LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aspartaam

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dilbert29

Re: aspartaam

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het enige wat je hoeft te weten mbt aspartaam is dat het destijds werd onderzocht door de Food and Drugs Administration en het er niet doorheen kwam in eerste instantie, pas na interventie van Donald Rumsfeld !! I rest my case.
So what? Daar wordt het op eens kankerverwekkend van? Wat een onzin zeg, ik snap niet dat mensen dit soort fabeltjes geloven.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Zoetstof consumtie omhoog, ook het aantal diabetesgevallen omhoog. Denk dat ze toch ens gaan moeten kijken welk een vreemd effect zoetstoffen hebben op het lichaam (behalve vruchtensuikers en gewone suiker). Denk dat ons lichaam er geen raad mee weet en dat vind ik een ernstige zaak.
Alles wat je eet/drinkt moet op de een of andere manier verwerkt worden, en van deze stoffen is het verwerkingsproces niet bekend en daarmee ook eventuele schadelijke gevolgen niet.
Ik, daarom, gebruik geen aspartaam en andere (chemische) suikers waarvan de uitwerking discutabel is.

Thunder

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Eelaine
Zoetstof consumtie omhoog, ook het aantal diabetesgevallen omhoog.
Mooi causaal verband, maar wie zegt dat dit door aspartaam komt?

Ik ken ook nog een dergelijk causaal verband,

Condoom verkoop stijgt en de wereldbevolking stijgt ook....komt dit door de condooms?

Eelaine, voordat je dit soort vage veronderstelde verbanden neerzet, kijk dan eerst of het geen schijn verband is en of het een echt wordt veroorzaakt door het ander...

Tot op heden is dit niet statistisch aangetoond!!...

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

nee weet ik ook wel, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat t geen moer helpt tegen zwaarlijvigheid m.a.w. door aspartaam enzo te drinken/eten worden we ook niet slanker wat in eerste instantie de bedoeling zou zijn van minder suiker.
Verder is er nooit wetenschappelijk bewezen dat suiker (zoals we altijd al gebruikte) schadelijk voor je zou zijn.
We worden met z'n allen ongezonder, dikker en er is meer diabetes.
De link moet ergens in het voedsel zitten, vetter, minder natuurlijke suikers??? Vandaag of morgen heeft iemand dat uitgezocht. Tot die tijd, eet gewoon wat minder, snoep wat verstandiger en laat je niet misleiden daar de zogenaamde light-produkten!!!
Oja condoom voorbeeld staat niet in verband met voedsel en doodsoorzaken dus raakt kant noch wal.

Gesloten