LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
kanovaarder

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Seroxat - paroxetine

Uit de groep Serotine-heropnameremmers.

Bij alle Antidepressiva geldt dat als men van zo'n middel af wil dit moet gebeuren met langzaam afbouwen!

ER is daar een lang artikel over maar belangrijke delen daaruit zijn: "Maar het is wel duidelijk dat de claim dat de nieuwe SSRI's zo veilig zijn eerder een reclameleus dan een wetenschappelijk feit is. De conclusies in de vakbladen is dat het gezien de soms zeer ernstige bijwerkingen bepaald geen middel is voor lichtvaardig gebruik.

Bij stoppen kunnen de volgende onttrekkingsverschijnselen optreden;
Duizeligheid,Misselijkheid,angst,hoofdpijn,opwinding,slapeloosheid,transpiratie,trillende handen,hallucinaties en onpersoonlijkheidsgevoel.
Niet al deze verschijnselen hoeven tegelijkertijd op te treden.

Een vervelende bijwerking van alle SSRI's is het zogenaamde serotinesyndroom: een soort vergiftiging met serotonine. Men is verward,rusteloos, heeft krampen,men is overprikkeld, men rilt en trilt.

Om verder goed geïnformeerd te zijn leze men:

"Medicijnen" auteur Ivan Wolffers ISBN 90-254-2406-6 uitgave 98/99
Hoofdstuk 16. bldz: 323-345

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Dit middel kan een depressie niet verhelpen, je moet ook zelf weer in t leven gaan staan, psychiater/andere hulpverlener, je leven op nieuw gaan indelen/op orde maken, heb ik ook gedaan, nieuwe studie, etcetc.
DAARNA bouw je dit medicijn af en dan kan je er weer zelf iets van maken, je voelt je dan beter in je vel zitten
Een antidepressiva gebruiken en je depresieve gedachten/leven niet veranderen is dus geen remedie. Werk aan jezelf en bouw dan af, antidpressiva zijn een hulpmiddel om TIJDELIJK lichaam en geest beter op elkaar af te stemmen, je moet wel weten dat je het binnen een bepaalde tijd weer allemaal zelf moet gaan doen. Werk daaraan en bouw langzaam af.

mandyke

Ongelezen bericht door mandyke »

ik gebruik nu anderhalf jaar seroxat omdat ik heel erg last had van angst en paniek stoornissen en erg depresief was. s,ochtens neem ik 20 mg oxazepam s,avonds voor het slapen gaan 50 mg seroxat nu was ik al de hele week de seroxat vergeten maar ik ben nu al 3 dagen constand misselijk met braak neigingen ik ben wel fitter als normaal maar ik merk wel dat ik moeilijker in slaap kom en dat ik toch weer begin te malen. maar ik wil het proberen vol te houden zonder seroxat ben ook zeker 5 kilo aangekomen, seroxat heeft me wel rust gebracht dat wel nu nog af wachten hoe het verder gaat.

Linda46

Ongelezen bericht door Linda46 »

Ook ik heb 6 jaar Seroxat geslikt, nu heet het Paroxetine.

Drie pogingen heb ik gedaan om af te bouwen.
Het punt is dat veel huisartsen niet eens weten wat ze voorschrijven. De bijwerkingen zoals flink aankomen tijdens het slikken wordt ook niet vermeld. Als antwoord op het aankomen, kreeg ik: 'je voelt je beter, dus daarom zul je wel aangekomen zijn' onzin, toen ik met seroxat begon, ging ik juist minder eten. Maar stel dat ze het gaan vermelden in de bijsluiter, dan zullen veel mensen dit middel niet gaan slikken en op zoek gaan naar een andere oplossing of middel. Het draait allemaal om geld. En dan heb ik het niet eens over de afkickverschijnselen van dit middel! Niet verslavend, nee niet zoals valium or whatever. Maar je hersenen reageren duidelijk op het afkicken! Stroomschokjes, duizeligheid enz. Ik heb alle keren langzaam afgebouwd, maar de verschijnselen blijven. Er moet veel meer bekend gemaakt worden over dit middel. Het bedrijf zelf zal dit nooit doen.

Nog een tip, zoek eens in Google op Paxil, andere naam voor Paroxetine/Seroxat. IN Amerika zijn ze er al lang achter wat voor troep dit is.

gabi

Ongelezen bericht door gabi »

Ook ik heb wederom een poging gedaan om af te bouwen. Ik zat op 2ml suspensie (1ml is gelijk aan 2 mg). Tot een vriendin van mij, net afgebouwd van efexor, een gigantische terugval kreeg. Ik wilde er voor haar zijn en haar steunen, maar werd meegetrokken de put in. Kon niet meer normaal denken, zag overal leeuwen en beren en ging enorm twijfelen aan mijzelf. Vond mezelf een waardeloos persoon, voelde me op alle fronten falen. Ik ben na 3 weken tobben toch maar iets meer gaan slikken. Nu slik ik 3 ml, en dat gaat stukken beter. Ach ik heb het al eerder op dit forum gemeld, ik zou aan de ene kant graag zonder willen. Ook vanwege de bijwerkingen, maar hoe lang hou je zoiets vol. Die vriendin van mij was 3 maanden van de efexor af toen het fout ging en gaat nu weer door een hel omdat ze weer aan het opbouwen is. Ik denk dat ik me na 5 pogingen maar neerleg bij het feit dat ik niet zonder kan, en dat ik geen zwak persoon ben omdat ik dit gebruik. :roll:

Bob_tails

Ongelezen bericht door Bob_tails »

Gabi, je berichtje is al maanden geleden geschreven maar mocht je nog
eens op dit forum komen,klik dan eens op 't envelopje, wellicht kan ik
je een eindje op weg helpen...

Gesloten