bedrijfscultuur buiten mijn voorkeur.
Dus????? Omdat een druiloor nog nooit een produkt van Philips heeft gekocht of gebruikt is het een bedenkelijke, louche zaak?????
Wat kan jij zwammen....
Mijn zusje is echter iets minder principieel dus misschien wil zij wel een goed woordje voor je doen op school.Daar lopen een hele boel veels te dikke kindertjes rond die slecht ontbijten.Laat ik jouw echter niet op het schoolplein zien want dat druist weer in tegen mijn principes en heb je een probleempje.Begrijp je een beetje waar ik naar toe wil?
En wat je hierboven insinueert is helemaal de limiet, gore smerige .....
die je daar bent en het is nu maar goed dat je nu niet in mijn buurt bent....., want daar ga ik wel een paar jaartjes voor zitten.... Huf*ter.

Het pleit helemaal voor het allooi van het RADAR forum.....
En misschien heb jezelf een probleem met kleine meisjes, of jongetjes.... :twisted:
Heb niet zo gauw last van mijn bloeddruk, maar nu ben ik des duivels... :evil:

Gesloten