LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonstijging regering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dilbert29

Re: Loonstijging regering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Elke cent naar ontwikkelingshulp is er een teveel. 0,8 zijn nog steeds miljoenen die zinloos verspild worden.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ach, enige idee hoeveel ik van mijn loon zinloos uitgeef?

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Geen flauw idee, ik krijg geen loon dus ik kan niet vergelijken. Maar wat je met je eigen geld doet moet jij weten, Ontwikkelingshulp komt uit de Staatskas, oftewel van onze belastingcenten. En daar heb ik wel wat over te zeggen lijkt mij.

WWJD

Ongelezen bericht door WWJD »

[/quote]
Wat te denken van de 5 miljard Euro die er jaarlijks aan ontwikkelingshulp wordt gegeven, terwijl ons eigen volk kreunt

Ga dat maar eens in een ontwikkelingsland uitleggen, dat ons volk kreunt........

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Het ging dus over de loonstijging van ministers e.d. maar dat houden we niet lang vol :wink:

Neemt niet weg dat velen gelijk hebben er wordt wat afgekreund in dit land.
Maar niet van de armoede, ziekte en honger meer van de overdaad aan luxe.
Hier lopen peuters met een gsm hebben we gewoon kraanwater in kartonnen pakken, vergeet de ontbijtboter en de 50 soorten koffiemelk niet.
We maken vegetarisch vlees en vleeswaren, onze melkzuren worden duizelig van het links en rechtom draaien in de schappen staan honderden toetjes.
En we betalen rustig meer voor appelsientje in een blauwe verpakking omdat het er verser uit ziet

Dan gaan we toch niet klagen over die paar centen die we uitgeven om een ander die ECHT honger heeft een hap te eten te geven?
Of zijn wij net zo schaamteloos als onze politici? :wink:

groeten

S.

Ongelezen bericht door S. »

Kan iemand mij het volgende uitleggen, waar hebben de grootverdieners in hemelsnaam als dat extra geld voor nodig?
Worden ze er-nog- gelukkiger van?
Er is blijkbaar geen limiet aan geluk en hebzucht... :P

Willem 4

waar hebben de grootverdieners in hemelsnaam als dat extra geld voor nodig?
Om uit te geven of op te potten, niet voor de open haard
Worden ze er-nog- gelukkiger van?
Ja, jij niet dan?
Er is blijkbaar geen limiet aan geluk en hebzucht...
Denk het niet en ik hoop ook van niet.

Laten we wel eerlijk zijn, als wij in de positie zaten om ons inkomen zelf vast te stellen en er zat geen limiet aan dan zouden we veel, veel meer dan 30% verhoging nemen.
Ook dat zou een schande zijn maar ja, we zouden er wel een mooi verhaal omheen breien want dan gaat het over ons eigen inkomen.
De verontwaardiging die je ziet kan je toch zeker terug brengen tot 50% echte verontwaardiging en 50% jaloezie (ook van mij dus) :wink:

groeten

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan gaan we toch niet klagen over die paar centen die we uitgeven om een ander die ECHT honger heeft een hap te eten te geven?
Als het geld daar ook werkelijk voor gebruikt zal worden heb ik er geen moeite mee. Maar de 99 % blijft aan de strijkstok hangen bij Goede doelen, corrupte regeringen etc.

En als ik het eens een keer zwaar heb, staat Ethiopie of wat voor land dan ook ook niet klaar om mij geld en voedselpakketten te geven.

Die mensen hoeven niet eens te werken voor de centen, omdat ze weten dat een zielig jongetje of meisje op tv goed is voor de voedselvoorziening van een jaar. Zou jij gaan werken als ze aan je deur komen met geld en voedselpakketten?

WWJD

ehh, veel van die mensen hebben geen deur...die hebben namelijk helemaal niets.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inderdaad en dat is niemand zijn schuld, behalve die van henzelf. Het handje op houden naar Nederland is makkelijker dan een baan zoeken en je eigen leven opbouwen. En daar gaan mijn belastingcenten naar toe?

Willem 4

Maar karr toch, je vergeet hoe ongeloofelijk veel we er aan verdienen.
[sarcasmemode/on]
De westerse/rijke landen hebben er zoveel voordeel van
We kunnen daar ons chemisch afval kwijt en afgekeurde producten, onze regels en wetten gelden daar niet, ook niet de ethische.
We kunnen daar kinderen heel goedkoop laten werken zodat wij niet teveel betalen
We kunnen daar heel veel zwart geld witwassen
We kunnen daar voor 200miljard per jaar aan wapens kwijt (wij geven zelf wel 700miljard aan wapens uit maar ja, handel is handel)
We kunnen daar asbestdaken slijten want we weten wel maar we zeggen niets

De baten zijn vele malen hoger dan de kosten, als we ze maar arm en dom houden dan gaat het ons voor de wind.
En dat alles hebben we voor 31 euro per inwoner per jaar
Die mensen opleiden en laten werken? we waren wel gek zo kweken we concurrentie die we niet kunnen gebruiken.
[sarcasmemode/off]

groeten

WWJD

een baan zoeken in Afrika en andere ontwikkelingslanden met hongersnoden is vrij lastig.

En verder klinkt het allemaal ontzettend Hollands. We willen anderen wel helpen, maar blijf wel van 'onze' centen af. We hebben het onzettend moeilijk, alles kost heel veel, maar alle vakantieparken in Nederland zitten het hele jaar door hardstikke vol en er is rond de vakanties en feestdagen geen vlucht meer te krijgen naar een vakantiebestemming.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Willem 4;
De westerse/rijke landen hebben er zoveel voordeel van
We kunnen daar ons chemisch afval kwijt en afgekeurde producten, onze regels en wetten gelden daar niet, ook niet de ethische.
We kunnen daar kinderen heel goedkoop laten werken zodat wij niet teveel betalen
We kunnen daar heel veel zwart geld witwassen
We kunnen daar voor 200miljard per jaar aan wapens kwijt (wij geven zelf wel 700miljard aan wapens uit maar ja, handel is handel)
We kunnen daar asbestdaken slijten want we weten wel maar we zeggen niets.
Je vergeet nog te vermelden dat het een goede proeftuin is voor het onderzoek naar medicijnen.
Maar ons schamen? nee, want we voelen ons als bleekscheet zoveel verheven boven anderen, dat we zulke zaken gewoon zijn gaan vinden.
Maar ja, neoliberalisme en globalisering schijnt welvaart te brengen, jammer dat die welvaart alleen geld voor de rijkste der aarde.

Willem 4

En nog een hele aardige :lol:

De president van Amerika (we noemen geen namen) heeft deze week een kalkoen het "presidential pardon" gegeven, dat beest mag niet geslacht worden voor thanks giving day.

Die zelfde president (nee geen namen) heeft de afgelopen 3 jaar zo'n 4 tot 5 honderdduizend mensen laten afslachten en een kleine 150 tot 300 concentratiekampen laten oprichten om hen die het overleven te laten martelen

Maar,,,,, de kalkoen die is gered :lol: :lol:

groeten

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat van die kalkoen is nou eenmaal traditie in Amerika, dat heeft niks met deze president te maken. Deden de andere presidenten (bijvoorbeeld Bill Clinton) ook.

Zoiets moet je natuurlijk niet serieus nemen: in november worden er tientallen miljoenen kalkoenen gegeten, en 1 krijgt gratie. Als je het rationeel bekijkt snap je het toch niet.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Ojee, wat zijn we afgedwaald...
Van de kalkoenen weer terug op het onderwerp. :)
Laten we wel eerlijk zijn, als wij in de positie zaten om ons inkomen zelf vast te stellen en er zat geen limiet aan dan zouden we veel, veel meer dan 30% verhoging nemen.
Ook dat zou een schande zijn maar ja, we zouden er wel een mooi verhaal omheen breien want dan gaat het over ons eigen inkomen.
De verontwaardiging die je ziet kan je toch zeker terug brengen tot 50% echte verontwaardiging en 50% jaloezie (ook van mij dus)
Bij hun zit er wél een limiet aan, anders hoeven ze deze verhoging niet te bepleiten. En wanneer iets ongelimiteerd is, leer je niet de werkelijke waarde kennen en wie weet, eigen je jezelf dan minder toe dan datgene waar je recht op hebt. ( zo heeft Paris Hilton ook bijna geen kleding aan en wat ze aanheeft ziet er nou niet bepaald classy/duur uit. :wink: )

Terug naar de grootverdieners; wanneer ze hun aandacht nu richten op hun wérk en niet op de cocaïne, vrouwtjes, feestjes en andere ongein die in veelvoud niet bepaald gezond en gelukkigmakend is, dan hebben ze minder tijd nodig/over om te leven en biedt een zacht en comfortabel bankstel, kopje thee en een mooi boek voldoende vrijetijdsbesteding op.

Zoals ik het zie; bewijs je eerst maar eens dat je behoorlijk werk kunt afleveren, dan kan er een goede beloning volgen en niet andersom, eerst een giga- salaris afdwingen en daarmee al je motivatie verliezen, vervolgens broddelwerk afleveren. Daar zijn helaas teveel voorbeelden van te zien.
En nee, ik ben niet jaloers op Ayaan Hirsi Ali's, Hoogervorsten en Rob (snuif) Oudkerkjes :wink:

Ook de groeten,

S. :D

aparanda

Ongelezen bericht door aparanda »

na al 2 jaar geen enkele procent (nog geen halve) erbij te hebben gehad kreeg ik vorige week de brief van de bond met de mededeling 1% in april 2006 en 1% in 2007, gelijk daarna zie je het nieuws met de loonsverhogingen van ons kabinet en ambtenaren, en hoor minister Balkenende nog zeggen "eerst door de zure appels heen, dan de zoete" dan wil dat nog niet zeggen dat onze regering eerst de zoete appels moeten krijgen, ik geloof niet dat Den Haag weet wat er leeft in Nederland, als je eerst particulier verzekerd was en nu in de nieuwe zorgwet komt dan ga je er veel minder voor betalen :evil: , maar zat je op het randje ziekenfonds dus modaal met partner die 20 uur werkt, om zelf voor de kinderen te kunnen zorgen, dus buiten de nieuwe toeslagen wet, dan betaal je ineens veel meer, dus nogmeer inleveren, ons kabinet moet eens invoeren "beloning naar werk" dan geloof ik dat regering Den Haag het beste in de betuwe kan gaan wonen, vlak bij de zure appels. :twisted:

Gesloten