Eind september heb ik mij terug laten bellen voor informatie over Wanadoo + telefonie en over signaalsterkte (10 tot 20 meter) voor het draadloos netwerk.
Ik kreeg een vreemd verhaal over de kaarten, wanneer het signaal niet sterk genoeg zou zijn kon ik een andere voor 30 euro kopen.
(Bij
[email protected] kreeg ik een heel ander verhaal.)
En of ik nu ingeschreven wilde worden.
Ik vertelde dat ik nog 2 maanden te gaan had bij een andere provider en dat ik geen dubbele kosten wilde hebben, dus dat ik mij later wel zou aanmelden.
Ik kon mij nu direct wel aanmelden, want ik zou dan gewoon over 2 maanden worden aangesloten.
Mijn gegevens werden genoteerd + de telefonie besteld.
Krijg een paar dagen later de bevestiging, maar voor telefonie zou er een aparte brief komen.
So far so good.
14 dagen na aanmelding krijg ik een brief dat ik over 9 dagen aangesloten zou worden. 20 oktober.
Helpdesk gebeld en deze vertelde dat dit niet meer terug gedraaid kon worden. ik vertelde dat een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig is.
Nu blijkt achteraf dat deze persoon mij toch heeft afgemeld.
En inderdaad de 20e had ik al verbinding.
Ik wilde telefonisch alvast gaan opzeggen voor volgend jaar, nadat info wanadoo met het contract zwaaide, waar ik niet van af kon en nog meer van die argumenten, die van geen kant klopte.
De medewerkster adviseerde mij eerst om de directie een brief te schrijven met het verzoek om pas te gaan betalen per december.
Heb ik gedaan, maar geen antwoord op gekregen.
Er is dus niet opgezegd.
Maar waar was de telefonie nu? Die had ik toch ook aangevraagd.
Weer bellen, kreeg als antwoord, dat dit niet was doorgegeven, dus moest ik weer gaan aanvragen.
Deze werd binnen 2 dagen aangesloten.
Alles werkte prima, totdat ik wilde telefoneren.
"u bent niet gerechtigd om dit nummer in te toetsen"
Ging mijn mail ophalen en daar kreeg ik de melding, "dit account is geblokkeerd." Bel nummer ***** a 50 ct per min.
Ik weer bellen naar de helpdesk, kreeg te horen dat mijn account was opgezegd, wegens een aanbieding bij een andere provider.???????
En u wordt 16 november afgesloten. (gesloopt)
Ik vroeg om mijn email te deblokkeren en daar zou ik over terug gebeld worden. Niets gehoord.
De verbinding zou weer worden hersteld.
Inmiddels betaalde ik Wanadoo en mijn oude ISP.
Moest de box ook terug sturen anders zou dit 200 euro met de kaart en dongel gaan kosten.
Ik nog briefje er bij gedaan, dat er een fout was gemaakt en wanadoo die aan het herstellen was, om te voorkomen dat de 12,50 van mijn rekening zou worden afgehaald.
Kreeg een brief op 11 november, gedateerd op de 9e, dat de 8e mijn account geblokkeerd zou worden.
Weer gebeld en vroeg hoe de herstelprocedure in zijn werk ging, want ik zat alweer 14 dagen te wachten op dat herstel.
Dit kon volgens deze medewerker helemaal niet, ik moest maar weer een nieuwe aanvragen.
Er zou ook geen geld van mijn rekening afgehaald worden wegens het niet nakomen van de diensten door Wanadoo.
Dit laatste bleek een weer het zoveelste verzinsel.
Voor 18 dagen internet, eerste 5 dagen worden niet in rekening gebracht, dus 13 dagen internet verbinding kosten mij bij Wanadoo 82 euro. Plus 60 euro bij oude ISP.
En 14 euro telefoon kosten.
Totaal 156 euro.
Natuurlijk heb ik de bedragen binnen een uur weer terug op mijn rekening geboekt.
Wel opnieuw weer Wanadoo aangevraagd, nu moet ik mijn oude emailadres weer terug zien te krijgen, want die is nog steeds geblokkeerd.
Heb ook de directie gevraagd via de mail wanneer ze hun zaakjes een op orde gaan brengen.
En wanneer ik eens een antwoord van hun op mijn brief krijg.
Maar wat ik uit het berichtje van de ex wanadoo medewerker heb begrepen, hoef ik daar niet op te rekenen.