LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door Langhaar »

T2, met het verkeerde been uit bed gestapt ?

Ik ben benieuwd naar jou geweldige ideeën.

Ritchie

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door Ritchie »

Hoi Eddie,

Heel goed dat je je geen zorgen maakt die gast met die IP-Adressen is gestoord. :P :P Wat heb je nou helemaal verkeerd gezegd. Helemaal niks. Dus die zogenaamde klacht van hem maakt helemaal geen kans joh. En inderdaad moet je bang zijn voor een of ander meldpunt laat me niet lachen. Die gozer die moet hier gewoon wegwezen, want als je een discussie voert kunnen er weleens woorden vallen die sommigen niet willen horen. Kan je daar niet tegen niet reageren. De waarheid is hard ja toch! 8) 8)

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door Bodosan »

Salut,
Vreemd, mi ging dit over stageplaatsen (geen dienstverband) en niet over langdurig werklozen. Het bedrijfsleven heeft de mond vol van dat jongeren niet goed of voldoende of wat maar ook zijn opgeleid, maar vertikken het diezelfde jongeren een stageplaats te geven om die ervaring (die de werkgever wil) op te doen. Uit het voorgaande blijkt wel dat ik het een goed idee vind om op dit punt een vorm van verplichting in te voeren. Hoe die eruit gaat zien zou misschien door werkgevers (werkgeversverbond) in overleg met de overheid bepaald kunnen worden.
Wanneer stages jongeren beter voorbereiden op het bedrijfsleven dat moet ditzelfde bedrijfsleven dit ook ondersteunen.
Bodosan

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door »

Vreemd, mi ging dit over stageplaatsen (geen dienstverband) en niet over langdurig werklozen.
Dat is het onderwerp maar tomaatje eindigt met de zin 'goed idee, nu nog werkgevers dwingen werklozen e.d. aan te nemen. Dan is het begrijpelijk dat daar ook op gereageerd wordt.

tomaatje

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door tomaatje »

T2

Werklozen e.d. worden toch ook "gedwongen om zinloos te sollciteren"

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door »

Maar daar hebben werkgevers toch niets mee te maken? Dat is gewoon één van de voorwaarden die horen bij het hebben van een uitkering. Die voorwaarden worden bepaald door het UWV en de overheid.

Vind je dat de sollicitatieplicht afgeschaft moet worden?

tomaatje

Re: 'Stageplaatsen desnoods wettelijk regelen'

Ongelezen bericht door tomaatje »

Nou ja ik vind voor langdurigwerklozen heeft de sollicitatieplicht gewoon geen zin. We hebben toch te weinig relevante werkervaring en een gat in onze CV en een mogelijkheid om onze positie oop de arbeidsmarkt te verbeteren krijgen we ook niet uitzenburo's worden ook selectiever en zelfs voor tomaten plukken heb je ervaring nodig.

Op het CWI helpt men alleen mensen die kortdurend werkloos zijn.

RIB's een leuke uitvinding de een loopt er mee weg de ander niet.

Dus..........zeg het maar hoe kan ik en tig andere langdurigwerklozen enz. weer aan het werk komen.

Gesloten