LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Bodosan »

Even praktisch. Ik kan Ping uitzetten (via xs4all.nl) en kan ook Ping blokkeren met de firewall. Kijk eens bij KPN of Ping daar ook niet uit te zetten valt. Hoewel ik niet denk dat KPN echt verantwoordelijk is, is enige medewerking van die kant natuurlijk wel zo klantvriendelijk. Het IP-adres veranderen is inderdaad niet zó'n probleem (ik had indertijd zelfs 4 IP-nummers), maar een oplossing is het ook niet echt en KPN kan op het wat stijve standpunt staan dat ze niets veranderen omdat zij nergens schuldig aan zijn. Alternatief is een andere provider kiezen; dat is natuurlijk wel afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige overeenkomst. Contact met de Spaanse ISP misschien nog wat aanscherpen. Soms wint de aanhouder, gewoon omdat ze de constante berichtgeving zat worden (een soort van brute force). Succes
Bodosan

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Reactie op jvs: Beetje flauw om meteen aan te nemen dat die computerexperts vrienden/kennissen zijn. Dat is hier niet het geval. Volgens mij verstaan we beide iets anders onder de begrippen “service” en “dienstverlening”. Ik versta hier namelijk meer onder dan enkel het nakomen van je verantwoordelijkheid. We zijn immers als 20 jaar klant van KPN. Als ze volgens jouw dus enkel hun verantwoordelijkheid hoeven na te komen, hoeven ze dus bijvoorbeeld ook niet te investeren in vriendelijk contact met hun klanten. Ik kom hier verder echt niet om mijn gelijk te halen, maar vertel hier alleen over mijn ervaringen.

Voor de duidelijkheid: Waar ik dus teleurgesteld in ben bij KPN, is dat ik telkens van het kastje naar de muur werd gestuurd. De eerste telefonist van KPN die ik sprak, vertelde dat ik contact op moest nemen met de abuse afdeling van KPN. Deze vertelde mij toen dat ik niet bij hun moest zijn. Ze namen dus ook niet even de tijd om mij netjes advies te geven over waar ik dan wel moest zijn. Pas toen ik dreigde mijn contract op te zeggen, werd ik teruggebeld door een niet-technisch onderlegde telefonist die de technische dienst een notitie zou geven om mij terug te bellen. Die notitie naar de technische dienst werd vervolgens als voltooid werd gemarkeerd zonder mij terug te bellen. Dat was mij dus wel beloofd. Dit probleem is door KPN uiteindelijk van de hand gedaan door een belletje door een niet-technisch onderlegde telefonist die vertelde dat ze niets voor mij konden betekenen. De belofte dat ik gebeld zou worden door iemand van de technische dienst, waar je tenminste inhoudelijk een nuttig gesprek mee kunt voeren, heeft KPN dus niet ingelost. Ik heb van hun nooit advies mogen ontvangen van hoe ik dit probleem dan wel op zou moeten lossen. Samengevat: door KPN werd ik dus enkel weggestuurd. Ik weet echt wel dat meerdere instanties mensen van het kastje naar de muur sturen. Sommige mensen beginnen dit zelfs als normaal te ervaren. Zelfs als iedereen dit straks gaat accepteren: ik zal hier niet aan meedoen, maar kiezen voor een andere instantie.

Reactie op OeroeCloeroe: Dat is precies wat ik bedoel! Ik heb in eerste instantie zelf geprobeerd het probleem op te lossen. Als dit niet lukt, mag ik toch wel bij KPN aankloppen om aan hun hulp te vragen. Ik heb hierbij toen ook aangegeven, dat als ik hier zelf stappen voor moet ondernemen, hier dan graag advies over zou krijgen bij welke instanties en dergelijke. Maar niets van dit heb ik mogen ontvangen. De vergelijking met de openbare weg klopt helemaal! Je moet samen zorgdragen voor een veilige sfeer. Hierbij zijn heel veel instanties betrokken (politie, gemeente, bestuurder enz.). Als je bij één van die instanties aanklopt, maar eigenlijk bij het verkeerde adres bent, mag je toch nog wel verwachten dat ze je advies geven en netjes verwijzen naar een andere instantie.

Reactie op gekkejasper: Hartelijk dank voor je link naar Govcert. Van deze instantie wist ik het bestaan nog niet. Ik zal de ISP van de hacker nog een kans geven en vervolgens Govcert om advies vragen. Nogmaals bedankt voor je advies!!!

Reactie op Big-V: Modem/router is voorzien van een ingebouwde firewall. Verder zijn de computer allen voorzien van anti-virus, firewall en ant-spyware software. Ongeveer alles wat een particuliere computergebruiker uit de kast kan halen om internet leefbaar te houden.

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Reactie op Bodosan: Dank voor je advies! Ik zit er inderdaad aan te denken om een andere provider te kiezen en krijg de indruk dat XS4ALL technisch ook beter onderlegd zijn. Als ik mijn abonnement van KPN op zou zeggen en bij hun ook weer meteen een nieuw abonnement aanvraag, zou ik meteen een nieuw ip-adres hebben. :P ... Beetje flauw natuurlijk. Maar wel tijdbesparend. :D Een abonnement afsluiten is op een of andere manier nooit teveel werk.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door hoffie »

Reactie op Bodosan: Dank voor je advies! Ik zit er inderdaad aan te denken om een andere provider te kiezen en krijg de indruk dat XS4ALL technisch ook beter onderlegd zijn.
goh van wie is XS4ALL ook al weer........... :lol:

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Bij XS4ALL heb ik dan in ieder geval toch weer te maken met een andere helpdesk. :P

Drlogic
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2005 04:01

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door Drlogic »

Als ik alles nog eens rustig doorgelezen heb moet ik bijna concluderen dat het probleem niet door een hacker veroorzaakt wordt en al helemaal niet door KPN op te lossen is/moet/kan. Het probleem ligt namelijk in een programma die op de pc is geinstalleerd en die constant staat te pingen snelheids test of lijn test enz.
Want wat voor belang heeft een hacker erbij om constant een pc router/modem aan te spreken als hij er toch niet in kan komen. En mocht dit al wel het geval zijn waarom dan uitgerekend uw pc heeft u waardevolle info op uw pc staan of heeft u een internationaal bedrijf (multinational), waarom uitgerekend uw pc????
Het lijkt mij toch echt een probleem die zich in uw eigen pc afspeelt!!!!
Ik zou toch maar eens goede antispyware software installeren als ik u was en u niet beperken tot 1 pakket maar meerdere, dit werkt bij mij namelijk uitstekend want wat de ene niet opruimt neemt een andere wel weer voor zijn rekening.
Ik zou me toch maar een beetje inhouden als ik u was en niet meteen gaan afgeven op KPN

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door jvs »

We zijn immers als 20 jaar klant van KPN. Als ze volgens jouw dus enkel hun verantwoordelijkheid hoeven na te komen, hoeven ze dus bijvoorbeeld ook niet te investeren in vriendelijk contact met hun klanten. Ik kom hier verder echt niet om mijn gelijk te halen, maar vertel hier alleen over mijn ervaringen.
Kpn investeert weldegelijk in vriendelijk contact met hun klanten, alleen als die niet aan willen nemen dat zij jou er niet mee kunnen helpen en jij bent het daar niet mee eens, dan zijn ze niet ineens onvriendelijk.

Als jij dit als belabberde service beschouwt (iets niet oplossen wat niet door hun veroorzaakt is!) dan moet je dat vooral doen, maar het is wel een tikje verwijderd van realiteit. In de vorige post heb ik onderbouwd waarom.
n mei 2005 kabel aangelegd door Cable one.
Mag ik van professional verwachten verwachten dat zij weten wat de voorschriften zijn, ook wat de bekabeling betreft? Vroeger verwachtte ik het, tegenwoordig hoop ik het..
Heb je mijn bericht gelezen? Het kan prima met lange kabels , bij mij ook tijden gewerkt, bij jou ook. kn adviseert alleen korte telefoonkabels te gebruiken. Het zijn helamaal niet de vaste voorschriften.

De monteur heeft het gewoon aangesloten en werkend achter gelaten en daarmee goed zijn werk gedaan. De enige fout die er ik lees is dat de helpdeskmedewerker gesuggereerd heeft dat 9m altijd fout is, dat is gewoonweg niet waar.
Mag ik van een helpdesk verwachten dat zij weten waar zij over praten?
Natuurlijk wél, zeker als het KPN betreft, dacht ik...
Wat ik in ieder geval niet verwacht is een verhaal dat strijdig is met de Quick Guide van KPN.
De desbetreffende medewerker van de KPN helpdesk gaat ofwel te snel uit van de gedachte: de storing is de schuld van gebruiker, of hij weet niet waar hij over praat;
Jij hebt duidelijk nog nooit op een helpdesk gewerkt. ongeveer 95% van de zogenaamde storingen is helemaal geen storing, maar een probleem van de PC configuratie, bekabeling, gebruiker of instellingen, dat ga je dus altijd even nakijken, want dan kan je een klant meestal direct een goeie tip geven of instelling laten wijzigen waardoor het direct weer werkt.

Nogmaals: Door het met kortere kabels aan te sluiten kan je dat testen, die helpdeskmedewerker heeft direct het goede gedaan en daarmee de oorzaak van je probleem gevonden.

Maar als je over dit soort dingen al gaat klagen, raad ik je van harte aan om bij ontevredenheid op te zeggen en over te stappen naar wanadoo of versatel of een andere isp...

slightje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2005 20:07

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door slightje »

hoi,
ja lastig probleem..
maar je hebt een router???
als je daar nu eens begint met de instellingen te veranderen..
je kan daar namelijk de reactie op die ping uitzetten!!!!!!!!!
je kan bij mij zoveel pingen als je wil maar ik :D pong :D niet terug!!
je kan dat vinden bij de beveiliging van je router

slightje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2005 20:07

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door slightje »

hahaha volgende keer maar heel het verhaal lezen en niet net over de helft stoppen en dan een reactie geven :oops:

burnit
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2005 20:43

Re: KPN Direct ADSL: waardeloze service en dienstverlening

Ongelezen bericht door burnit »

Het klinkt misschien krom. maar ooit al eens gedacht aan:

"Discard ping from WAN side" uit te vinken?

Gesloten