Pagina 2 van 5

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 22 nov 2005 10:45
door kritisch consument
Hoi Nora,

Als je contract inmiddels is afgelopen na die 2 jaar dat je nu klant bent van ED heb ik een advies voor je; ga terug naar je oorspronkelijke energieleverancier, je zal zien dat je goedkoper uit bent en dat het rust geeft om slechts met een partij problemen te hebben ipv met twee partijen.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 22 nov 2005 11:37
door noravanraaphorst
Heb dit voorjaar al opgezegd. Per 20/1/2006 ben ik terug bij mijn oorspronkelijke leverancier. Zoals ik al eerder schreef Ik houd mijn hart vast over de afrekening 2005.
Maar als je opzegd kan ED wel reageren IN WEL 7 MAILS kreeg ik het antwoord dat ik wel kon opzeggen maar dat ik VERPLICHT was mij ergens anders aan te melden en nog veel meer regels Het was toen een schrijven van 4 A-viertjes.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 22 nov 2005 12:40
door tooths
Ja wij kennen dat, dit terwijl ik al op 21 okober 2003 al een andere leverancier had. Alleen klein foutje ED zij toen vergeten de wisseling goed te doen. Dus hebben ze het kontrakt(welke ik niet heb en nooit ondertekend heb) maar door laten lopen. Ook nu gingen ze niet akkoord, al heeft de nieuwe leverancier dit dringend gevraagd met beeindiging eerder dan hun contract.
Mochten rechtswege geen levering stopzetten als de klant geen nieuwe leverancier had, schreven zij nota bene, terwijl de leverancier vroeg om beeindiging. Zo goed zijn ze bij ED. Het moet totaal fout lopen lijkt mij, daar hebben ze lol in blijkbaar.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 24 nov 2005 19:10
door digimax
energie direct is een 100% dochterbedrijf van essent. het is een grote administratieve chaos bij E.D. ik heb welgeteld 1 juiste nota gehad, de rest klopt van geen meter. nu hebben ze opnieuw een blunder gemaakt. ipv 30.5dagen vragen ze 305dagen als maand voorschot. via een heel ingewikkelde credit nota krijg ik nu "maar" 75,- euro . ik snap er geen hol van. ik heb grote ook problemen gehad bij inschrijven en heb nog steeds een 10 euro te goed. ik ga dat zeker verrekenen met de eindnota.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 24 nov 2005 22:28
door kritisch consument
tijdens het samenstellen van uw voorschotnota voor november is helaas een fout gemaakt. De onderdelen heffingskorting, vastrecht en vastrechtkorting zijn over 10 maanden berekend in plaats van 1 maand. Hierdoor krijgt u meer korting dan waar u recht op heeft.

Een voorbeeld: heffingskorting

Ter compensatie van de Energiebelasting heeft de overheid besloten bij elk huishouden met een elektriciteitsaansluiting in een woning of bedrijfsgebouw, een bedrag per jaar in mindering te brengen. Dit bedrag is vastgesteld op € 194 exclusief BTW per jaar en wordt verdeeld over 12 maanden.

U heeft dus elke maand recht op € 194 / 12 maanden = € 16,167 heffingskorting. Maar zoals u zult zien op uw factuur, heeft u € 161,67 aan heffingskorting ontvangen. Dit is een berekening over 10 maanden in plaats van 1 maand. U ontvangt hierdoor € 145,50 teveel aan heffingskorting.

November 2 facturen

Om de foutieve verrekening recht te zetten voor de automatische afschrijving, ontvangt u voor november een 2de factuur waarbij u het bedrag dat u teveel heeft ontvangen, voor 9 maanden fictief terug betaalt. Door factuur 1 en 2 met elkaar te verrekenen, valt het te veel ontvangen bedrag € 145,50 (factuur 1) weg tegen de betaling van factuur 2.

Afschrijving voorschotnota correct

Door deze administratieve verrekening vooraf uit te voeren, kunnen wij het juiste voorschotbedrag bij u afschrijven. U betaalt hierdoor het juiste maandbedrag voor uw energie.

We doen er alles aan om de incasso tussen 25 en 30 november uit te voeren.

Onze excuses voor deze foutieve verrekening. Wij danken u voor uw begrip.

LET OP: U hoeft zelf geen actie te ondernemen. Wij regelen deze verrekening voor u.


Met vriendelijke groet,
Energie:direct
Deze mail kregen we vandaag van Energie Direct, terwijl ons contract al vanaf hun kant is beeindigd. Nu snappen jullie wel waarom je zo moedeloos wordt van Energie Direct. Gelukkig staan hun afschrijvingen al geblokkeerd, ze proberen nog meer geld van je te krijgen op vage manieren !

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 24 nov 2005 23:44
door Wheely2017
Hallo Kritische Consument,

Deze brief heb ik inderdaad ook ontvangen! Gelukkig heb ook ik al hun afschrijvingen geblokkeerd. Ben benieuwd wanneer Interim Justitia weer met een brief komt?
Afwachten maar weer.

Groetjes,

Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 25 nov 2005 13:15
door noravanraaphorst
Ook ik heb die mail gehad. Begrijp er niets van. Maar op de site blijkt dat ik deze maand extra 100,= euro moet betalen. In deze dure maand. Mijn mening is: Ik betaal een voorschot, wat al aardig hoog is en fouten onderweg moet ED maar bij de afrekeing gaan verwerken. maar dan wel met duidelijke uitleg.
Ben ook van plan niet te accepteren dat er 100,= extra van mijn rekening wordt afgeboekt. Het normale bedrag aan voorschot zal ik na terugboeking wel voldoen.
Bovendien eis ik nu eens een antwoord op mijn aangetekend schijven van 25 juli 2005.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 30 nov 2005 10:35
door Hamed
OOk ik ben zwaar genaaid door energie direct. ik was ook benaderd door hun voor 20% korting. ik ben maar 5 maanden klant van hun geweest en heb elke maand een voorschot van 120 moten betalen en nu hebben ze in een keer 1950 euro van me rekening gehad voor de eindrekening
het grappige is dat ik nooit in dat huis gewoond heb, hij heeft heel gestaan, omdat ik opzoekk was naar een huurder. ik ben in juni klant bij hun geworden tot nov. het zijn de warmste maanden van het jaar en toch heb ik blijkbaar voor 1950 euro energie gebruikt. volgens mij of spookt het in dat lege huis of bij energie direct. ik hoop dar radar hier een aflevering van wilt maken. ik ben nog nooit zo afgezet.
ze reageren ook op geen enkele manier dan hun incasso. je krijgt niet eens een mailtje voor af. ik vind dit echt niet normaal. Dat zo iets in Nederland gewoon kan en dat niemand er iets aan doet vind ik nog erger. het zijn gewoon oplichters eerste klas. ze zullen waarschijnlijk alles net volgens de wet regelen. RADAR HELP

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 30 nov 2005 10:58
door dionysos866
:roll: Ik had mij eind nov. 2004 opgegeven bij Energie Direct om ook mijn gas/elektra over te hevelen naar Energie Direct. Bleek dat ik het hele jaar gewoon dubbel heb betaald, kwam er gelukkig zelf achter. Het was de bedoeling dat Energie Direct het had gemeldt bij de gas/elektra leveranciers, maar nooit gedaan. Als het goed is moet je nl. alleen transportkosten nog betalen bij je gas/elektra leverancier en de leveringskosten bij Energie Direct. Gelukkig heb ik al het dubbel betaalde geld teruggestort gekregen. Helaas heb je het ook zelf niet in de hand, daar zij alleen maar automatisch incasseren. Ik blijf denk ik maar gewoon bij de Nuon en Eneco. Geloof er geen snars van allemaal, die zogename goedkopere leveranciers.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 30 nov 2005 15:07
door Wheely2017
Hamed en Dionysos866,

Hamed, als je het er niet mee eens bent dat ze dat bedrag afschrijven dan laat je het toch gewoon terugstorten! Je hoeft het niet te pikken dat ze zonder voorafmelding zomaar een zo groot bedrag van je rekening afschrijven. Had je de meterstanden van dat lege huis genoteerd toen het net leeg stond, dan kun je namelijk misschien bewijzen dat het gewoon niet kan dat er zoveel stroom is verbruikt.
Proberen kan altijd en het terug laten storten van geld kan ook al moet dat wel binnen een bepaalde tijd.Kan je informeren bij je bank. Bij mij kon dat zelfs telefonisch!
En Dionysos866, blijf maar bij je oude leverancier en ga niet naar Energie Direct. Zij hebben geen getekend contract van je dus je kan er niet aan vastzitten. Van die kortingen zie je helemaal niets, dat is gewoon besodemieterij. Klantjes lijmen!
Dus een goede raad, blijf weg van Energie Direct!

Groetjes en succes!
Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 30 nov 2005 16:15
door dionysos866
:roll: Dank voor je eerlijke info.

Denise

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 01 dec 2005 00:55
door mavd
Ik ben nu twee jaar klant van ED , nog nooit rekening van hun gechat of eind afrekening , od de mails - geen reactie , en idere maand andere bedragen als voorschoot .Klant worden prachtig, maar stopen alls klant dat is problem :(

Ik ben ook voor dat ED wordt aangesprooken op TV bij Radar.

Groetjes
Monika

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 01 dec 2005 22:55
door Wheely2017
`Hallo Monica,

Het enige wat je kan doen is je rekening geheel blokkeren voor ED. Zeg dat je stopt per je datum van inschrijving aldaar en maak voorlopig alleen je voorschotten handmatig/of er telebankieren over.
Schrijf je tevens in bij een andere maatschappij voor je energie per datum dat je bent uitgeschreven bij ED. Vertel er bij dat deze nieuwe provider aan ED door moet geven dat je per je aangegeven datum overstapt.
Dit is zover ik weet de enige manier om van ze af te komen.
Ik wens je veel succes!

Groetjes,
Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 07 dec 2005 06:04
door jboere
ik heb al twee jaar contract afgesloten en ik kreeg van energie direct
al twee jaar geen rekeningen enik ik betaalde ge woon eneco energie
maar nu dec 2005 promt halen ze mijn rekening leeg zonder mijn toestemming ik heb de consementenbond ingeschakelt zij van energie diereckt hebben contract breuk gemaakt dus ik ben nu een schadenvergoeding aan het eisen om dat energie direct niet het contract na gekomen is dus ook niet gelevert ik heb al die jaren bij eneco betaalt de energie markt is een rotzooi ze moeten deze energiebedrijven hun verguning af nemen inmiddels heb ik een advokaat in handen genomen en die heeft ook al gezegt dat enegie direct wanprestatie gelevert heeft het niet na komen van contract dus
er is een schade vergoeding mogelijk volgens algemene voorwaarde
misschien is het handig om ook een advokaat in handen te nemen.

groetjes jboere rotterdam

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 08 dec 2005 03:27
door tooths
Jippie vandaag weer bericht van Energie Direkt, nee eigenlijk van hun partner Intrum Justitia. Ik probeer een betalingsregeling via mijn advocaat af te dwingen. Maar zelfs Intrum Justitia vind het moeilijk te praten of te schrijven, want de aangetekende brieven van mijn advocaat komen ineens niet aan bij hun. Moet jij als klant eens tegen ze zeggen, word je voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt. Ik blijf stug standaard per maand een bedrag overmaken naar ED. Telkens krijg ik dan van Intrum weer een brief om het restant binnen 8 dagen over te maken. Ik denk dat ik iedere week 1 euro betaal, krijg ik wekelijk 8 dagen de tijd net zolang tot ik de grote faktuur heb voldaan. Ik heb inderdaad een klacht bij de geschillencommissie ingediend. Wordt alleen behandeld als ik nu per direkt voor de kerst en de grote veranderingen in januari met ons loon, € 812,02 in depot stort. Ja he he, als ik dit geld had dan probeer ik niet een betalingsregeling met ED te regelen. Dachten ze nou echt dat ik het leuk vind om met Intrum het gevecht aan te gaan en ja let wel € 34,-- rente per maand aan hun te betalen, evenals incassokosten en registratie-kosten (wat dit ook mogen zijn). Dit terwijl ED in gebreke is gebleven met sturen van jaarafrekeningen en ontkende twee jaar dat ik klant was. Het is hun fout. Oke ik had mijn voorschot moeten reserveren. Heb ik ook gedaan totdat ik kosten aan mijn auto kreeg, terwijl ik deze niet kan missen omdat ik in een rolstoel zit en me buitenshuis alleen zo kan voortbewegen. Na 27 maanden geen reaktie te hebben gehad, reken je er ook niet op dat alles zo gaat lopen. Dus de geschillencommissie is voor eenvoudig hard werkende mensen geen optie, daar verlies je bij voorbaat al, als je althans geen goed gevulde spaarrekening hebt.
Hopelijk kan mijn advocaat nog iets regelen, ik wil en moet betalen maar wil gewoon redelijk betalingsregeling (nu 100 euro per maand en vind ik goed maar krijg dus geen reaktie hierop) en zonder incassokosten want ik wilde destijds betalen maar mocht niet, en zeker zonder absurte hoge woekerrente en incasso-kosten. Nog even en ED of Intrum laat je nog betalen voor porto-kosten.
Mijn kontrakt staat inmiddels stil per 21 oktober 2005. Nog geen officieele eindafrekening gehad. Er staat er wel eentje op hun site, maar opgemaakt op basis van geschatte standen van netwerkbeheerder (die wel mijn orginele meterstanden per 21 oktober 2005 hebben), alleen die meterstanden vind ik in de eindafrekening niet terug. Wederom onleesbaar dus.
Ik zou soms willen dat Intrum Justitia naar de rechtbank gaat stappen, misschien dat ED daar op de vingers getikt gaan worden voor hun werk. Ik blijf ondertussen 100 euro per maand betalen, tegen de tijd dat we echt bij de rechtbank staan is mijn orginele nota van 917,02 euro grotendeels door mij betaald.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 08 dec 2005 16:17
door Wheely2017
Hallo Tooths,

Het is toch werkelijk van den gekke, dat zo iets hier zomaar kan. Ook ik kon zo'n gigantisch bedrag niet in één keer betalen, ben dus net als jij een bedrag per maand gaan betalen. Het stomme was dat ik, toen ik een x-bedrag aan I.J. betaalde, dit prompt weer terug werd gestort. Nou vraag ik je!!!!
Alleen omdat dit niet het gevraagde bedrag was!!!!
Wat zal ik blij zijn als ik van Energie Direct af ben :D
Zou bijna de vlag uit gaan hangen.
Nog even, maar het is wel afwachten wat de eindafrekening weer zal zijn?????

Groetjes en succes!

Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 08 dec 2005 22:35
door tooths
Bedankt Wheely, ook jij succes. Mijn eindafrekening zal wel meevallen want nu is het bedrag dus geschat nav te hoge meterstanden en is wel in het totaal bedrag van de vordering inbegrepen, dus misschien kan ik aan het eind van rit nog een klein bedrag terugvorderen.
Ik weiger echter aan I.J. kosten te betalen, ik vraag niet om hun bemiddeling en zoals gezegd hoop ik op een rechtzaak, om een uitspraak te forseren. Met een echte gerechtsdeurwaarder is eerlijker een afspraak te maken over een betalingsregeling en zeker omdat ik al maanden aantoon te willen betalen. Overigens ik maak trouw iedere maand geld over op rekening van E.D., die kunnen niet weigeren, doen ze dit wel dan zal de vordering niet bestaan.
Maar dus jij ook succes en hou ons op de hoogte.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 13 dec 2005 21:36
door ja zo is het
nou heb ook een verhaal voor jullie.
in augustus ben ik telefonisch benaderd door energiedirect of ik klant bij dit bedrijf wilde worden.
het klonk aardig dus hebben we telefonisch een overeenkomst afgesloten,er werd ook gezegd dat als ik het cotract toegestuurd zou krijgen ik binnen 5 werkdagen dit kosteloos kon annuleren.
heb het contract dus binnen 5 werkdagen geannuleerd,maar tot mijn verbazing kreeg ik 3 weken later van essent een brief met de mededeling dat ik geswitcht zou worden per 5 september met mijn energie en gas naar energiedirect.
hing dezelfde dag nog aan de telefoon met essent en zij vertelden mij dat energiedirect een switchverzoek hadden ingediend omdat ik bij hen klant was geworden.
essent vertelde mij dat ik bij energie direct moest zijn om dit terug te draaien,maar die waren telefonisch moeilijk te bereiken.
na uiteindelijk heel wat euro's verbeld te hebben kreeg ik energiedirect uiteindelijk te pakken en zeiden zij ook dat ik onterecht geswitcht was en dat ze het terug zouden draaien.
vorige week(5 december)kreeg ik uiteindelijk weer een brief van essent dat mijn energie en gas weer door hen wordt afgenomen met een rekening erbij omdat ze dus 3mnd onterecht energie en gas hadden geleverd.jullie moeten eens weten hoevaak ik de afgelopen weken gebeld en gemaild heb om dit voor elkaar te krijgen,het is toch vreemd dat een energiebedrijf je zonder handtekening(contract) kan wegkapen bij een ander bedrijf.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 13 dec 2005 23:25
door Wheely2017
Hoi Zo is het,

En zo doen ze dat bij hen, onbereikbaar en maar rekeningen sturen. Je wordt er echt gek van. Het beste kun je dus, zoals ik al vele malen heb gezegd, je rekening blokkeren. Ze schrijven het ook zonder het te vragen van je rekening af, indien ze weten welke rekening.
Dus nogmaals, PAS OP!

Succes!

Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 14 dec 2005 09:37
door noravanraaphorst
Mijn zoon heeft onverwachts van ED een grote rekening gekregen. (via de site) Het was een naheffing van 2004. Als ik namens hem vraag hoe men dat rijmen kan bij ED en daarbij een opgave van betalingen en meterstanden vraag, krijg ik eerst de betalingen van onszelf. Terwijl de juiste klantnummer was vermeld. Na een boze mail van onze kant, word ik deze week zelf gebeld door de heer Wouw van ED. Allerlei excuses en redenen waarom enz. Maar als ik hem er op wijs dat er toch wel veel klachten zijn op trosradar is het antwoord "MEVROUW WIJ ZIJN DE ENIGSTE LEVERANCIER NIET WAAR KLACHTEN OVER ZIJN, GELUKKIG!"
Maar ik krijg weer een onbegrijpelijke lijst en geen meterstanden.
Ondertussen heeft mijn zoon zich al enkele maanden geleden afgemeld bij hen en zich bij essent opnieuw aangemeld. Krijgt hij deze week een (automatisch) bericht dat hij wederom voor een jaar bij ED zit. Na veel bellen met Essent, zegt ED dat Essent hen niet heeft afgemeld. Essent bestrijd dit..maar ja, ED zit niet bij een overkoepelende organisatie.
Ik ben zelf per 20-1-2006 weer terug bij Essent, maar houd me hart vast. Ondanks de nodige papieren van essent en afmelding bij ED sta ik niet meer te kijken bij verassingen.