LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gezeur over van alles en nog wat, maar niet over dieren
Re: Gezeur over van alles en nog wat, maar niet over dieren
Bitchy ik ben het helemaal met je eens.
Dovenetel, Jij had bij de fokker al kunnenconstateren dat de kittens diarree hadden.... Heel onverstandig om dan toch een kitten te kopen/mee te nemen!
De fokkers die ik ken zullen geen kitten mee geven maar zelf komen brengen, zo heeft het kitten veel minder stress te verwerken en de fokker kan zien waar het fokje terecht komt. Als je ook maar iets op de fokker wil kunnen verhalen zul je aan moeten tonen dat de Giardia bij de fokker vandaan komt, want het is zeker niet uitgesloten dat je zelf Giardia in huis had en de oudere katten geen symptomen hadden. Bij jouw is de hele groep geinfecteerd en de fokker ontkent enig probleem te hebben. Andere kittenkopers opsporen en vragen of zij dezelfde ervaringen hebben als jij lijkt dus de enige mogelijkheid om er achter te komen of het diertje al bij de fokker besmet was.
Marianna
Dovenetel, Jij had bij de fokker al kunnenconstateren dat de kittens diarree hadden.... Heel onverstandig om dan toch een kitten te kopen/mee te nemen!
De fokkers die ik ken zullen geen kitten mee geven maar zelf komen brengen, zo heeft het kitten veel minder stress te verwerken en de fokker kan zien waar het fokje terecht komt. Als je ook maar iets op de fokker wil kunnen verhalen zul je aan moeten tonen dat de Giardia bij de fokker vandaan komt, want het is zeker niet uitgesloten dat je zelf Giardia in huis had en de oudere katten geen symptomen hadden. Bij jouw is de hele groep geinfecteerd en de fokker ontkent enig probleem te hebben. Andere kittenkopers opsporen en vragen of zij dezelfde ervaringen hebben als jij lijkt dus de enige mogelijkheid om er achter te komen of het diertje al bij de fokker besmet was.
Marianna
Nee Dovenetel, die mensen weten juist WEL waar ze over praten. Ze weten dat je een dier onvoorwaardelijk in huis neemt, dat je er voor dient te zorgen en dat daar lusten maar zeker ook lasten bij kunnen komen.De laatste 3 reacties zijn typisch van mensen die niet weten waar ze over praten. Meer dan anderhalf maand alles onder de smurrie (nog eenvoudig uitgedrukt).
Het is heel vervelend dat jouw begin met dit katje zo is. Dat is gewoon lullig. Maar, een kat kan door heel veel factoren een infectie oplopen. Simpelweg al in de weg van huis van fokker naar jouw auto.
Als jouw kat Aids of Leukemie bleek te hebben dan had je vol recht van spreken. Dan had de fokker waarschijnlijk ook gewoon de kat teruggenomen.
Ik leef al de 32 jaar dat ik leef tussen katten .Mijn moeder fokt ze, ik heb tien jaar gefokt maar ik moet je eerlijk bekennen dat de manier waarop jij over het diertje spreekt, van mij had je geen kat meegekregen.
Verder had jij bij de fokker al kunnen zien of ze diarree had. Diarree is namelijk niet te verbergen hoe graag men dat ook zou willen. Verder had je om een contract kunnen vragen.
Zal je een voorbeeldje geven van hoe ik het altijd deed:
Mensen kwamen eerst voor een kitten kijken. Goed moment om te zien of ik deze mensen geschikt vond (geloof het of niet maar ik heb eens mensen weggestuurd die zeiden 'ja maar die kleur past beter bij mijn bankstel' 'Oh??? en wat denkt u te doen met de kat als u uw interieur veranderd????') en of zij mij geschikt vonden. Ik maakte van de eerste afspraak gebruik om ze uit te leggen dat:
- mijn doel was ze een gezonde kat mee te geven.
- dat een fokker niet in een kat kan kijken ondanks alles wat ze eraan doet om zoveel mogelijk risico te vermijden.
- de kat niet zonder verklaring van de DA meeging.
- zij een contract kregen waarin stond dat zij goed voor de kat dienden te zijn, dat wanneer zou blijken dat de kat een ongeneeslijke ziekte, of afwijking of iets waar ZIJ niets aan konden doen maar IK ook niet had kunnen zien (dus niet infecties, verkoudheidjes etc. ) zij met een verklaring van hun dierenarts de kat mochten terugbrengen en een nieuwe kat krijgen.
- ze nog maals te vragen of ze alles goed begrepen hadden en of ze vragen hadden en of ze klaar waren voor een toevoeging aan het gezin. Want dat is het.
En zo nog veel meer.
Ik heb deze manier van werken altijd als heel prettig ervaren en de nieuwe mamma's van mijn kittens vonden dat ook. Gewoonweg omdat aan twee kanten alles duidelijk was.
Ik nam veel onduidelijkheid weg. Echter, dat wil niet zeggen dat er geen verantwoordelijkheid bij de koper ligt. Deze moet ook zeker zorgen dat hij constateert dat een kitten gezond is. Goede glanzende vacht, stralende oogjes, speellust etc. etc.
wauw, complimentje
Hallo Faas,
Zoals jij beschrijft doen de fokkers die ik ken het dus ook. Helaas is er (nog) geen standaard contract en staan er vaak regeltjes in de overeenkomst die tegen de wet ingaan, waardoor het contract rechtsgeldigheid verliest.
Breng/bracht jij de kittens ook naar de nieuwe mamma's en pappa's?
Groetjes,
Marianna
Zoals jij beschrijft doen de fokkers die ik ken het dus ook. Helaas is er (nog) geen standaard contract en staan er vaak regeltjes in de overeenkomst die tegen de wet ingaan, waardoor het contract rechtsgeldigheid verliest.
Groetjes,
Marianna
-
Faas & Marianna hebben begrepen hoe het hoort en hoe het moet.
Ik hoop dat de jonge kitten vlug opknapt en dat de topic starter het schaamrood op zijn kaken heeft staan voor het feit dat hij/zij boos alles mag schrijven, maar andere mensen kortzichtig noemt als hun boos op dat bericht reageren.
Foei!! Weer iets dat JIJ niet begrijpt.
Ik hoop dat de jonge kitten vlug opknapt en dat de topic starter het schaamrood op zijn kaken heeft staan voor het feit dat hij/zij boos alles mag schrijven, maar andere mensen kortzichtig noemt als hun boos op dat bericht reageren.
Foei!! Weer iets dat JIJ niet begrijpt.
Ik werk zelf in het asiel. En mensen komen daar dus echt om die rederen hun kat afstaan. Kijk ik snap waarom dat je boos wordt over dat de fokker zegt dat hebben mijn katten niet. Alle katten kunnen het krijgen. En dat hoeft niet eens zijn schuld te zijn. Maar een kat kan inderdaad van de stress aan de diarree raken. Het is een hele verandering voor een katje, een lange reis bij zn broertjes en zusjes weg, een nieuwe omgeving. Dat kan voor stress zorgen en dus diarree en ziek worden. En je had inderdaad de fokker kunnen voorstellen om mee te betalen aan de kosten omdat het zo uit het nest komt. Maar ook bij volwassen leeftijd had hij het kunnen krijgen had je hem er dan VANAF gewild? Toen mijn hond puppyschurft zou hebben heb ik ook niet mijn fokker gebeld van goh hij heeft puppyschurft betaal es ff mee of ik breng hem terug. Je houdt van een dier of niet. EN als ik dit zo hoor is het geen echte dierenliefde en zal het wel alleen om het ras gaan. Teminste als je het over fokker hebt zal het wel een raskat zijn. Ik hoor zo veel van die onzin op het asiel, dat soort mensen zijn geen dier waard. Sorry, maar meer kan ik er op het moment niet over zeggen.
Hoi Marianna,Hallo Faas,
Groetjes,
Marianna
Klopt, ik meld dat er ook altijd eerlijk bij dat het een eigen contract is. Het gaat mij nog niet eens zo zeer over de rechtsgeldigheid maar wel over de afspraken die zijn gemaakt en die op papier staan. En ik kan je verzekeren dat een cattery met goede naam, niet graag ziet dat een contract dat ze zelf ondertekend heeft rondgaat en ze een slechte naam krijgt.
Wij hebben overigens zojuist besloten dat wij weer een cattery gaan opbouwen . Alsof we een kind verwachten, zo spannend . Brits kortharen. Maar ik kan eerlijk zeggen dat wij wederom met contracten gaan werken. Gewoon omdat je alles op papier hebt en dingen duidelijk zijn.
Groet Faas
Laatst gewijzigd door Faas op 01 dec 2005 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Over de vraag of wij kittens zelf brachten. 9 van de 10 keer deden wij dat inderdaad. Iemand moest wel heel erg ver weg wonen wilden we dat niet doen.
Ik vind het altijd prettig om even te zien waar ons 'kindje' terechtkomt. En zo gaan we dat wederom aanpakken. Ja, het kost je brandstofkosten maar ach als ik daarmee kan zien waar het kitten terechtkomt dan ben ik al zielsgelukkig.
Voor ons als fokkers is het enorm belangrijk om te weten waar je kroost terechtkomt. Als wij het kitten niet brachten gingen we vaak later nog even op bezoek.
er zijn ook broodfokkers hoor. Dat zal ik niet bestrijden maar een goede fokker herken je aan een bescheiden kattenbestand (dus geen 100 katten in huis) en een die veel informatie geeft, tijd geeft tot nadenken (een kitten in huis is tenslotte wel een gezinslid erbij) en niet aan het opdringerige omdat een kat verkocht moet worden.
Mensen vinden bedragen die ze horen vaak ook van de zotte. Maar als je goed nagaat wat het kost om een kitten gezond en wel bij de nieuwe eigenaar te brengen dan schiet je er bij in. maar je moet het ook niet doen met de intentie geld te verdienen. Dat lukt je niet met een klein bestand.
Groetjes,
Ik vind het altijd prettig om even te zien waar ons 'kindje' terechtkomt. En zo gaan we dat wederom aanpakken. Ja, het kost je brandstofkosten maar ach als ik daarmee kan zien waar het kitten terechtkomt dan ben ik al zielsgelukkig.
Voor ons als fokkers is het enorm belangrijk om te weten waar je kroost terechtkomt. Als wij het kitten niet brachten gingen we vaak later nog even op bezoek.
er zijn ook broodfokkers hoor. Dat zal ik niet bestrijden maar een goede fokker herken je aan een bescheiden kattenbestand (dus geen 100 katten in huis) en een die veel informatie geeft, tijd geeft tot nadenken (een kitten in huis is tenslotte wel een gezinslid erbij) en niet aan het opdringerige omdat een kat verkocht moet worden.
Mensen vinden bedragen die ze horen vaak ook van de zotte. Maar als je goed nagaat wat het kost om een kitten gezond en wel bij de nieuwe eigenaar te brengen dan schiet je er bij in. maar je moet het ook niet doen met de intentie geld te verdienen. Dat lukt je niet met een klein bestand.
Groetjes,
-
Hallo doe effe normaal met je pappa en mamma, het is een dier ennuh al die foksters zouden eens een poosje moeten stoppen met dat gedoe zolang er nog zoveel van die dieren in asiels zitten. Of zijn dat in jullie pappa en mamma ogen tweederangs beestjes. Pappa en mamma tsjonge jonge niet te geloven.Breng/bracht jij de kittens ook naar de nieuwe mamma's en pappa's?
Laatst gewijzigd door reintje vitesse op 02 dec 2005 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
He' en verder ben je wel normaal, het is de kitten of de pup maaaar ons "kindje", doe niet zo zielig en stop met fokken zolang de asiels vol zittenIk vind het altijd prettig om even te zien waar ons 'kindje' terechtkomt.
-
Helemaal mee eens Rein, mafkikkers zijn het die zo L ullen.;
goh reintje, verveel je je ofzo?
ik weet niet hoe jij het ziet, maar ik lees liever berichtjes waarin de liefde voor het ''gefokte'' dier helemaal uitspringt.
okè, misschien ietsie overdreven, (alsof jou reacties nooit overdreven zijn ) maar beter dan harteloze fokkers en gewetenloze handelaren.
toch?
lieverd?
prettig weekend rein
ik weet niet hoe jij het ziet, maar ik lees liever berichtjes waarin de liefde voor het ''gefokte'' dier helemaal uitspringt.
okè, misschien ietsie overdreven, (alsof jou reacties nooit overdreven zijn ) maar beter dan harteloze fokkers en gewetenloze handelaren.
toch?
lieverd?
prettig weekend rein
-
Reintje komt vast een beetje liefde tekort.
Liever een 'papa en mama' fokker dan een kouwe kikker broodfokker, Reintjes Vos. Zo'n 'papa en mama' fokker, daar kan je nog is op terugvallen als er problemen zijn. Maar het meest belangrijk, de 'kindjes' zijn met zorg en liefde gefokt, selectief fokken heet dat. Knap hoor!
Liever een 'papa en mama' fokker dan een kouwe kikker broodfokker, Reintjes Vos. Zo'n 'papa en mama' fokker, daar kan je nog is op terugvallen als er problemen zijn. Maar het meest belangrijk, de 'kindjes' zijn met zorg en liefde gefokt, selectief fokken heet dat. Knap hoor!
@reintje vitesse: te zien aan jouw reacties vraag ik me stellig af wie zich hier nu moet afvragen of ie wel normaal is .
Opvoeding heb je in ieder geval niet genoten.
Opvoeding heb je in ieder geval niet genoten.
Over fokken vs asiel.
Ik snap Reintje zijn bericht wel, alleen kan ie het wat subtieler brengen. Maar ja als je die gave niet bezit kan je hem dat ook niet kwalijk nemen natuurlijk .
Wat voor dieren komen er in het asiel? Veelal dieren die door impulsieve gedachten aangeschaft zijn. Als we het over katten hebben dan zijn dat vaak (niet altijd dus helaas) katten die met 6 weken al weg moesten. Een kitten mag nooit en te nimmer het nest verlaten VOOR het de leeftijd van 12 weken bereikt heeft.
Het is de taak van de fokker om te zorgen dat de nieuwe eigenaren (de pappa's en mamma's ja ) goed zijn voorgelicht. Weten waar ze aan beginnen en vooral dat een kitten niet altijd een kitten blijft maar ook opgroeit. Vraag is of ze het dan nog zo leuk vinden. Als bij mij mensen over de vloer kwamen voor kittens dan kwamen ze ook in contact met de ouderen. En ja hoor, ik heb regelmatig mensen weg moeten sturen die duidelijk lieten merken dat de kleintjes oh zo schattig waren maar de groten steeds werden weggeduwd van hun schoot. Dat is voor mij een signaal dat deze mensen puur een kitten zoeken. Helaas voor hen maar dat risico neem ik niet. Het is wel een levend wezen en daar dien je zuinig voor te zijn.
Je kunt niet altijd alle risico's uitsluiten, hoe graag je dat ook wil. Maar ik kan wel zeggen dat het overgrote deel van de fokkers echt hun stinkende best doen om hun kitten een goede plek te geven. Je hebt er altijd jandoedels bij die het geen zier interesseert maar dat hou je toch. Maar over het algemeen gaat een nieuwe eigenaar hier weg met een goed gevoel, en goede voorlichting. Bovendien geef ik mensen altijd even bedenktijd. Dat ze zeker weten dat dit is wat ze willen. Eenk at heb je namelijk niet voor maar 1 jaar.
In asiels zitten raskatten. Maar het overgrote deel is HTK-kat die impulsief vaak zijn aangeschaft. Kind wil kat --> pappa en mamma willen kind niet teleurstellen dus dan maar kat. Kind raakt uitgekeken op kat --> kat moet naar asiel of erger wordt op straat gezet. Dat is walgelijk en dat is beslist niet iets wat wij fokkers willen. Ik zal dan ook altijd iedereen aanraden hun kat of poes te laten helpen zodat je nooit ongepland met een nestje zit.
Reintje: jij kent mij niet voor zover ik weet. Vind je ook niet dat je wel een heel hard oordeel velt over iemand die je niet kent? Ik noem dat nogal kortzichtig. Maar als jij je er gelukkig bij voelt, wie ben ik dan om je dat te ontnemen.
Met evengoed, hartelijke groet,
Faas
Ik snap Reintje zijn bericht wel, alleen kan ie het wat subtieler brengen. Maar ja als je die gave niet bezit kan je hem dat ook niet kwalijk nemen natuurlijk .
Wat voor dieren komen er in het asiel? Veelal dieren die door impulsieve gedachten aangeschaft zijn. Als we het over katten hebben dan zijn dat vaak (niet altijd dus helaas) katten die met 6 weken al weg moesten. Een kitten mag nooit en te nimmer het nest verlaten VOOR het de leeftijd van 12 weken bereikt heeft.
Het is de taak van de fokker om te zorgen dat de nieuwe eigenaren (de pappa's en mamma's ja ) goed zijn voorgelicht. Weten waar ze aan beginnen en vooral dat een kitten niet altijd een kitten blijft maar ook opgroeit. Vraag is of ze het dan nog zo leuk vinden. Als bij mij mensen over de vloer kwamen voor kittens dan kwamen ze ook in contact met de ouderen. En ja hoor, ik heb regelmatig mensen weg moeten sturen die duidelijk lieten merken dat de kleintjes oh zo schattig waren maar de groten steeds werden weggeduwd van hun schoot. Dat is voor mij een signaal dat deze mensen puur een kitten zoeken. Helaas voor hen maar dat risico neem ik niet. Het is wel een levend wezen en daar dien je zuinig voor te zijn.
Je kunt niet altijd alle risico's uitsluiten, hoe graag je dat ook wil. Maar ik kan wel zeggen dat het overgrote deel van de fokkers echt hun stinkende best doen om hun kitten een goede plek te geven. Je hebt er altijd jandoedels bij die het geen zier interesseert maar dat hou je toch. Maar over het algemeen gaat een nieuwe eigenaar hier weg met een goed gevoel, en goede voorlichting. Bovendien geef ik mensen altijd even bedenktijd. Dat ze zeker weten dat dit is wat ze willen. Eenk at heb je namelijk niet voor maar 1 jaar.
In asiels zitten raskatten. Maar het overgrote deel is HTK-kat die impulsief vaak zijn aangeschaft. Kind wil kat --> pappa en mamma willen kind niet teleurstellen dus dan maar kat. Kind raakt uitgekeken op kat --> kat moet naar asiel of erger wordt op straat gezet. Dat is walgelijk en dat is beslist niet iets wat wij fokkers willen. Ik zal dan ook altijd iedereen aanraden hun kat of poes te laten helpen zodat je nooit ongepland met een nestje zit.
Reintje: jij kent mij niet voor zover ik weet. Vind je ook niet dat je wel een heel hard oordeel velt over iemand die je niet kent? Ik noem dat nogal kortzichtig. Maar als jij je er gelukkig bij voelt, wie ben ik dan om je dat te ontnemen.
Met evengoed, hartelijke groet,
Faas
Hallo Allemaal,
Mensen die een raskat of hond willen zijn meestal geen mensen die een diertje uit het asiel gaan halen. Over de aankoop van een rasdier wordt meestal veel beter nagedacht, het kost veel geld en eigenlijk zou het goed zijn als alle diertjes veel zouden gaan kosten, zodat mensen zuiniger zouden worden op al wat leeft.
Helaas zijn er teveel mensen die een kitten nemen zonder te beseffen wat het diertje aan zorg nodig heeft en zoals Faas al zegt, wanneer de hummel groter is erop uit gekeken zijn, het dier dumpen en weer ergens een gratis kitten veel te jong bij moeder en nestgenootjes weg halen. Wettelijk mogen kittens en pupjes met zeven weken uit het nest en worden geplaatst, ook ik denk dat dit VEEL te jong is en de diertjes onnodig getraumatiseerd worden door de zo jonge scheiding. In de weken die rasdieren langer bij moederkat blijven leren ze enorm veel en vanaf de 13 weken zijn de kittens er aan toe een eigen leven te gaan leiden.
De raskatten hier waren minimaal 15 weken toen ze kwamen, de rasloze zijn buiten geboren en gedumpte diertjes die ik heb opgevangen en gehouden. Hummels die buiten geboren zijn en met vijf weekjes hier kwamen krijgen/kregen van mijn groep katten een deel van de opvoeding welke normaal door de biologische moeder wordt gegeven. Kittens die zo klein van moeder worden gescheiden en zonder andere katten opgroeien krijgen meestal gedragsproblemen en te veel van deze hummels belanden ook weer in een opvang.
Zelf heb ik nog nooit een nestje geboren laten worden, wel inmiddels een inschrijving als cattery maar of er ooit een nestje zal komen????? Ben er nog niet helemaal uit.
Groetjes,
Marianna
Mensen die een raskat of hond willen zijn meestal geen mensen die een diertje uit het asiel gaan halen. Over de aankoop van een rasdier wordt meestal veel beter nagedacht, het kost veel geld en eigenlijk zou het goed zijn als alle diertjes veel zouden gaan kosten, zodat mensen zuiniger zouden worden op al wat leeft.
Helaas zijn er teveel mensen die een kitten nemen zonder te beseffen wat het diertje aan zorg nodig heeft en zoals Faas al zegt, wanneer de hummel groter is erop uit gekeken zijn, het dier dumpen en weer ergens een gratis kitten veel te jong bij moeder en nestgenootjes weg halen. Wettelijk mogen kittens en pupjes met zeven weken uit het nest en worden geplaatst, ook ik denk dat dit VEEL te jong is en de diertjes onnodig getraumatiseerd worden door de zo jonge scheiding. In de weken die rasdieren langer bij moederkat blijven leren ze enorm veel en vanaf de 13 weken zijn de kittens er aan toe een eigen leven te gaan leiden.
De raskatten hier waren minimaal 15 weken toen ze kwamen, de rasloze zijn buiten geboren en gedumpte diertjes die ik heb opgevangen en gehouden. Hummels die buiten geboren zijn en met vijf weekjes hier kwamen krijgen/kregen van mijn groep katten een deel van de opvoeding welke normaal door de biologische moeder wordt gegeven. Kittens die zo klein van moeder worden gescheiden en zonder andere katten opgroeien krijgen meestal gedragsproblemen en te veel van deze hummels belanden ook weer in een opvang.
Zelf heb ik nog nooit een nestje geboren laten worden, wel inmiddels een inschrijving als cattery maar of er ooit een nestje zal komen????? Ben er nog niet helemaal uit.
Groetjes,
Marianna
-
Hoe komen al die perzen, boskatten, oosterse kortharen, abbessijnen coon's, lang en kortharigen enzovoorts dan in het asiel?!Mensen die een raskat of hond willen zijn meestal geen mensen die een diertje uit het asiel gaan halen. Over de aankoop van een rasdier wordt meestal veel beter nagedacht, het kost veel geld en eigenlijk zou het goed zijn als alle diertjes veel zouden gaan kosten, zodat mensen zuiniger zouden worden op al wat leeft.
(oke, ze zijn er ook weer als eerste weg... maar het is míj een raadsel hoe die beestjes daar soms verwaarloosd, op straat gegooid, nooit gekamd worden binnengebracht )
@Margriet: vaak zijn dat de impulsieve aankopen geweest. Mensen denken vaak niet na. Ik heb op mijn website een heel stuk geschreven waar mensen aan moeten denken VOOR ze een kat nemen. Ik zal ongetwijfeld mensen met dat stuk afschrikken maar aan de andere kant heb ik liever die paar mensen die wel weten waar ze aan beginnen dan iemand die er zonder nadenken aan begint. Ik vind dat ook een verantwoordelijkheid van de fokker.
Nogmaals, niemand kan alles 100% uitsluiten maar je kunt wel een heel eind komen. Als je als fokker maar openstaat en als de koper maar redelijk blijft.
Nogmaals, niemand kan alles 100% uitsluiten maar je kunt wel een heel eind komen. Als je als fokker maar openstaat en als de koper maar redelijk blijft.
Hallo Margriet,
http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1133358341 op dit forum kun je lezen hoe iemand aan een britje van 7 maanden begint en britjes x HTK kittens in huis haalde... Hebberig naar een raskat eerst kruisingen en later een echt Britje van marktplaats en van erg foute vermeerderaars. Ben trouwens ook wel benieuwd naar jouw mening over de schimmel waar het topic om gestart is.
Faas misschien wil jij je mening ook met mij delen? En mag ik het adres van jouw website??? mag ook prive gemaild worden [email protected]
Groetjes,
Marianna
http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1133358341 op dit forum kun je lezen hoe iemand aan een britje van 7 maanden begint en britjes x HTK kittens in huis haalde... Hebberig naar een raskat eerst kruisingen en later een echt Britje van marktplaats en van erg foute vermeerderaars. Ben trouwens ook wel benieuwd naar jouw mening over de schimmel waar het topic om gestart is.
Faas misschien wil jij je mening ook met mij delen? En mag ik het adres van jouw website??? mag ook prive gemaild worden [email protected]
Groetjes,
Marianna
-
Vertel mij het verschil, beide doen het voor het geld of wil je soms vertellen dat papa en mama het uit liefde voor het dier doen en klets niet het blijft een dier en het is nooit en te nimmer een kind, hoe gek je op het beest ook op kunt zijn. Ik/wij hebben geen kinderen maar als ik klanten in de zaak krijg die praten over papa en mama dan gaan mijn haren echt overeind...................al zal ik het nooit laten blijken ennuh Bitchy jij ook een prettig weekend uuuhhhh lieverdLiever een 'papa en mama' fokker dan een kouwe kikker broodfokker,